צפייה בגרסה מלאה : דיכאון אטומי
guy1a
26-09-2011, 16:29:14
אחרי יום עמוס במשרד .. ירדתי לדשא.
2 סוללות בכיס וכולי מבסוט מהעונג שעומד להיות ...
מחבר סוללה, מציב את המסוק על הרצפה.
מוריד HOLD.
מתחיל להרים מצערת, סל"ד עולה לאט לאט ...
מחכה 10 שניות בהמון סל"ד לבדוק שכלום לא נישבר ובמקרה יחפש את דרכו לעין שלי ...
מוסיף עוד טיפה מצערת והמסוק עוזב את הקרקע.
עולה לגובה 2 ס"מ ופתאום - בום !
נישבר אחד המנופים של אחד הגריפים של אחד מלהבי הזנב.
המסוק מסתחרר הצידה במהירות אדירה וניחבט בקרקע.
נזקים:
להבי זנב שניטחנו על הקרקע
להבים
ציר
ציר רוחבי
פלייבאר
בום
וכניראה מיסב חד כיווני ( כניראה שלא - עריכה )
וזה לפני פרוק.
אני חושב לשדרג את המסוק למשהו יותר עמיד.
או חלקי אלומיניום
או אולי פרו / V3
מבאס לי תתחת כל הנזק הזה אחרי שאתמול ניקיתי / שימנתי / כיילתי / פילסתי ואיזנתי אותו שעתיים ...
3 שניות של תעופה וגובה של 2 ס"מ הקרקע ....
53904
guyro
26-09-2011, 16:30:36
ברוך הבא למועדון :p, אלו הם החיים של מסוקאי אמיתי....:D
guy1a
26-09-2011, 16:37:50
הלכו הלהבים הכתומים הסקסיים :(
bartovmoti
26-09-2011, 16:53:35
חישוב גס:
להבי זנב: 3-4$
להבי עץ: 10-15$ ?
בום: 5-8$
גגש ראשי: 5$
גריפים אחוריים: 15$
פלייבר: 7$
ספינדל: 8$
וכל זה בהגזמה אני חושב..
נו.. 60-70$ תיקון..
אחי יצאת בזול, קח את הבאסה בסבבה!
ב 500 פחות מ 100$ תיקון אני אומר תודה..
guy1a
26-09-2011, 17:00:18
הבעסה שזאת לא טעות שלי .. סתם כשל מכני...
אני חושב שאולי אפילו את כל החלפים יש לי ..
אבל תודה על העידוד :)
מחבר סוללה, מציב את המסוק על הרצפה.
מוריד HOLD.
מתחיל להרים מצערת, סל"ד עולה לאט לאט ...
מחכה 10 שניות בהמון סל"ד לבדוק שכלום לא נישבר ובמקרה יחפש את דרכו לעין שלי ...
למה יש הרגשה שאתה מחכה לזה, ואז זה קורה ? :)
guy1a
26-09-2011, 17:11:53
לא מחכה
בטח לא מצפה
אבל אני זהיר
עדיף לי שהחלק ישבר רחוק מהעין שלי
אני מניח שאתה לא חושב שהצעצועים האלו הם חסיני תקלות ... ?!
כמו בשורה האלמותית מהשיר המופלא
hoping for the best but expecting the worst
tkolber
26-09-2011, 17:12:37
חישוב גס:
להבי זנב: 3-4$
להבי עץ: 10-15$ ?
בום: 5-8$
גגש ראשי: 5$
גריפים אחוריים: 15$
פלייבר: 7$
ספינדל: 8$
וכל זה בהגזמה אני חושב..
נו.. 60-70$ תיקון..
אחי יצאת בזול, קח את הבאסה בסבבה!
ב 500 פחות מ 100$ תיקון אני אומר תודה..
1+
וזה עוד כלום לעומת 700... - שאל אותי כיצד :mad:
אם העלות אכן כפי שמוטי חישב, לדעתי עדיף לך לקנות קיט חדש, אתה כבר מאסטר בפירוק והרכבה :D
bartovmoti
26-09-2011, 17:15:12
1+
וזה עוד כלום לעומת 700... - שאל אותי כיצד :mad:
אם העלות אכן כפי שמוטי חישב, לדעתי עדיף לך לקנות קיט חדש, אתה כבר מאסטר בפירוק והרכבה :D
נכון, וקיט חדש זה אומר רק הרכבה..
