PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! רעידות חזקות בפאן קאב באזור 70%-80% מצערת



pomerus
19-08-2011, 21:53:56
במזל טוב הצטרפתי למשפחת הפאנקאביסטים. חווית הבניה היתה מדהימה - מעולם לא ראיתי חלקים מוקצפים משתלבים כול כך יפה אחד לתוך השני.
החלטתי גם לקנות את המנוע המקורי שמולטיפלקס מציעים. סוג של שמרנות שקיוויתי שיעשה דברים פשוטים יותר.

טיסה ראשונה (טסט וקיזוזים) ושניה (הקפות) הלכו חלק.
היום, טיסה שלישית, פתאום התחילו רעידות חזקות באוויר. נחיתת חרום יפה בלי מנוע.

המנוע נראה בסדר. הפרופ מאוזן. אבל באזור 70% מצערת הכול מתחיל לרעוד והולך ומתגבר.

קראתי את כול הפוסט על תושבת המנוע מאלומניום (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?32236-%FA%E5%F9%E1%FA-%EE%F0%E5%F2-%F9%EC-%EE%E5%EC%E8%E9%F4%EC%F7%F1-%EC%F4%E0%EF-%F7%E0%E1-%EE%F0%E8%E5%F8-%E2-%EE%E9%F0%E9-%E0%F7%F8%E5%EE%E0%F1%E8%F8-%E5%EB%E5)

חיפשתי גם ברשת בפורומים.
נראה שזה מצד אחד תופעה ידועה, ומצד שני לא הצלחתי למצוא פתרון.

יש למישהו רעיון איך להפטר מהרעידות?
זו לא נראית לי בעיה של התושבת.
בחור אחד ברשת דיבר על חיזוקים של הגוף באזור המנוע וקצת אחורה.

אשמח לכול רעיון או כיוון

C-G
19-08-2011, 22:11:42
תושבת האלומיניום פתרה לכולנו את בעיית הרעידות ללא שום חיזוקים נוספים.
בהצלחה!

דוד פלד
19-08-2011, 22:54:43
בדוק ציר ישר/עקום. החלף פרופ והשווה. בדוק פרופ מאוזן. נענע המנוע בעדינות לבדיקת הצמדות טובה לתושבת. בדוק כיסוי המנוע בזמן הפעלה ללא פרופ ..הבדיקות הם יותר לכיוון החלקים הנעים! לבסוף לך לכיוון התושבת בספק! אבל..לאחר שסיימתה את סדרת הבדיקות ההחלפות ועדיין יש רעידות..? החלף מנוע זהה וחזור על הבדיקות..בהצלחה .
מנוע עשוי להטעות שהוא נראה "בסדר"
אך בדקתה פרופ מאוזן ? מספיק גרם אחד יותר ..ויש לנו בעיה.
לבסוף אחרי כול זה ולא עזר ..קח לך יריעת גומי קשיח בעובי 2 מ"מ בצע חורים במקומות הנכונים הצמד לתושבת וסגור .. ואל תשכח לחזק קצת יותר את התושבת ליתר בטחון.טיסה נעימה.

ebay007
19-08-2011, 22:55:53
אני לא בעד התושבת אלומניום כי בריסוק התושבת הפנימית עלולה להשבר, וזאת בעיה רצינית.
אני עשיתי העתק של התושבת מדיקט תעופתי 3מ"מ.
המנוע עשה לי צרות אז עדיין לא בדקתי.

ebay007
19-08-2011, 22:57:36
בדוק ציר ישר/עקום. החלף פרופ והשווה. בדוק פרופ מאוזן. נענע המנוע בעדינות לבדיקת הצמדות טובה לתושבת. בדוק כיסוי המנוע בזמן הפעלה ללא פרופ ..הבדיקות הם יותר לכיוון החלקים הנעים! לבסוף לך לכיוון התושבת בספק! אבל..לאחר שסיימתה את סדרת הבדיקות ההחלפות ועדיין יש רעידות..? החלף מנוע זהה וחזור על הבדיקות..בהצלחה .

