התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! OS AX 55



yevgeni26
01-10-2011, 17:20:28
אהלן חברים..
יש לי מנוע AX 55 של OS.
בטיסות האחרונות המנוע נכבה לי באויר למרות שכיוונו אותו עשרות פעמים על הקרקע.
מכאן חשבנו שהבעיה היא כנראה בפנים, אז פתחנו את המנוע, פירקנו את הבוכנה ולהפתעתנו גילינו שהיא מלאה בפסים (מין שריטות כאלה), ובנוסף המייסבים חלודים.
בדקתי במספר אתרים ומחיר הזמנת סליב ובוכנה לא יורד מ90 דולר, וזה יותר יקר מהמחיר שבו קניתי את המנוע בזמנו מיד שניה.
אז השאלה שלי היא אם יש אופציה אחרת?
ואם מישהו יודע מהו דגם המייסבים המדוייק שאותו אני צריך (חברה, סוג וכד') שאיתו אני ניגש לחנות.
דר"א, המלצה לחנות מייסבים טובה במרכז גם תעזור.
תודה לכולם, עידן יבגני.

flatspin
01-10-2011, 17:36:51
שלום יבגני
המיסבים אותתו לך כבר מזמן שהם אינם תקינים. חבל שלא זיהית את האיתותים הללו. היה עשוי לחסוך לך את אותם החריצים, עליהם אתה מדבר.
לענין המיסבים, הקדמי הוא R6-ZZ והאחורי הוא MR6902-Z.
אינני מהמרכז, לפיכך אינני יכול להמליץ על חנות.
אני מניח שאחרים יעשו זאת טוב ממני.

tamos
01-10-2011, 17:38:50
שריטות ודברים על הבוכנה/הסליב לא מבשרים טובות.
כנראה המנוע גמור, אני הייתי ממליץ לך להחליף מיסבים שזה עסק לא כזה יקר ולראות איך המנוע מגיב.

yevgeni26
01-10-2011, 17:42:36
אז אתה ממליץ להחליף מייסבים מבלי להחליף את הסליב והבוכנה?

Menash
01-10-2011, 18:08:00
המנוע נכבה כניראה מחוסר קומפרסיה בגלל אותם החריצים.
נכנס חול או לכלוך אחר למנוע. החלפת המיסבית לא תיתן מענה לבעיית כיבוי המנוע באמצע הטיסה.
הפתרון הינו להזמין מנוע asp 61 מהסיני כל עוד יש במלאי.
הדבר יהיה יותר זול כמעט פי שניים מסט שרוול בוכנה שלos.

flatspin
01-10-2011, 20:24:44
המנוע נכבה כניראה מחוסר קומפרסיה בגלל אותם החריצים.
נכנס חול או לכלוך אחר למנוע. החלפת המיסבית לא תיתן מענה לבעיית כיבוי המנוע באמצע הטיסה.
הפתרון הינו להזמין מנוע asp 61 מהסיני כל עוד יש במלאי.
הדבר יהיה יותר זול כמעט פי שניים מסט שרוול בוכנה שלos.

מנשה
כאשר מיסב מתפרק בזמן פעולת המנוע, אין צורך בגרגירי חול או כל לכלוך אחר לגרום נזק. חלקי המיסב השבור, או יותר נכון רסיסיו, עושים את עבודת החירוץ היטב.
אין לי יכולת להעריך עד כמה החריצים עמוקים. אם המצב לא ממש קריטי, הוספת כמה אחוזים של שמן קיק לדלק עשויה לייצר שכבה דקה של פחם ולהחזיר לפחות חלק מהקומפרסיה שאבדה. אם החריצים ממש עמוקים, אין יותר תוחלת למנוע הזה.

Menash
01-10-2011, 21:33:45
צודק!
הבעיה ששיפוץ מנוע כזה לא כלכלי.
90$ עבור סט שרוול בוכנה נשמע לי מוגזם.

yevgeni26
01-10-2011, 22:58:28
שלום flatspin,
ראשית תודה לך על העזרה.
תראה אין ממש דרך לתאר לך את עומק החריצים אבל לפי איך שהם נראים בעין זה כנראה משהו רציני.
קניית סליב ובוכנה חדשים במחיר כזה לא משתלם, כך שהפתרון כרגע יהיה להחליף את המייסבים, לשמן את המנוע היטב ולאפסן אותו עד שתצוץ איזה מציאה ביד שניה של מנוע מסוג כזה לחלקים.
עד אז אני ארכיב על הטיסן את הסייטו שאולי יהיה לו טיפה כבד.
תודה לכולם על העזרה ושבוע טוב.

