PDA

צפייה בגרסה מלאה : שתי שאלות על הגדרת בקר 70 אמפר של אליין



Friman
04-10-2011, 09:56:30
מנסיונם של בעלי בקר דומה, עד כמה קריטי לעשות הגדרה של הבקר? הבנתי שהוא מגיע מוגדר מהמפעל.
אני לא הגדרתי מראש (שכחתי :() ובסה״כ המסוק טס מצויין. השאלה היא עד כמה זה קריטי להטסה מורכבת יותר, כי כרגע אני רק מרחף ועושה הקפות ולא מבחין בשום בעיה עקב זה שלא הגדרתי אבל לא הייתי רוצה להיות מופתע בהמשך.
ואם כבר בקר אז עוד שאלה - הבנתי שיש לעתים מצב שבו יש קאט רגעי בבקר ומתחילים אוטורוטציה, ואז הבקר חוזר לחיים. עכשיו, אצלי הבקר מוגדר בdefault על very soft start. כמובן שזה בטיחותי ככה, אך לוקח לבקר של אליין כמה שניות טובות לצבור מהירות מאפס, השאלה אם במצב כמו שתיארתי זה לא חיסרון והאם לא כדאי להעביר לsoft start רגיל?

Scooter007
04-10-2011, 11:24:29
סוף סוף אני יכול לענות לך....
אתמול הגדרתי את הבקר ואני חייב לציין שהתהליך היה פשוט ביותר ובלי שום הפתעות.
בוב טוען שמומלץ להגדיר את הבקר גם אם רוצים להשאר בערכי ברירות המחדל וזה בכדי "ללמד" את הבקר את גבולות סטיק המצערת (זהו השלה הראשון בהגדרה)
לא יודע אם זה ישפיע לך על הטיסה בהווה/עתיד אבל מאחר והתהליך פשוט וגם מומלץ ע"י אחרים לא הייתי מהסס להגדיר אותו.

:-)


מנסיונם של בעלי בקר דומה, עד כמה קריטי לעשות הגדרה של הבקר? הבנתי שהוא מגיע מוגדר מהמפעל.
אני לא הגדרתי מראש (שכחתי :() ובסה״כ המסוק טס מצויין. השאלה היא עד כמה זה קריטי להטסה מורכבת יותר, כי כרגע אני רק מרחף ועושה הקפות ולא מבחין בשום בעיה עקב זה שלא הגדרתי אבל לא הייתי רוצה להיות מופתע בהמשך.
ואם כבר בקר אז עוד שאלה - הבנתי שיש לעתים מצב שבו יש קאט רגעי בבקר ומתחילים אוטורוטציה, ואז הבקר חוזר לחיים. עכשיו, אצלי הבקר מוגדר בdefault על very soft start. כמובן שזה בטיחותי ככה, אך לוקח לבקר של אליין כמה שניות טובות לצבור מהירות מאפס, השאלה אם במצב כמו שתיארתי זה לא חיסרון והאם לא כדאי להעביר לsoft start רגיל?

Friman
04-10-2011, 11:33:20
תודה יוסי, באמת אם אעשה אבקש ממך טיפים...
ראיתי את הסרטון של בוב ואני מבין שמדובר בתהליך פשוט. אבל הוא דורש לפרק את המנוע ממקומו, ואז לחבר ולעשות מאשינג מחדש.. לא ביג דיל השאלה עד כמה זה קריטי אם במצב הנוכחי המסוק טס נהדר גם מבלי שנעשתה שום הגדרה מעבר להגדרות היצרן. מצד שני, לא ממש הגעתי לשיא המצערת העליון ...

Scooter007
04-10-2011, 12:26:03
לפרק את המנוע ??? למה ???
מקסימום תנתק אותו מהבקר.


תודה יוסי, באמת אם אעשה אבקש ממך טיפים...
ראיתי את הסרטון של בוב ואני מבין שמדובר בתהליך פשוט. אבל הוא דורש לפרק את המנוע ממקומו, ואז לחבר ולעשות מאשינג מחדש.. לא ביג דיל השאלה עד כמה זה קריטי אם במצב הנוכחי המסוק טס נהדר גם מבלי שנעשתה שום הגדרה מעבר להגדרות היצרן. מצד שני, לא ממש הגעתי לשיא המצערת העליון ...

