PDA

צפייה בגרסה מלאה : נדנודי זנב בTrex 500E - הדור הבא



Friman
09-09-2011, 11:19:37
אני יודע שרץ במקביל שרשור של אלעד על בעיית זנב בטי רקס 500E אך הבעיה שלי שונה אז פתחתי חדש.
הייתה לי בעיה של נדנודים פראיים ימינה-שמאלה בזנב. בעקבות הסבר של מוטי ברטוב בשרשור הקודם שפתחתי בנושא לפני שבועיים, הגדרתי נכון את הגיין של הג׳יירו במשדר.

הבוקר יצאתי שוב להטיס, עם משה - והיה אחלה בוקר! רק שהזנב עדיין מתנדנד בפראות. הגיין בג׳יירו על 72 על פי גישת JR. הנמכתי בהדרגה עד ל50, הרעידות פחתו אך רק במידה חלקית. נותרו רעידות משמעותיות ימינה שמאלה, ונוספה גם נדידת זנב ימינה. למקרה שהתבלבלתי כיוונתי שוב על פי גישת פוטאבה, ל32 בHH. אותו דבר. חשדתי שהבעיה איננה בגיין אז ניסיתי להטיס ללא שמירת זנב (נורה אדומה בג׳יירו), ואכן הנדנודים נפסקו. רק טיפה, זניח לגמרי - מילימטרי. זה מאושש לדעתי את ההנחה שלי שהבעיה קשורה בג׳יירו ולא בכיוון מכאני או אלקטרוני אחר. הייתה טיפה נדידת זנב ימינה אבל זה לדעתי בגלל ששיחקתי עם מיקום הסרבו בשטח ולא הגדרתי limits לג׳יירו מחדש. ניסיתי לאבטח את הג׳יירו עם רצועת סקוטש למקרה שהוא סופג רעידות מהגוף, אבל במצב שמירת זנב הרעידות נותרו בעינן.

קראתי בRcGroups דיון על בעיה זהה, של מישהו עם אותו רדיו ואותו מסוק עם סטאפ זהה לשלי. אצלו הבעיה נפתרה כשהזיז את מיקום הג׳יירו מראש תושבת הבום אל רצפת המסוק. הסתבר אצלו שרעידות מתושבת הבום שיגעו את הג׳יירו וגרמו לבעיה. אז זה בדיוק מה שאני עומד לנסות הערב + החלפת הבום שנפגע קלות בתאונת המחצלת שלי לפני שבועיים. הוא נראה תקין אבל שיהיה, ליתר ביטחון. אז... אם אני כבר מפרק את כל מכלול הזנב ומחווט מחדש ובקיצור מעביר לילה של שפצורים, למישהו יש רעיונות מה עוד שווה לבדוק על הדרך? כבר סוללה שישית עם הרעידות האלו וזה ממש מוריד את הביטחון להטיס ככה. כשהתעלמתי מהרעידות גיליתי שדווקא מאד השתפרתי בהטסה, והמסוק בסה״כ מגיב מצויין מעבר לקטע הזה של הזנב.
הסטאפ מקורי של אליין, ג׳יירו gp780. כיוון התיקון נכון, הלימיטס הוגדר נכון. הרצועה מותקנת נכון ובמתח תקין. אין טראקינג והמסוק עצמו לא רועד, רק הזנב. *

ziki
09-09-2011, 11:25:59
אין דבר כזה נראה תקין, פרק את הבום ובדוק שהוא 100% ישר (כשהוא מורכב אז לא תמיד רואים את זה בעין).
במידה והזנב נפגע לך בעבר אז יש סיכוי שההאב שלו גם קיבל מכה קטנה ויצא מאיזון, צריך לעבור על הכל.
בנוסף וודא שאתה מדביק את הגירו עם הפד המקורי שלו, האלסטיות של הפד חשובה מאד בהגדרת הרגישות של הג'ירו.

