התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נתונים קצת אינפורמציה למי שרוצה מסוק מעולה בלי פשרות ובלי חור בכיס.



Yoav Lahav
04-09-2011, 20:54:15
שלום חברים.

לאור השאלות בשטחי הטסה ולאור הנסיון הרב שצברתי עם ה 450PRO שלי,
אני רוצה לשפוך אור על כמה נקודות חשובות למי שרוצה מסוק ממש מעולה והכי בזול שאפשר.

אז ראשית אספר על החיה שברשותי. זהו המסוק המפורט בחתימה.
מדובר במכונה עוצמתית ביותר ומי שראה אותו עם הסוללות החזקות ביותר שלי יודע על מה מדובר.

הוא מהיר בהרבה מהרבה מסוקים גדולים ממנו, זריז ביותר, ולא פחות חשוב - אמין ביותר.
אני מטיס אותו 14 (!!!) סוללות ברצף עם דקה הפסקה בין הסוללות ואני עושה זאת כבר זמן רב.
כל המערכות מתפקדות בסוללה האחרונה בדיוק כמו בראשונה. את המנוע לא החלפתי מעולם
וכך גם את הבקר הנוכחי שכבר נמצא אצלי כחצי שנה.

בהעדר ריסוקים עלויות התחזוקה הן אפסיות ומסתכמות בשימון פה ושם והחלפת חלקים שמתבלים שזה קורה אחת לכמה מאות טיסות.
ריסוק עולה:
7.39 להבים (תמיד)
+1 גגש ראשי (לפעמים)
+3 ציר ראשי (לפעמים)
+2 ספינדל (לפעמים)
+0.4 FLYBAR (לפעמים)
+0.4 בום (לפעמים)

לעיתים נדירות תלוי באופי הריסוק צריך להחליף גם ציר זנב,חופה או חלק אחר שעולה גרושים.
סך הכל ריסוק עולה לי באיזור ה 10-15 דולר כולל משלוח לא כולל שעות עבודה שלי בלילה :)

אז מה בעצם ה CATCH פה?

לקנות הכי זול ברכיבים בהם הזול זהה ליקר.
לדוגמא: בום, גיר ראשי, גלגלי שיניים מפלסטיק למיניהם,
מגלשיים.

לא לחסוך רק ברכיבי המפתח האחראים לאיכות הטיסה.
שימו לב ש"לא לחסוך" לא אומר שצריך להשתולל ולקנות הכי יקר.
כן צריך לקנות הכי טוב שיתאים לצורך.

לדוגמא: גירו,בקר, מנוע,להבים,סרבואים, מערכת רדיו (שאני מחליף בקרוב)
סוללות, גגש מנוע,

אני פעלתי באופן זה אחרי שקצת התנסתי בדרך הקשה בעיקר במה שקורה למסוק אם מנסים לחסוך גם איפה שלא אמורים.
אז הבנתי היטב שיש מקומות במסוק שבהם הזול עולה ביוקר.

כמובן כל הנ"ל הוא דעתי האישית וכל אחר מוזמן לפעול כראות עיניו.
אשמח לעזור בחינם כאן בפורום לכל המעוניין במסוק מצויין כזה.

בברכה,
יואב.

guy1a
04-09-2011, 21:45:31
אני דיי מסכים עם הטענה
לעומת זאת לא עם הסטאפ.
הרשימת קניות שלי נימצאת בחתימה.

wind556
04-09-2011, 22:03:35
יואב, אני מעט חולק עליך.
המסוק שלך לא מעולה, הוא מסוק קטן ותזזיתי,עם מנוע רצחני, ועם סט אפ מלא סתירות
מצד אחד ספרטן ו8910, ומצד שני 3 דרדסים כחולים. אין כאן איכות, יש כאן רק מזל.

מה שכן מעולה שם, זה האצבעות של המטיס, אבל את זה אין לקנות :D
אתה מתבלבל בין מטיס טוב ורב כישרון לבין מסוק בינוני מינוס שנכנע לדרישות שלך

אם יום אחד יהיה לך מסוק שמתאים ליכולות שלך, אתה לא תעיף מבט שני במסוק הזה, הוא יעלה אבק על המדף.
אין אף מטיס מתחיל או ממוצע שיכול להנות מהמסוק הזה, ומטיסים מתקדמים בוודאי לא יגעו בו.
בנית לך נישה משלך ואתה נהנה מהתוצאה, אבל אין כאן שום מקום להמלצה , ואני לא רואה אף טיפוס של מטיס מלבדך שהמסוק הזה יכול להתאים לו.

