התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה trex 600e pro efl



lehatis
01-09-2011, 12:39:22
שלום לכולם לפני מספר שבועות התחדשתי במסוק הנ"ל ורציתי לשתף אותכם בחווית ההרכבה שלו..

הסטאפ של המסוק הוא סופר קומבו של אליין
מנוע ALIGN 600MX 510 KV
בקר CASTLE ICW 80HV
סרוואים DS 610 X3
סרוו זנב DS650
מערכת פלייברלס 3GX
רגולטור 6A EXTERNAL BEX ALIGN
התמונות...
הקופסה

http://up352.siz.co.il/up3/yzggyeyztt0y.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/qn0tvrzwkdkz.jpg (http://www.siz.co.il/)

3GX

http://up352.siz.co.il/up3/niwq1udw4zn0.jpg (http://www.siz.co.il/)


חיווט
http://up352.siz.co.il/up1/ykqyj3wjhhmf.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/xezkn4m0mmnm.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/aiyzj2zwjnzj.jpg (http://www.siz.co.il/)

הרכבת הראש


http://up352.siz.co.il/up3/ymumdyncx5zw.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/nl3kjzuxmzjd.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/iob0md2wimn1.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/ydzzczdqziyt.jpg (http://www.siz.co.il/)

הרכבת גוף המסוק

http://up352.siz.co.il/up2/mhy2mdvmw5wz.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/kjyzlnwdgnlk.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/tmxjqcmw0gzn.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/ohkytzydyjyh.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/tfomm3jdowjo.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/yqoogtut3fxl.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/hnjmwtjvzimz.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/ygfedqjj1zyo.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/i5m0tyymmmy2.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/ulgm4zyzzldj.jpg (http://www.siz.co.il/)
סקידים טיפה נמוכים מהקודמים
http://up352.siz.co.il/up2/yjjlktnytyom.jpg (http://www.siz.co.il/)

כאן כבר ניתן לראות שהמסוק קיבל צורה (-:

http://up352.siz.co.il/up1/umzngd5lydgz.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/wkhmzzfidfzy.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/dzchtozzm3ik.jpg (http://www.siz.co.il/).

http://up352.siz.co.il/up3/zx3z2cmnnqi2.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/gjy2mxbmdjdg.jpg (http://www.siz.co.il/)

הרכבת סרוו זנב והנדנדה.

http://up352.siz.co.il/up1/32monjguzdav.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/xn4njnkdzmum.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/i2no2q0ntdg4.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/yyyyndjgzt4y.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/zm2deqmz1yd4.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/f2mjmyzmiyhj.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/hm41hqzizmwy.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/nzynzvl4qhjd.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/qd24ymmtqyxm.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/mm3mmguj0njb.jpg (http://www.siz.co.il/)

מכלול הזנב

http://up352.siz.co.il/up3/n2zujg3gkmez.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/mntmwfj2onhj.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/zn0mjlynrlim.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/dk1fngog5zec.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/znfdh1ytojlg.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/oodkgxtnzylj.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/3yciwz1ztmyn.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/em5nj2ljkjmt.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up3/yitjwnyd2am4.jpg (http://www.siz.co.il/)


החופה

http://up352.siz.co.il/up2/uwjxjyemkm2y.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up1/tmkf1umnjzmn.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/xngcdzomvjix.jpg (http://www.siz.co.il/)

המסוק

http://up352.siz.co.il/up1/mzmm2tlne2zk.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/zdmmmnkwoydv.jpg (http://www.siz.co.il/)

http://up352.siz.co.il/up2/yi0dmmyz3hmt.jpg (http://www.siz.co.il/)


תודות:
אז ככה המון המון המון תודה לישראל אסולין ואסף אלוש שעזרו לי מאוד בכיוון המסוק,הרכבה,הדרכה ושוב תודה רבה לכם!!!