Friman
09-09-2011, 11:42:12
תודה ציקי
אבדוק את ההאב של הזנב למרות שהוא לא נפגע בשום התרסקות. הלהבים שלו טיפונת השתפשפו בנחיתה לא מוצלחת או שתיים אבל זה שפשוף קטן ולא נראה לי קריטי מדי. בכל אופן אבדוק, את הבום אחליף כמובן.
יחד עם זאת אף אחד מהנושאים הללו לא נראה לי קשור במישרין לסוגייה שציינתי, כיוון שבעיה זו הייתה נוכחת כבר מההטסה הראשונה של המסוק מרגע שהורכב מהניילונים, עוד לפני שלמי מהחלקים הייתה הזדמנות להיפגע מכל סיבה שהיא. ככה שזה לא נראה לי קשור למכות או כל נזק אחר שיכול היה להיגרם לרכיבים.
אני חושב שאם הזזת הג׳יירו לא תעזור אאלץ לשקול את החלפתו..

SEVEN
09-09-2011, 11:53:08
תודה ציקי
אבדוק את ההאב של הזנב למרות שהוא לא נפגע בשום התרסקות. הלהבים שלו טיפונת השתפשפו בנחיתה לא מוצלחת או שתיים אבל זה שפשוף קטן ולא נראה לי קריטי מדי. בכל אופן אבדוק, את הבום אחליף כמובן.
יחד עם זאת אף אחד מהנושאים הללו לא נראה לי קשור במישרין לסוגייה שציינתי, כיוון שבעיה זו הייתה נוכחת כבר מההטסה הראשונה של המסוק מרגע שהורכב מהניילונים, עוד לפני שלמי מהחלקים הייתה הזדמנות להיפגע מכל סיבה שהיא. ככה שזה לא נראה לי קשור למכות או כל נזק אחר שיכול היה להיגרם לרכיבים.
אני חושב שאם הזזת הג׳יירו לא תעזור אאלץ לשקול את החלפתו..

דובר לא פעם על הג'יירו הזה ועל רגישות היתר שלו.
אם יש לך אפשרות לבדוק עם ג'יירו אחר או להחליף מיקום אני הייתי בודק שם לפני שהייתי מפרק את המסוק.

Friman
09-09-2011, 12:09:50
אני מפרק את הבום להחליף אותו בכל מקרה, כי אני לא אוהב לראות אותו עם המכה הקלה שיש לו.
אם אני משנה את מיקום הג׳יירו אני צריך לארגן מחדש את החיווט כי כל החוטים עוברים אצלי מלמטה, ואם אני הולך לשים שם את הג׳יירו זה עלול לייצר בעיות של השראה אלקטרומגנטית והפרעות (בעיקר מחוטי הבקר ומהאנטנות, שגם מאובטחים אצלי לרצפת המסוק). אין לי כוונה לפרק ולהסתבך מעבר למה שנדרש... להחליף ג׳יירו אני לא רוצה - זה ג׳יירו עם שם ותג מחיר מתאים, שאמור לספק את הסחורה - אבל אם גם הזזת הג׳יירו לא תעזור אאלץ לשקול זאת.
אולי כדאי להמתין עם הבום ורק להזיז את הג׳יירו, כדי לדעת אם הבעיה אכן נבעה מעניין מיקום הג׳יירו? בשביל לדעת בעתיד מה לעשות במצב דומה? נראה לי שזה מה שאעשה ואת הבום אחליף בכל מקרה אבל אחר כך, אחרי שאדע שבעיית הג׳יירו נפתרה. אם יש עוד רעיונות אשמח לשמוע...

orendar181
09-09-2011, 17:33:15
היי

תבדוק את הגי'רו והמיקום שלו..רפידה מתאימה וכיוון נכון שלו
אח"כ לבדוק שהוא מתקן נכון ואם כן תמשיך להאב ולסליידר תראה שהכל זז חלק על הציר.
דבר נוסף שהייתי בודק זה את הפושרוד של הזנב והמיקום של הסרבו על הבום...שיהיה מקביל ולא בזוית
אין טעם להסיק מסקנות מהר מידי לגבי הגי'רו שכן הוא לא רע בכלל ועושה עבודה טובה..