Friman
04-09-2011, 22:22:53
:cool:

נולד לטוס
04-09-2011, 22:42:44
תקשיב אני פשוט לא מבין למה אתה מנסה להפוך את התחביב ללא מקצועי בעליל , תגיע ללטרון או לרכבת ניתן למישהו עם יכולות טובות מאוד להטיס את המסוק שלך ואני מתכוון ל3D רציני ואני מבטיח לך שיהיו המון חלקים שיתחילו להתעופף והוא לא יחזיק בהתעללות ממושכת נקודה ,חזקים וטובים גם לא עומדים איתנים לאורך זמן .
לכן כמו שעודד אמר במסגרת היכולות וצורכי ההטסה שלך הוא בסדר מעבר לכך זה מסוק בעל רכיבים מעורבים ברמת האיכות , וברגע שתאמץ בצורה רצינית את המסוק ,הכוחות שיופעלו עליו יראו לך את נקודת החולשה בקיט הנ"ל , רק הערה קטנה ,אותם סרבואים כחולים יכולים פשוט להתפרק במהלך טיסה אגרסבית ללא קשר לריסוק הם פשוט מתאימים לטיסן סיני מוקצף ולא יותר כך זאת כעצה .

Yoav Lahav
05-09-2011, 05:02:43
ראשית, אין לו את הסרבואים הכחולים שכחתי לשנות. יש את זה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10977

בנוסף, למיטב ידיעתי לא ראית אותי מטיס ולא ראית תמסוק.
תשמע אני לא מטיס 3D דגול אלא הרבה פחות מזה אבל להגיד שאני לא מאמץ אותו?
אני לא בטוח. עודד יוכל להגיב על זה.

מעניין אותי מה בדיוק אתה חושב שיתפרק שם?

עכשיו תגיב שוב מר נולד לטוס.



תקשיב אני פשוט לא מבין למה אתה מנסה להפוך את התחביב ללא מקצועי בעליל , תגיע ללטרון או לרכבת ניתן למישהו עם יכולות טובות מאוד להטיס את המסוק שלך ואני מתכוון ל3D רציני ואני מבטיח לך שיהיו המון חלקים שיתחילו להתעופף והוא לא יחזיק בהתעללות ממושכת נקודה ,חזקים וטובים גם לא עומדים איתנים לאורך זמן .
לכן כמו שעודד אמר במסגרת היכולות וצורכי ההטסה שלך הוא בסדר מעבר לכך זה מסוק בעל רכיבים מעורבים ברמת האיכות , וברגע שתאמץ בצורה רצינית את המסוק ,הכוחות שיופעלו עליו יראו לך את נקודת החולשה בקיט הנ"ל , רק הערה קטנה ,אותם סרבואים כחולים יכולים פשוט להתפרק במהלך טיסה אגרסבית ללא קשר לריסוק הם פשוט מתאימים לטיסן סיני מוקצף ולא יותר כך זאת כעצה .

Yoav Lahav
05-09-2011, 05:16:21
היי עודד. אין לי את הכחולים יש את זה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=10977
עכשיו אין סתירות אתה מוזמן להגיב שוב.
תודה על המחמאות.


יואב, אני מעט חולק עליך.
המסוק שלך לא מעולה, הוא מסוק קטן ותזזיתי,עם מנוע רצחני, ועם סט אפ מלא סתירות
מצד אחד ספרטן ו8910, ומצד שני 3 דרדסים כחולים. אין כאן איכות, יש כאן רק מזל.

מה שכן מעולה שם, זה האצבעות של המטיס, אבל את זה אין לקנות :D
אתה מתבלבל בין מטיס טוב ורב כישרון לבין מסוק בינוני מינוס שנכנע לדרישות שלך

אם יום אחד יהיה לך מסוק שמתאים ליכולות שלך, אתה לא תעיף מבט שני במסוק הזה, הוא יעלה אבק על המדף.
אין אף מטיס מתחיל או ממוצע שיכול להנות מהמסוק הזה, ומטיסים מתקדמים בוודאי לא יגעו בו.
בנית לך נישה משלך ואתה נהנה מהתוצאה, אבל אין כאן שום מקום להמלצה , ואני לא רואה אף טיפוס של מטיס מלבדך שהמסוק הזה יכול להתאים לו.

