התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה התמצאות במרחב / עזרה



Geostant
20-08-2011, 20:26:11
היום נסיתי FPV ראשון על גבי המסך של הלפטופ שלי (אין לי משקפי FPV)
אחי היה הספוטר (והציל לי את הטיסן פעמיים)

לשלוט בכלי בסך הכל ממש קל ונחמד,
אבל אין לי שום התמצאות במרחב, כשרציתי לעבור להטסה ישירה בלי ה-FPV
לא הייתי יכול בחיים לנחש איפה הטיסן נמצא ורק כשאחי כיוון אותי הצלחתי למצוא אותו.

לא נעים וממש לא נחמד


הצעות ורעיונות לשיפור ההתמצאות ?
(מערכת RTH תגיע השבוע וארכיב אותה כ-FAIL SAFE)

guy1a
20-08-2011, 22:33:49
מה שאני עושה זה לטוס מעל שביל או סימן מוכר בשטח ואז אתה יודע לאן להסתכל ...

אופציה שניה כשאני לא מכיר את השטח, היא לעבור לעצמי מעל הראש, אני שומע את הזמזום של המנוע והמוח באופן אוטומטי יודע למקם את המטוס.

ZvikaF
20-08-2011, 22:42:39
OSD ?

Geostant
20-08-2011, 22:55:12
OSD ?

OSD מגיע ב-EMS השבוע

alexk
21-08-2011, 00:50:02
התמצאות = ניסיון באותו שטח, אם הייתי אומר לך עכשיו לנסוע לאיזה יישוב עלום שם לא היית מצליח בלי GPS או בלי להציץ על מפה.

בכדי להתמצא בשטח עליך להכיר אותו וללמוד אותו, נכון שOSD היה עוזר המון אבל אפשר לעשות את זה גם בלי :

א. בשביל מקרים כאלה בדיוק נועד הספוטר, השלב בין מעבר מטיסת מכשירים עם מסך או משקפיים לטיסה בקוו ראייה מאוד מבלבלת ואתה אמור לקבל הנחייה מהספוטר שהוא רואה את הכלי ואז אתה עובר ל טיסה בקוו ראיה או מעביר לו ממש את השלט עד שתרגיל את העיניים שלך לכמות האור שבאה מהשמיים ותוכל לקחת את השלט בחזרה - זה מצב תקין על תתרגש, זה תפקיד הספוטר ולכן רצוי לקחת ספוטר שיודע להטיס.

ב. לימוד מוקדם של השטח, בגוגל מאפ, או לעשות טיסה אחת או 2 עם הקלטה ולימוד השטח מההקלטה ואז אתה מחפש סימנים בולטים, שורות של עצים, שבילים, מסלולי נסיעה ועוד גם בגובה בינוני וגם מגובה רציני.

ג. מה שגיא הציע זאת האופציה המועדפת גם עליי, אני טס מעל שביל או דרך עפר שאני יודע שמגיעה עד אלי ואז מרים את הראש ברגע המתאים.

ולסיכום אף אחד לא יכול להתמצא בשטח שהוא לא מכיר... OSD מאפשר לך לטוס על פי המידע בשטח חדש ללא בעיות.

guy1a
21-08-2011, 08:30:41
osd לא תמיד טוב ולא תמיד אפשר לסמוך עליו ב 100%, יש מצב שהמערכת לא מדוייקת. לפעמים אני רואה נתונים משוגעים של גובה ו/או מרחק. מדליק את המערכת, מניח את המסוק על הרצפה 10 מטר ממני וכשאני מגיע למשקפי וידאו אני רואה שהמסוק נימצא 100 מטר ממני ... אי אפשר לסמוך על זה.

שיטות שלא קשורות באלקטרוניקה תמיד יותר טובות.

וכמובן ספוטר אם יש, זה הכי טוב.

b1yossi
21-08-2011, 08:58:38
זה לא קשור ל- OSD זה קשור ל- GPS, לרוב יש להם בעיה באיכון מיקום כאשר הם לא בתנועה, הטובים שבינהם יודעים להתגבר על הבעיה בדיוק גבוה יותר.

ZvikaF
21-08-2011, 19:34:00
כמה עשרות מטרים סטייה לא יגרמו לך לאבד את הטיסן, בשביל זה יש סמן מיקום וחץ תנועה.
כמובן שהיכרות עם השטח היא הפתרון האולטימטיבי, אבל אני חושש שלא בבית ספרנו :)

Geostant
21-08-2011, 21:22:21
כמה עשרות מטרים סטייה לא יגרמו לך לאבד את הטיסן, בשביל זה יש סמן מיקום וחץ תנועה.
כמובן שהיכרות עם השטח היא הפתרון האולטימטיבי, אבל אני חושש שלא בבית ספרנו :)

זה האתגר, לנווט בשטח אויב לא ?

ZvikaF
22-08-2011, 07:43:20
זה האתגר, לנווט בשטח אויב לא ?

קירות ודלתות של הנגרים אתה מוצא בעיניים עצומות :)
למה EMS ?
מצאת את המייצב של ארז ?

Geostant
22-08-2011, 10:43:47
FPV קמיקזה, זה הכי IN היום

השולח לא שאל בכלל איך בא לי לקבל את החבילה
ב-15$ משלוח לא צפיתי שזה יהיה EMS אחרת הייתי מבקש שיחסוך לעצמו כמה סנטים

motiganot
22-08-2011, 15:43:23
הימנעות משימוש ב-EMS הייתה חוסכת לך לא מעט שקלים שתצתרך עכשו לשלם ...:(

ללא שימוש ב-OSD הדבר הטוב ביותר זה לעמוד לי נקודת ציון בולטת בשטח משהו שאפשר גם ממרחק של מאות מטרים לזהות, כמו מהגר מים
גגות של לולים , משהו יחודי שאין עוד כמו בשטח.

Geostant
25-08-2011, 13:44:47
הימנעות משימוש ב-EMS הייתה חוסכת לך לא מעט שקלים שתצתרך עכשו לשלם ...:(

ללא שימוש ב-OSD הדבר הטוב ביותר זה לעמוד לי נקודת ציון בולטת בשטח משהו שאפשר גם ממרחק של מאות מטרים לזהות, כמו מהגר מים
גגות של לולים , משהו יחודי שאין עוד כמו בשטח.

EMS לא הוציא אותי בנזק כבד, 34.3 ש"ח עמלת שחרור גלובלי
איזה מזל שהמייצבים האלה עולים פחות מ-50 דולר :)