PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעניין אורורה 9.



Yoav Lahav
28-08-2011, 07:36:06
הבנתי שאורורה 9 זה שלט מעולה ויכול גם למדוד את מהירות כלי הטייס על ידי קבלת מידע מהמקלט.
אז זה בעצם אומר שצריך גם מקלט מיוחד. נכון?

איך זה מודד מהירות?
האם זה מהירות אויר?
אם כן אז במסוק זה יזייף בגלל זרימת האויר מהרוטור?
יש לזה GPS?
האם שקונים צריך לבקש במיוחד עם כל עניין קבלת הנתונים מכלי הטייס או שזה מגיע BUILD-IN?
האם צריכת החשמל של המקלט עקב שידור נתונים גדולה יותר והוא יקצר את זמן הטיסה באופן מורגש?

האם כל העסק הזה יתאים למסוק 450PRO?

כמה התענוג הזה צריך לעלות בישראל?
כמה בחו"ל אם יש מישהו שיכול להביא לי מאירופה או ארה"ב?

האם יש נקודות מיוחדות שצריך לדעת לפני שאני מחליט אם לקנות?

Geostant
28-08-2011, 07:58:35
בשביל לקבל טלמטריה עם האורורה 9, יש צורך במקלט OPTIMA 9 או OPTIMA 7 (שניהם זהים ברמת הטלמטריה, רק שלשני יש 7 ערוצים ולא 9)
בנוסף תזדקק לתחנת טלמטריה (HTS-SS) ו-GPS (דגם HTS-GPS)

ה-SS עולה כ-45 דולר באי-ביי
וה-GPS עולה באזור ה-100 דולר באי-ביי

המדידה היא של מהירות הקרקע ולא מהירות האוויר
בנוסף תקבל מיקום וגובה

אין לי מושג אם זה מתאים למסוק, אצלי זה מותקן על טיסן גדול למדי

guyst
28-08-2011, 08:57:20
היום עדיף לקנות בארץ, זול יותר

Friman
28-08-2011, 10:25:36
יואב המחיר של אורורה 9 עם מקלט אופטימה 6 ערוצים מתחיל בארץ מ1500₪, ועם מקלט אופטימה 9 ערוצים החל מ1600₪. במחירים כאלו (שעשויים להשתנות בהמשך) רוב מי שתשאל יאמר לך שלא כדאי להביא מחו״ל.
המקלטים הללו תומכים באופן מובנה בטלמטריה. לדוגמא, עם שניהם אפשר לראות את מתח סוללת המסוק במשדר בזמן הטסה. זה מובנה במקלט, צריך רק 2 הלחמות לקונקטור הסוללה הראשי. אחרי שידרוג גרסא, ניתן להגדיר במשדר התראה של מתח סוללה נמוך במסוק - יותר טוב מטיימר ומבאזר על המסוק לדעתי...
כל ענייני הטלמטריה עליהם אתה מדבר הם עניין של חיישנים שאתה בוחר להוסיף למערכת. יש חיישן אופטי של rpm של הרוטור הראשי, חיישני טמפרטורה שונים, חיישני צריכת זרם, לחץ ברומטרי (נראה לי שיש כזה ;)) וGPS. בשביל לחבר את חיישני הטלמטריה אתה זקוק כאמור לתחנת החיישנים שעלותה 45$, חוץ מנושא מתח סוללת המסוק שניתן לראות במשדר גם בלי תחנת החיישנים.

guyst
28-08-2011, 13:42:17
יואב המחיר של אורורה 9 עם מקלט אופטימה 6 ערוצים מתחיל בארץ מ1500₪, ועם מקלט אופטימה 9 ערוצים החל מ1600₪. במחירים כאלו (שעשויים להשתנות בהמשך) רוב מי שתשאל יאמר לך שלא כדאי להביא מחו״ל.
המקלטים הללו תומכים באופן מובנה בטלמטריה. לדוגמא, עם שניהם אפשר לראות את מתח סוללת המסוק במשדר בזמן הטסה. זה מובנה במקלט, צריך רק 2 הלחמות לקונקטור הסוללה הראשי. אחרי שידרוג גרסא, ניתן להגדיר במשדר התראה של מתח סוללה נמוך במסוק - יותר טוב מטיימר ומבאזר על המסוק לדעתי...
כל ענייני הטלמטריה עליהם אתה מדבר הם עניין של חיישנים שאתה בוחר להוסיף למערכת. יש חיישן אופטי של rpm של הרוטור הראשי, חיישני טמפרטורה שונים, חיישני צריכת זרם, לחץ ברומטרי (נראה לי שיש כזה ;)) וGPS. בשביל לחבר את חיישני הטלמטריה אתה זקוק כאמור לתחנת החיישנים שעלותה 45$, חוץ מנושא מתח סוללת המסוק שניתן לראות במשדר גם בלי תחנת החיישנים.

עדיף לחבר לבקר

Friman
28-08-2011, 14:12:47
אכן נשמע יותר הגיוני מבחינת תזוזות של החוטים וסיכוי לניתוק ההלחמות... אבל מהצד של הבקר החוטים מבודדים... לחשוף אותם מעט ולהלחים לשם, לכניסת המתח לבקר?

Yoav Lahav
28-08-2011, 16:08:26
האם ה HTS-SS מספיק למדידת מהירות?
מה נותן ה HTS-GPS בנוסף?

האם כל מה שאני צריך זה שלט, מקלט ו HTS-SS או HTS-GPS?
או שיש פה חלקים נוספים כדי שהכל יעבוד?