נולד לטוס
05-09-2011, 09:14:12
הראש של לידר תחילה או הזנב תחליט אתה

Yoav Lahav
05-09-2011, 11:34:34
הראש של לידר תחילה או הזנב תחליט אתה

מר נולד תנסה לא להתבטא בנחרצות כזו על דברים שלא בדקת היטב.

הראש של לידר מעולה ומדוייק וחזק יותר מכל ראש אחר שניסיתי.
ראשים של אליין התפרקו בטיסה קיצונית - הברגים שמחזיקים את ה GRIPים פשוט נקרעו מה שמעיד על שימוש בחומרים מאיכות ירודה או ייצור לקוי.
לידר מחזיק בסל"ד גבוה בלי בעיה ולא התפרק לי מעולם.

הזנב אצלי הוא כולו מתכתי עם אחיזת מזלג כפולה שזה שדרוג של KDS. הרבה יותר טוב מהמקורי של אליין שמתחיל להתקע אחרי כמה שעות טיסה ומקבל חופשים משמעותיים בדרך להתקעות.

** מה שכן התפרק הוא מכלול הזנב המקורי של אליין שלא עמד בעומסים! **

wind556
05-09-2011, 11:53:45
הסרוואים שאכן יש לך, טובים בהרבה מהדרדסים
כמו כן אני מעיד מעדות ראייה שהמסוק הזה קורע את התחת אצלך :D
במסגרת מסוקי 450 זו קנייה טובה, אפילו עדיפה על הקיט סופר קומבו פרו של אליין.
אבל זה נשאר מסוק 450 קטן ותזזיתי ובמחיר של ההוריקאן פחות או יותר

guy1a
05-09-2011, 11:56:43
מר להב

תוכל לתקן את הלינק של הסרבואים בבקשה ?

Yoav Lahav
05-09-2011, 12:30:59
אבל הלינק תקין הרגע בדקתי או שאני לא מבין אותך.

עמיתפורת
05-09-2011, 13:19:08
אני מתנדב לבוא לבדוק את המסוק ברשותך.
אעזור לך לקבל חוות דעת מיקצועית
צור קשר אם בא לך

guy1a
05-09-2011, 13:25:26
אבל הלינק תקין הרגע בדקתי או שאני לא מבין אותך.

צודק
עכשיו עובד

קודם קבלתי עמוד של "מוצר לא נימצא" ...

תודה.

אתה ממליץ על זה ?

אני מתלבט, בחצי שנה האחרונה הרסתי 3 כחולים במסוק.
בפעם האחרונה זה לקח לי 10 דקות כולל החלפה וריחוף ניסיון ...

לא יודע אם כדאי לי להשקיע...

Yoav Lahav
05-09-2011, 14:30:32
אני זמן קצר יחסית איתם ו SO FAR SO GOOD
אבל אתה יכול לראות תגובות מכל העולם על כמה שהם טובים.

Yoav Lahav
05-09-2011, 14:46:07
אני גם מציע לך לבדוק היטב שהם מתאימים למסוק שלך מבחינת מימדים שלא תזמין ואז תגלה בעיה כלשהי.

Yoav Lahav
05-09-2011, 14:59:44
עמית אתה מוזמן לראות תמסוק כשאני מטיס אותו.

עמיתפורת
05-09-2011, 22:22:57
מתי ואיפה? לראות אותך מטיס זה מש ו אחד ולהטיס ולבדוק זה משהו אחר..

Yoav Lahav
06-09-2011, 00:30:06
המתי והאיפה אצלי זה עניין מאד דינמי. אני משחיל הטסות מתי ואיפה שמסתדר לי בהחלטה של הרגע.
לצערי אילוצי החיים לא מאפשרים לי כרגע משהו יותר מסודר.
אולי אתה תגיד לי איפה ומתי אתה מטיס ואני אגיע לשם כשאתה תהיה אם יסתדר.
רק לא גלילות בבקשה זיכרון הריסוק משם לא עושה לי טוב.

