PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה דלק Magnum



omribensamon
29-08-2011, 20:12:32
ערב טוב ,
יום שישי קניתי את הדלק הזה http://www.dorhm.co.il/Websites/Product.aspx?id=4667&p=148977 ,
המנוע מגמגם ולא מגיע למירב הכוח שלו .
בשטח אנשים אמרו לי שזה דלק עם תחליף לניטרו ,
1. מישהו נתקל בבעיה הזו ?
2. איך אפשר לשפר את הדלק הזה ? אם בכלל אפשר.
3. תודה

flatspin
29-08-2011, 20:35:29
דלקים שונים עשויים להיות בעלי צמיגויות שונות. יתכן שישי צורך לבצע כיוונים של המחטים (דר !!) הראשית והמשנית. אם עדיין לא יהיה שיפור, משמע הרכב הדלק אינו מתאים למנוע המסוים שלך (באיזה מנוע מדובר?). ניתן להוסיף כמות מסוימת (5%) ניטרו לדלק שבידך או להשתמש בדלק אחר שפעולת המנוע איתו מוכחת.

adibenbasat
29-08-2011, 21:42:49
א. החלפה של סוג דלק בדרך כלל מצריכה כיוון מחדש של המנוע.
ב. מניסיוני הדלק הזה פחות מוצלח ממתחריו בשוק.

עמי
29-08-2011, 22:17:48
תנסה להריח אותו ותרגיש ריח אציתון ולא של ניטרו למרות שהוא אכן מכיל ניטרו
מניסיון שלי לא עובד טוב עם מנוע O.S 55AX

סתיו72
30-08-2011, 01:33:30
תנסה סיכה נגדית...כשאני מחליף דלק אז צריך לשחק איתה...

erazz
30-08-2011, 04:14:19
קשה עד בלתי אפשרי לפתור בעיה כזו ב"שלט רחוק". חסרים לנו המון נתוניםץ
1) באיזה דלק וכמה ניטרו השתמשת קודם?
2) כמה ניטרו עכשיו?
3) איזה מנוע, פלאג ופרופלור?
4) האם כשהוא מגמגם הוא גם פולט הרבה עשן?
5) האם אחרי דקה או שתיים הוא מתייצב?


כדי שנוכל לעזור לך נסה לספק כמה שיותר מידע. אולי אתה יודע מה יש לך אבל אנחנו לא.

omribensamon
30-08-2011, 05:51:30
קשה עד בלתי אפשרי לפתור בעיה כזו ב"שלט רחוק". חסרים לנו המון נתוניםץ
1) באיזה דלק וכמה ניטרו השתמשת קודם?
2) כמה ניטרו עכשיו?
3) איזה מנוע, פלאג ופרופלור?
4) האם כשהוא מגמגם הוא גם פולט הרבה עשן?
5) האם אחרי דקה או שתיים הוא מתייצב?


כדי שנוכל לעזור לך נסה לספק כמה שיותר מידע. אולי אתה יודע מה יש לך אבל אנחנו לא.

1.השתמשתי בדלק שמישהו היה מכין 10% ניטרו , המנוע עבד מצויין
2. נשארתי עם 10%
3. מנוע (http://www.tiger.com.tw/product/9141.html)פלג os מדיום פרופ 10X7
4.כן , פולט קצת יותר
5.כשאני מריץ את המנוע בקרקע למשך זמן המנוע מגיב יותר טוב

ניסיתי לפתוח את הסיכה וסגרתי קצת את הסיכה הנגדית , לא עזר

אליקופטר
30-08-2011, 07:19:27
ערב טוב ,
יום שישי קניתי את הדלק הזה http://www.dorhm.co.il/Websites/Product.aspx?id=4667&p=148977 ,
המנוע מגמגם ולא מגיע למירב הכוח שלו .
בשטח אנשים אמרו לי שזה דלק עם תחליף לניטרו ,
1. מישהו נתקל בבעיה הזו ?
2. איך אפשר לשפר את הדלק הזה ? אם בכלל אפשר.
3. תודה

קודם שאל את המוכר אם זה מגנום בסדרת התחליף לניטרו.
למיטב זכרוני כתוב על המיכל אם זה ניטרו או אחר , ניסית לראות בתמונה של המוצר אבל התמונה לא ניתנת להגדלה.
מנסיון עבר עם הדלק הזה במסוק הוא עובד בסדר גמור ,אם מדובר במגנום התחליף לניטרו אתה חייב להחליף פלג ,יש פלג יעודי לדלק זה וזו הבעיה שיש לך.
בנוסף הדלק הזה דורש לחץ גבוה ולכן ממליצים להוריד לו את השימס מהפלג.