בהצלחה
אורן

Friman
09-09-2011, 18:14:04
בסדר, מכל זה נותר לי בעיקר לבדוק איך ישפיע שינוי מיקום הג׳יירו כי כל השאר נבדק, כבר כמה פעמים, ולא רק על ידי.
למה כוונתך בלבדוק את ההאב של הזנב? הוא זז חלק על הציר וגם שימנתי שם את הציר אתמול (אחרי ניקוי יסודי..). יש חופש קל מאד בגריפים של הזנב, ממה שקראתי במספר פוסטים פה הבנתי שזה תקין. התנועה של כל החלקים הנעים חלקה ורציפה. מה עוד בנוסף לזה צריך לבדוק בהאב? להבי הזנב השתפשפו לי קצת בקצוות אבל כמו שאמרתי הבעיה הייתה קיימת מהטחסה הראשונה כך שלא נראה לי שזה קשור או משפיע...

wonderd
09-09-2011, 21:29:43
למרות השירשור השני שפתחתי, אני מבטיח לך שיש לי הרבה ניסיון בתיקונים כאלה וההמלצה החד משמעית שלי אליך היא להחליף את הג'יירו.
ה 780 מאוד רגיש ואם אתה לא שם אותו במקום נטול רעידות ועם השיכוך המדויק - תקבל את ההפרעות שאתה מתאר.
קח לך אפילו את ה 750 במקומו ותראה שהכל יסתדר.

בהצלחה.

Friman
09-09-2011, 21:46:16
אל דאגה אלעד, אני יודע מי אתה ובאיזה משקל להתייחס לדבריך.
קצת ביאסת אותי, הדבר האחרון שבא לי זה להתחיל לשבור את הראש בהזמנת ג׳יירו חדש. למרות שאם לא תהיה ברירה...
בדיוק הבוקר ראיתי את ההוריקן של משה טס עם זנב יציב מאד, הג׳יירו הינו אליין gp780.
עבדתי עכשיו על הזזת הג׳יירו לתחתית המסוק ועשיתי סדר מחודש בכל החיווטים שלא יתבכיין לי על הפרעות אלקטרומגנטיות, ומחר או מחרתיים ננסה ונראה אם ייסתדר. השתמשתי במדבקת הדבק דו צדדי המקורית שהגיעה עם המסוק. נקווה לטוב.
עכשיו יאללה לעבודה להחליף בום.

wonderd
09-09-2011, 22:22:26
חלק מהג'יירואים האלה עובדים מצויין ועם חלק קשה להגיע להחזקת זנב יציבה וחזקה...
מקווה בשבילך שהשינוי יצליח..:)

Friman
09-09-2011, 23:50:37
בסדר, סיימתי להחליף את מיקום הג׳יירו, לחווט מחדש, להחליף בום ולכוון מחדש את הזנב והגבולות של הג׳יירו. הכל עובד כפי שאמור לעבוד על פניו, נקווה לטוב.
הגדרתי גיין ראשוני ל41 (בגרסת פוטאבה) לנורמל, זה אמור לתת בערך 35% ״גיין אמיתי״ לג׳יירו לפי החישובים של מיודעינו בוב פיינלס ומוטי ברטוב. נשמע בסדר?
מזל שהחלפתי בום (משה, צדקת..) הוא היה עקום באופן ניכר מייד ביציאה מתושבת הבום במסוק. לא שזה נראה לי קשור לסוגיית הרעידות (כאמור הן היו מרגע שהמסוק עלה לראשונה לאוויר) אבל טוב זה בטוח לא. טוב שהחלפתי, וגם למדתי לקח להבא. מחר או מחרתיים אצא לטיסת מבחן נוספת ונקווה לטוב :)

wonderd
10-09-2011, 02:02:44
אם הבום היה עקום מספיק כדי לעקם את הטורק טיוב אז זה בהחלט יכול לתרום לרעידות

sagi
10-09-2011, 04:22:02
דבר מאוד חשוב בג'ירו תבדוק שאתה מוגדר על המסוק המתאים !
יש לך למסוקי 500-700 ולקטנים יותר ! זו האופציה האחרונה
והנורה צריכה להיות ירוקה ולא אדומה !
בהצלחה !