הטסט פלייט בוצע על ידי אסף אלוש ומקווה שבקרוב נעלה סרטון של המסוק בפעולה ;)
לסיכום:
תהליך הבניה מפורט היטב בחוברת, נהנתי מכל רגע בבניית המסוק רואים שאליין השקיעו המון בתכנון המסוק.
הפריים 2MM עם המון חיזוקים.
הכנסת הסוללות והוצאתם מאוד נוחה.
המסוק טס חזק בטרוף!! ויציב מאוד.
אני מטיס עם סוללות של טורניג'י ננו טק 3300 מיל 25 C X2
סטאפ 12 תאים
מומלץ בחום.!!!
מקווה שנהנתם מהשרשור :)
איתי.

bartovmoti
01-09-2011, 12:57:16
תתחדש איתי, נראה מסוק מדהים !
אחלה שרשור ותמונות יפות מאד!

lehatis
01-09-2011, 13:01:06
תודה רבה מוטי (-:
המסוק מוטרף!!!

coolooc
01-09-2011, 13:08:25
תתחדש, נראה מדהים.

sagi
01-09-2011, 14:25:54
תתחדש על המסוק ! נראה סוף הדרך !
לקנות כזה ??? :) או לקנות את ה-500 (החדש) ?

oov
01-09-2011, 15:34:47
נראה מסוק מדהים !! יופי של תמונות, תתחדש.
[יש לי חופה בצביעה כזאת בדיוק על ה 450 fbl 3g ] החופה הכי יפה שיש לטעמי .. :)

asaf_aloush
01-09-2011, 16:00:35
איתי שמחתי לעזור לך!!!
שמח שאתה מרוצה ,תתחדש ותהנה!:)

lehatis
01-09-2011, 16:04:58
שגיא ממליץ בחום ;)
תודה רבה אסף!!
יש תכניות לסוף שבוע?

tkolber
01-09-2011, 18:23:48
נראה מעולה!!!!!!

מסוק חזק מאוד - בהצלחה!!!! :D

HeliDraco
01-09-2011, 19:56:33
נראה כמו מסוק מרשים ביותר - תתחדש!
ו... כן - אחלה תמונות!:)

אטקין ש
01-09-2011, 20:51:14
תתחדש חבר!!
אחלה תמונות אמרו כבר????
אטקין ש

DanielJoseph20
01-09-2011, 21:11:58
יופי של שרשרור...!

MrGenady
01-09-2011, 21:38:25
לא מיזמן הרכבתי את ה 550 שלי ואני מישתתף בהחלט בהנאה שלך ,אפילו בא לי כבר להזמין אחד כזה כי אני מת על חשמליים!!!!

כל הכבוד - תהנה ובהצלחההה!

guyst
01-09-2011, 21:44:53
סקירה יפה ומושקעת, מציע להעתיק אותה לפורום סקירות שיהיה מתועד במקום המיועד... :)

yossis
01-09-2011, 22:16:24
נראה מדהים ! תתחדש !

DDOR01
02-09-2011, 12:21:13
אחלה סקירה
תגיד מאיפה אני מוצא מדף כזה?

lehatis
02-09-2011, 13:51:55
תודה חברים (-:
מדף כזה יש באיקאה 120 שקל עד כמה שזכור לי

shlomiv10
02-09-2011, 15:32:34
תתחדש ותהנה.

wonderd
02-09-2011, 22:49:35
כל הכבוד ומזל טוב על המסוק החדש!!

ziki
02-09-2011, 23:37:32
יפה מאד, אליין אכן מחדשים בדגם החדש.
תתחדש ותהנה

flyinglizard
03-09-2011, 00:15:08
הבעיה שלי עם הדור החדש של המסוקים הוא מהירויות הראש המטורפות. הטירקס 600 החדש צריך סביב 2500 סל"ד, הפיוריון שלי עובד סביב 2400 סל"ד. עד לא מזמן 2100-2200 סל"ד נחשב לאסטרונמי בשביל מסוק 600. זה מטורף לגמרי, אוכל סוללה וגורם להתרסקויות להיות הרבה הרבה יותר כואבות. אי אפשר לרדת בסל"ד בגלל שיחס ההעברה לזנב לא מתאים (נמוך מדי).
אישית אני מעדיף את המסוק ב2200 סל"ד, ומשתמש בלהבי 105 מ"מ בשביל לפצות על הירידה בסל"ד. מן הסתם יש כאלו שיעדיפו את המהירויות הגבוהות יותר...

guyro
03-09-2011, 08:54:09
הבעיה שלי עם הדור החדש של המסוקים הוא מהירויות הראש המטורפות. הטירקס 600 החדש צריך סביב 2500 סל"ד, הפיוריון שלי עובד סביב 2400 סל"ד. עד לא מזמן 2100-2200 סל"ד נחשב לאסטרונמי בשביל מסוק 600. זה מטורף לגמרי, אוכל סוללה וגורם להתרסקויות להיות הרבה הרבה יותר כואבות. אי אפשר לרדת בסל"ד בגלל שיחס ההעברה לזנב לא מתאים (נמוך מדי).
אישית אני מעדיף את המסוק ב2200 סל"ד, ומשתמש בלהבי 105 מ"מ בשביל לפצות על הירידה בסל"ד. מן הסתם יש כאלו שיעדיפו את המהירויות הגבוהות יותר...

