PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה טיסה הפוכה עם טיסן קרש



Scooter007
20-08-2011, 20:39:31
שלום,

אני מטיס טיסן קרש שמקוזז בצורה מושלמת, הטיסן טס ישר בלי שום תיקוני סטיקים.
הבעייה שלי מתחילה כשאני מתהפך (ומנסה להמשיך לטוס הפוך), משום מה (ופה אני צריך את עזרת המומחים) הטיסן מושך חזק כלפי מטה ואני נדרש לתקן המון עם ״דאון״.
אין לי בעיה עם תיקונים אבל משום מה זה נראה לי יותר ממה שצריך לעשות.

רעיונות ????

תודה !

igalr
20-08-2011, 20:58:46
כנראה שמרכז הכובד שלך קדמי מדיי

satrianip
20-08-2011, 21:00:12
יוס, תרגע זה ככה גם אצלי פשוט צריך להתמודד

adibenbasat
20-08-2011, 21:10:37
תגיד, הקיזוז שלך במקרה מעט ב"אפ"? כי כשאתה הופך את הטיסן ההשפעה כפולה..תבדוק.

flatspin
20-08-2011, 21:31:05
יתכן שהמנוע מותקן בזוית שלילית גדולה מידי. כתוצאה מכך אתה נדרש לקזז UP בטיסה ישרה. כשהטיסן הפוך, קיזוז זה גורם להורדת אף חריפה. במידה ומרכז הכובד במקום, נסה להגביה מעט את זוית התקנת המנוע.
אתה יכול לבדוק את האפשרות הזאת באויר בדרך קלה למדי. בעת טיסה במצערת פתוחה לרווחה קזז את הטיסן לטיסה אופקית וישרה. העבר בחטף לסרק ועקוב אחרי המתרחש באויר. במצב רגיל הטיסן ימשיך לטוס ישר וירשום קשת רחבה כלפי הקרקע. אם הטיסן מרים את האף עם סגירת המצערת, יש לשנות את זוית התקנת המנוע כלפי מעלה. אם הטיסן מוריד את האף, יש להנמיך את זוית המנוע. גודל השינוי בהתאם לגודל התגובה באויר. בדיקה חוזרת תסמן אם המצב תקין או יש לבצע שינוי נוסף, לכאן או לכאן.

מושיק
20-08-2011, 22:07:13
כנראה שמרכז הכובד שלך קדמי מדיי
1+

בדוק מרכז כובד!

adibenbasat
20-08-2011, 23:36:04
1+

בדוק מרכז כובד!

למה מרכז כובד קדמי???
טיסן קרש 3D אמור להיות סימטרי, פרופיל סימטרי, ציר מנוע בציר אורך.. (מלבד הראדר-הכול סימטרי) כך שההשפעה של ה-CG אמורה להיות זהה אם הטיסן טס "רגיל" או הפוך,
אני לא חושב שזו הסיבה לבעיה המתוארת, אלא האפשריות של או זווית מנוע ב"אפ" במצב "רגיל" או קיזוז (הגה גובה) ל"אפ" בטיסה "רגילה" שבעצם מורגש כפליים בטיסה הפוכה.
אם אתה עדיין חושב שזה מרכז כובד, תסביר למה, אולי אשנה את דעתי:):):)

erazz
21-08-2011, 04:33:31
גם אם הטיסן סימטרי בזמן טיסה הוא לא.

בטיסה ישרה ואופקית יש קיזוז (UP). זה נדרש כיוון שמרכז הכובד קדמי ו/או המנוע בזווית הכוונה שלילית. הדברים האלה תורמים לייציבות הטיסן. אבל כשאתה מתהפך, מרכז הכובד עדיין מנסה להוריד לך את האף למטה אולם הפעם הקיזוז של הגה הגובה מתהפך ובמקום להתנגד לנסיון הנלוז הנ"ל הוא חובר איתו ומקשה עליך את החיים.