Friman
10-09-2011, 06:04:07
תודה שגיא, הנורה ירוקה.
ולגבי הבום והTT, זה בהחלט נכון כמובן, רק שהזנב שלי מונע ברצועה ;)

Friman
13-09-2011, 08:45:19
טוב, אז החלפתי בום, הורדתי את הג׳יירו לרצפת המסוק, כיוונתי וקיזזתי מחדש. הבוקר יצאתי להטיס ו...
לא טוב.
הזנב עדיין רוקד מצד לצד כמו משוגע.
התחלתי מגיין 40 (ע״פ פוטאבה) ב t. Lock וירדתי בהדרגה עד 30 (גיין אמיתי לג׳יירו - פלוס מינוס 25). ב30 הרעידות טיפה נרגעו (אך עדיין היו קיימות) אך הזנב החל למשוך ימינה לאט ובעקביות. אגב, לפני כן כיוונתי מחדש את הגרפים בדיוק לפי המלצות הסרטונים של מוטי ושל בוב פיינלס; קודם הסל״ד היה קצת נמוך בשלב הריחוף ביחס להמלצות של מוטי ובוב, חשבתי שאולי איך שהוא זה רלונטי. כאמור, זה לא עזר.
אני מתחיל להתייאש מהג׳יירו הזה.. מתלבט האם כדאי להזמין ג׳יירו סיני ב10$, רק בשביל לראות מה יקרה עם ג׳יירו אחר? כאמור בהטסה ללא שמירת זנב לא היו רעידות, רק סחיבה קלה של הזנב ימינה.
ממש מתסכל, מלחיץ להטיס ככה וזה ממש לא נותן להנות ולהתקדם ככה. אוף.

guy1a
13-09-2011, 08:55:03
אם יש לך איך לעשות את זה מבחינה לוגיסטית, אתה יכול לקבל לנסיון את ה GA250 שלי
הוא לא בשימוש כרגע.

wind556
13-09-2011, 09:11:17
למרות השירשור השני שפתחתי, אני מבטיח לך שיש לי הרבה ניסיון בתיקונים כאלה וההמלצה החד משמעית שלי אליך היא להחליף את הג'יירו.
ה 780 מאוד רגיש ואם אתה לא שם אותו במקום נטול רעידות ועם השיכוך המדויק - תקבל את ההפרעות שאתה מתאר.
קח לך אפילו את ה 750 במקומו ותראה שהכל יסתדר.

בהצלחה.




אני תומך במה שאלעד אמר, למעט השורה התחתונה:
ה750 יותר גרוע מה780

ובערך בפעם המיליון, הג'יירו הזה עובד מצויין כשהוא עובד, הבעייה שלו זה חוסר עקביות וחוסר אמינות.
אם נפלת על אחד תקין, יהיה לך אחלה ג'יירו, ואם לא, תחווה רק צרות.
קנה לך ספרטן ותדע שאתה הולך על בטוח.
לגבי ה250- יש סיכוי שיעבוד היטב, אבל אין ערבות לזה , היו איתו עד עכשיו התנסויות חיוביות, אבל זה עדיין לא ספרטן.
היו לי בעבר גם 750 , גם 780, והיום יש לי 401 הוותיק והמצויין, ספרטן וגם 250 . כולם בשימוש פעיל והספרטן הוא הטוב מכולם.
ואם אני לא טועה הוא נכנס לרשימת הסווארם במחיר מוזל בהרבה...

wonderd
13-09-2011, 09:36:19
לא שמתי לב אם כבר כתבו פה, אבל תנסה להחליף להבי זנב לפני כל דבר אחר.

עם איזה ספוג/מדבקה אתה משתמש בג'יירו? אתה מחזיק אותו גם עם סקוצ'?

