התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התחדשתי - קצת עזרה בבקשה



marikgl
29-09-2011, 12:31:24
שלום לכולם וחג שמח.

לאור שנה חדשה ותחביב נחמד התחדשתי במסוק חדש.
לאחר חפירות ברחבי הרשת, קריאה וחפירה נוספת לטוב ולרע הזמנתי את ה-450 של הסיני .
בזמן המתנה הארוכה ופירוק של עשרות רבות ( אם לא מאות ) מסוקים בסימולאטור – החבילות הגיעו.
כול התחום הזה חדש לי, על כן, לאחר מספר רב של התייעצויות עם youtube ופורומים בנוגע להרכבה והגדרות שונות ומשונות של המסוק הגיעה השעה להטסה הראשונה.

מי מטיס מחר בעמק חפר ומוכן לתרום חצי שעה לשם הדרכה ובדיקה ראשונה?

הנה מס' תמונות של התהליך.

540345403554036

תודה מראש.

guy1a
29-09-2011, 12:35:36
אני לא מהסביבה ההיא .. אבל,

יפה מאד :)

תתחדש !

Shahars
29-09-2011, 12:48:27
הי,

קודם כל תתחדש!!!

דבר שני, אני לא מכיר אותך או יודע מה רמת ההטסה שלך אבל אם הבנתי נכון ועד היום הטסת רק בסימולטור אז כדאי שתמצא מישהו לקצת יותר מחצי שעה ראשונה של הדרכה ובדיקה....

אני חושב שזה יחסוך לך לא מעט כסף ובטוח לא תגמור כמו המסוקים שריסקת בסימולטור!! (לפחות לא בדקות הראשונות).

שיהיה בהצלחה!!
שחר

gorge2004
29-09-2011, 12:52:14
תתחדש.
נראה תהליך הרכבה מדוייק :)
אני גם לא מהסביבה

Friman
29-09-2011, 14:04:11
גם לא מהאזור, וגם, תתחדש!
יש הרבה ח׳ברה מהפורום שהציעו עזרה באדיבותם כשאני ביקשתי בטסט פלייט וגם כשאחרים ביקשו, אני מניח שתמצא מי שילווה אותך. רק שאם זה המסוק הראשון שאתה מטיס במציאות בסדר הגודל הזה + הטסה ראשונה של המסוק הספציפי הזה, אתה צריך ליווי לשעתיים לפחות... שעה-שעה וחצי לבדיקת תקינות ההרכבה + וידוא ותיקון כיוונים, ועוד 30-45 דקות לכל הפחות, לטסט פלייט והדרכת טיסה ראשונית. זה לא עניין שסוגרים על רגל אחת בכמה דקות כשאתה מטיס חדש וגם המסוק חדש לגמרי.

its
29-09-2011, 14:53:14
תתחדש , שני דברים קטנים: תהפוך את הבקר כך שחיבור XT60 יגיע לסוללה שנמצאת מתחת לחופה. ותדאג לחופה קצת יותר זוהרת.

guy1a
29-09-2011, 15:04:10
תתחדש , שני דברים קטנים: תהפוך את הבקר כך שחיבור XT60 יגיע לסוללה שנמצאת מתחת לחופה. ותדאג לחופה קצת יותר זוהרת.

לא שמתי לב לזה קודם, אני הייתי שם את הבקר מקדימה, מתחת לסוללה ואת המקלט איפה שעכשיו הבקר שלך.

marikgl
29-09-2011, 15:33:39
המיקום של הבקר נבחר בלת ברירה אחרת ( החוטים מצד המנוע קצרים מידי ).
חוטי חשמל לצורך הארכה ובקר אחר כבר בדרך.

בעיה נוספת שנגרמת מבקר בחלק האחוריה היא שמרכז הכובד של המסוק זז אחורנית ויש צורך לקיזוז.

guy1a
29-09-2011, 17:48:50
למה לא תהפוך את המנוע ?
שהחוטים יצאו קדימה.

marikgl
29-09-2011, 19:04:13
החוטים של המנוע בכול מצב יוצאים באלכסון.
בניסיון להוציא אותם קדימה הם נתקעים באחד הצדדים של במסגרת.