SEVEN
26-09-2011, 17:19:19
העלות רחוקה ממה שמוטי ציין :)
מעצבנים ה-450 האלה, גם שלי המריא ובגובה 15 מטר בורג הספינדל החליט שמספיק לו ונגזר
הנזק היה יותר קשה משלך גיא
קח את זה בקלות ותתחיל לחסוך למשהו גדול יותר ... יותר כיף :p
guy1a
26-09-2011, 17:20:02
מצאתי ב ebay להבי זנב בצהוב זוהר (http://www.ebay.com/itm/2-set-Tail-Rotor-Blade-Trex-450-PRO-V3-Yellow-/300599655141?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item45fd22bae5#ht_3326wt_1025) בפחות מ 3$ :)
לא רוצה להיות אלוף פירוק והרכבה :(
guy1a
26-09-2011, 17:24:21
העלות רחוקה ממה שמוטי ציין :)
מעצבנים ה-450 האלה, גם שלי המריא ובגובה 15 מטר בורג הספינדל החליט שמספיק לו ונגזר
הנזק היה יותר קשה משלך גיא
קח את זה בקלות ותתחיל לחסוך למשהו גדול יותר ... יותר כיף :p
אני חושב מה היה יכול להיות עם 500 / 600 / 700 .. מסתובב הרבה יותר מהר ופוגע הרבה יותר כואב ...
עוד מעט יש לי יומולדת :)
SEVEN
26-09-2011, 17:28:52
אני חושב מה היה יכול להיות עם 500 / 600 / 700 .. מסתובב הרבה יותר מהר ופוגע הרבה יותר כואב ...
עוד מעט יש לי יומולדת :)
ממש לא נכון, מהירות הראש דווקא לא יותר גבוהה.
מסוק גדול הוא יותר כבד ויותר מסיבי, אבל מצד שני פחות תזזיתי (כמובן בסטאפ שפוי) מ-450.
יומולדת ? אולי תפתיע את עצמך באיזה TDR ?
guy1a
26-09-2011, 17:32:05
אולי תפתיע את עצמך באיזה TDR ?
ח ח ח ח
זאת באמת תהיה הפתעה ! :)
Co1gate
26-09-2011, 17:32:44
קופטר X ............
guy1a
26-09-2011, 17:50:15
קופטר X ............
:)
רק החופה ...
Friman
26-09-2011, 17:55:42
אני כבר אמרתי פעם שבסופו של דבר תגיע לTrex 550-600...
RonTo
26-09-2011, 17:59:20
יאללה שטויות... זה חלק מהתחביב..
תקין זריז וחזרה לאוויר!
שיהיה בהצלחה בתיקון
gorge2004
26-09-2011, 18:03:45
תנסה להנות גם מהחלק הזה ;)
SEVEN
26-09-2011, 18:07:59
תנסה להנות גם מהחלק הזה ;)
אחרי היום יש לו הרבה חלקים להנות מהם ... :D
Co1gate
26-09-2011, 18:33:37
:)
רק החופה ...
לא הבנת אותי נכון :)
guy1a
26-09-2011, 20:21:12
לא הבנת אותי נכון :)
אז הסבר נמק ופרש :)
Co1gate
26-09-2011, 20:55:35
זה היה Sigh
קופטר X ........
Hagay
26-09-2011, 21:06:11
גיא יישר כוח, הטיסות הבאות רק משתפרות אחרי ריסוק
wonderd
26-09-2011, 21:23:15
גיא, אני חושב שאתה יודע מה הפתרון שייתן לך יותר אמונה במסוק, וזאת בניגוד לדעתם של כמה אנשים פה.
guy1a
26-09-2011, 22:09:47
זה היה Sigh
קופטר X ........
זהו בדיוק ... זה לא קופטר איקס :) רק החופה ...
אלעד ? ... huh ? :) טירקס 700 .... ?
wonderd
27-09-2011, 07:11:02
לא, פשוט חלקים של אליין ולא של קופטרX או חלקים זולים אחרים.
בסגנון ההטסה שלך אין שום סיבה שמשהו כזה יקרה עם חלקים באיכות סבירה.
ככל שהמסוק קטן יותר ככה החלקים קטנים יותר וככה עייפות החומר יותר משפיעה ויש סיכוי שמשהו ייכשל.
ב 500 הברגים בזנב די קטנים , אז אני רק מתאר לעצמי כמה הם קטנים ב 450
הגיע הזמן להגדיל......
guy1a
27-09-2011, 07:42:38
ככל שהמסוק קטן יותר ככה החלקים קטנים יותר וככה עייפות החומר יותר משפיעה ויש סיכוי שמשהו ייכשל.
ב 500 הברגים בזנב די קטנים , אז אני רק מתאר לעצמי כמה הם קטנים ב 450
הגיע הזמן להגדיל......
אני לא מבין הרבה בחוזק חומרים
אבל אני מניח שאין הרבה אמת במה שכתבת.
התכנון המכני חייב להיות כזה שהחלק יעמוד בעומס, חלק קטן יותר יעמוס בעומס קטן יותר .. כי יש לו עומס קטן יותר .. הדחף שמייצר רוטור זנב של 450 הוא קטן יותר מהדחף שמייצר רוטור זנב של 600 .. אחרת, לפחות לפי ההגיון שלי, החלק הזה היה נכשל כל הזמן.