דניאל דקל
30-08-2011, 08:29:55
מנוע 2 פעימות או 4?
אני שואל זאת כיוון שחניך שלי משתמש בדלק הזה למנוע MAGNUM 55 בהצלחה רבה (אולי בגלל שהוא חושב שהוא קרוב משפחה של המנוע...)
לעומת זאת, לי היה ניסיון רע עם דלק מגנום 4 פעימות - חימם לי את המנוע והתיך את ה BACKPLATE בסאיטו 72.
כרגע אני משתמש במורגן COOL POWER בהצלחה רבה.

omribensamon
30-08-2011, 16:22:13
קודם שאל את המוכר אם זה מגנום בסדרת התחליף לניטרו.
למיטב זכרוני כתוב על המיכל אם זה ניטרו או אחר , ניסית לראות בתמונה של המוצר אבל התמונה לא ניתנת להגדלה.
מנסיון עבר עם הדלק הזה במסוק הוא עובד בסדר גמור ,אם מדובר במגנום התחליף לניטרו אתה חייב להחליף פלג ,יש פלג יעודי לדלק זה וזו הבעיה שיש לך.
בנוסף הדלק הזה דורש לחץ גבוה ולכן ממליצים להוריד לו את השימס מהפלג.

כתוב עליו בצד סינטטי , אתה יכול לצרף קישור לפלג ?
השימס זו השייבה ?

Menash
30-08-2011, 18:17:54
השימס זו הטבעת בין מכסה הבוכנה לצלינדר.

flatspin
30-08-2011, 19:28:11
למכסה הבוכנה קוראים 'ראש המנוע'
ובענין האחר. שימסים מזוהים כרגיל עם פחיות דקות, בעובי משתנה, המשמשת לכיוונון מרווחים, לרוב עדינים. כוונת הכותב היתה לדיסקית הנחושת שמותקנת בין הפלג וראש המנוע.

omribensamon
30-08-2011, 21:59:22
חברים אז מה לעשות ?

סגרתי עד כמה שאפשר את הסיכה הנגדית , יותר מי זה המנוע לא מניע .
פתחתי את הסיכה ועדין אותה בעיה .

אם אני יוסיף 5% ניטרו למיכל זה יפתור את הבעיה ? אם כן ,מאיפה קונים ניטור ?

אפשר הסבר על מה משפיעה הסיכה הנגדית?

תוידה

DarZeelon
30-08-2011, 22:42:24
בדלק למנועי להט צריכים להיות כמה רכיבים.

שני הבסיסיים הם מתנול ושמן.
המתנול הוא הרכיב הזול בדלק, מהווה את רובו וקיומו נחוץ לפעולת המנוע. חום הבעירה וחום הדחיסה אינם מספיקים כדי לשמור על הלהט במצת.
המתנול עושה את זה לבדו!

מי שאינו מאמין מוזמן לצפות בקליפ:
http://www.youtube.com/watch?v=UtkEfzpZ4Sg

השמן יכול להיות שמן-קיק, או שמן סינתטי המסיס במתנול.
הרכיב הנוסף הוא ניטרומתן, שמשפר את כוחו של המנוע ואת אמינותו; אבל בו-זמנית הופך את הדלק רגיש יותר לדטונציה (לא עובד במנועים עם יחס-דחיסה גבוה); ומגדיל באופן דרמטי את צריכת-הדלק.

