צפייה בגרסה מלאה : עזרה! פרופ,פלאג ודלק ASP52.
tamos
27-09-2011, 18:07:23
עקב חידו המלאי בסיני למנועי הASP, החלטתי לרכוש ASP52.
מהי מידת הפרופ והחברה הממולצת למנוע זה? יורכב על טריינר.
כמו כן הבנתי שדרוש פלאג ארוך, כדוגמאת ה O.S. LC4, האם נכון הדבר או שאפשר להשתמש בקצר יותר כמו OS 8?
ואחרון, איזה דלק מומלץ למנוע זה? אחוזי ניטרו חברה וכו'.
תודה!!!
ronmen
27-09-2011, 19:53:41
קרא את http://www.rcmodelreviews.com/asp52_review.shtml
יש שם גם המלצות לפלג
אני משתמש בפרופ 10X8 ודלק 10% ניטרו על טיסן כנף תחתית סקייל
tamos
27-09-2011, 22:30:36
בביקורת ממליצים על #7, בשרשור פה בפורום המנוע תפקד יפה על #8 ודר ממליץ על LC4 הארוך.
מה אומרים?
גם לגבי דלק יש התלבטות, פעם אחת אומרים שחוו קאטים על אומגה וממולץ COOL POWER, ומצד שני אומרים האומגה הוא המומלץ.
מה אומרים?
מה לגבי פרופ?
DarZeelon
27-09-2011, 23:38:53
כבר כתבו בפורום האחר לגבי מנועי אבולושן בנפחים 40.-46.; שהם מתפקדים טוב בהרבה עם מצת יותר חם משנפחם אמור להכתיב...
מנוע בנפח כזה אמור לפעול במיטבו עם מצת Medium, בעוד שהאבולושן פועל הרבה יותר טוב עם מצת Hot.
יצרניהם של האבולושן ושל ה-ASP הם אותו היצרן, Sanye; אז ניתן להניח שמבנה תא-השריפה במנועים אלה דומה.
לכן העיר הבוחן שה-OS #7 החם יותר, גורם למנוע לפעול טוב יותר מ-OS #8, שנוסה קודם.
אם רוצים שהמצת יהיה מתאים עוד יותר למנוע, מבחינת התאמת אורכו לתא-השריפה; ה-LC3 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGPL6&P=7) יהיה מועמד לא רע בכלל; אולי עדיף על ה-LC4.
ה-OS #8; עקב היותו שקוע בתא-השריפה מחמת קוצרו, מתנהג כמצת קר יותר מִשהו אמור להיות. לכן ה-LC4 הוא אפקטיבית יותר חם; ייתכן שיהיה זהה תפקודית ל-OS #7.
Doomaster
28-09-2011, 09:51:06
דר..
ה LC4 לא מוגדר לרכבי שטח בכלל??
הרי רשום (לקחתי מ EBAY LC4, Long reach, for 1/10 scale off-road engines such as O.S. 21TMs and the Traxxas TRX2.5 & 3.3™ engines.)
האם יכולות להיות בעיה מסוימת לטיסן עם משתמשים בפלאג שמיעוד כביכול לרכבי שטח?..
תודה..
DarZeelon
28-09-2011, 12:01:56
האם ה-LC4 לא מוגדר לרכבי שטח בכלל??
הרי רשום (לקחתי מ EBAY LC4, Long reach, for 1/10 scale off-road engines such as O.S. 21TMs and the Traxxas TRX2.5 & 3.3™ engines.)
האם יכולות להיות בעיה מסוימת לטיסן עם משתמשים בפלאג שמיעוד כביכול לרכבי שטח?..
Doomaster,
הוא אכן מוגדר ונוצר במקור עבור מנועים המניעים רכבי שטח, אבל בפועל הוא מתפקד היטב, טוב יותר מה-#8; גם במנועי טיסנים.
כשהמצת מורכב במנוע, הוא לא 'יודע' אם בקצה גל-הארכובה מורכב מדחף, או גלגל-שיניים; וכנראה שזה גם לא איכפת לו...
את הכוח והאמינות העדיפה הוא יתן בכל מקרה.