יש מצב שנפלתי על פאק בייצור ויש מצב שאיזו נחיתה אלימה/ריסוק בעבר החליש אותו ... מי יודע.
בכל מקרה, יוחלף בחלק אלומיניום.
אני עם חלקי פלסטיק - גמרתי.
Yoav Lahav
27-09-2011, 08:00:12
גיא יש לי כל מיני חלקים להבי זנב למינהם ולהבי עץ אתה מוזמן לקחת בלי תמורה.
guy1a
27-09-2011, 08:12:43
תודה גבר
אתה גר טיפה רחוק, אבל כשאגיע לסביברה אצור קשר.
Yoav Lahav
27-09-2011, 08:16:13
חישוב גס:
להבי זנב: 3-4$
להבי עץ: 10-15$ ?
בום: 5-8$
גגש ראשי: 5$
גריפים אחוריים: 15$
פלייבר: 7$
ספינדל: 8$
וכל זה בהגזמה אני חושב..
נו.. 60-70$ תיקון..
אחי יצאת בזול, קח את הבאסה בסבבה!
ב 500 פחות מ 100$ תיקון אני אומר תודה..
חישוב אמיתי:
להבי זנב: 0.7$
להבי עץ: 2.19$
בום: 0.6$
גג"ש ראשי: 0.7$
מכלול זנב חדש: 9$
פלייבר: 0.5$
ספינדל: 1$
משלוח: 10$.
סה"כ ~ 23$ וזה עם מכלול זנב חדש.
המחירים מבוססים על האתרים ALIEXPRESS,HOBBYKING,LEADERSHOBBY
בחלק מההזמנות מדובר על מחיר ליחידה בהזמנת מספר יחידות עם משלוח כלול.
Yoav Lahav
27-09-2011, 08:26:22
תודה גבר
אתה גר טיפה רחוק, אבל כשאגיע לסביברה אצור קשר.
אני אף פעם לא גר רחוק. זה אתה שרחוק :)
guy1a
27-09-2011, 08:37:28
מכלול זנב זה 5$ :)
Yoav Lahav
27-09-2011, 08:39:24
מנסיוני עם המסוק שלי, אחת הסיבות העיקריות לשבירת החלק עליו יושב ה GRIP זנב
היא שימוש בבורג ארוך מידי או הצטברות לכלוך, בעיקר שאריות דבק נועל ברגים
בחלל אליו נכנס הבורג.
מה שקורה הוא שהבורג מפעיל לחץ על סוף ההברגה או דוחס את הלכלוך. כך או כך הכוח שנוצר
מצטרף לכוח הצנטריפוגלי ואז יש עומס מתיחה גדול מידי על מחזיק הGRIP והסיכוי לשבירה גדל.
גם אם הבורג מוכנס עם הידוק קל יתכן שזה מוסיף עוד כמה ניוטונים טובים שמקרבים את החומר
לנקודת הכשל. על אחת כמה וכמה עם הידוק משמעותי.
מקוה שחסכתי כמה ריסוקים עתידיים לאנשים פה.
Yoav Lahav
27-09-2011, 08:44:38
מכלול זנב זה 5$ :)
איפה??? לינק בבקשה.
michaelgl
27-09-2011, 10:16:53
היי יואב
לדעתי דבריך אינם מדוייקים ב100%
א) חריטת חומר והפיכתו לבורג הינו תהליך אלים אשר נקרא עיבוד שבבי
הרעיון של התהליך זה שפשוט מקלפים ממוט חומר כך שהתהליך הסופי יהיה צורה של בורג
התהליך הינו תהליך טראומטי עבור החומר ויוצר לכל אורכו סדקים קטנים ושורות על גבי שורות של נקעים אטומיים.
ב) גם בחריטה ניתן לחסוך כאב ראש עתידי.
ניתן לחרוט בצורה מהירה - על ידי הסרת כל החומר הנדרש במכה אחת-חוסך המון זמן (=כסף) ושעות מכונה (=כסף2).
וניתן לחרוט בצורה איכותית - על ידי הסרה בשלבים: כמה פעמים שנדררש (תלוי בכמות החומר) הסרת שבב גס (עבה) ומעבר אחרון עדין, הסרת כמעט כלום, אך כפועל יוצא הקטנה משמעותית של סדקים בחר ושיפור טיב פני השטח.
ג) ישנם 3 סוגי מאמצים שניתן להפעיל על גוף גלשהו: מאמץ מתמיד, מאמץ מחזורי ומאמץ אקראי.
