צפייה בגרסה מלאה : שאלה תושבת מנוע
7YOAV7
17-08-2011, 22:36:21
עברתי מטיסן עם תושבת מנוע מאלומיניום לטיסן חדש שבו תושבת המנוע הגיעה מפלסטיק. נאמר לי שהפלסטיק יותר טוב אבל לדעתי הדרך שבה מתחברים הברגים באלומיניום(אומים ולא ברגים קודחים) עדיפה.
אשמח לשמוע מה היתרונות והחסרונות של כל תושבת מנוע ומה עדיף פלסטיק או אלומיניום
igalr
17-08-2011, 22:41:09
איזה טיסן ?
gadi_c
17-08-2011, 22:54:20
אלומניום חזק יותר אבל כבד יותר פלסטיק קל יותר ומרכך ויברציות
adibenbasat
18-08-2011, 01:31:43
אין בעיה לשים ברגים עם אומים בתושבת פלסטיק בדיוק כמו בתושבת אלומיניום.
flatspin
18-08-2011, 13:57:12
לעולם תושבת פלסטיק עדיפה. במיוחד כשמדובר בטריינר. בעת נחיתה כבדה או חבטה חזקה בקרקע תישבר תושבת המנוע והנזק לגוף יהיה מזערי. אם תהיה תושבת אלומיניום, הסיכוי שהיא תישאר שלמה והנזק העיקרי יהיה בגוף.
פרט לכך, שתיהן טובות באותה מידה.
גם תושבת אלומיניום נשברת ובקלות היתרון שלה זה שמסייעת לקרור המנוע ע"י הולכת חום .
היתרון בתושבת ניילון זה הגמישות שמסייעת לשיכוך רעידות והעברתם לגוף .בהתקנה לא נכונה אף יכולה להגביר את הרעידות ולהזיק
בתושבת ניילון ניתן גם לקבע את המנוע בעזרת בירגי עץ פשוטים וגם ע"י בורג ואום עם נעילה עצמית .
flatspin
18-08-2011, 20:58:30
גם תושבת אלומיניום נשברת ובקלות היתרון שלה זה שמסייעת לקרור המנוע ע"י הולכת חום .
1. תושבת אלומיניום אמנם נשברת לפעמים. אבל היא צריכה לספוג מכה ממש חזקה על מנת להשבר. בכל מקרה, מכה הרבה יותר חזקה מאשר תושבת פלסטיק.
2. אוי למנוע שזקוק להולכת חום ע"י תושבת המנוע. כלומר, אם הבנתי נכון, החום מגיע לתושבת מבית גל הארכובה? למרות שזה המקום הפחות חם בעת פעולת המנוע?
ziv pro tisanim
18-08-2011, 21:04:54
1. תושבת אלומיניום אמנם נשברת לפעמים. אבל היא צריכה לספוג מכה ממש חזקה על מנת להשבר. בכל מקרה, מכה הרבה יותר חזקה מאשר תושבת פלסטיק.
2. אוי למנוע שזקוק להולכת חום ע"י תושבת המנוע. כלומר, אם הבנתי נכון, החום מגיע לתושבת מבית גל הארכובה? למרות שזה המקום הפחות חם בעת פעולת המנוע?
וכשיש מכה כזאת גם המנוע עלול להישבר או לפחות צלע קרור.
flatspin
18-08-2011, 21:22:51
בהחלט יכולים להישבר משטחי החיבור של המנוע לתושבת, כאשר מדובר בתושבת אלומיניום. כמו כן בא בחשבון גם שבר בגוף המנוע באיזור בית גל הארכובה.
צלעות קירור יישברו רק אם המכה תהיה כאשר ראש המנוע הפוך, בין אם המנוע מורכב הפוך בטיסן, או הטיסן פגע בקרקע כשהוא הפוך.
לעניות דעתי תושבת האלומניום שבירה יותר ולו רק מחוסר הגמישות שלה .
מניסיון עוד לא נשברה לי תושבת פלסטיק אבל תושבות אלומיניום נשברו לי 3 .
כל הקייס /הגןף של המנוע הינו יציקת אלומניום אחת ולכן הטמפ' של כל המעטפת זהה
כל תוספת / הגדלת שטח הפנים מוליכה חום ועוזרת לפיזורו לאויר - כמו התוספת של מנוע מסוק .
כמובן שזה לא תפקידה העיקרי אבל תוצר נילווה שמסייע
flatspin
18-08-2011, 21:49:22
עמי
כנראה יש בינינו אי הבנה מסוימת בתהליכי הולכת החום במעטפת המנוע. אין לי ענין להיכנס לזה מעל דפי הפורום, אבל אני יכול לומר לך שאתה טועה בכך שכל מעטפת המנוע בטמפ. זהה. בסיס הידע שלי הוא הנדסת מכונות כוח וחום.
לגבי תושבת מנוע מאלומיניום, יתכן ואתה צודק. לצערי (?) לא חוויתי נזקים מהסוג שאתה מתאר.
אליקופטר
19-08-2011, 07:12:54
אין כל בעיה להרכיב את שתיהן ,הן טובות באותה מידה עם יתרון וחסרון לכל אחת בעניין חוזק וגמישות ,אם הצלחת לשבור תושבת האלומניום תבדוק את כל הטיסן ...תושבת פלסטיק יעילה במניעת וברציות יותר מאשר אלומניום.
שורה תחתונה תרכיב מה שאתה רוצה אם בחרת בפלסטיק תוסיף שייבות רחבות בכדי לפזר את העומס בסגירת הברגים.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.