נולד לטוס
13-09-2011, 09:39:41
הג'ירו הזה מפחיד :eek:

Friman
13-09-2011, 09:58:14
תודה על כל התגובות, וגיא תודה רבה על ההצעה אבל לא כל כך פרקטי בשבילי להגיע לחיפה וגם לא לרעננה. למרות שיכול להיות נחמד להפגש פעם להטיס :-). אולי בסוכות.
אנסה להזמין GA250. ברור לי שהספרטן טוב יותר אבל גם בסווארם הוא מחוץ לתקציב שלי כרגע וכיוון שאני כולה מרחף, נראה לי שאמור לספק את הסחורה. אם אכן הבעיה בג׳יירו. בכל מקרה לא אכפת לי להשקיע 10$ בשביל הנסיון, מקסימום יחכה במגירה, מתישהו יימצא לו שימוש הרי.
אלעד- אכן להבי הזנב שלי מהפלסטיק מעט השתפשפו בנסיונותיהם משום מה להפגש עם האספלט (ואם לשחרר את הציניות, קשה לנחות כשהזנב רוקד ככה, בטח בשבילי שגם ככה רועדות לי הרגליים עדיין) אבל כמו שהדגשתי התופעה הזו הייתה קיימת מהרגע הראשון שהמסוק עלה לאוויר ומאז היא יציבה ללא שיפור וגם ללא החמרה, מעבר לכל השינויים והניסויים שעשיתי. האם כוונתך להחליף אותם בגלל השפשופים ללהבי פלסטיק אחרים (כי סוף סוף חבילת החלפים שהזמנתי הגיעה לשערי ישראל ובקרוב אליי ויש שם סט להבי פלסטיק נוסף), או שהבעיה לדעתך היא להבי הפלסטיק עצמם? אחד המטיסים האדיבים כאן באזורי הציע לי כמה חלקי חילוף למכירה וביניהם גם להבי קרבון של אליין לזנב, פשוט חששתי לשים קרבון עד שאני מתחיל להרגיש יותר שולט בעניינים- חבל לי להרוס להבים טובות יותר וגם שתושבת הזנב לא תחטוף מכות רציניות אם יהיו תקלות. אבל אם להבי הפלסטיק לזנב בעייתיות כמובן שאקנה ממנו ואחליף.

guy1a
13-09-2011, 10:15:33
אני מניח שלא כל להב ולהב דומים
אבל אני מטיס עם להבי פלסטיק ... לא ניתקלתי בבעיה.

מה שכן, אתה יכול לבדוק שהם זהים במשקל ונעים חופשי על הבורג שלהם.
האם יש מצב שבארוע "שטיח" עקמת את הציר של רוטור זנב ?
זה בהחלט ייצר לך רעידות.

wonderd
13-09-2011, 10:23:46
עזוב שטויות, תחליף להבים, במקרה הכי גרוע זאת לא תהיה הבעיה.. להבים תצטרך בכל מקרה אז אם אתה צריך לקנות במיוחד - זאת לא תהיה הוצאה מיותרת.
לדעתי שים להבי קרבון של אליין או פלסטיק של KBDD.

לפני שבועיים היתה לנו בעיה עם מסוק דלק ורעידות כאלה בזנב, התיאור שלך לבעיה תואם את מה שהיה אצלנו, אמרתי כמה פעמים להחליף להבי זנב ולא שמעו אותי, ניסו כל מיני פתרונות גם בעזרת אנשים אחרים. תנחש מה בסוף פתר את הבעיה?

לפעמים להבים מגיעים לא מאוזנים, זה קורה וצריך לשלול את זה לפני שמוציאים כסף על דברים אחרים.

bartovmoti
13-09-2011, 10:55:14
גיל, ברשותי ג'ירו זהה על ה 500 שלי שגם הוא עם רצועה..
אני ממליץ לך להתקין את הג'ירו על פחית נוספת ולא ישר על התושבת האחורית אצלי הוא מותקן כך ועובד בצורה סבירה בהחלט עם גיין בסביבות ה 30.
אני כבר מציין שיחסית לספרטן שהיה לפניו זה שמיים וארץ אבל לפחות אני מטיס בצורה סבירה ואין לי נדנודים כאלה כמו שאתה מתאר.
אני מבין גם שעד עכשיו הטסת והכל היה בסדר אז מה השתנה ?