מאמץ מתמיד: אתה יכול לגרום למאמץ קבוע הקרוב (לאחר מקדמי בטיחות) למאמץ הכניעה של החומר והחלק לא יכשל שנים
מאמץ מחזורי: מאמץ שעולה ויורד בזמנים קבועים והתהליך חוזר על עצמו. זהו תהליך שבעצם שהחומר מרגיש בזמנים קבועים כוחות שמשתנים, המעשה בעצם פעם מותח את החומר ופעם מכווץ אותו, הדבר מגדיל את המיקרו-סדקים שהיו לך בהתחלה בגלל תהליך הייצור לכן יוצא מצב שככל שעולים מספר המחזורים, מאמץ הכניעה שלך גדל
לשם הדגמה:
53970
ניתן לראות שככל שעולה מספר המחזורים, ככה יורד מאמץ הכניעה.
מאמץ אקראי: זהו המאמץ המסוכן ביותר עבור כל החומרים, מאמץ הכניעה יורד מהר יותר עבור מספר "מחזורים" זהה וחשוב להחליף את החלק מהר יותר
זהו בעצם המצב שיש לנו במסוק, בגלל כל הויברציות שמגיעות ממקורות שונים בזמנים שונים ומשתנים.
שילוב של מאמץ אקראי על הבורג, ביחד עם גודלו הקטן וסביר להניח מקדם בטיחות נמוך (עניין כלכלי...) ושיטת עיבוד כנראה מהירה מאוד מייצר לו אורך חיים לאארוך מדי.
אני לא בדיוק מסכים עם דבריך בגלל שכוח צנטרפוגלי יוצר מאמץ קבוע ואינו מהווה יותר מדי "אישיו" אלא דווקא כל שאר הפרמטרים.
הידוק ראשוני ידני לא מהווה בעיה והוא לא נקרא משמעותי.
אני לא חושב שאבק ולכלוכים אחרים מהווים מטרד משמעותי.
בברכת יום נעים וחג שמח.
ובשביל החפירה הזו פתחת נושא חדש?
שנה טובה.
wind556
27-09-2011, 10:57:16
היי יואב
לדעתי דבריך אינם מדוייקים ב100%
א) חריטת חומר והפיכתו לבורג הינו תהליך אלים אשר נקרא עיבוד שבבי
הרעיון של התהליך זה שפשוט מקלפים ממוט חומר כך שהתהליך הסופי יהיה צורה של בורג
התהליך הינו תהליך טראומטי עבור החומר ויוצר לכל אורכו סדקים קטנים ושורות על גבי שורות של נקעים אטומיים.
ב) גם בחריטה ניתן לחסוך כאב ראש עתידי.
ניתן לחרוט בצורה מהירה - על ידי הסרת כל החומר הנדרש במכה אחת-חוסך המון זמן (=כסף) ושעות מכונה (=כסף2).
וניתן לחרוט בצורה איכותית - על ידי הסרה בשלבים: כמה פעמים שנדררש (תלוי בכמות החומר) הסרת שבב גס (עבה) ומעבר אחרון עדין, הסרת כמעט כלום, אך כפועל יוצא הקטנה משמעותית של סדקים בחר ושיפור טיב פני השטח.
ג) ישנם 3 סוגי מאמצים שניתן להפעיל על גוף גלשהו: מאמץ מתמיד, מאמץ מחזורי ומאמץ אקראי.
מאמץ מתמיד: אתה יכול לגרום למאמץ קבוע הקרוב (לאחר מקדמי בטיחות) למאמץ הכניעה של החומר והחלק לא יכשל שנים
מאמץ מחזורי: מאמץ שעולה ויורד בזמנים קבועים והתהליך חוזר על עצמו. זהו תהליך שבעצם שהחומר מרגיש בזמנים קבועים כוחות שמשתנים, המעשה בעצם פעם מותח את החומר ופעם מכווץ אותו, הדבר מגדיל את המיקרו-סדקים שהיו לך בהתחלה בגלל תהליך הייצור לכן יוצא מצב שככל שעולים מספר המחזורים, מאמץ הכניעה שלך גדל
לשם הדגמה:
53970
ניתן לראות שככל שעולה מספר המחזורים, ככה יורד מאמץ הכניעה.
מאמץ אקראי: זהו המאמץ המסוכן ביותר עבור כל החומרים, מאמץ הכניעה יורד מהר יותר עבור מספר "מחזורים" זהה וחשוב להחליף את החלק מהר יותר
זהו בעצם המצב שיש לנו במסוק, בגלל כל הויברציות שמגיעות ממקורות שונים בזמנים שונים ומשתנים.
שילוב של מאמץ אקראי על הבורג, ביחד עם גודלו הקטן וסביר להניח מקדם בטיחות נמוך (עניין כלכלי...) ושיטת עיבוד כנראה מהירה מאוד מייצר לו אורך חיים לאארוך מדי.