Friman
04-10-2011, 12:32:44
לא צריך את המנוע מחובר לבקר כדי לבצע את ההגדרות לבקר?
הבנתי מהסרטונים של בוב שצריך להיות מחובר. מצד שני לא מאד התעמקתי בתהליך, רק צפייה כללית כזו להתרשמות אז אולי לא הבנתי נכון

hagpel
04-10-2011, 12:38:22
לא צריך לפרק כלום,

אכן מומלץ ללמד גבולות מצערת, זה יותר נכון מבחינת לינאריות פתיחת מנוע ומונע תחומים לא מוגדרים שלך תדע מה קורה שם...גם אם לא שינית אף פרמטר...

העלת נקודה מעניינת לגבי very soft start והתעוררות מRESET באויר,
אל תשכך שאם חתפת RESET באויר תצטרך להוריד סטיק למטה כדי לא להכנס למוד תכנות...בעיה בפני אצמה

אני חושב ש soft start מספיק בשביל מסוק, פשוט תלמד את המהירות הנכונה לפתוח סטיק בהתחלה...

bartovmoti
04-10-2011, 12:51:23
גיל,

תכנות בקר הינו תהליך חובה! אין כאן שום המלצה ועל אחת כמה וכמה כיול מצערת זה אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות!
כמו שאתה שם לוקטייט בברגים אותה חשיבות יש לתכנות הבקר (לפחות מבחינתי).
לכל סוג של שלט יש את "חתימת המצערת" יחודית לו וחובה לתכנת הבקר לפחות את השלב הראשון הזה.
בנוסף, גם תכנות ה BEC חשוב במידה ויש STEP DOWN בזנב אם המתח נמוך מדי ביציאת ה BEC.

אם דילגת על שלב זה בתהליך הבניה אני ממליץ לך לחזור על כך רק בשביל השקט הנפשי שלך!

חוצמזה, למה אתה משאיר "קופסאות שחורות" במערכת שלך ואתה סומך על מישהו אחר שתכנת את הבקר בשבילך ??
תתכנת בעצמך כדי להיות בטוח שמה שטוב לך באמת זה מה שמתוכנת.


ובמיוחד בשבילך הכנתי סרטון הדרכה לתכנות בקר של ALIGN. :)

http://youtu.be/3eqzU_HZQzU

Scooter007
04-10-2011, 12:52:39
ד"א - אתמול עשיתי את התהליך יותר מפעם אחת (בכדי ממש להבין את הנושא) ובכולם המנוע היה מחובר.
הדבר הבסיסי שהבקר/אתה צריך על מנת להכנס למוד ההגדרות הוא הדלקת השלט כאשר סטיק המצערת למעלה (ברירת המחדל שונה בין חברות שונות ולכן לפעמים צריך להפוך את כיוון הסרוו - אצלי עם Futaba הכיוון באמת היה הפוך) , מאחר ואתה כבר מטיס את המסוק וסטיק למעלה אכן עושה את מה שהוא אמור לעשות (:-)) אם תדליק את השלט כשהסטיק למעלה ואז תדליק את הבקר , המערכת תכנס למצב ההגדרה והמנוע לא יפעל (יותר נכון לא יסתובב כי למיטב הבנתי את הצלילים מקבלים מהמנוע) עד לסיום ההגדרה ו/או כיבוי המערכת והדלקה כשהסטיק למטה.

אני מדגיש - אני אומר את הדברים הנ"ל בהסתייגות לאור הנסיון הדל שלי!

Friman
04-10-2011, 13:07:44
סבבה, אני אעשה. בינתיים יש צרות גדולות יותר. ריסוק אמיתי ראשון.
יצאתי להטיס עכשיו. הייתה רוח חזקה אבל המסוק עמד יציב בלי בעיה. רק שהיו פה שני ח׳ברה ששאלו אותי כל מיני שאלות תוך כדי הטסה וברגע אחד, פתאום הייתי מוסח והמסוק החל לשעוט במהירות לקראתינו בnose in. תיקנתי עם סטיק מלא אחורה והרמתי הולד, הוא נכנס עם הזנב ברצפה, התהפך על הראש ונעמד על הסקידים.