OS, מזמן, משום מה קבעו אורך אחיד Medium, עבור מצתי הטיסנים שלהם... הם כתוצאה מכך קצרים מדי עבור המנועים הבינוניים ומעלה שלהם; וארוכים במעט עבור מנועיהם הקטנים.
האורך האחיד של המצת לא אומץ ע"י מחלקת המנועים שלהם, שראשיהם עדיין מותאמים למצת Long, או Short בהתאמה.
ה-LC3\4 הם מצתים במידה Long.
zan79
28-09-2011, 14:08:46
שלום לכולם.
באותו הקשר:
יש לי מנוע מהסוג המדובר. עד עתה השתמשתי בפלאג מסוג OS #8. אני חושב שמבחינת כיוון המנוע הגעתי לתוצאות המיטביות (ההחשה טובה מאוד וכל נגיעה במחט המשנית לכאן או לכאן פוגעת בה). עם זאת המנוע מתקשה עד לא מצליח כלל להחזיק סל"ד נמוך. האם הפלאג בו אני משתמש עלול להיות המקור לבעיה?
תודה.
tamos
28-09-2011, 14:53:33
Although it responds well to throttle most of the time, it still has a tendency to load-up if idled for more than 20-30 seconds or held at a mid-range throttle setting for too long. No amount of tuning would completely eliminate this behavior, although switching to a hotter OS-F plug from the OS#8 normally used did help a lot.
This sometimes stuttering mid-range/transition means that I wouldn't recommend the ASP52 for 3D flying, it's more of a "pedal to the metal" engine that likes to be given its head with slippery airframe and a small prop.
Update (17 July 2010): I have tried the new OS#7 plug in this engine and it makes a world of difference. Although still not as smooth as an OS or Thunder-Tiger, the ASP52 with a #7 plug has a much improved mid-range and transition. It looks as if OS's claims in respect to this plug are true.
מכאן, שכן כנראה הפלאג גורם לך לבעיות.
תנסה LC3/4, תקרא את מה שדר רשם למעלה.
Menash
28-09-2011, 16:24:41
מבנה תא בשריפה במנועים ASP ואבולושן אינו זהה כלל.
יש לי אחד מכל אחד ויש הבדל גדול ביניהם.
בשניהם נדרש להשתמש במצת ארוך, האבו עובד טוב עם פלאג חם והASP עובד טוב עם פלאג בינוני.
לאבו תוצאות טובות יותר עם דלק 10% והASP מפיק ביצועים יפים גם עם ה5%.
לענינינו- מנועי ASP נוחים וקלים לשימוש. בעייתיים קצת לכיוון אבל עם הזמן לומדים לכוון גם אותם.
משתמשים בפלאג ודלק סטנדרתי וחיסכוניים בדלק!
יש לי ASP .52 עובד במצערת מלאה קרוב ל20 דקות עם מיכל של רבע ליטר.
Menash
28-09-2011, 16:27:04
מבנה תא השריפה במנועים ASP ואבולושן אינו זהה כלל.
יש לי אחד מכל אחד ויש הבדל גדול ביניהם.
בשניהם נדרש להשתמש במצת ארוך, האבו עובד טוב עם פלאג חם והASP עובד טוב עם פלאג בינוני.
לאבו תוצאות טובות יותר עם דלק 10% והASP מפיק ביצועים יפים גם עם ה5%.
לענינינו- מנועי ASP נוחים וקלים לשימוש. בעייתיים קצת לכיוון אבל עם הזמן לומדים לכוון גם אותם.
משתמשים בפלאג ודלק סטנדרתי וחיסכוניים בדלק!
יש לי ASP .52 עובד במצערת מלאה קרוב ל20 דקות עם מיכל של רבע ליטר.
silverwing
28-09-2011, 16:43:58
יש לי os 55ax האם יש פלאג יותר מתאים לו מבחינת ביצועים מהos8 ?
אני עם פרופ 8*10 13000 סל״ד
silverwing
28-09-2011, 16:47:52
כמה סל״ד מגיע הasp52 עם פרופ 8*10 ?
tamos
28-09-2011, 22:10:36
עם 10X7 הוא עושה בסביבות 14,500 RPM ע"פ הסיקרה.