אני לא בדיוק מסכים עם דבריך בגלל שכוח צנטרפוגלי יוצר מאמץ קבוע ואינו מהווה יותר מדי "אישיו" אלא דווקא כל שאר הפרמטרים.
הידוק ראשוני ידני לא מהווה בעיה והוא לא נקרא משמעותי.
אני לא חושב שאבק ולכלוכים אחרים מהווים מטרד משמעותי.
בברכת יום נעים וחג שמח.
כל מילה שלך אמת מדוייקת
אבל ברגים לא מייצרים בחריטה אלא בכבישה. אם הברגים היו חרוטים לא היה לנו מספיק כסף לקנות מסוקים :D
ובכבישה אין מיקרו סדקים, להיפך, החומר מתחזק.
גם מלפפונים מייצרים בכבישה.
Yoav Lahav
27-09-2011, 12:24:13
מר מיכאל.
כל אשר כתבת עד כמה שהספקתי להתעמק בו נכון אבל לא סותר דברי או מפחית מדיוקם.
אם הבורג אכן לוחץ כוח זה מצטרף לכוח הצנטריפוגלי. נקודה.
הלכלוך עצמו אם יש לא מפריע בגלל שהוא מלכלך אלא בגלל שהבורג עשוי לדחוס אותו גם אם
לא מגיע לסוף ההברגה ואז שוב פועל כח ש"רוצה" לקרוע את החלק עליו יושב ה GRIP.
הכח הצנטריפוגלי בזנב יכול להגיע לכמה עשרות קילוגרמים בסל"ד גבוה תוסיף עליו כמה קילוגרמים
מהבורג אם זה ארוך מידי או דוחס שאריות דבק נועל ברגים והרי לך מתכון לקיצור חיי תושבת הGRIP.
וכל זה מתווסף לדברייך על ידי קרוב מאמץ העבודה למאמץ הכניעה וזרוז קצב גידול הסדקים עקב
המאמץ המוגדל.
יואב.
היי יואב
לדעתי דבריך אינם מדוייקים ב100%
א) חריטת חומר והפיכתו לבורג הינו תהליך אלים אשר נקרא עיבוד שבבי
הרעיון של התהליך זה שפשוט מקלפים ממוט חומר כך שהתהליך הסופי יהיה צורה של בורג
התהליך הינו תהליך טראומטי עבור החומר ויוצר לכל אורכו סדקים קטנים ושורות על גבי שורות של נקעים אטומיים.
ב) גם בחריטה ניתן לחסוך כאב ראש עתידי.
ניתן לחרוט בצורה מהירה - על ידי הסרת כל החומר הנדרש במכה אחת-חוסך המון זמן (=כסף) ושעות מכונה (=כסף2).
וניתן לחרוט בצורה איכותית - על ידי הסרה בשלבים: כמה פעמים שנדררש (תלוי בכמות החומר) הסרת שבב גס (עבה) ומעבר אחרון עדין, הסרת כמעט כלום, אך כפועל יוצא הקטנה משמעותית של סדקים בחר ושיפור טיב פני השטח.
ג) ישנם 3 סוגי מאמצים שניתן להפעיל על גוף גלשהו: מאמץ מתמיד, מאמץ מחזורי ומאמץ אקראי.
מאמץ מתמיד: אתה יכול לגרום למאמץ קבוע הקרוב (לאחר מקדמי בטיחות) למאמץ הכניעה של החומר והחלק לא יכשל שנים
מאמץ מחזורי: מאמץ שעולה ויורד בזמנים קבועים והתהליך חוזר על עצמו. זהו תהליך שבעצם שהחומר מרגיש בזמנים קבועים כוחות שמשתנים, המעשה בעצם פעם מותח את החומר ופעם מכווץ אותו, הדבר מגדיל את המיקרו-סדקים שהיו לך בהתחלה בגלל תהליך הייצור לכן יוצא מצב שככל שעולים מספר המחזורים, מאמץ הכניעה שלך גדל
לשם הדגמה:
53970
ניתן לראות שככל שעולה מספר המחזורים, ככה יורד מאמץ הכניעה.
מאמץ אקראי: זהו המאמץ המסוכן ביותר עבור כל החומרים, מאמץ הכניעה יורד מהר יותר עבור מספר "מחזורים" זהה וחשוב להחליף את החלק מהר יותר
זהו בעצם המצב שיש לנו במסוק, בגלל כל הויברציות שמגיעות ממקורות שונים בזמנים שונים ומשתנים.
שילוב של מאמץ אקראי על הבורג, ביחד עם גודלו הקטן וסביר להניח מקדם בטיחות נמוך (עניין כלכלי...) ושיטת עיבוד כנראה מהירה מאוד מייצר לו אורך חיים לאארוך מדי.
