התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רעיון האם מישהו פעם שיפר מנוע ניטרו?



מושיק
16-09-2011, 22:55:04
מהירות זה דבר ממכר ותמיד נרצה עוד ועוד (לפחות אני :o)

יש לי טיסן sundowner 36 עם מנוע os 50 hyper והוא טס מהר,וכאשר זה לא הספיק לי רצתי והזמנתי אגזוז של jettengineering.
ועכשיו גם זה כבר לא מספיק לי...מהירות ממכרת כבר אמרנו :p
פעם היה לי תחביב בתחום המכוניות המשופרות (לא כאלה על שלט:cool:)וניזכרתי שיש כמה דרכים לשפר ביצועי מנוע ואמרתי למה ולא לייסם את זה על מנוע ניטרו:cool:
הדרכים שעלו במוחי הם:
1.טורבו (הלוואי והיה את זה מטיסנים)אולי יש ואני לא יודע
2.שינוי יחס דחיסה
3.פורטינג
4.שיפור מערכת הפלטה.

כמובן שיש עוד דרכים אבל זה כבר בפורום אחר.

למה אני מזיין לכם בשכל?
כי נתקלתי בזה:
http://rcdriver.com/forums/showthread.php?2019-Nitro-engine-porting-modding

ובשירשור הזה:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_5226191/mpage_17/key_/tm.htm

האם משיהו ניסה פעם לעשות דבר כזה?

erazz
17-09-2011, 01:11:52
אתה מתדרדר במדרון חלקלק שממנו אין חזרה :)

כמה רעיונות:
1) פרופ אחר. תתפלא לפעמים כמה שינוי קטן - אולי חצי אינטץ' בקוטר יכול לשנות.
2) צינור תהודה. זה כשלעצמו זה סיפור לא קטן. רבות נכתב על איך לכוון אולם אם אתה רוצה ביצועים - במיוחד במצערת מלאה אז זו הדרך.
3) שינוי קומפרסיה + שינוי אחוז ניטרו.
4) פורטינג. ווידוי. אני מאוד אוהב לשחק עם הפורטינג. ליטוש עדין פה ושם עושה פלאים. הגדלת הטרנספר, הגדלת טיימינג חבל"ז. הרעיון הוא שייצרני מנועים משתדלים לקבל מנועים ש"מתנהגים יפה" לאורך כל תחום המצערת ע"ח ביצועים במצערת מלאה. בעזרת פורטינג (ולפעמים החלפת קרבורטור) ניתן לקבל יותר ביצועים אולם שכח מטיסה בחצי מצערת ושכח מהאצה. כמו כן קח בחשבון ששינוי כזה הופך את המנוע ליותר טמפרמנטי ויותר קשה לכיוון.

אבל בוא נהיה כנים. כמו שהאמריקאים אומרים:
There's no substitute for cubic inches

אין תחליף לגודל. הדרך הכי פשוטה והכי אפקטיבית היא פשוט לשים מנוע יותר גדול :)

אין על מהירות! :D

מושיק
17-09-2011, 04:56:20
כיום עם מנוע os 50hyper ו אגזוז jettengineering אני מצליח להגיע ל 16,000 סל"ד עם פרופ 9X9.אני מטיס עם דלק אומגה 30% למסוקים!
ניסיתי פרופ 9X8.5 הסל"ד עלה אני לא זוכר בכמה ,אבל המהירות לא :(
יש רעיונות לפרופ אחר?

e-nigma
18-09-2011, 16:07:16
יש לי 3 sundowner
אחד עם מנוע OS55 ואגזוז נלסון
אחד עם מנוע OS75 ואגזוז נלסון
והשלישי הוא F-1 2 Sundowner + מנוע MOKI 2.10 וטיון

לפי דעתי אתה מכוון למקום אחד וזה לא טוב הכונה שלי היא שאתה מחפש סל"ד גבוהה ועל זה אתה בונה שהמהירות תעלה...
לדוגמא: שים פרופ 5X4 על הטיסן ותגיע לסל"ד מטורף אבל הטיסן לא יסע אפילו מטר...
על ה- או אס 55 אני מסובב פרופ של 11X10 למשל והטיסן מאווד מהיר ( לא לשכוח שזה לא הדגם הקטן החדש )
לפעמים איבוד סל"ד על פסיעה גבוהה יותר דווקא יקנה לך מהירות טיסה גבוהה .