זאת בעיה ידועה בפאן קאב, וזה לא קשור למנוע, פרופ או כל חלק אחר. (לרוב)

Boogle
20-08-2011, 11:51:09
הרכבתי את פאן קאב שלי אתמול - שמתי תושבת אלומיניום הקפדתי להדק עוד 1/8 סיבוב את ברגי הכיול, אחרי שהדקתי את שני הברגים שמחזיקים אותה לגוף.
פרופ APC 10X5E מאוזן ומנוע ערסי 3536-1000. אפס רעידות מקסימום הנאה :)

שים לב לשים 4 ברגי דפינה עם דיסקיות נעילה למנוע.

haimgil
20-08-2011, 13:53:50
תעבור ישר מ50% ל100% בלי לעצור באמצע.:Dסתם יש 4 חורים מסביב לתושבת חבר אליהם ברגים ורק תצמיד זה אולי יעזור(אלה החורים שבאפשרותך לכוון את זווית המנוע).לפעמים 2 ברגים לא עושים את העבודה.

אייל שפירא
20-08-2011, 14:44:25
וכאילו לא כולם אמרו בדיוק את אותו הדבר אני אגיד אותו גם.

ארבעה ברגים למנוע.

אתה יכול לקדוח בתושבת הפלסטיק ולשים ברגים עם שייבה כדי שלא יפוצצו את הפלסטיק, ואתה יכול לשים תושבת אלומיניום שמאוד פשוט היום למצוא גם באי-ביי.

כל החיזוקים המטופשים שמציעים בRCG מוסיפים סתם משקל באף ומיותרים לחלוטין.



לגבי ההערה של מתן - כשמרסקים את הפאן קאב "על הפרצוף" נשברת תושבת הפלסטיק (והולך הציר של המנוע) אבל האף נשאר יחסית שלם.
היתרון הוא שכל מה שצריך זה להחליף את התושבת (ואת הברגים בצדדים שלה) ולשים מנוע חדש (או להחליף לו ציר) ואפשר לחזור לאויר בלי שום הדבקה.
החיסרון הוא שפשוט לא מוכרים תושבות פלסטיק מקוריות של מולטיפלקס. אני הצלחתי להשיג אחת דרך אחושיל קומבינה וגם אז היא עלתה כמו תושבת האלומיניום.

כשמרסקים את הפאן קאב עם תושבת האלומיניום נשבר האף עצמו. זו חוויה מחורבנת ומלחיצה, ולפעמים דורשת התעסקות עם מים חמים או מייבש שיער שמעוותים את פני השטח ומכערים את האף.
היתרון הוא שאלפור אפשר להדביק מאוד מאוד בקלות ואם נעלמות חתיכות שמים דבק גורילה וחוזרים לאויר בעלות של כמה טיפות.
החיסרון הוא שכשאתה עומד על הקרקע ומטיס אותו 30 מטר באויר הפוך וברולים האף שלו מכוער וזה יהרוס לך את כל צילומי הדוגמנות.

ולהלן תמונות מנסיוני (הרב למדי) עם ריסוקי פאן קאב:

ככה נראית התושבת אחרי נפילה מגובה של כמה מטרים (התנגשות אוירית עם מנטור):
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/8/5/2/7/4/a3687913-36-Untitled-1%20%28Custom%29.jpg

כאמור לקח בערך חודש להשיג אחת חדשה וזה לא היה זול או פשוט.

ככה נראה האף אחרי כניסה עם מצערת מלאה בכביש אספלט עם תושבת האלומיניום:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/252577_1984206038346_1039103138_2345922_5647769_n. jpg

וככה זה נראה אחרי ההדבקה (וטס כמו גדול):
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=47755&d=1307536893

guyst
20-08-2011, 17:21:24
תושבת האלומיניום פתרה לכולנו את בעיית הרעידות ללא שום חיזוקים נוספים.
בהצלחה!

+1

pomerus
20-08-2011, 18:31:47
תושבת אלומיניום תוזמן בקרוב

בוגל - מה זה "שים לב לשים 4 ברגי דפינה עם דיסקיות נעילה למנוע"? אתה מתכוון לברגים שתופסים את המנוע לתושבת? ומה זה דסקיות נעילה?

איל - הדבר הזה נראה כמו שיעור למתקדמים בשיפוץ. מדהים.