Friman
13-09-2011, 11:12:57
היי,
מוטי בדיוק להיפך - הזנב רקד כך מההטסה הראשונה של המסוק ולא היה שום שיפור או החמרה מאז.
לכן קשה לי להאמין גיא שאירוע המחצלת שלי קשור בתופעה עצמה. וגם לא שפשוף הלהבים. אולי אלעד צודק ולהבי הזנב היו דפוקים מלכתחילה... אקבל חדשים בתחילת שבוע הבא ואחליף, וננסה לראות אם זה עוזר. שוב אני מציין שללא שמירת זנב אין רעידות, או אולי רק טיפה, לא מתקרב בכלל למה שקורה כשהג׳יירו נכנס לפעולה. מבחינתי זה סימן די ברור שהבעיה היא בג׳יירו ולא בזנב ולא בבום ולא בטרקינג- שכולם למיטב הבנתי (המעטה מאד) תקינים. בינתיים בשביל לא לאבד זמן ולהתייבש אח״כ עוד שבועיים, אני אזמין GA250, גם אם הוא יהיה סביר מינוס זה יותר טוב ממה שיש לי ויאושש את ההנחה שהבעיה היא בג׳יירו. כשמדובר ב10$ זה שווה לי את הנסיון.. אם זו לא הבעיה, אני בטוח שיימצא לו שימוש אחר ביום מן הימים.
מוטי איזה פחית שמת? לא הגיעה שום פחית כזו עם ה780 ולמיטב ידיעתי לא אמור להיות מותקן עם פחית שכזו. כל חתיכת פח בגודל המתאים מתאימה לזה?

bartovmoti
13-09-2011, 11:45:46
היי,

מוטי איזה פחית שמת? לא הגיעה שום פחית כזו עם ה780 ולמיטב ידיעתי לא אמור להיות מותקן עם פחית שכזו. כל חתיכת פח בגודל המתאים מתאימה לזה?

האמת שנשארו לי פחיות מהספרטן ומג'ירואים שונים בגודל דומה ושמתי..
השתמשתי בספוג שמגיע עם הג'ירו כדי להדביק את הפחית לג'ירו ובין הפחית וגוף המסוק אני תמיד משתמש בדבק דו צדדי של 3M עם ספוג, כזה שאפשר לקנות באופיס דיפו. בנתיים זה עובד לא רע.

לדעתי כל פחית בגודל מתאים תהיה בסדר רצוי שתהיה קצת עבה עם משקל.

guy1a
13-09-2011, 11:53:41
ושוב .. אם אתה רוצה פחית מקורית של GA250 .. ויש לך איך לקבל אותה .. :) .....

Friman
16-09-2011, 10:39:17
אחרי חודש של ניסוי וטעייה (וגם תהייה פה ושם), ״ובא לציון גואל״! נפתרה סוגיית הזנב המרקד של הTrex 500E שלי!
תודה רבה למשה גולדשטיין שבמקצועיות רבה ולא פחות גם סובלנות, עבר איתי הבוקר על כל מכלולי המסוק, בדק, תיקן וכיוון, והכי חשוב מבחינתי גם הסביר בפירוט מה ולמה נעשה כל שינוי. הבעיה התבררה כנובעת מכמה סוגיות קטנות כגון החלפת חור של חיבור הפושרוד בהורן וייצוב הג׳יירו בעזרת לוחית מתכת, אך בראשן סוגייה אחת גדולה מאד- פשוטה אך סמויה מעיניו של מתחיל כמוני שלא יודע איך כל דבר אמור לעבוד...
הג׳יירו פשוט לא הגיב כמו שצריך לכיוון הגיין מפונקציית הGyro Sensitivity Gain במשדר. לא ברור מדוע, משהו בהגדרות הג׳יירו במשדר לא עשיתי כנראה נכון (אצטרך בהזדמנות למצוא מישהו עם אורורה 9 שיסביר לי איך מגדירים נכון את הפונקציה הזו באורורה; בתחום הזה הממשק של המשדר קצת מתוחכם מדי ומבלבל). בכל אופן שינויי הגיין במשדר לא באו לידי ביטוי בג׳יירו עצמו, לפחות לא במידה הדרושה והמצופה. אז עברנו לכוון את רגישות הג׳יירו מהEnd Points של ערוץ הג׳יירו והופ! הג׳יירו החל לעבוד כמו שמצפים ממנו. עכשיו המצב 99% תקין ולגבי האחוז הנותר, משה בהחלט צייד אותי בשיעורי בית מה לבדוק ולנסות כדי להביא למצב מושלם. אבל אין על מה לדבר, ממצב של זנב רוקד וכמעט בלתי ניתן להטסה הגענו לנדנוד קל וכמעט בלתי מורגש בזנב, בטווח קטן מאד. משה עשה באותה הזדמנות גם בדיקה מקיפה, כיוון מחדש את הגרפים וזוויות הלהבים, והסביר לאורך כל הדרך את הרציונל של כל שינוי.
משה, באמת המון תודה על הזמן והקדשת תשומת הלב, מאד לא מובן מאליו ומאד מוערך.
ולקח - מסתבר שלא בכל דבר חייבים ללכת ״ראש בקיר״, לפחות במקרה זה הסתבר שאין חכם כבעל נסיון.