דבר שני:

טיסן כזה קטן לא יגיע למהירות מטורפת עם מנוע ניטרו אני חושב שכל בעלי החשמליים למיניהם יסכימו איתי
אני אישית מכור למנועי ניטרו ובנזין אבל משלים עם העובדה הזו בצער :)

חוץ מעניין הפרופיל כנף הדק והמינימום חיכוך עם האויר שאתה בטח כבר יודע
אתה צריך לדעת גם שככל שהמוטת כנף גבוהה יותר כך גם המהירות של הפיילון תהיה
פרוייק הF-1 שלי תיכף מתחיל אבל רק לסדר לך את האוזן אנשים מגיעים עם הענק הזה
למהירויות של 150 -180 מייל לשעה..

ונכון האמריקיים מעדיפים נפח מנוע גבוהה לכן הם מרכיבים מפלצות בנזין על פיילונים גדולים

אם אתה רוצה להשאר בקונפיגורציה הנוכחית שלך הייתי ממליץ:

- לנסות פרופ גדול יותר 10X8.5 10X9
- להשיג אגזוז של נלסון למנוע 50
- להכניס את האגזוז לתוך הגוף של הטיסן פחות חיכוך...
- כיסויי גלגלים ( כן כן זה עוזר ) נמוכים וכמה שיותר חותכים את האויר
- ספינר קוני ארוך מהסטנדרט
- ואם ממש בא לך להשקיע , מנוע ג'ט בהחלט יעשה את ההבדל :)

גם אני חולה מהירות :) זה קישור לפרוייקט אחד על ה- Sundowner 50 ששיפרתי:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?29641-Sundowner-75-%EE%E4%E3%E5%F8%E4-%EE%E5%E2%E1%EC%FA!&p=205342#post205342

Boogle
18-09-2011, 16:27:56
אני שיפרתי מנוע ניטרו.... החלפתי אותו לחשמלי :D

מושיק
18-09-2011, 20:27:59
e-nigma,
אני יודע שעם מנוע חשמלי אני אקבל יותר....אבל גם אני מכור לניטרו:o
רשמת להחילף אגזוז לנלסון אני משתמש באגזוז של jettengineering מה ההבדל בינייהם?
חשבתי לשפר את ביצועי המנוע ולהשאר עם אותו הפרופ 9X9.ניסיתי בעבר פרופ 9X10 אבל המנוע התחמם.
תאמת עוד לא ניסיתי פרופ 10X9 שבת הקרובה אני אנסה ויחזור עם תובנות:cool:
חברים תודה על התשובות:)

e-nigma
19-09-2011, 10:34:57
אגזוז נלסון מאוד דומה לאגזוזי ג'ט רק מתנהג בהרבה יותר טוב
במעבר בין סל"ד נמוך לגבוה וההיפך
בסל"ד גבוהה נותן גם ביצועים מעולים יותר מג'ט לטעמי...
הפרופ הוא הכי קריטי וכאן קבל כמה עובדות שישמעו לך קצת מוזרות ( מנסיון בלבד! )
1. נכון שפסיעה יותר גדולה נותנת יותר מהירות על חשבון כוח בתיאוריה אבל שוב זה קשור
בגודל הטיסן בצורה שלו במשקל שלו ועוד יש גבול מסויים להגדלת פסיעה על חשבון אורך
לכן אני חושב שבמקרה שלך ירדת טיפה יותר מידי באורך הפרופ נסה 10X8 10X9