קצת הגזמה לדעתי...רובם עובדים ~2200 סל"ד יפה מאוד וחזק מאוד, צריף לדעת לבנות סטאפ חכם יעיל ונציל.אין שום בעיה של יחס העברה לזנב באף אחד ממסוקי ה-600 למיניהם.

eliranh03
03-09-2011, 10:55:01
איזה מסוק יפה תתחדש
בקרוב גם שלי יהיה באויר

flyinglizard
03-09-2011, 12:36:59
קצת הגזמה לדעתי...רובם עובדים ~2200 סל"ד יפה מאוד וחזק מאוד, צריף לדעת לבנות סטאפ חכם יעיל ונציל.אין שום בעיה של יחס העברה לזנב באף אחד ממסוקי ה-600 למיניהם.

MA כבר הוציאו pulley תחליפי לזנב בשביל להעלות את יחס ההעברה למי שרוצה לעבוד מתחת 2200 סל"ד ובאליין זו בעיה ידועה. בטירקס 600 החדש יש יחס של 3.85:1, ובפיוריון 4.15:1. תשווה את זה ל1:4.5 בטירקס 600 ESP, למשל.
זה דיון בהליפריק לגבי הזנב ב600E פרו (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=315856). באופן אישי לגמרי אני מעדיף מסוקים רגועים יותר ומהירויות ראש מעט יותר נמוכות (אני כמעט תמיד מטיס באיידל 1, את ה700 ניטרו ב1850 סל"ד ואת הפיוריון ב2200 סל"ד).

guyro
03-09-2011, 12:44:38
MA כבר הוציאו pulley תחליפי לזנב בשביל להעלות את יחס ההעברה למי שרוצה לעבוד מתחת 2200 סל"ד ובאליין זו בעיה ידועה. בטירקס 600 החדש יש יחס של 3.85:1, ובפיוריון 4.15:1. תשווה את זה ל1:4.5 בטירקס 600 ESP, למשל.
זה דיון בהליפריק לגבי הזנב ב600E פרו (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=315856). באופן אישי לגמרי אני מעדיף מסוקים רגועים יותר ומהירויות ראש מעט יותר נמוכות (אני כמעט תמיד מטיס באיידל 1, את ה700 ניטרו ב1850 סל"ד ואת הפיוריון ב2200 סל"ד).

נכון ולכן יש לבנות סטאפ לפי תכנון היצרן המקורי, שינוי בתכנון המקורי כמו העלאת סל"ד ב-200-300 סיבובים דורש תכנון נוסף..., אבל ל99% מהמטיסים התכנון המקורי מספיק..., כל דבר אחר יהיה סתם התחכמות, אלה אם כן אתה מטיס מקצועי שיש לך דרישות מיוחדות.

flyinglizard
03-09-2011, 12:49:11
נכון ולכן יש לבנות סטאפ לפי תכנון היצרן המקורי, שינוי בתכנון המקורי כמ העלאת סל"ד ב-200-300 סיבובים דורש תכנון נוסף..., אבל ל99% מהמטיסים התכנון המקורי מספיק..., כל דבר אחר יהיה סתם התחכמות, אלה אם כן אתה מטיס מקצועי שיש לך דרישות מיוחדות.

הפוך, התכנון המקורי הוא בסל"ד גבוה (2400-2500 סל"ד). מי שיש לו בעיה הוא זה שרוצה להטיס בסל"ד יותר שפוי. אני לא צריך ולא רוצה 2400 סל"ד ברוב המקרים, המסוק עצבני יותר, זמן הטיסה יורד וריסוקים מסבים יותר נזק. הסל"ד הגבוה טוב למטיסים מסויימים, לא לכולם.

guyro
03-09-2011, 12:56:41
הפוך, התכנון המקורי הוא בסל"ד גבוה (2400-2500 סל"ד). מי שיש לו בעיה הוא זה שרוצה להטיס בסל"ד יותר שפוי. אני לא צריך ולא רוצה 2400 סל"ד ברוב המקרים, המסוק עצבני יותר, זמן הטיסה יורד וריסוקים מסבים יותר נזק. הסל"ד הגבוה טוב למטיסים מסויימים, לא לכולם.