אני לא בדיוק מסכים עם דבריך בגלל שכוח צנטרפוגלי יוצר מאמץ קבוע ואינו מהווה יותר מדי "אישיו" אלא דווקא כל שאר הפרמטרים.
הידוק ראשוני ידני לא מהווה בעיה והוא לא נקרא משמעותי.
אני לא חושב שאבק ולכלוכים אחרים מהווים מטרד משמעותי.
בברכת יום נעים וחג שמח.
Co1gate
27-09-2011, 12:39:26
ברגי מנורות/מקלטים/בניינים למינהם etc.. עושים בחריטה.
ברגים עדינים כמו אלה, עושים ע"י תהליך המסה כבישה, גם פה הבורג צריך להגיע לחום המדויק כדי להגיע לרמתו הקשיחה ביותר.
אף אחד פה לא רואה דיסקברי אה.. "איך עושים את זה?" תראו, אחלה תוכנית :)
Friman
27-09-2011, 12:52:35
גם מלפפונים מייצרים בכבישה.
גם שמן זית.
בכבישה קרה אפילו
wonderd
27-09-2011, 13:16:10
גיא, אני מניח שכשאתה מדבר על חלקים שעולים חצי דולר ומכלול זנב שלם ב 9 דולר - אתה מבין למה התכוונתי.
פשוט מסרבים להבין, זה לא יאומן!
guy1a
27-09-2011, 13:19:31
חבר'ה
כולכם חכמים נורא, אבל החלק ניכשל במקום שלא קשור לא לבורג ולא למיסב.
החלק ניכשל באוזן שיוצאת מהגריפ לזרוע של המזלג.
זה מקום שלא כל כך עומד בעומס למיטב הבנתי. הכוח שפועל שם הוא כוח של הסרבו מחולק ל 2 כשהוא מושך או דוחף את המזלג על מנת לשנות את הזוית של הלהבים.
זה הסרבו (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=13422)
והוא יכול להפעיל כוח של 4 וחצי ק"ג. זה רחוק מעשרות ק"ג ...
אולי המזלג לא זז בקלות על הציר ( דווקא בדוק שכן ) אולי איזה בורג היה מהודק מידי ( לא יודע ) ואולי סתם כשל בייצור.
53974
אלעד יקירי -
יש לי דילמה, אני מניח שיש עוד כמוני שיש להם דילמה דומה.
יש לי מכלול זנב שרוסק באלימות פעמים רבות ( אני מתבייש לכתוב כמה אבל מי שלמד להטיס 450 כמסוק ראשון בטח יכול לנחש )
ועדיין פועל.
אז מה זה אומר ?
למה מכלול ראש סיני ירוק עולה 18$ ומכלול ראש סיני כחול עולה 60$ ?מה ההבדל ?
אני חושב שאין.
נכתב פה פעמים רבות מספור מעדות אישית סיפורים מצמררים ומבעתים על חלקים מקוריים של אליין שהתפוצצו באויר ... אז מה זה אומר ?
זה יכול להיות שהמטיס העלה לאויר מסוק רוטט ומווברץ קשות, לא מאוזן ולא כשיר לטיסה .. והרעידות יצרו עומסים שהחומר לא תוכנן להם ומשהו נישבר והמסוק רוסק.
אבל יכול להיות גם שלא ? ...
אני מניח שאתה לא מעלה מסוק רועד בפראות לאויר ? אני מניח שציקי וליאור וגיא לא יעשו דברים כאלו ?
אבל כולכם ראיתם מסוקי אליין מתפוצצים באויר ...
אז מה זה אומר ?
אני מחזיק ביד חלק שעלה 5$ ואותו דבר שעלה 1$ ולא מוצא שום הבדל.
כשל באוזן של גריפ פלסטי אחרי מי יודע כמה סוללות באויר זה דבר קביל לחלוטין לגבי.
גם באוטו שלי שעלה עשרות אלפי שקלים יש תקלות לפעמים .. יודע מה ? גם בחללית שעלתה מאות מליונים או מליארדים, היו כשלים והיא התרסקה ... אפילו יותר מפעם אחת.
צריך לקחת בחשבון, ( אני יודע שאני נישמע כמו יואב :) ) שהמסוק הזה טס המון, אמנם ללא עומסי תלת מימד קיצוניים .. אבל גם מתרסק די הרבה :( וחלקים מסויימים שם לא שורדים את אורך החיים שתוכנן שם .. כניראה החלק הזה לא הוחלף יותר מידי זמן וכשל.
אני התבאסתי מהריסוק שלא באשמתי, אבל זה לא באמת משהו שיגרום לי לעזוב את התחביב המיאש הזה :)
מה שכן, תמיד משרשורים כאלו אני לומד המון !
חבר'ה
כולכם חכמים נורא, אבל החלק ניכשל במקום שלא קשור לא לבורג ולא למיסב.
