PDA

צפייה בגרסה מלאה : למטען לוקח המון זמן לעשות בלאנס



Friman
30-09-2011, 21:46:13
המטען הוא Turnigy A-6-10 200w. בסה״כ אני מאד מרוצה ממנו אבל אני לא בטוח אם קצב הבלאנס לא איטי מדי:
אני מטעין איתו סוללות ננו טק 2650-3000mAh, כולן 6 תאים. ה2650 עברו כל אחת 7-8 מחזורי טעינה, ה3000- 4 מחזורים. מטעין בינתיים רק ב1c.
המטען מגיע די מהר קרוב מאד למתח היעד של הסוללה (25.2V), נניח תוך 35-40 דקות אם הסוללה עמדה על סביב 3.8 לתא, אבל אז לוקח לו עוד רבע שעה בערך עד 20 דקות לעשות בלאנס על 0.1-0.0 אמפר. זה נורמלי? חשבתי שבהטענות הראשונות זה לוקח יותר זמן בגלל שאולי הבלאנס הראשוני של הסוללות לוקח יותר זמן (קראתי משהו כזה איפהשהו) אבל בינתיים לא ניכר שיפור במשך זמן הבלאנס. אני מטעין בתכנית ליפו-בלאנס.
היום משך זמן טעינה התארך באופן חריג במיוחד, שמתי סוללת 2650mAh שמתח התאים שלה בתחילת הטעינה היה 3.79-3.8 וולט ולקח לו שעתיים... גם כאן בערך 40-50 דקות לקח להגיע לסביבות ה25.2V וכל יתר הזמן משחק סביב הבלאנס על מאיות וולט. בסוף אחרי שעתיים בדיוק הוא סיים (זה הזמן טעינה המקסימלי בטיימר שלו) כשהתאים הראו 4.2 בדיוק כולם, לעומת בד״כ שיש תא אחד או שניים שסוטים במאית וולט בודדת מה4.20v. מה עושים במצב כזה? נותנים לו להטעין עד שהוא מחליט לסיים את הבלאנס ושייקח כמה זמן שייקח, או שעוצרים מתי שקריאת התאים מראה על איזון ב4.20 פחות או יותר? כי זה כבר היה אחרי 50-55 דקות...:(*

Friman
30-09-2011, 23:01:00
עכשיו זה קורה עם עוד סוללה... הבלאנס לוקח המון זמן, כבר מעל 40 דקות רק לבלאנס.
עדכון: גם הסוללה השנייה, ננו טק 3000mAh, נתקעה על הבלאנס עד סיום הטיימר אחרי שעתיים חיבור למטען.
האם זו תקלה בבלאנסר? יש הצעות ייעול?
אגב, שתי הטעינות הללו היו רצופות אחת אחרי השנייה. אולי אם הייתי מכבה ומדליק את המטען, התוכנה הייתה מתאפסת או משהו?

Boogle
01-10-2011, 01:50:37
תהליך הבאלנס הוא ניסיון של המטען לפרוק תא בודד תוך כדי טעינת כל האחרים.
העומס שהמטען יכול לשים על התא הבודד קטן ולכן זה עובד בעיקר בשלב בו כל התאים קרובים למתח היעד ובזרמים מאוד נמוכים.
לאזן בו זצמנית שישה תאים זו מטלה קשה למטען ולוקחת זמן. אני מציע לך להאריך את הזמן עד לחדילת טעינה לפחות לשעתיים או שלוש, במידה ואתה עושה הרבה באלנסים.
אם אתה מאוד אוהב את נושא הבאלנס (סוג של פטיש? ) אני ממליץ לך להצטייד בבאלנסר חיצוני כדוגמת הבאלנסר של היפריון.
באופן עקרוני עד הפרש של 0.1 וולט בין התאים, בסיום טעינה, לא הייתי טורח לעשות באלנס.
נ.ב. אל תשכח שמדי המתח הסינים וגם המטען, מציגים מתחים לא מדוייקים ובחינה נכונה של הסוללות צריכה להיעשות על ידי מד מתח איכותי.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Friman
01-10-2011, 02:57:45
תודה בוגל על התשובה המפורטת.
מדבריך אני מבין שמשך בלאנס של שעתיים הוא דווקא נורמלי ואולי אף יש מקום להאריך את משך הזמן עד לחדילת טעינה ל3 שעות. כלומר- המטען שלי לא נדפק.. (?)
הבנתי את התאוריה אך לא הצלחתי לגזור מדבריך המלצה אופרטיבית... אני מטעין בתוכנית ליפו בלאנס באופן קבוע, הבנתי שכך מטעינים סוללות ליפו. האם המלצתך היא לא להטעין באופן קבוע בתוכנית בלאנס? אז באיזו תוכנית? Lipo charge? Lipo fast? ומה זה אומר שלא היית טורח לעשות בלאנס אם הפער נמוך מ0.1v? אתה מטעין בcharge/fast עד להטענה מלאה ואז רק אם יש פער של למעלה מ0.1 בין התאים אז אתה מתחיל תוכנית balance? והאם בלאנסר של הוביקינג כגון זה שמוטי ברטוב סיקר לאחרונה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?41869-%E4%F1%E3%F0%E0-%F9%EC-%EE%E5%E8%E9-%F1%F7%E9%F8%E4-%E1%E5%E9%E3%E0%E5-%F9%EC-HK-010-Power-Analyzer.) יעשה עבודה טובה יותר מהבלאנסר הרגיל של המטען? להבנתי המטען שלי די דומה למטען שלך מלבד האריזה, כך שהמלצותיך שלך במיוחד הן מאד רלוונטיות עבורי.

erazz
01-10-2011, 03:22:06
אין טעם בבאלאנס של פחות מ-0.1v לתא. ההמלצה היא להפסיק את הטעינה אם המטען לא מפסיק לבד.