אתה סתם יוצר ויכוח סרק וטועה...המלצות היצרן הן בין 2100-2400 סל"ד תלוי בסאטפ של 6-10 תאים. להרים מסוק ל- 2400-2500 סל"ד יוצר ויברציות ועומס מיותר , כמוכן גומר את זמן הטיסה.

http://www.miniatureaircraftusa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=99&Itemid=76

flyinglizard
03-09-2011, 13:10:56
לא ידידי, אתה זה שטועה :)

את זה כתב לי המנהל של MA בהליפריק אחרי שהתלוננתי על זנב שלא מחזיק (נפתר עם המעבר ל105 מ"מ):

Some people have experienced what you're describing when running lower headspeeds. The Furion 6 was designed with headspeeds of 2200 - 2400 rpm in mind (check to see that your blades can handle it) and as such the t/r drive ratio is a little lower.

If you're having trouble, try increasing the headspeed, also keep an eye out, as we'll have an option t/r pulley for people who want to use lower headspeeds.

פעם בדקת עם מד סל"ד את הפיוריון שלך? אם אתה משתמש בסטאפ 10 תאים ומנוע 560 ופיניון 13, אתה אמור להיות גם באיזור 2400 סל"ד ב80 אחוז מצערת. אני עם 12 תאים, מנוע 470 KV ופיניון 13 (470 כפול 12 נותן כמעט בדיוק אותו דבר כמו 560 כפול 10) ומקבל 2400 סל"ד על הקרקע באיידל 2.

לגבי הטירקס 600, שם בכלל מדובר על הסטאפ הסטוק של אליין, אין לך מקום לשינוי. שים לב לסל"ד באיידל אפ לפי המדריך של המסוק:
http://img534.imageshack.us/img534/6783/rpmy.png (http://imageshack.us/photo/my-images/534/rpmy.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


רק אני רואה שם 2720 סל"ד? אם אתה רוצה להתווכח עם המדריך של אליין, אז זה כבר באמת ויכוח סרק :)

תשמע, המתמטיקה כאן די ברורה - יחס של 3.85:1 בטירקס החדש בזנב נמוך משמעותית מ4.5:1 בטירקס 600 הישן. זה אומר שבמהירויות ראש בהן ה600 הישן יעבוד בסדר, ה600 החדש לא יחזיק זנב. אין כאן הרבה מקום לפרשנות. יש כאלו שזה מתאים להם, יש כאלו שלא.

guyro
03-09-2011, 13:52:43
אתה מצחיק...זה כמו שאמרתי - התכנון במקסימום הוא 2400 ולא טווח של 2400-2500 כמו שציינת...ככה גם הוא כותב לך...

בכל מקרה אני משתמש ב- 75% עם CC120HV, ולא מגיע למהירות ראש שכזו, מצד שני לא צריך גם. לא חוויתי מעולם בעיות עם הזנב. מכיוון שגם חן ותותי הטיסו את המסוק שלי בצורה "קיצונית" , לא ראיתי שום בעיה כמו שאתה מתאר.

לגבי האליין החדש - 2720 סל"ד זה מיותר לחלוטין....ואני אשמח לראות מישהו מטיס ככה...שלא צריך לבדוק את המסוק שלו ב"קפידה" אחרי כל טיסה.

הבוררר
03-09-2011, 18:07:01
לי יש סירטון שאעלה בימים הקרובים של ה600 החדש עם סל"ד ראש של 2100 ואני לא מרחם על המסוק יותר מדי דווקא כדי לראות את תגובות המערכת והזנב וצר לי לאכזב אותך אבל אין שום בריחה שום זריקה ושום סטייה וגם אני לא מרגיש שאני צריך "בהגזמה" יותר מ2200 סל"ד ראש,לפי דעתי יותר מזה ייצור יותר מדי בעיות תחזוקה בזמן קצר, חוצמזה זה מאוד מספק ואפילו מעבר לכך.