עמיתפורת
06-09-2011, 19:16:51
אני גר באיזור ראשון תגיד איפה ומתי ואני בא

ohadsh
07-09-2011, 10:18:06
אני ממליץ שתעשו את זה בבית העלמין ראשון ככה כולנו נוכל ליראות את הנעשה יום שישי ב 8 .... :)

עמיתפורת
08-09-2011, 07:33:29
הבחור לא מעוניין שמישהו אחר יטיס למרות שאני לוקח את כל האחריות במקרה של טעות הטסה ולא על כשל טכני שכן זה לב ליבה של הבדיקה שאנחנו מחפשים...
קיצר אני עד שלא מטיס ומרגיש אני לא מאמין.
סורי

נולד לטוס
08-09-2011, 11:29:15
+1:)

ziki
08-09-2011, 12:10:57
אני ממליץ שתעשו את זה בבית העלמין ראשון ככה כולנו נוכל ליראות את הנעשה יום שישי ב 8 .... :)

או על אחד הגגות באיזור

Yoav Lahav
08-09-2011, 16:18:28
הבחור לא מעוניין שמישהו אחר יטיס למרות שאני לוקח את כל האחריות במקרה של טעות הטסה ולא על כשל טכני שכן זה לב ליבה של הבדיקה שאנחנו מחפשים...
קיצר אני עד שלא מטיס ומרגיש אני לא מאמין.
סורי

איש באמונתו יחיה.
מה שלא ברור לי הוא למה אתה חושב שמישהו
צריך אישור שלך לאיכות המסוק שלי.

ziki
08-09-2011, 16:52:25
איש באמונתו יחיה.
מה שלא ברור לי הוא למה אתה חושב שמישהו
צריך אישור שלך לאיכות המסוק שלי.

יפה יואב, לאט לאט אתה לומד...

עמיתפורת
08-09-2011, 20:31:02
הוא ממש לא צריך אישור אבל הוא מציג כאן ציוד שטוענים שהוא לא טוב וטוען שהוא מעולה ואת זה כדאי לבחון אולי הוא צודק ואנחנו טועים...

ziki
08-09-2011, 20:54:03
הוא ממש לא צריך אישור אבל הוא מציג כאן ציוד שטוענים שהוא לא טוב וטוען שהוא מעולה ואת זה כדאי לבחון אולי הוא צודק ואנחנו טועים...

לא טוב, כן טוב מה זה משנה.
באופן אישי גם אני בדעה שמדובר בציוד נחות אבל אם המטיס מרגיש איתו נוח וטוב אז מה הבעיה בזה? (בהנחה שלא מסכנים אף אחד)

יואב
תטיס תהנה ותרגיש סופרמן (מומלץ לשים עליך גלימה להשלמת האווירה :)), זו סגולה לחיים מאושרים.

Yoav Lahav
08-09-2011, 23:23:45
לא טוב, כן טוב מה זה משנה.
באופן אישי גם אני בדעה שמדובר בציוד נחות אבל אם המטיס מרגיש איתו נוח וטוב אז מה הבעיה בזה? (בהנחה שלא מסכנים אף אחד)

יואב
תטיס תהנה ותרגיש סופרמן (מומלץ לשים עליך גלימה להשלמת האווירה :)), זו סגולה לחיים מאושרים.

אני מאד נהנה. לא ברור לי מה בדיוק נחות.
סתם לזרוק ססמאות לא בדוקות זה לא אמין ולא רציני.
הסרבואים כולם מעולים ואמינים כמו כל שאר רכיבי המפתח.
כל החופשים נעים בין אפס לכלום והמסוק אמין מהיר חזק וזריז מאד.


אז חוץ ממערכת הרדיו המיושנת שתכף מתחלפת, מה בדיוק נחות?

דניאל דקל
08-09-2011, 23:31:06
שלום חברים
אמנם לא ביקרתי כאן כבר זמן רב, אבל ברצוני רק לחזק את הדעה של עודד, בנוגע למסוק 450
אילו הייתי מתחיל מחדש בתחום המסוקים, לא הייתי חושב על שום דבר אחר שהוא פחות ממסוק 550...
מסוק 450 קטן מידי למסוקאי המתחיל (זה כמו שטיסנאי יתחיל עם טריינר בעל מוטת כנף פחות ממטר)
שיקול נוסף, במסוק 450 החלקים מאוד עדינים ונתונים לכשלים מכניים תכופים יותר. כמו כן, הברגים כל כך קטנים
עד שלעיתים קשה להרגיש שמשהו השתחרר או שכבר בכלל אינו קיים במקומו...

guy1a
09-09-2011, 00:02:17
שלום חברים
אמנם לא ביקרתי כאן כבר זמן רב, אבל ברצוני רק לחזק את הדעה של עודד, בנוגע למסוק 450
אילו הייתי מתחיל מחדש בתחום המסוקים, לא הייתי חושב על שום דבר אחר שהוא פחות ממסוק 550...
מסוק 450 קטן מידי למסוקאי המתחיל (זה כמו שטיסנאי יתחיל עם טריינר בעל מוטת כנף פחות ממטר)
שיקול נוסף, במסוק 450 החלקים מאוד עדינים ונתונים לכשלים מכניים תכופים יותר. כמו כן, הברגים כל כך קטנים
עד שלעיתים קשה להרגיש שמשהו השתחרר או שכבר בכלל אינו קיים במקומו...