Boogle
20-08-2011, 18:56:12
דיסקית נעילה היא דיסקה קפיצית אותה מכניסים בין ראש הבורג והתושבת. 4 ברגי דפינה בין המנוע והתושבת - לשים לב לאורך הברגים שלא יחדרו למנוע ויפגעו בחוטי הסטטור.

אנשים גם מזלזלים בתהליך הידוק התושבת , אני אתרגם כדי להסביר:
בתושבת יש ארבע קדחים (שנוצרות בהם הברגות בפעם הראשונה שמבריגים לתוכם בורג) בפינותיה ושני קדחים לחיבור התושבת לפלסטיקים שבדפנות הטיסן. (פרט לחורי המנוע)

כאשר מחזיקים את התושבת שציר המנוע יוצא ממנה כלפינו, מבריגים את שני הברגים העליונים עד שהקצה שלהם מיושר עם גב התושבת (מרגישים את זה ע"י החלקת אצבע בגב התושבת ותחושה שהבורג עוד חלקיק סיבוב יצא המאחוריה), משם מבריגים את שניהם פנימה בדיוק 6 סיבובים.

כעט מבריגים את שני התחתונים עד שקצה התבריג מגיע לגב התושבת, את אלו מבריגים 3 סיבובים מנקודה זו בדיוק.
אני נוהג לעשות סימן על הבורג (למשל נקודה עם מרקר) על מנת לספור את מספר הסיבובים הנכון.

כעט קיבלנו תושבת שהמנוע מהודק אליה ובצד הפנימי (צד המנוע) בולטים ארבעה ברגים - שניים עליונים כ3 ממ ושניים תחתונים כ1.5 ממ. (זה למעשה יוצר את ההטיה כלפי מטה של המנוע).
כעט מחברים את התושבת לגוף באמצעות שני הברגים הארוכים דרך החורים שנמצאים בקצות התושבת.

חשוב (!) לשים לב לא להדק בורג אחד ואז השני אלא להדק כל פעפ קצת את כל אחד מהברגים עד שחשים התנגדות להברגה, בשלב הזה יש למתוח את הברגים עוד כחצי סיבוב- יש להזהר שלא תקרעו את שיני ההברגה בפלסטיק.
בשלב הזה חוזרים לארבעת הברגים של הויסות (אלו שאת עומקם כיילנו מקודם) ומהדקים אותם עוד כרבע סיבוב .

כדאי להשתמש במתאם פרופ (מסוג קולט) איכותי ב4 דולר מהיפני ולא במתאמי הפרופ הסינים שטובים לכל דבר פרט לפאן קאב.
אני גם ממליץ לא להשתמש במתאמי קולט המכילים אום ספינר בצורת קליע כי לרוב הקליעים הללו אינם מאוזנים וגורמים לויברציות של כל התושבת הזו.

גם בעניין הפרופים חשוב לשים לב לאיזון נכון ושימוש בפרופ איכותי של APC ולא בפרופים סינים ירודים.

pomerus
20-08-2011, 19:24:35
תודה בוגל ! עכשיו ברור כשמש (ותןדה על התשובה המפורטת ומאירת העיניים)

אין לי כרגע דיסקיות נעילה, אבל וידאתי שהמנוע מחוזק היטב לתושבת. ברגי הויסות כמו שאמרת (זו גם ההנחיה בחוברת ההוראות)
פרקתי את הפרופ כדי לבודד איפה הבעיה. עדיין יש רעידות.
פרקתי לגמרי את התושבת מגוף הטיסן. המנוע מסתובב חלק לגמרי, בלי רעידות כמעט בכלל.
בחיזוק התושבת חזרה לגוף, ברגי החיזוק נכנסים בהברגה טוב, אבל בסוף המהלך, כשאני מנסה לחזק, הם מרגישים מסתובבים חופשי.
האם זה אומר שהלכה ההברגה בתושבות בגוף??? ואם כן, יש משהו לעשות?

ofir181
21-08-2011, 10:05:46
כמו שדוד פלד אמר ואני אחזור בקצרה.

1.ציר ישר?\עדיף להשתמש במתאם פרופ שמתלבש על הפעמון..אבל ראיתי שאצלך אתה לא יכול לבצע התקנה כזו,נדרש שינוי

2.פרופלור מאוזן במאזן מגנטי ?