ע"פ הסקירה אם אתה מחליף לו אגזוז אתה יכול להוסיף עוד אלף סלד.
לגבי הפלאג למנוע שלך לפי ידיעתי(מקוה שאני לא מטעה) ה #8 הוא בסדר גמור, הASP פשוט צריך פלאג ארוך-גם ע"פ דר וגם ע"פ מנשה.
אז הLC4 הוא המתאים למשימה למנוע ASP.
מנשה מה ההמלצה שלך לפרופ ולדלק-הבנתי 5% מתאים, מה לגבי חברה?
Menash
28-09-2011, 23:40:28
אני משתמש באומגה חמש אחוז. פאופ 11x6
פלאג נובארוסי 6
DarZeelon
29-09-2011, 00:35:25
מבנה תא בשריפה במנועים ASP ואבולושן אינו זהה כלל.
יש לי אחד מכל אחד ויש הבדל גדול ביניהם.
בשניהם נדרש להשתמש במצת ארוך...
מנשה,
אשמח אם תוכל לצלם ולהוריד לכאן את צילומי תאי-השריפה של שני המנועים.
מעניין ש-Sanye השתמשו בשני מבנים שונים...
silverwing
29-09-2011, 08:22:03
אני משתמש באומגה חמש אחוז. פאופ 11x6
פלאג נובארוסי 6
ולכמה סיבובים לדקה אתה מגיע?
Menash
29-09-2011, 16:28:08
מנשה,
אשמח אם תוכל לצלם ולהוריד לכאן את צילומי תאי-השריפה של שני המנועים.
מעניין ש-Sanye השתמשו בשני מבנים שונים...
דר. מנועי האבו שונים במבניהם משאר המנועים של אותו היצרן.
איזה חלקים לצלם? את ראש המנוע או את הצלינדר?
Menash
29-09-2011, 17:13:40
אגב יש שוני גם בבוכנה. באבו היא עשויה בצורת חבית.
שני המנועים הם 8.5 סמ״ק.
היום בערב אצלם ואמדוד את חלקיו של שני המנועים. אגב, המבנה הפנימי של הצינה שונה ביניהם, במיוחד באורך ממרכז סיבוב גל הערכובה ועד לסוף הבוכנה.
Menash
29-09-2011, 19:47:05
מצורפות תמונות עם ההבדלים בין המנועים.
שניהם זהים מבחינת נפחים ויצרנים. אתם תחליטו אם הם זהים או לא.
המידות על הבוכנה אלה מידות הקוטר לאורך הבוכנה.
מימין מנוע האבולושן ומשמאל הASP המפורסם.
לשימושכם.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=54043&d=1317317251
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=54044&d=1317317640
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=54045&d=1317317892
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=54046&d=1317318027
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=54047&d=1317318151
DarZeelon
29-09-2011, 20:49:05
הם שונים לחלוטין, מנשה.
ממש שונים...
נראה לי כי מלבד המסבים, החלק היחיד שיכול להיות משותף הוא המפלט.
עם קוטר בוכנה שונה במילימטר, אפילו גל-הארכובה אינו זהה...
כנראה שהורייזון דרשו וקיבלו מנוע אחר מאותו היצרן. אפילו החלק התחתון של הראש נכנס לתוך השרוול, בשונה מרוב המנועים המודרניים.
סליחה, טעיתי בהנחה שהם זהים פנימית.
ה-ASP זהה במבנהו הפנימי ל-FX של OS, בעוד האבולושן דומה יותר ל-SF; הדור הקודם שמנועי Sanye תאמו לו.
Menash
29-09-2011, 21:14:06
הדבר היחיד שזהה ביניהם זה המיסבים, המפלט (מעוצב אחרת) ו.... זהו ניראה לי.
מידת המיסבים זהה אמנם אך ישנו שוני בסוג המיסב- באבו ישנו מיסב עם קלוב פלסטיק ובASP מברזל.
אורך הטלטל שונה והמרווח בין המיסב הקדמי לאחורי.