Geostant
28-08-2011, 16:15:02
בשביל מהירות קרקע (לא אוויר) אתה צריך גם את ה-SS וגם את ה-GPS
ה-SS זו רכזת חיישנים, היא כשלעצמה לא נותנת כלום

ובעניין מה שגיא כתב על המקלטים, OPTIMA 6 לא תומך בטלמטריה
רק 7 ו-9 תומכים.

guyst
28-08-2011, 16:27:18
אכן נשמע יותר הגיוני מבחינת תזוזות של החוטים וסיכוי לניתוק ההלחמות... אבל מהצד של הבקר החוטים מבודדים... לחשוף אותם מעט ולהלחים לשם, לכניסת המתח לבקר?

גם מהסוללה הם מבודדים...
בחיבור לבקר אין צורך להלחים לכל סוללה ולחבר מחדש למקלט בכל חיבור סוללה.

guyst
28-08-2011, 16:28:35
בשביל מהירות קרקע (לא אוויר) אתה צריך גם את ה-SS וגם את ה-GPS
ה-SS זו רכזת חיישנים, היא כשלעצמה לא נותנת כלום

ובעניין מה שגיא כתב על המקלטים, OPTIMA 6 לא תומך בטלמטריה
רק 7 ו-9 תומכים.

לא מדוייק. OPTIMA 6 תומך בטלמטריה הבסיסית והנחוצה ברוב המקרים, שהיא מתח הסוללה.

Geostant
28-08-2011, 17:07:08
לא מדוייק. OPTIMA 6 תומך בטלמטריה הבסיסית והנחוצה ברוב המקרים, שהיא מתח הסוללה.

יש מצב, לא התעמקתי
עדיין כדאי לחדד זאת כי אחרי הכל השאלה המרכזית היא בעניין GPS וה-6 לא תומך

guyst
28-08-2011, 17:16:35
אינפורמציה נוספת ניתן למצוא פה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?27527)

הטלמטריה החדשה של הייטק (לאורורה 9) נותנת מהירות, גובה, סל"ד, משיכת זרם ועוד... ובכדי שלא נצטרך להוריד את העיניים מהטיסן, כפי שחגי ציין, יש מודול דיבור שמתלבש על השלט ומקריא לך את הנתונים בזמן הטיסה...
הסירטון! (http://www.modelairplanenews.com/blog/2011/08/08/hitec_visit_mix-mp4/)

Friman
28-08-2011, 19:05:02
גם מהסוללה הם מבודדים...
בחיבור לבקר אין צורך להלחים לכל סוללה ולחבר מחדש למקלט בכל חיבור סוללה.
לא הבנתי את כוונתך. כמובן שלא הלחמתי שום דבר לסוללה עצמה; אני לא מוצא בכך שום הגיון...
הspc מולחם אצלי בחיבור מקביל לקונקטור הEC5 שמוביל מתח לESC, מהצד של המסוק, לא של הסוללה עצמה. פשוט חשבתי שאתה ממליץ לחבר לחוטי הזנת המתח ספציפית מהצד של הESC ולא מהצד של הקונקטור שמתחבר לסוללה, ולגבי זה ההגיון היחיד שמצאתי הוא שבצד של הESC יש פחות תנועה ותזוזות עקב תזוזת החוטים בעת חיבור וניתוק סוללה, ולכן זה עשוי להפחית את הסיכויים להתנתקות ההלחמות של הspc עקב תזוזה. מצד שני זה לא נראה לי עד כדי כך קריטי.

ולגבי הטלמטריה - לפי מיטב ידיעתי יואב אתה מתעניין במשדר למטרת הטסה של מסוק ולא טיסן, נכון? מדוע קריטי לך הGPS? הרי זה לא שבמהלך ההטסה של מסוק יש פנאי לבחון במשדר את מיקומו בGPS לא? ואם זה לfpv יש פתרונות טובים יותר שמתחברים לosd למשל.
באופן כללי, וכאן זו שאלה למנוסים ממני, מה מבין מרכיבי הטלמטריה שמציעה החבילה באורורה 9 שימושי למסוקים? בעיניי הרכיב החשוב ביותר הוא הרכיב המובנה באופן בסיסי במקלטי האופטימה - הצפייה במתח סוללת המסוק מהמשדר + האופציה להתראת מתח נמוך ו/או חיווי קולי.

guyst
28-08-2011, 21:08:18
זו גם כוונתי, לקונקטור מהבקר. כתבת "הלחמות לקונקטור הסוללה הראשי" אז הנחתי שמדבר על הלחמה ישירות לקונקטור הסוללה...
דרך אגב ניתן גם לחבר לבאלנסר של הסוללה אבל שוב זה פחות נוח.

Friman
28-08-2011, 22:33:46
כן גם על זה שמעתי. לשני החוטים הקיצוניים בבלאנסר.
כפי שאמרת, לא נשמע נוח אלא אם לוקחים קונקטור של בלאנסר מהצד של המטען ומשתמשים בו כמחבר לחיבור הSPC לסוללה. שזה דווקא לא רעיון רע כל כך לדעתי...

Hagay
28-08-2011, 22:58:33
כן גם על זה שמעתי. לשני החוטים הקיצוניים בבלאנסר.
כפי שאמרת, לא נשמע נוח אלא אם לוקחים קונקטור של בלאנסר מהצד של המטען ומשתמשים בו כמחבר לחיבור הSPC לסוללה. שזה דווקא לא רעיון רע כל כך לדעתי...
לא מומלץ! שקע הSPC גם מספק את המתח למקלט ולא הייתי סומך על הפינים הקטנים והשבירים האלה!