התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה Trex 600 ESP - בעיית זנב אחרי שאני נוחת



optiplex
20-08-2011, 18:09:24
מדובר ב-Trex 600 ESP הכל מצוין אצלו, ג'יירו GP780 מחזיק מעולה באוויר ובהמראה
התופעה היא אחרי שאני נוחת ומוריד RPM הזנב מתחיל לזוז שמאלה די חזק (מסתכל מאחורי המסוק) אני צריך להאט את ה-RPM ממש לאט ולהחזיק את הזנב עם ה-RUDDER כדי שלא יזוז שמאלה

בהמראה זה לא קורה ובאוויר הכל עובד מושלם

רעיונות ???

תודה :)

נולד לטוס
21-08-2011, 16:07:00
כיוון מכני לא תקין .

oren_ben_nun
21-08-2011, 19:44:02
בדוק הגדרה של השלט REVO MIX אצלי היה פעיל לאחר ביטול של הפונקציה הזו הסתדרה לי בעיית הזנב
אפשר אצלי לכוון את הMIX בכל מיני מצבים
בדוק אם התופעה גם כשאתה ללא שומר זנב

MrGenady
21-08-2011, 20:54:18
כיוון מכני לא תקין .

++1++

wind556
21-08-2011, 21:19:52
תבדוק לפני הכל שהמיסב החד כיווני שלך תקין
רק אחרי שתוודא את זה תבדוק דברים אחרים.
ולאלה שאמרו "כיוון מכאני לא תקין" איזה כשל של כיוון יכול לדעתכם לגרום לזה?
אם המסוק טס,וטס בסדר, קשה לי להאמין שיש בעייה בכיוונים המכאניים שגורמים לתופעה כזאת

optiplex
22-08-2011, 06:29:33
אוקיי תודה חבר'ה
אני אבדוק את הדברים

sagi
22-08-2011, 06:31:33
מדובר ב-Trex 600 ESP הכל מצוין אצלו, ג'יירו GP780 מחזיק מעולה באוויר ובהמראה
התופעה היא אחרי שאני נוחת ומוריד RPM הזנב מתחיל לזוז שמאלה די חזק (מסתכל מאחורי המסוק) אני צריך להאט את ה-RPM ממש לאט ולהחזיק את הזנב עם ה-RUDDER כדי שלא יזוז שמאלה

בהמראה זה לא קורה ובאוויר הכל עובד מושלם

רעיונות ???

תודה :)
התשובה בגוף השאלה !!!!!
ומה קשור מיסב חד כיווני לבריחת זנב ובמיוחד בתיאור שהוא נתן ?
תעדכן עם איזה גרף אתה עובד (נורמל ) ועם איזה שלט ומה ההערכים שלך לג'ירו !
לאחר שתרשום את הכל אולי גם לך יהיה יותר ברור איפה הבעיה.

wind556
22-08-2011, 09:45:01
התשובה בגוף השאלה !!!!!
ומה קשור מיסב חד כיווני לבריחת זנב ובמיוחד בתיאור שהוא נתן ?
תעדכן עם איזה גרף אתה עובד (נורמל ) ועם איזה שלט ומה ההערכים שלך לג'ירו !
לאחר שתרשום את הכל אולי גם לך יהיה יותר ברור איפה הבעיה.





כשהמיסב החד כיווני נתפס , בזמן עצירת המנוע נוצר מומנט על המסוק שיכול לעשות בדיוק את מה שהוא מתאר.
וזה כמובן לא פוסל סיבות אחרות, אבל זה כן מחייב בדיקה.

מצד שני, ברגע שאתה מוריד RPM על הקרקע, המיסב החד כיווני (התקין) מנטרל לגמרי את כל עניין הכיוונים למעט הג'יירו, כמובן רק אחרי שהמסוק על הקרקע,כך שאני לא רואה איך כיוון מכאני לקוי או גרפים יכולים לגרום לתופעה הנ"ל

kondason
22-08-2011, 10:00:23
יש לי כזה מסוק בדיוק ומהיום שהוא חדש זה ככה.
לא נראה לי שזאת בעיה, ככה המסוק מתנהג. תסגור מצערת לאט ודי

ziki
22-08-2011, 10:49:16
כשהמיסב החד כיווני נתפס , בזמן עצירת המנוע נוצר מומנט על המסוק שיכול לעשות בדיוק את מה שהוא מתאר.

מייסב נתפס?
נשמע לא הגיוני.

wind556
22-08-2011, 11:34:39
מייסב נתפס?
נשמע לא הגיוני.



מיסב חד כיווני יכול להינעל ולא לשחרר את הכיוון המשוחרר.
זה אמנם נדיר, אבל ראיתי את זה קורה אפילו באויר במהלך טיסה.
למה שלא יהיה הגיוני? אתה מכיר לעומק את שיטת הפעולה של המיסב?
בפירוק של מיסב כזה ראיתי תופעה שהרולים הנועלים לא משתחררים מהמקום שלהם בהיפוך כיוון הכוח