Friman
29-09-2011, 19:15:26
ב450 אין אופציה למתקן את הבקר על הצד מבחוץ כמו ב500? חבל, ככה הכי נוח לגשת לטפל בזה וגם הבקר מתאוורר ברוח מבחוץ.
המיקום של הבקר קרוב ככה למקלט עשוי לגרום להפרעות ורעשים בקליטה, כדאי לך להזיז אותו משם כמה שיותר רחוק מהמקלט, מהג׳יירו ומסרבו הזנב.

marikgl
29-09-2011, 19:41:56
טוב, עם הרבה עקשנות ( בעיקר של האזיקונים ) והרבה נחישות... הבקר עבר לחלק הקדמי של המסוק.

נפתרה גם הבעיה של מרכז כובד...

marikgl
30-09-2011, 10:31:55
עדכון.

בנסיונות המראה הראשונים התגלתה בעיית זנב. המסוק נכנס לסחרור מייד עם המראה.

נמצאה חיבור לקוי בסרוו זנב בגללו הסליירד כול הזמן נתקע בצד. הבעיה תוקנה. מחר נסיון נוסף.

צד חיובי מהיום. המסוק חזר לא בחלקים...

stingray
30-09-2011, 10:37:02
אמא שלי אמרה פעם.

כל טיסן סופו להתסק..

michaelgl
30-09-2011, 10:38:50
תוודא שהתיקון של הג'ירו לא הפוך

marikgl
30-09-2011, 11:00:09
הכיוון של הג'ירו נראה תקין.

בהזזה של המסוק ימינה הסליידר גם זז ימינה.

Friman
30-09-2011, 11:40:32
עשית טסט פלייט לבד או עם עוד מטיס מנוסה? נשמע מהבעיה שתיארת שלא בדק את המסוק עוד מישהו ואם אכן זה כך - חבל.
אם אתה חסר נסיון בהטסה אני ממליץ לך מאד להעזר במישהו מנוסה לבדיקת תקינות ההרכבה והכיוונים ובהמשך לטסט פלייט וליווי ראשוני בהטסות הראשונות. אנחנו משחקים כאן במכונות מורכבות ורגישות מאד, מסוק שלא בנוי או מכוון כהלכה לא יצליח לעזוב את הקרקע ליותר מכמה שניות בטרם ייתרסק. בייחוד בידיים של מטיס מתחיל. מעבר לזה שחבל על הכסף שלך, זה גם עלול להיות מסוכן ולא חסרות דוגמאות לכך ביוטיוב ואתרים אחרים. גם אם אין אף אחד בקרבתך שפנוי לעזור, שווה לנסוע קצת חד פעמית ואם מבקשים תשלום אז גם לשלם (למרות שבפורטל למתחילים בראש העמוד יש רשימת מטיסים מנוסים ומדריכים שהביעו נכונות לעזור למתחילים בחינם), בשביל השקט הביטחון והתמורה הראויה לכסף שהשקעת.
ואם כן בדק את המסוק מישהו לפני- תבדקו שוב יחד את תקינות הפעולה של כל המכלולים ואת הכיוונים. לפעמים צצות בעיות בשטח שעל שולחן העבודה לא רואים, ונדרשת בדיקה מעמיקה יותר.

its
30-09-2011, 16:47:00
הכיוון של הג'ירו נראה תקין.

בהזזה של המסוק ימינה הסליידר גם זז ימינה.


אם הבנתי את ההסבר שלך הג'יירו מתקן הפוף. אם הוזזת את ראש המסוק ימינה הסליידר אמור לפנות אחורה.

marikgl
30-09-2011, 16:52:06
אחורה???

הסליידר של הזנב זז מצד לצד לאורך הציר.

הזזה של סטיק בשלט ימינה מזיזה את הסליידר שמאלה.

הזזה ידנית של המסוק ימינה מזיזה אם הסליידר גם ימינה לצורך קיזוז התנועה - נראה לי תקין - לא?