החלק ניכשל באוזן שיוצאת מהגריפ לזרוע של המזלג.
53974
השירשור הזה מזכיר לי את הבדיחה על פציינט שהלך לרופא עם אום על איבר מינו
הרופא לא הבין בשביל מה האום והחליט להסיר אותו.
איך שהסיר את האום נפל התחת של הפציינט.
שנה טובה חברה !
seamn
27-09-2011, 13:46:45
אם אתה בעניין של 450 .. לך על גירסת הפרו של קופטר (או אליין כמובן) ..
גירסת הפרו שונה מאוד מגירסת ה SE/NE של קופטר .. והניסיון מלמד שהיא הרבה יותר עמידה לכשלים טכניים ..
בסגנון ההטסה שלך היא תעשה את העבודה ללא כל בעיה ..
היו לי בעבר קופטר ne ו- se וסבלתי מספר כשלים טכניים וריסוקים מיותרים כתוצאה מכך ..
את גירסת הפרו אני מטיס כבר מספר חודשים (ראית אותה טסה בשטח ) היא עומדת בעומסים בינתיים בצורה יפה ..טפו טפו טפו !!
שווה לשקול אותה כאופציה
חבר'ה
כולכם חכמים נורא, אבל החלק ניכשל במקום שלא קשור לא לבורג ולא למיסב.
החלק ניכשל באוזן שיוצאת מהגריפ לזרוע של המזלג.
זה מקום שלא כל כך עומד בעומס למיטב הבנתי. הכוח שפועל שם הוא כוח של הסרבו מחולק ל 2 כשהוא מושך או דוחף את המזלג על מנת לשנות את הזוית של הלהבים.
זה הסרבו (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=13422)
והוא יכול להפעיל כוח של 4 וחצי ק"ג. זה רחוק מעשרות ק"ג ...
אולי המזלג לא זז בקלות על הציר ( דווקא בדוק שכן ) אולי איזה בורג היה מהודק מידי ( לא יודע ) ואולי סתם כשל בייצור.
53974
guy1a
27-09-2011, 14:20:36
ח ח ח
@אייל
אני תכלס כבר החלטתי אז שבא לי כזה.
אבל אני מחכה שיגמרו חלקי החילוף של הגרסה שיש לי :)
הפרו שלך מופיע פה החל מ 1:54
http://www.youtube.com/watch?v=_VuKsGF2yWQ&feature=related
@ציקי
שנה טובה איש !
אם אתה מטיס בסביבה של גלילות, אני מניח שניפגש באחת השבתות הקרובות שאתם מטיסים שם.
כשכתבתי שאתם חכמים, זה לא היה בציניות, אני באמת נהנה לקרוא את הדברים הטכניים שאתם כותבים.
wonderd
27-09-2011, 15:15:13
גיא, אתה טועה. חלק שעולה דולר אינו דומה לחלק שעולה 10 דולר. אלא אם אתה קונה מחנות שמפקיעה מחירים.
יש עניין של סוג החומר, הדיוק והגימור. הכי הזוי פה שאתה יודע את זה טוב מאוד, לפחות כמוני.
ההתפרקויות באויר שאני ראיתי ושמעתי עליהם, מתחלקות לשלושה חלקים:
1. מסוקים עם חלקים זולים.
2. מסוקים שלא מתוחזקים כמו שצריך.
3. מסוקים של מטיסים שמאמצים אותם מאוד.
העסק מתחלק בצורה די ברורה ופשוטה.
אני הולך הביתה. יאללה ביי.
@ציקי
שנה טובה איש !
אם אתה מטיס בסביבה של גלילות, אני מניח שניפגש באחת השבתות הקרובות שאתם מטיסים שם.
כשכתבתי שאתם חכמים, זה לא היה בציניות, אני באמת נהנה לקרוא את הדברים הטכניים שאתם כותבים.
תבוא בכייף
תמיד נחמד להכיר אנשים חדשים.
חג שמח ושנה טובה.
גיא, אתה טועה. חלק שעולה דולר אינו דומה לחלק שעולה 10 דולר. אלא אם אתה קונה מחנות שמפקיעה מחירים.
יש עניין של סוג החומר, הדיוק והגימור. הכי הזוי פה שאתה יודע את זה טוב מאוד, לפחות כמוני.
ההתפרקויות באויר שאני ראיתי ושמעתי עליהם, מתחלקות לשלושה חלקים:
1. מסוקים עם חלקים זולים.
2. מסוקים שלא מתוחזקים כמו שצריך.
3. מסוקים של מטיסים שמאמצים אותם מאוד.
העסק מתחלק בצורה די ברורה ופשוטה.
צודק ב 100% !
סאונד בראש
27-09-2011, 16:33:48
או שאתה סייקיק או שלא היית שלם עם ההרכבה של המסוק
מחכה 10 שניות בהמון סל"ד לבדוק שכלום לא נישבר ובמקרה יחפש את דרכו לעין שלי ...