guy1a
16-09-2011, 10:45:00
אני שמח שהסתדר

ולגבי הלקח שלך .. ח ח ח זה משהו שכולנו לומדים כל יום :)

Scooter007
16-09-2011, 11:29:15
קולולו, שמח לשמוע שהבעיה נפתרה ''בקלות''

wonderd
16-09-2011, 11:32:42
מזל טוב על מציאת הפתרון וכל הכבוד למשה על הסבלנות והזמן שהוא השקיע!

Friman
16-09-2011, 12:03:46
מזל טוב על מציאת הפתרון וכל הכבוד למשה על הסבלנות והזמן שהוא השקיע!
בהחלט השקיע ובאמת מוערך!
טוב שלא הספדתי עדיין לגמרי את הג׳יירו. הוא ספג ביקורות לא מוצדקות, כשהאשמה הייתה בהגדרות לא נכונות שהוא קיבל ולא בו עצמו. מצד שני הוא עדיין מאד רגיש, וחייב פחית מתכת לשיכוך רעידות מגוף המסוק.. מוזר שלא מוגדר מראש על ידי היצרן להתקנה שכזו עם פחית בינו לבין הגוף.

danoneyal
16-09-2011, 12:52:37
אחרי חודש של ניסוי וטעייה (וגם תהייה פה ושם), ״ובא לציון גואל״! נפתרה סוגיית הזנב המרקד של הTrex 500E שלי!
תודה רבה למשה גולדשטיין שבמקצועיות רבה ולא פחות גם סובלנות, עבר איתי הבוקר על כל מכלולי המסוק, בדק, תיקן וכיוון, והכי חשוב מבחינתי גם הסביר בפירוט מה ולמה נעשה כל שינוי. הבעיה התבררה כנובעת מכמה סוגיות קטנות כגון החלפת חור של חיבור הפושרוד בהורן וייצוב הג׳יירו בעזרת לוחית מתכת, אך בראשן סוגייה אחת גדולה מאד- פשוטה אך סמויה מעיניו של מתחיל כמוני שלא יודע איך כל דבר אמור לעבוד...
הג׳יירו פשוט לא הגיב כמו שצריך לכיוון הגיין מפונקציית הGyro Sensitivity Gain במשדר. לא ברור מדוע, משהו בהגדרות הג׳יירו במשדר לא עשיתי כנראה נכון (אצטרך בהזדמנות למצוא מישהו עם אורורה 9 שיסביר לי איך מגדירים נכון את הפונקציה הזו באורורה; בתחום הזה הממשק של המשדר קצת מתוחכם מדי ומבלבל). בכל אופן שינויי הגיין במשדר לא באו לידי ביטוי בג׳יירו עצמו, לפחות לא במידה הדרושה והמצופה. אז עברנו לכוון את רגישות הג׳יירו מהEnd Points של ערוץ הג׳יירו והופ! הג׳יירו החל לעבוד כמו שמצפים ממנו. עכשיו המצב 99% תקין ולגבי האחוז הנותר, משה בהחלט צייד אותי בשיעורי בית מה לבדוק ולנסות כדי להביא למצב מושלם. אבל אין על מה לדבר, ממצב של זנב רוקד וכמעט בלתי ניתן להטסה הגענו לנדנוד קל וכמעט בלתי מורגש בזנב, בטווח קטן מאד. משה עשה באותה הזדמנות גם בדיקה מקיפה, כיוון מחדש את הגרפים וזוויות הלהבים, והסביר לאורך כל הדרך את הרציונל של כל שינוי.
משה, באמת המון תודה על הזמן והקדשת תשומת הלב, מאד לא מובן מאליו ומאד מוערך.
ולקח - מסתבר שלא בכל דבר חייבים ללכת ״ראש בקיר״, לפחות במקרה זה הסתבר שאין חכם כבעל נסיון.