ולכן הפתרונות הם:
1) וודא שזווית ההכונה של המנוע היא 0
2) הזז את מרכז הכובד אחורה. עשה זאת בזהירות כי בנוסף להקלת כל העניין הזה עם ה-DOWN זה גם יהפוך את הטיסן לפחות יציב.
3) קבל את זה שכדי לקבל טיסן יציב תאלץ להחזיק לפחות קצת DOWN בטיסה הפוכה. או שתתרגל לקזז לטיסה הפוכה.

Scooter007
21-08-2011, 08:38:26
גם אם הטיסן סימטרי בזמן טיסה הוא לא.

בטיסה ישרה ואופקית יש קיזוז (UP). זה נדרש כיוון שמרכז הכובד קדמי ו/או המנוע בזווית הכוונה שלילית. הדברים האלה תורמים לייציבות הטיסן. אבל כשאתה מתהפך, מרכז הכובד עדיין מנסה להוריד לך את האף למטה אולם הפעם הקיזוז של הגה הגובה מתהפך ובמקום להתנגד לנסיון הנלוז הנ"ל הוא חובר איתו ומקשה עליך את החיים.

ולכן הפתרונות הם:
1) וודא שזווית ההכונה של המנוע היא 0
2) הזז את מרכז הכובד אחורה. עשה זאת בזהירות כי בנוסף להקלת כל העניין הזה עם ה-DOWN זה גם יהפוך את הטיסן לפחות יציב.
3) קבל את זה שכדי לקבל טיסן יציב תאלץ להחזיק לפחות קצת DOWN בטיסה הפוכה. או שתתרגל לקזז לטיסה הפוכה.

0. תודה
1. יבדק, למרות שלא ברור לי איך אני יכול לתקן את זוית ההתקנה של המנוע - זה בכל זאת טיסן קרש והמנוע מותקן "על הצד" בחורים שהגיעו מהמפעל.
2. איך?! להוסיף משקולת בזנב? מיכל הדלק כבר מותקן הכי אחורה שאפשר, אני יכול גם לנסות להניח את הסוללה בחלק האחורי של הכנף למרות שנראה לי שזה לא ממש ישפיע.
למה אתה מתכוון בפחות יציב ?
3. נשמע לי הגיוני, פשוט היום אני צריך לתת המון "UP" בכדי לישר אותו.

adibenbasat
21-08-2011, 11:39:06
גם אם הטיסן סימטרי בזמן טיסה הוא לא.

בטיסה ישרה ואופקית יש קיזוז (UP). זה נדרש כיוון שמרכז הכובד קדמי ו/או המנוע בזווית הכוונה שלילית. הדברים האלה תורמים לייציבות הטיסן. אבל כשאתה מתהפך, מרכז הכובד עדיין מנסה להוריד לך את האף למטה אולם הפעם הקיזוז של הגה הגובה מתהפך ובמקום להתנגד לנסיון הנלוז הנ"ל הוא חובר איתו ומקשה עליך את החיים.

ולכן הפתרונות הם:
1) וודא שזווית ההכונה של המנוע היא 0
2) הזז את מרכז הכובד אחורה. עשה זאת בזהירות כי בנוסף להקלת כל העניין הזה עם ה-DOWN זה גם יהפוך את הטיסן לפחות יציב.
3) קבל את זה שכדי לקבל טיסן יציב תאלץ להחזיק לפחות קצת DOWN בטיסה הפוכה. או שתתרגל לקזז לטיסה הפוכה.