2. ועכשיו לנושא שהרבה לא יסכימו איתי :)
פרופ MASTER AIRSCREW שוקל חצי מפרופ APC !!! ( זו עובדה )
הרבה מעדיפים את ה- APC בגלל הצורה והאיכות שלו אבל מנוע שיש עליו APC
מסתובב בסל"ד נמוך יותר ממנוע שמורכב עליו MASTER AIRSCREW באותה מידת פסיעה ואורך...
אתה יכול לבדוק את זה בעצמך נכון המאסטר יותר רך יותר גמיש פחות שפיצי וכו וכו'
אבל שורה תחתונה לטיסן קטן עד מנוע 55 הוא פרופ' פגז ובגלל שהוא יותר קל אתה יכול להוסיף לו פסיעה או אורך
מהסיבה שלמנוע יהיה יותר קל לסובב אותו ( גם פרופ עץ טוב יכול להיות לך פתרון מעולה )
כמו שציינתי קודם אני עובד עם מנוע 55 אגזוז נלסון ופרופ MASTER AIRSCREW מידה: 11X10 סל"ד 15000

מושיק
19-09-2011, 20:46:23
תודה רבה על הסבר המורחב :).
איפה אתה מטיס?אולי ניפגש וננסה לשפר את התוצאות ביחד,מה אתה אומר?

erazz
19-09-2011, 21:04:20
אני דווקא אוהב פרופלורים של MA :)

אולם הפרופיל שלהם די עבה. יש לי תבנית לפרופלור 9X9 שעשיתי מפרופלור MA. ליטשתי אותו והורדתי את העובי כמעט בחצי. הפרופלורים שיצאו מהתבנית הזאת רוצחים אולם צריכים מנוע מאוד מיוחד כדי לרוץ מהר.

מושיק
19-09-2011, 21:44:39
ארז,
פרופ כזה לא יתאים למנוע שלי?:o

erazz
19-09-2011, 22:14:03
הוא טיפה קטן.
הבעיה היותר גדולה היא שאין לי כרגע יכולת להכין אחד.

e-nigma
20-09-2011, 14:04:42
תודה רבה על הסבר המורחב :).
איפה אתה מטיס?אולי ניפגש וננסה לשפר את התוצאות ביחד,מה אתה אומר?

אני מטיס בקיבוץ צרעה לרוב
טיסנים גדולים יותר בנען או בית אריה
דבר איתי 0546727265
דודי

מושיק
20-09-2011, 20:21:18
דודי,
שוב תודה אני אצור איתך קשר :)

ofir181
25-09-2011, 16:44:24
אני שיפרתי מנוע ניטרו.... החלפתי אותו לחשמלי :D

+1 :p

haimgil
26-09-2011, 19:45:15
בווברות שלי תמיד הייתי מגדיל את הקרבורטור ושם אחד של מסוק עם פתח יניקה גדול יותר וגם מבטל את השייבה בפלג ומוסיף כונס לקרבורטור בשביל להגדיל את כמות האוויר שניכנסת לקבורטור.מחליף לפלג חם וארוך .אבל הכי חשוב זה להגדיל את החורים בצילינדר בצד היניקה.טיון פיפ חובה לכל טיסן מהירות וכמה שיותר ארוך יותר טוב וכמובן יש לכוון גם אותו בפול מיצערת ומד סל"ד על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר.דרך אגב מסטר סקרו בהחלט טובים ,השתמשתי בהם כל הזמן.הייתי דווקא ממליץ על ספינר כמה שיותר קטן על מנת לנצל כמה שיותר את השטח של הלהב.כמובן שלא צריך להגיע למצב שהספינר קטן מהקאול אחרת זה יוצר גרר.

מושיק
26-09-2011, 20:14:30
חיים,
עם איזה פלג היית משתמש?
לגבי הכונס אויר,איך היית מכוון את המנוע?(אני מניח שבאויר נכנס יותר אויר מאשר על הקרקע בכיוונים).
תודה על שיתוף המידע.:)