פעם הבאה תיזהר , מסוקים מזהים פחד
danoneyal
27-09-2011, 17:48:45
גיא, אני חושב שאתה יודע מה הפתרון שייתן לך יותר אמונה במסוק, וזאת בניגוד לדעתם של כמה אנשים פה.
דַי לְחַכִּימָא בְּרְמִיזָא
יפה אמרת
ועדיין ....
danoneyal
27-09-2011, 17:50:29
איזה כיף לקרוא הסבר כזה מפורט ומנומק , מיכאל תמיד אמרתי שאתה מהנדס מכונות מוכשר :)
כל מילה בסלע
היי יואב
לדעתי דבריך אינם מדוייקים ב100%
א) חריטת חומר והפיכתו לבורג הינו תהליך אלים אשר נקרא עיבוד שבבי
הרעיון של התהליך זה שפשוט מקלפים ממוט חומר כך שהתהליך הסופי יהיה צורה של בורג
התהליך הינו תהליך טראומטי עבור החומר ויוצר לכל אורכו סדקים קטנים ושורות על גבי שורות של נקעים אטומיים.
ב) גם בחריטה ניתן לחסוך כאב ראש עתידי.
ניתן לחרוט בצורה מהירה - על ידי הסרת כל החומר הנדרש במכה אחת-חוסך המון זמן (=כסף) ושעות מכונה (=כסף2).
וניתן לחרוט בצורה איכותית - על ידי הסרה בשלבים: כמה פעמים שנדררש (תלוי בכמות החומר) הסרת שבב גס (עבה) ומעבר אחרון עדין, הסרת כמעט כלום, אך כפועל יוצא הקטנה משמעותית של סדקים בחר ושיפור טיב פני השטח.
ג) ישנם 3 סוגי מאמצים שניתן להפעיל על גוף גלשהו: מאמץ מתמיד, מאמץ מחזורי ומאמץ אקראי.
מאמץ מתמיד: אתה יכול לגרום למאמץ קבוע הקרוב (לאחר מקדמי בטיחות) למאמץ הכניעה של החומר והחלק לא יכשל שנים
מאמץ מחזורי: מאמץ שעולה ויורד בזמנים קבועים והתהליך חוזר על עצמו. זהו תהליך שבעצם שהחומר מרגיש בזמנים קבועים כוחות שמשתנים, המעשה בעצם פעם מותח את החומר ופעם מכווץ אותו, הדבר מגדיל את המיקרו-סדקים שהיו לך בהתחלה בגלל תהליך הייצור לכן יוצא מצב שככל שעולים מספר המחזורים, מאמץ הכניעה שלך גדל
לשם הדגמה:
53970
ניתן לראות שככל שעולה מספר המחזורים, ככה יורד מאמץ הכניעה.
מאמץ אקראי: זהו המאמץ המסוכן ביותר עבור כל החומרים, מאמץ הכניעה יורד מהר יותר עבור מספר "מחזורים" זהה וחשוב להחליף את החלק מהר יותר
זהו בעצם המצב שיש לנו במסוק, בגלל כל הויברציות שמגיעות ממקורות שונים בזמנים שונים ומשתנים.
שילוב של מאמץ אקראי על הבורג, ביחד עם גודלו הקטן וסביר להניח מקדם בטיחות נמוך (עניין כלכלי...) ושיטת עיבוד כנראה מהירה מאוד מייצר לו אורך חיים לאארוך מדי.
אני לא בדיוק מסכים עם דבריך בגלל שכוח צנטרפוגלי יוצר מאמץ קבוע ואינו מהווה יותר מדי "אישיו" אלא דווקא כל שאר הפרמטרים.
הידוק ראשוני ידני לא מהווה בעיה והוא לא נקרא משמעותי.
אני לא חושב שאבק ולכלוכים אחרים מהווים מטרד משמעותי.
בברכת יום נעים וחג שמח.
danoneyal
27-09-2011, 17:51:29
גיא, אתה טועה. חלק שעולה דולר אינו דומה לחלק שעולה 10 דולר. אלא אם אתה קונה מחנות שמפקיעה מחירים.
יש עניין של סוג החומר, הדיוק והגימור. הכי הזוי פה שאתה יודע את זה טוב מאוד, לפחות כמוני.
ההתפרקויות באויר שאני ראיתי ושמעתי עליהם, מתחלקות לשלושה חלקים:
1. מסוקים עם חלקים זולים.
2. מסוקים שלא מתוחזקים כמו שצריך.
3. מסוקים של מטיסים שמאמצים אותם מאוד.
העסק מתחלק בצורה די ברורה ופשוטה.
אני הולך הביתה. יאללה ביי.
+100
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.