תשובה מעולה, אבל נדמה לי שכבר רשמתי את זה..רק בלי המספרים.

erazz
21-08-2011, 16:11:56
תודה :)

פשוט סיכמתי את מה שאתם כתבתם :)

עמי
21-08-2011, 19:53:42
בדוק גם זוית של המאזנות כהמשך לפרופיל .
לפעמים הם קצת למטה יחסית להמשך הפרופיל ואז מתנהגים כמו מדפים
שהטיסן הפוך הם כמו ספוילרים

adibenbasat
21-08-2011, 20:19:50
בדוק גם זוית של המאזנות כהמשך לפרופיל .
לפעמים הם קצת למטה יחסית להמשך הפרופיל ואז מתנהגים כמו מדפים
שהטיסן הפוך הם כמו ספוילרים

גם נכון:)

Scooter007
21-08-2011, 22:08:00
בדוק גם זוית של המאזנות כהמשך לפרופיל .
לפעמים הם קצת למטה יחסית להמשך הפרופיל ואז מתנהגים כמו מדפים
שהטיסן הפוך הם כמו ספוילרים
מה היא הזוית המומלצת? במקביל להגה גובה? במקביל לחלק העליון או התחתון של הכנף (היא לא סימטרית)?

adibenbasat
21-08-2011, 23:56:26
הזוית צריכה להיות 0 עם שפת הזרימה- כהמשך לפרופיל כפי שכתב עמי לפני שטיסן עולה לטסט וקיזוזים, כך גם ההגה גובה ובעצם הטיסן על אפס בכול פרמטר בידיעה שבטסט הוא יקוזז, לאחר הקיזוז קרוב לוודאי שמאזנת אחת תהיה מעט למעלה והשניה באותה מידה למטה.
אם המצב ה"רגיל" הזה מתקיים אז הקיזוז, כאשר הטיסן הפוף- נשמר!!! שלא כמו הגה גובה שהטיסן הפוך גם הוא מגיב הפוך, מה שעמי מתכוון שהמצב ההתחלתי לפני הקיזוז- יתכן שגם הוא לא יהיה "מאופס" ובעצם אתה מטיס עם "מדפים" (בקטן) אבל כשאתה הופך את הטיסן זה יוצר את האפקט ההפוך כמו בהגה גובה.
תשמע, אני מציע ש"תאפס" את הטיסן ותעשה לו טסט עם קיצוצים, יתכן מאוד שתיפתר ה"בעיה" שלך, אם אתה רוצה עזרה עם זה, דבר איתי ואשמח לעזור..בכול מקרה דווח מה החלטת.:)

Scooter007
23-08-2011, 08:40:58
הזוית צריכה להיות 0 עם שפת הזרימה- כהמשך לפרופיל כפי שכתב עמי לפני שטיסן עולה לטסט וקיזוזים, כך גם ההגה גובה ובעצם הטיסן על אפס בכול פרמטר בידיעה שבטסט הוא יקוזז, לאחר הקיזוז קרוב לוודאי שמאזנת אחת תהיה מעט למעלה והשניה באותה מידה למטה.
אם המצב ה"רגיל" הזה מתקיים אז הקיזוז, כאשר הטיסן הפוף- נשמר!!! שלא כמו הגה גובה שהטיסן הפוך גם הוא מגיב הפוך, מה שעמי מתכוון שהמצב ההתחלתי לפני הקיזוז- יתכן שגם הוא לא יהיה "מאופס" ובעצם אתה מטיס עם "מדפים" (בקטן) אבל כשאתה הופך את הטיסן זה יוצר את האפקט ההפוך כמו בהגה גובה.
תשמע, אני מציע ש"תאפס" את הטיסן ותעשה לו טסט עם קיצוצים, יתכן מאוד שתיפתר ה"בעיה" שלך, אם אתה רוצה עזרה עם זה, דבר איתי ואשמח לעזור..בכול מקרה דווח מה החלטת.:)

טוב... אתמול בדקתי את הזוויות של המאזנות ונראה שהן תקינות (בהמשך לשפת הזרימה) , ניסיתי למצוא את CG והוא באמת נראה קדמי מדי (ככה זה שאין חוברת בנייה :-) ) , אני אנסה להוסיף משקולת קטנה בזנב ונראה מה יהיה.

תודה.