3.מתאם ישר ?

4.אולי המנוע עצמו אינו מאוזן?...בעיה שלא נתקלתי בה עד היום .

guyst
21-08-2011, 11:45:17
כמו שדוד פלד אמר ואני אחזור בקצרה.

1.ציר ישר?\עדיף להשתמש במתאם פרופ שמתלבש על הפעמון..אבל ראיתי שאצלך אתה לא יכול לבצע התקנה כזו,נדרש שינוי

2.פרופלור מאוזן במאזן מגנטי ?

3.מתאם ישר ?

4.אולי המנוע עצמו אינו מאוזן?...בעיה שלא נתקלתי בה עד היום .


כמו שאמרו פה לפניי, בפאן קאב זה לא קשור למנוע, ציר או או איזון הפרופים.
בעייה של תיכנון התושבת וחיזוקו של המנוע. נכתב על זה רבות ב-RCG

ofir181
21-08-2011, 19:42:59
אם זה פייפר של מולטיפלקס ..ויש שם את התושבת המוכרת היא באמת לא טובה.

פתרון-תושבת מדיקט 3 מ"מ יציבה וחזקה.

haimgil
21-08-2011, 19:59:47
אולי עף מגנט במנוע ולכן יש וויברציות

guyst
21-08-2011, 20:43:58
אם זה פייפר של מולטיפלקס ..ויש שם את התושבת המוכרת היא באמת לא טובה.

פתרון-תושבת מדיקט 3 מ"מ יציבה וחזקה.

אתה קובע את זה מניסיון?
ולמולטיפלקס יש מספר "פייפרים". זו תקלה ידועה בפאן קאב

haimgil
21-08-2011, 22:50:08
תודה בוגל ! עכשיו ברור כשמש (ותןדה על התשובה המפורטת ומאירת העיניים)

אין לי כרגע דיסקיות נעילה, אבל וידאתי שהמנוע מחוזק היטב לתושבת. ברגי הויסות כמו שאמרת (זו גם ההנחיה בחוברת ההוראות)
פרקתי את הפרופ כדי לבודד איפה הבעיה. עדיין יש רעידות.
פרקתי לגמרי את התושבת מגוף הטיסן. המנוע מסתובב חלק לגמרי, בלי רעידות כמעט בכלל.
בחיזוק התושבת חזרה לגוף, ברגי החיזוק נכנסים בהברגה טוב, אבל בסוף המהלך, כשאני מנסה לחזק, הם מרגישים מסתובבים חופשי.
האם זה אומר שהלכה ההברגה בתושבות בגוף??? ואם כן, יש משהו לעשות?
הכי טוב שתבוא לשטח בהוד השרון ובוגל יסדר לך הכל בלי בעיה .הוא מת על זה.מניסיון:D

Boogle
22-08-2011, 22:25:09
בעניין תבריגי ההידוק החרושים, זו אכן צרה. נסה להכניס חתיכת קיסם לעומק הקדח בכדי שישמש כגורם חיכוך.
ניתן גם לטפטף פנימה קצת דבק CAלפני ההידוק, אבל זה יקשה על הפתיחה.
אפשרות נוספת היא להשיג ברגים M3.5 שהם גדולים בחצי מילימטר מהמקוריים.

ככלל מאוד מאוד חשוב להקפיד לא לבצע מתיחת יתר לברגים, כולל ברגי המנוע. בד"כ מספיק 1/8 עד 1/4 סיבוב להידוק הבורג לאחר שהגיע לעצירה.

avimag
06-10-2011, 09:14:47
שלום

התקנתי תושבת אלומיניום עם ארבעה ברגי חיבור למנוע , הבדל שמיים וארץ .

פעם ראשונה מזה הרבה זמן שחזרתי מהטסה ללא ניתוקי חוטים , קונקטורים , הלחמות ( עקב הרעידות שהיו ).

תודה לכל אלה שהמליצו ( גיא,בוגל, אייל,C-G - מקווה שלא שכחתי מישהו )

ממליץ בחום לכל מי שעדיין לא התקין ( דרך אגב , שירות מעולה - המעטפה היתה בתיבת הדואר תוך 5 ימים מרגע ההזמנה )

תודה , אבי .