תודה על השיתוף במציאת הבעיה:)

guyro
16-09-2011, 12:57:32
אחרי חודש של ניסוי וטעייה (וגם תהייה פה ושם), ״ובא לציון גואל״! נפתרה סוגיית הזנב המרקד של הTrex 500E שלי!
תודה רבה למשה גולדשטיין שבמקצועיות רבה ולא פחות גם סובלנות, עבר איתי הבוקר על כל מכלולי המסוק, בדק, תיקן וכיוון, והכי חשוב מבחינתי גם הסביר בפירוט מה ולמה נעשה כל שינוי. הבעיה התבררה כנובעת מכמה סוגיות קטנות כגון החלפת חור של חיבור הפושרוד בהורן וייצוב הג׳יירו בעזרת לוחית מתכת, אך בראשן סוגייה אחת גדולה מאד- פשוטה אך סמויה מעיניו של מתחיל כמוני שלא יודע איך כל דבר אמור לעבוד...
הג׳יירו פשוט לא הגיב כמו שצריך לכיוון הגיין מפונקציית הGyro Sensitivity Gain במשדר. לא ברור מדוע, משהו בהגדרות הג׳יירו במשדר לא עשיתי כנראה נכון (אצטרך בהזדמנות למצוא מישהו עם אורורה 9 שיסביר לי איך מגדירים נכון את הפונקציה הזו באורורה; בתחום הזה הממשק של המשדר קצת מתוחכם מדי ומבלבל). בכל אופן שינויי הגיין במשדר לא באו לידי ביטוי בג׳יירו עצמו, לפחות לא במידה הדרושה והמצופה. אז עברנו לכוון את רגישות הג׳יירו מהEnd Points של ערוץ הג׳יירו והופ! הג׳יירו החל לעבוד כמו שמצפים ממנו. עכשיו המצב 99% תקין ולגבי האחוז הנותר, משה בהחלט צייד אותי בשיעורי בית מה לבדוק ולנסות כדי להביא למצב מושלם. אבל אין על מה לדבר, ממצב של זנב רוקד וכמעט בלתי ניתן להטסה הגענו לנדנוד קל וכמעט בלתי מורגש בזנב, בטווח קטן מאד. משה עשה באותה הזדמנות גם בדיקה מקיפה, כיוון מחדש את הגרפים וזוויות הלהבים, והסביר לאורך כל הדרך את הרציונל של כל שינוי.
משה, באמת המון תודה על הזמן והקדשת תשומת הלב, מאד לא מובן מאליו ומאד מוערך.
ולקח - מסתבר שלא בכל דבר חייבים ללכת ״ראש בקיר״, לפחות במקרה זה הסתבר שאין חכם כבעל נסיון.

נחמד גם שהפותר גר כל כך קרוב אם אינני טועה...

wonderd
16-09-2011, 21:17:53
...מצד שני הוא עדיין מאד רגיש, וחייב פחית מתכת לשיכוך רעידות מגוף המסוק.. מוזר שלא מוגדר מראש על ידי היצרן להתקנה שכזו עם פחית בינו לבין הגוף.
הג'יירו אינו אמור להיות מותקן עם פחית אלא אם מדובר על מסוק ניטרו, למרות זאת זה פתרון טוב לשיכוך הרעידות בג'יירו כ"כ רגיש.