טוב שזה לא הסחפות ....

אני מטיס את המסוק הזה 4 סוללות כל יום
אני חולק מאד על דעתך.

וזה המסוק הראשון והיחיד שלי.

Yoav Lahav
09-09-2011, 06:42:20
שלום חברים
אמנם לא ביקרתי כאן כבר זמן רב, אבל ברצוני רק לחזק את הדעה של עודד, בנוגע למסוק 450
אילו הייתי מתחיל מחדש בתחום המסוקים, לא הייתי חושב על שום דבר אחר שהוא פחות ממסוק 550...
מסוק 450 קטן מידי למסוקאי המתחיל (זה כמו שטיסנאי יתחיל עם טריינר בעל מוטת כנף פחות ממטר)
שיקול נוסף, במסוק 450 החלקים מאוד עדינים ונתונים לכשלים מכניים תכופים יותר. כמו כן, הברגים כל כך קטנים
עד שלעיתים קשה להרגיש שמשהו השתחרר או שכבר בכלל אינו קיים במקומו...

על איזה ניסיון אתה מתבסס? איזה כשלים מכניים?
אם המסוק מורכב כראוי ומחלקים איכותיים במקומות הדרושים ומתוחזק כראוי הוא יכול לטוס עשרות שעות טיסה
בלי כל החלפת חלק או התעסקות כלשהי מעבר לשימון פה ושם. כמובן בהנחה שלא ריסקת.

ziki
09-09-2011, 07:48:37
אני מאד נהנה. לא ברור לי מה בדיוק נחות.
סתם לזרוק ססמאות לא בדוקות זה לא אמין ולא רציני.
הסרבואים כולם מעולים ואמינים כמו כל שאר רכיבי המפתח.
כל החופשים נעים בין אפס לכלום והמסוק אמין מהיר חזק וזריז מאד.


אז חוץ ממערכת הרדיו המיושנת שתכף מתחלפת, מה בדיוק נחות?

אין בכלל וויכוח שאתה נהנה, רק מהחתימה שלך אפשר להבין את זה וטוב שאתה נהנה, זה תחביב, אמורים להנות ממנו.
שאלה: אלו סטאפים אחרים/ מסוקים אחרים בנית והטסת עד היום שאתה משבח כך את הסטאפ שבחרת?

tkolber
09-09-2011, 10:24:05
אין בכלל וויכוח שאתה נהנה, רק מהחתימה שלך אפשר להבין את זה וטוב שאתה נהנה, זה תחביב, אמורים להנות ממנו.
שאלה: אלו סטאפים אחרים/ מסוקים אחרים בנית והטסת עד היום שאתה משבח כך את הסטאפ שבחרת?

1+

כמי שחזר לעננף לפני כשנתיים עם Esky King 3 ועבר ל - T-REX 500 אחרי כשנה, הרגשתי כאילו אין דבר יותר טוב מהמעבר ל - 500 ושזה ה"מסוק" ולא הבנתי איך בכלל היה אפשר להטיס את ה - KING 3.
לאחר כשנה עברתי ל - T-REX 600 ואז הבנתי את השוני הגדול בין ה - 500 ל - 600 והרגשתי שה - 600 זה המסוק הכי טוב.
לפני כחודש שעברתי ל - 700, הבנתי את אותה תובנה כמו המעבר מ - 500 ל- 600.
מסקנה - כל עוד אתה לא מכיר משהו אחר, נראה לך כי מה שיש זה מספיק ועושה טוב מאוד את העבודה ומספק את ההנאה (עד שאתה מתנסה במשהו אחר...).

בהצלחה!

Yoav Lahav
09-09-2011, 11:48:32
אין בכלל וויכוח שאתה נהנה, רק מהחתימה שלך אפשר להבין את זה וטוב שאתה נהנה, זה תחביב, אמורים להנות ממנו.
שאלה: אלו סטאפים אחרים/ מסוקים אחרים בנית והטסת עד היום שאתה משבח כך את הסטאפ שבחרת?