DarZeelon
02-10-2011, 06:56:40
המידה של המסב האחורי היא ללא האות Z... זהו מסב פתוח, ללא אטמים או מגנים; אז אין סופית בשם (ואם מותקן יש להוציאו).
המספר הוא 6902 והמידות 15 על 28 על 7 מ"מ.

המסב הקדמי אמור להיות מצויד במגן אחד (Z) ולא בשניים (ZZ), אבל אפשר ואפילו עדיף להשתמש בסוג עם שני אטמים (2RS), שמאריך ימים בהרבה ללא הסתמכות על המנוע לסיכתו.

וכן... זה עצוב, אבל התמחור של OS לחלפים , הופך את שיפוצו של המנוע ללא כדאי... ועבורי, גם את עצם רכישתו מלכתחילה...
זה לא רק עניין של אורך חיים. הלא רוב הנזקים הפנימיים במנועים הם כתוצאה משגיאות משתמש, או מכשל של חלק זול כמו מסב...

Menash
02-10-2011, 11:32:54
שלום flatspin,
ראשית תודה לך על העזרה.
תראה אין ממש דרך לתאר לך את עומק החריצים אבל לפי איך שהם נראים בעין זה כנראה משהו רציני.
קניית סליב ובוכנה חדשים במחיר כזה לא משתלם, כך שהפתרון כרגע יהיה להחליף את המייסבים, לשמן את המנוע היטב ולאפסן אותו עד שתצוץ איזה מציאה ביד שניה של מנוע מסוג כזה לחלקים.
עד אז אני ארכיב על הטיסן את הסייטו שאולי יהיה לו טיפה כבד.
תודה לכולם על העזרה ושבוע טוב.
צלינר המצופה ניקל מהווה צואר בקבוק בשמישות של המנועים האלה.
סיכוי שתמצא מנוע כזה ביד שנייה עם צלינדר תקין ובמחיר של מנוע המוגדר להנצלת חלקי חילוף שואף לאפס.

akajo
02-10-2011, 18:15:25
הייתי חוסך את ה 40-50 ש"ח על מיסבים חדשים עכשיו. מיסבים כאלה תמיד יהיו בחנות.
קנה מנוע שתוכל להנות מעבודתו האמינה.

DarZeelon
02-10-2011, 19:35:00
משה,


אני מזמין אותך לנסות ולאתר בחנויות המסבים בישראל, מסבים במרווח C3, המצוידים בכלובי פוליאמיד (T9H, TZH), או בכלובים פנוליים (TBH)...

בהצלחה!:confused:

akajo
02-10-2011, 20:13:22
משה,


אני מזמין אותך לנסות ולאתר בחנויות המסבים בישראל, מסבים במרווח C3, המצוידים בכלובי פוליאמיד (T9H, TZH), או בכלובים פנוליים (TBH)...

בהצלחה!:confused:


המנועים הכי חדשים שלי משנת 2000 בערך, ותמיד מצאתי להם מיסבים בארץ, אז אין לי בעיות כאלה.
ובעצם אתה מחזק את דעתי שלא להתעסק עם החלפת המיסבים למנוע הנ"ל, לא ?

DarZeelon
02-10-2011, 22:21:43
משה,


מסבי R6-Z ו-6902 רגילים; כלומר עם כלוב מפלדה\פליז ובמרווח סטנדרטי C0/2, יש ממש בכל חנות מסבים.

המסבים המגיעים מותקנים ברוב מנועי OS הם C3, אבל עם כלוב מתכת.
משום מה; כנראה מחוסר ביקוש מספיק, ממעטות חנויות המסבים לייבא לכאן מסבים עם כלובים מרוכבים, או במרווח מוגדל.

האמת היא שמסב במנוע אינו מגיע לחום שמחייב מרווח C3; ולכן הם עובדים במנועים שלך. אבל התפרקות של כלוב מתכת ברוב המקרים תזיק קשות לשרוול+בוכנה של המנוע; בעוד שכלוב מרוכב עשוי שלא לגרום נזק וסיכויי התפרקותו קטנים בהרבה.
כתבתי 'מרוכב (http://www.wib-bearings.com/en/tech/tech_03.htm)' ולא 'פלסטי', כי בכלוב הזה יש יסוד של סיבי זכוכית. זו לא סתם יציקת פלסטיק.


במנוע שהשרוול+בוכנה שרוטים, באמת שאין טעם להשקיע ברכישת מסבים חדשים... בטח שלא במנועי OS בהם העלות של חלקים אלה אסטרונומית; ואין מקור אלטרנטיבי.