אצטון *ניתן* להוספה בשיעור מרבי של 5% (!!!) במזג-אויר ישראלי; ומקטין את רגישות הדלק לדטונציה, עם שיפור קל באמינות ובקלות ההתנעה. אבל הוא אינו מוסיף שום כוח...
בקיצור, אצטון לא מחליף ניטרו!


כל זבל אחר שיצרן הדלק ינסה להוסיף כדי להפחית את עלויותיו, לא יעבוד ואתם יכולים להאמין שרבים כבר ניסו.

כשמחליפים סוג דלק, את המחט המשנית צריך לסובב באותה מגמה שסובבה המחט הראשית.
אם המנוע צריך תערובת יותר עשירה בסל"ד גבוהים, הוא יידרש לאותו שינוי גם בסל"ד נמוכים - האם מישהו מכיר סיבה שזה יהיה אחרת?

אליקופטר
31-08-2011, 05:57:14
חברים אז מה לעשות ?

סגרתי עד כמה שאפשר את הסיכה הנגדית , יותר מי זה המנוע לא מניע .
פתחתי את הסיכה ועדין אותה בעיה .

אם אני יוסיף 5% ניטרו למיכל זה יפתור את הבעיה ? אם כן ,מאיפה קונים ניטור ?


אפשר הסבר על מה משפיעה הסיכה הנגדית?

תוידה

תפסיק לסבך לך את העניינים כתבתי לך מה בדיוק הפתרון בהנחה שזה באמת מגנום עם תערובת חלופית אז ככה:

1.תתקשר לחנות ותוודא שזה אכן הדלק החלופי.
ואז,
לא זוכר מה אמור להיות כתוב ,בדלק הזהה למסוקים לא היה רשום ניטרו אלא HELI 30% ,בטיסנים אני לא זוכר .לגבי הפלאג
חיפשתי לא מצאתי קישור(הדלק הזה די ירד מהמדפים בשל חזרתו של הניטרו לשוק ללא הגבלה) תתקשר למרכז המסוקים היבואן של מגנום לדעתי (ליאור בר עמי )דבר איתו
לגבי הפלאג.
ואם אין לו או לא תמצא עזרה מבעלי העסק (ממש לא הגיוני שמי שמכר לך את הדלק לא יודע על הצורך בפלאג ולכן לא הגיוני שאין לו פלאג כזה ) אבדוק לך עם חבר שבעבר היה לו פלאג כזה אני מאמין שתוכל לרכוש ממנו ללא בעיה.למיטב זכרוני הפלאג נימכר ללא מותג ובשקית אטומה שקופה.
אל תחפש לנסות לשפר את הדלק ודרך אחרת לא תצליח זה מיותר !!!הפתרון ניתן לך.אחרי שתעשה זאת ואתה יודע לכוון הכל ילך טוב.

גבי א
31-08-2011, 07:45:32
בקיצור, אם הדלק הזה עושה לך בעיות בתפעול המנוע ואתה צריך לחפש פלג בשקית אטומה וללא מותג - פשוט תפסיק להשתמש איתו כמו שאני וכמה חברים בשטח ההטסה שלנו עשינו.

אליקופטר
31-08-2011, 08:38:22
בקיצור, אם הדלק הזה עושה לך בעיות בתפעול המנוע ואתה צריך לחפש פלג בשקית אטומה וללא מותג - פשוט תפסיק להשתמש איתו כמו שאני וכמה חברים בשטח ההטסה שלנו עשינו.

מסכים !!

DarZeelon
31-08-2011, 14:35:23
השימס זו הטבעת בין מכסה הבוכנה לצלינדר.






כתוב עליו בצד סינתטי, אתה יכול לצרף קישור לפלג ?
השימס זו השייבה?






למכסה הבוכנה קוראים 'ראש המנוע'.
ובענין האחר; שימסים מזוהים כרגיל עם פחיות דקות, בעוביים שונים, המשמשים לכיוונון מרווחים, לרוב עדינים. כוונת הכותב היתה לדיסקית הנחושת שמותקנת בין הפלג וראש המנוע.



אני קורא לכתוב למעלה 'סבטוכה'...