כל ההטסות שלי שלי היו על ה 450PRO עם כל מיני ראשים זנבות מנועים וכו כולל של אליין מקורי.
לא התנסתי מחוץ לסימולטור על מסוק גדול אבל למסוק גדול חסרה הזריזות של ה 450PRO שלי
והעלויות הגבוהות בסדרי גודל לא מהוות תמריץ בלשון המעטה.
בעניין הזריזות לדוגמא, תראה לי מסוק כלשהו שמסוגל להתגלגל אחורה\קדימה במקום 3 פעמים בשניה כמו בסרטון ששמתי לפני שבוע.
בנוסף, ככל שהמסוק גדל כך מצטמצם מרחב המקומות להטסתו באופן חופשי וזאת בנוסף לנוחות של מזוודה מסודרת וקשיחה ל 450PRO על כל ציודו מה שאין לגדולים.
כך שבשורה התחתונה ה SETUP שיש לי הוא הכי טוב שיש למי שרוצה מסוק חזק וזריז וזאת במחיר זול הן של המסוק והן של תחזוקה שוטפת וריסוקים.
למי שהמחיר לא מזיז לו וכל עניין המסוק הגדול על כל עלויותיו נכנס לו בתקציב המסטיקים אז סבבה שיהיה גם אחד כזה.
אני באתי בשרשור הזה להמליץ על SETUP עוצמתי וזול של מסוק 450PRO שמניסיוני כמו שאומרים "אין עליו".

אני מציין פה שכמובן ייתכן שגם SETUPים אחרים יתנו ביצועים כאלה רק שתשלם פי 3 יותר ולא תקבל יותר ביצועים ואמינות.

ziki
09-09-2011, 12:19:19
כמו שכתבתי, העיקר שאתה מרוצה.
רוצה דוגמא למסוק 450 איכותי? לך על זה
http://curtisyoungblood.com/products_view.php?id=35
בידיים הנכונות זה מסוק ה 450 הכי מרשים ואיכותי שיצא לי לראות עד היום.

Yoav Lahav
09-09-2011, 12:58:45
מסוק מצויין אבל לא זול וזו הייתה אחת מנקודות המפתח בשרשור הזה.

guy1a
09-09-2011, 18:00:28
1+

כמי שחזר לעננף לפני כשנתיים עם Esky King 3 ועבר ל - T-REX 500 אחרי כשנה, הרגשתי כאילו אין דבר יותר טוב מהמעבר ל - 500 ושזה ה"מסוק" ולא הבנתי איך בכלל היה אפשר להטיס את ה - KING 3.
לאחר כשנה עברתי ל - T-REX 600 ואז הבנתי את השוני הגדול בין ה - 500 ל - 600 והרגשתי שה - 600 זה המסוק הכי טוב.
לפני כחודש שעברתי ל - 700, הבנתי את אותה תובנה כמו המעבר מ - 500 ל- 600.
מסקנה - כל עוד אתה לא מכיר משהו אחר, נראה לך כי מה שיש זה מספיק ועושה טוב מאוד את העבודה ומספק את ההנאה (עד שאתה מתנסה במשהו אחר...).

בהצלחה!


אבל השאלה שעולה אצלי היא:

האם אחרי שהחלטת כל פעם שמסוק גדול יותר הוא טוב יותר ... גם החלטת שהקטן שיהיה טוב יותר קודם הוא לא טוב או פחות טוב ?

כי יש הבדל ענק בינהם לדעתי.


חוץ מזה, בעולם מושלם, כולנו היינו מטיסים רובניסון 22 אבל אנחנו לא שם והכי טוב שאפשר זה הכי טוב שיש.

מי שיש לו אפשרות להטיס רק סולו פרו בטח היה נהנה פחות אם לא היה מטיס כלום ומי שיכול להטיס מיקאדו לוגו 600 היה נהנה פחות אם היה חייב להטיס טירקס 600 ...

זה שאחר יותר טוב / מוצלח / מהיר / חזק / יפה / ... זה לא אומר שכל השאר רע.

זה מזכיר לי את הפיאט 127 שהיתה לי פעם .. היום אני חושב , איך יכולתי לנהוג באוטו עם מנוע 903 סמ"ק בלי מזגן / הגה כוח / גיר אוטומטי / חלונות חשמל / ... אבל אז נהניתי כל כך ממנו ... ( שנות ה 80 העליזות :) )

ועדיף פחות מכלום