asaf_aloush
03-09-2011, 21:47:57
אליין מביאים את המסוק כקומבו עם פיניון 13 שיניים, שבעיקרון אי אפשר לעבור עם הפיניון הזה את ה2300 סל''ד ראש
בגוברנור מכיוון שאתה כבר מגיע ל100% של המנוע בסל''ד הזה.
הטסתי את המסוק הזה מהספר פעמים ב2200סל''ד ראש ואני יכול להגיד לך שאין שום בעיות מבחינת הזנב.
הנה סירטון שלי מהיום מטיס את המסוק הזה ב2200 סל''ד אתה יכול לראות שאין שום בעיה...
הסירטון קצר מכיוון שלא רציתי ''לגנוב'' לאיתי(בעל המסוק) את כל זמן הטיסה:


http://www.youtube.com/watch?v=imZOcXMpI8E&feature=channel_video_title

flyinglizard
03-09-2011, 22:02:03
אליין מביאים את המסוק כקומבו עם פיניון 13 שיניים, שבעיקרון אי אפשר לעבור עם הפיניון הזה את ה2300 סל''ד ראש
בגוברנור מכיוון שאתה כבר מגיע ל100% של המנוע בסל''ד הזה.


תראה מה כתוב בספר ההוראות של המסוק. 100% מצערת עם פיניון 13 על הקרקע זה 2720 סל"ד. זה מה שאליין כותבים, לא הלטאה.



הטסתי את המסוק הזה מהספר פעמים ב2200סל''ד ראש ואני יכול להגיד לך שאין שום בעיות מבחינת הזנב.


איך מדדת סל"ד?

asaf_aloush
03-09-2011, 22:27:51
תכניס את נתוני הגיר והסוללות של המסוק לקאסל לינק במצב גוברנור,ותשים באחד הקוביות של הסל''ד 2300,
תראה שרשום setup has minimal governor overhead ואם תלחץ על הסימן שאלה תראה שהוא רושם שהמנוע ב 97.2 אחוז ואין לו הרבה טווח לתקן את הסל''ד.
בכל זאת חישבתי עכשיו את יחס ההעברה של המסוק ויצא שהוא אמור לקבל עם פיניון 13 2620 סל''ד ב100% מנוע, אז אני לא יודע למה זה מה שהקאסל לינק מראה.
תמונה:
https://lh6.googleusercontent.com/-BIlLLGUdIuU/TmKLfhKlMDI/AAAAAAAABRA/qibofTe-ELU/s800/%2525D7%25259C%2525D7%25259C%2525D7%252590%252520% 2525D7%2525A9%2525D7%25259D.jpg

flyinglizard
03-09-2011, 22:37:34
זה מה שהקאסטל מראה כי כנראה לקחת נתונים של טירקס 600 מדור קודם, לא זה החדש. תבדקו עם טאכומטר את מהירות הראש - אני די בטוח שזה לא 2100 ולא 2200.

HobbyMasters
03-09-2011, 22:48:32
לקחתי נתונים של ה600 החדש.
שבוע הבא אני מקוה למדוד עם טכומטר, וחוץ מזה:

http://www.youtube.com/watch?v=WqvhGiiC53c&feature=results_main&playnext=1&list=PL56DB13C040F69DF4

guyro
03-09-2011, 22:49:36
רועי, בחשבון של 112 שיניים גלגל ראשי, פיניון 13 שיניים ו-44.4 וולט ומנוע 510KV ה-100% של הסל"ד הוא 2628 בחישוב של 80% נקבל 2102 סל"ד,

האם אנחנו טועים בחשבון? אולי יש טעות כתיב אצלם בחוברת?

flyinglizard
03-09-2011, 22:53:11
דבר ראשון, זה לא 3.7v לתא אלא קצת יותר (3.8 עד 4.0 בתחילת ההטסה). דבר שני, שים לב שגם בגרפים שלהם אין התאמה לינארית בין אחוזי המצערת לבין סל"ד הראש - 100% זה 2720 ו85% זה 2500. למה? ככה. מאיפה אני יודע ;)

guyro
03-09-2011, 22:59:45
דבר ראשון, זה לא 3.7v לתא אלא קצת יותר (3.8 עד 4.0 בתחילת ההטסה). דבר שני, שים לב שגם בגרפים שלהם אין התאמה לינארית בין אחוזי המצערת לבין סל"ד הראש - 100% זה 2720 ו85% זה 2500. למה? ככה. מאיפה אני יודע ;)

שים לב שהם רשמו 3.7 (44.4) וולט , אבל גם ב-4 וולט תקבל ב-80% 2273 סל"ד...

אני חוזר לעיקר הדברים - רוב מסוקי ה-600 נבנו ועובדים באזור 2200 סל"ד. אין צורך לשנות יחסי גיר למעלה או למטה אלא אם יש לך צורך מיוחד בכך...99% יהנו מהמצב הנתון.