עכשיו דר אני אשאל אותך את השאלה שעליה לא קיבלתי תשובה.
האם מוצדק המחיר הכפול של האבו לעומת הASP?
מנוע אבו עולה היום 119$ ללא משלוח ושוקל בכ100 גרם יותר מהASP.
Menash
29-09-2011, 21:32:07
כל המנועים המיוצרים ע"י Sanye הם זהים לחלוטין מכל ההבטים חוץ ממנוע אבולושן.
רצינו פעם להחליף סט שרוול בוכנה של מנוע ASP 0.46 ולהכניסו למנוע אבולושן זהה בנפחו.
מבחינת קוטר חיצוני של הבוכנה זה התאים אבל מיקום הפין הקטן שממרכז את השרוול היה שונה!
באבולושן הפין הזה מותקן בהזזה של 45 מעלות.
לדעתי אין להשוות ביניהם לא מבחינת תכונות ולא מבחינת ביצועים. מה שטוב לאחד לא בטוח שטוב לשני.
יש לי ניסיון עם שניהם והם מתנהגים אחרת לחלוטין! דבר אחד אוכל לומר- חווית השימוש עם האבו יותר נעימה
בזכות קלות התפעול אבל הASP יותר אגרסיבי.
אם הייתי עומד עכשיו לפני קניית מנוע הייתי הולך על האבו למראת מחירו הגבוה.
אני מעדיף אותו על פני OS אפילו.
silverwing
30-09-2011, 06:50:28
מנש קבל חח על הצילומים והטירחה של פירוק המנועים מדידתם וצילומם
כל הכבוד אחלה שירשור
:cool:
DarZeelon
30-09-2011, 07:23:19
הדבר היחיד שזהה ביניהם זה המיסבים, המפלט (מעוצב אחרת) ו.... זהו ניראה לי.
מידת המיסבים זהה אמנם אך ישנו שוני בסוג המיסב- באבו ישנו מיסב עם קלוב פלסטיק ובASP מברזל.
אורך הטלטל שונה והמרווח בין המיסב הקדמי לאחורי.
עכשיו דר אני אשאל אותך את השאלה שעליה לא קיבלתי תשובה.
האם מוצדק המחיר הכפול של האבו לעומת הASP?
מנוע אבו עולה היום 119$ ללא משלוח ושוקל בכ100 גרם יותר מהASP.
מנשה,
בגדול, לא.
אבל הבעיה היא לא טיבם היחסי של המנועים...
אבולושן משווק בלעדית ע"י הורייזון וסוכניהם ולכן הם יכולים להרשות לעצמם מחיר גבוה - פשוט, אין כרגע מתחרה שיכול למכור אבולושן יותר בזול.
הדגמים האחרים; הזהים של ה-52. של Sanye, נמכרים תחת השמות SC, ASP, CS ו-Magnum; אותם ניתן להשיג מהסיני ב-$50 (ASP), לעומת $85 אצל טאואר (Magnum).
אם איזשהו סיני יתחיל למכור תואמי אבולושן במחיר דומה ל-ASP, יהיה לך קל יותר לבחור בין השניים.
כרגע, ASP לוקח בהליכה מבחינתי, עקב מחירו.
המסבים? מספר קונים של ה-ASP הזמינו דרכי מסבים עם כלוב פוליאמיד והחליפו בעצמם.
כל המנועים פועלים היטב והאחריות לביצוע ההחלפה היא על המבצע.
לגבי המפלט התכוונתי שהם חליפיים זה לזה - לא שעיצובם זהה.
מעניין שחלק מהמשתמשים של OS, גם הם חושבים שה-SF היה עדיף על ה-FX שהחליפוֹ...
Menash
30-09-2011, 13:29:45
מנש קבל חח על הצילומים והטירחה של פירוק המנועים מדידתם וצילומם
כל הכבוד אחלה שירשור
:cool:
בכייף! תמיד שמח לעזור.
פשוט חשבתי שאין הרבה שיש להם את שני המנועים שבנידון ועוד בנפחים זהים, אז ככול הניראה אם לא הייתי עושה זאת
לא היה בסיס לדיון.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.