קודם כל, השפה העברית ידועה בנטייתה להשתמש במילים לועזיות בצורת רבים, כאילו היו בצורת יחיד...:confused:

כך; המילה 'מדיה' שהיא צורת הרבים של 'מדיום' (תווך), בה משתמשים בעברית לביטוי 'מדיות לצריבה', למשל... צורת רבים לצורת רבים... 'מדיומימים', אם תרצו.:rolleyes:
אם לשפוט רק על פי כישורי הלשון של רבים מאיתנו, אנחנו עם מטומטם; ממש, ממש מטומטם...

המילה 'שִׁים (http://en.wikipedia.org/wiki/Shim_(spacer))' פרושה 'פריט מִרְווַח'; ובשימושה למנועי טיסנים, היא מתארת דיסקת פח דקיקה (מאלומיניום או מנחושת בד"כ) הממוקמת בין המשטח האופקי העליון של שרוול הצילינדר (sleeve flange), לבין תחתית ראש המנוע.
אותה דיסקה משמשת הן לאטימה הרמטית והן לקביעת המרווח בין שני החלקים; ובעקיפין לשינוי יחס-הדחיסה של המנוע.
אם רוצים להפחית את יחס-הדחיסה באופן ניכר, ניתן להשתמש בשניים-שלושה שימים זה על גבי זה (או בשים עבה יותר).

האטם המצורף למצֶת-הלהט אינו שים, אלא סתם אטם... בהנחה שהושגה אטימה בלעדיו, השמטתו תפחית את יחס-הדחיסה ממש במעט, עקב 'פיצפונותו'... ותקרב את קרב הלהט למרכז תא-השריפה; ובאופן אפקטיבי תהפוך את המצת לחַם יותר... זו בטוח אינה המטרה!

לבוכנה אין מכסה... המשטח העליון שלה מכונה באנגלית 'כתר' (piston crown)... והטבעת אכן ממוקמת כמ"מ-שניים מתחתיו.
ראש-המנוע הוא מכסה הצילינדר ותא-השריפה - לא מכסה הבוכנה.

lior_bar_ami
01-09-2011, 11:03:42
איני יודע מאין רכשת את הדלק, אך אתה מוזמן להרים לי טלפון 0546686485 ואשמח לעזור לך עם כיווני המנוע וגם עם החלפת הדלק אם תצטרך.

omribensamon
01-09-2011, 14:52:48
חברים שלום

דברתי עם המוכר שמכר לי את הדלק (דור המחשוב) והוא טוען בתוקף שזה לא דלק סינטטי .
מה שנישאר זה לכוון את המנוע .
משיהו יכול להסביר על מה משפיע כיון סיכה הנגדית ?

תודה

אליקופטר
01-09-2011, 16:18:27
חברים שלום

דברתי עם המוכר שמכר לי את הדלק (דור המחשוב) והוא טוען בתוקף שזה לא דלק סינטטי .
מה שנישאר זה לכוון את המנוע .
משיהו יכול להסביר על מה משפיע כיון סיכה הנגדית ?

תודה

זה מה שההיתה צרך לעשו קודם לכל.

בהצלחה.

DarZeelon
01-09-2011, 16:49:58
מישהו יכול להסביר על מה משפיע כיוון סיכה הנגדית?



עומרי,


כיוונון המחט המשנית קובע כמה עשירה תהיה התערובת, בכל מצבי המצערת מ-75% ומטה.
זו לא סיכה אלא מחט, או שסתום-מחט (needle valve).

ברוב הקרבורטורים, כשמסובבים את תוף המצערת, הוא לא רק מסתובב אלא גם נע אופקית; פנימה והחוצה בתוך גוף-הקרבורטור.
המחט המשנית שהברגת הכיוונון שלה היא בתוף, נעה ביחד איתו; והקונוס שבקצֶהַ נכנס או יוצא מנחיר הדלק ובכך משנה את גודלו.


אם מנוע אינו 'מתנהג' כראוי במצערת פתוחה, אין טעם לגעת במחט המשנית.
אם אינו מתנהג כראוי בסל"ד חלקי ובסיבובי-סרק, משחק במחט הראשית מזכיר תדלוק מכונית לאחר שגנבו לה את הגלגלים...:confused: