PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע מוצף



Shalev054
03-10-2011, 21:42:42
היי חברים.

היום עשיתי הרצה למנוע LEO 0.46 שלי, בהנעה הראשונה הכל עבר תקין וסיימתי מיכל ראשון ללא בעיות.
במיכל השני לא הצלחתי להניע כי המנוע הוצף [הקרבורטור התמלא בדלק...]

השאלות שלי הן:
האם זה נרמאלי שכשהמנוע מוצף יוצא דלק מהציר שעליו מוברג הפרופ? [ברווח שבין הציר למיסב הקידמי]
אילו נזקים יכולים להיגרם מנסיון להנעה עם סטרטר בזמן הצפת מנוע? [חיפשתי כאן בפורום וכולם רושמים שיכולים להיגרם נזקים אבל אף אחד לא מציין אילו נזקים]

תודה רבה!

flatspin
03-10-2011, 22:04:51
כאשר המנוע מוצף נכנסת כמות רבה של דלק לחלל תא השריפה. הדלק כנוזל איננו ניתן לדחיסה. כאשר אתה מנסה לסובב את הפרופלור ביד, הוא נתקע ואינך יכול להשלים את הסיבוב. לעומת זאת, לסטרטר יש כוח רב וכאשר הוא מגיע לנקודת העצירה, מפאת כוחו הוא עלול לגרום לכיפוף הטלטל ובמקרה קיצוני לשבור את הבוכנה ו/או לקרוע את ראש המנוע ממקומו.
כאשר המנוע מוצף עליך להרים אותו כך שהפרופלור יפנה לפנים בזוית קטנה כלפי מעלה ופתח הפליטה יפנה כלפי מטה. ע"י סיבוב הפרופלור הלוך ושוב מספר פעמים עודף הדלק ייצא מראש המנוע דרך המשתיק והפרופלור יוכל להסתובב חופשי.
בכל מקרה, תמיד (!) לפני התנעה עם סטרטר עליך לבדוק שהמנוע מסתובב ללא תקיעה.

Menash
03-10-2011, 23:15:09
תמיד יצא דלק או שמן דרך המיסב הקדמי החוצה.
השאלה היא כמה יוצא? זה נורמלי שבסיום יום הטסה יש כמה טיפות של שמן אבל אי אפשר לקרוא לזה נזילה.
אם זה באמת נזילה, אתה צריך לטפל במיסב הקדמי שלך.
תבדוק חופש בציר אולי המייסבים הגיעו פגומים מהייצרן.
הasp שברשותי גם מוציא שמן מהמיסב הקדמי. שוקל בקרוב להחליף לו את המיסב.