Friman
01-10-2011, 05:34:16
0.1v פער בין תאים זה בסדר? למשל שתא אחד יהיה 4.2 והשני 4.1? כי אצלי המשחק הכ״כ ארוך בבלאנס הוא על 0.01-0.02v, נניח סביב ה4.20, לפעמים תא אחד הוא 4.21 או 4.19. על איזון שכזה הוא מתעכב כ״כ הרבה זמן בבלאנס. אני מבין שאפשר להפסיק בשלב הזה.
השאלה אם לא יותר נכון או יעיל כבר להטעין בתוכנית רגילה ובלאנס להוסיף רק כשצריך, כפי שאם הבנתי נכון מדבריו ממליץ בוגל? או שבכל מקרה מומלץ לטעון בתוכנית בלאנס?

Friman
01-10-2011, 11:16:46
בסדר, הבנתי שזה זמן תקין לעשות בלאנס. מוזר רק שבערב אחד פתאום זמן הבלאנס של שתי סוללות שונות התארך ככה.
תודה על התשובות, רק רציתי לוודא שהמטען לא התקלקל.

Boogle
01-10-2011, 11:33:24
טעינה חוזרת ונשנת בבאלנס דווקא מקצרת את חיי הסוללות.
דבר ידוע הוא שלהאריך את חיי התאים יש לטעון אותם לכ95% מהקיבול וזה מבוצע במצב fast. אשר מבצע איזון פחות מחמיר בשלב הסופי של הטעינה ואז התאים נפרשים בין 4.1 ל4.2 וולט.
רק אם אתה מזהה תא סורר אשר לא נטען היטב או נפרק יותר או אז כדאי לטעון במוד באלנס.
בעניין באלנסר חיצוני, הייתי הולך על ההיפריון שעולה כ35$ אותו ניתן לחבר לסוללה ואף להשאיר לבד, הוא עושה באלנס טוב, על באלנסר סיני צריך לסמוך כמו על מטען סיני - בערבון מוגבל ולזכור תמיד את המגבלות!

Sent from my A80KSC using Tapatalk

Scooter007
01-10-2011, 18:53:43
איך רואים במטען הזה מה המצב של כל תא? לא מצאתי...


המטען הוא Turnigy A-6-10 200w. בסה״כ אני מאד מרוצה ממנו אבל אני לא בטוח אם קצב הבלאנס לא איטי מדי:
אני מטעין איתו סוללות ננו טק 2650-3000mAh, כולן 6 תאים. ה2650 עברו כל אחת 7-8 מחזורי טעינה, ה3000- 4 מחזורים. מטעין בינתיים רק ב1c.
המטען מגיע די מהר קרוב מאד למתח היעד של הסוללה (25.2V), נניח תוך 35-40 דקות אם הסוללה עמדה על סביב 3.8 לתא, אבל אז לוקח לו עוד רבע שעה בערך עד 20 דקות לעשות בלאנס על 0.1-0.0 אמפר. זה נורמלי? חשבתי שבהטענות הראשונות זה לוקח יותר זמן בגלל שאולי הבלאנס הראשוני של הסוללות לוקח יותר זמן (קראתי משהו כזה איפהשהו) אבל בינתיים לא ניכר שיפור במשך זמן הבלאנס. אני מטעין בתכנית ליפו-בלאנס.
היום משך זמן טעינה התארך באופן חריג במיוחד, שמתי סוללת 2650mAh שמתח התאים שלה בתחילת הטעינה היה 3.79-3.8 וולט ולקח לו שעתיים... גם כאן בערך 40-50 דקות לקח להגיע לסביבות ה25.2V וכל יתר הזמן משחק סביב הבלאנס על מאיות וולט. בסוף אחרי שעתיים בדיוק הוא סיים (זה הזמן טעינה המקסימלי בטיימר שלו) כשהתאים הראו 4.2 בדיוק כולם, לעומת בד״כ שיש תא אחד או שניים שסוטים במאית וולט בודדת מה4.20v. מה עושים במצב כזה? נותנים לו להטעין עד שהוא מחליט לסיים את הבלאנס ושייקח כמה זמן שייקח, או שעוצרים מתי שקריאת התאים מראה על איזון ב4.20 פחות או יותר? כי זה כבר היה אחרי 50-55 דקות...:(*

Friman
01-10-2011, 19:39:11
לוחצים בזמן הטעינה על הלחצן של ימינה.

Scooter007
01-10-2011, 20:07:13
לוחצים בזמן הטעינה על הלחצן של ימינה.
תודה!