הנזק: להבים ראשיות ולהבי זנב, פלייבר, ציר ראשי וספינדל, בום, סנפיר זנב, תוקבת זנב אחורית, ציר אחורי, מזלג של הלהבים האחוריות, וסקידים. זה מה שרואים בעין. גג״שים לא נראה שנפגעו (הרמתי הולד בזמן), האלקטרוניקה נראה שעובדת בסדר למעט המנוע שלא בדקתי.
יש לי הכל להחליף חוץ מהתושבת זנב והסליידר של הזנב... איזה עצבים! הבוקר קיבלתי הודעה שחבילת חלקי החילוף האחרונה מהלירוק בדיוק הגיעה היום... ויש שם הכל, חוץ מחלקי זנב, לא חשבתי שיש סיכוי שיישבר כ״כ מהר. למישהו יש? אחרת אני שוב מושבת לשבועיים...

מצרף תמונות להשתתפות באבל

Scooter007
04-10-2011, 13:24:24
לאאאאאא!!!!!!
וואי אחי אני מה זה מבואס בשבילך, מקווה שתתארגן על החלפים כמה שיותר מהר ותחזור לאויר! הייתי עוזר אם הייתי יכול אבל אין לי את החלפים הרלוונטים (למעט אלו שיש לך כבר)
מסקנה - מישהו מז**ן לך את השכל בשטח? תנחת, שבור לו להב על הראש ותטיס בשקט.



סבבה, אני אעשה. בינתיים יש צרות גדולות יותר. ריסוק אמיתי ראשון.
יצאתי להטיס עכשיו. הייתה רוח חזקה אבל המסוק עמד יציב בלי בעיה. רק שהיו פה שני ח׳ברה ששאלו אותי כל מיני שאלות תוך כדי הטסה וברגע אחד, פתאום הייתי מוסח והמסוק החל לשעוט במהירות לקראתינו בnose in. תיקנתי עם סטיק מלא אחורה והרמתי הולד, הוא נכנס עם הזנב ברצפה, התהפך על הראש ונעמד על הסקידים.

הנזק: להבים ראשיות ולהבי זנב, פלייבר, ציר ראשי וספינדל, בום, סנפיר זנב, תוקבת זנב אחורית, ציר אחורי, מזלג של הלהבים האחוריות, וסקידים. זה מה שרואים בעין. גג״שים לא נראה שנפגעו (הרמתי הולד בזמן), האלקטרוניקה נראה שעובדת בסדר למעט המנוע שלא בדקתי.
יש לי הכל להחליף חוץ מהתושבת זנב והסליידר של הזנב... איזה עצבים! הבוקר קיבלתי הודעה שחבילת חלקי החילוף האחרונה מהלירוק בדיוק הגיעה היום... ויש שם הכל, חוץ מחלקי זנב, לא חשבתי שיש סיכוי שיישבר כ״כ מהר. למישהו יש? אחרת אני שוב מושבת לשבועיים...

מצרף תמונות להשתתפות באבל

Friman
04-10-2011, 13:50:59
תודה יוסי..
אין מה לעשות, טעות של מתחילים. הייתי צריך להגיד לו לשתוק הרבה לפני כן. לומדים להבא. מזל שריסקתי כמה מטרים מאיתנו ולא על הראש של מישהו (ריחפתי רחוק אבל המסוק פיתח בשנייה מהירות אדירה לכיוונינו) אחרת זה היה עולה הרבה יותר מכמה חלקי חילוף. טפו טפו טפו
נזמין חלקים ונשב לתקן. כבר התחלתי לפרק את מכלול הזנב שלא יהיה בינתיים לחץ על המרכיבים ועל הרצועה.
עצבים כבר אין, סתם עצוב לראות את המסוק ככה על השולחן.

dror_z
04-10-2011, 14:44:10
לי קרה לא פעם במנועים של רחפן שהם לא נכנסו למוד תכנות והתחילו לעבוד
זה אומר שמצטערת עד הסוף למעלה מכניס מתח והמנוע מסתובב בפול
בפעם הראשונה בפוקס הצלחתי לעצור את הרחפן מלקפץ למעלה עם פרופ מסתובב בפול גז
לחשוב שיש סיכוי אפילו קלוש שזה יקרה במסוק ועוד ב500
בקיצור
לא שווה לקחת את הסיכון
או לנתק מנוע או להוריד להבים

Scooter007
04-10-2011, 14:54:53
HOLD לא אמור לעשות את העבודה? אני שואל בשביל לדעת...

לי קרה לא פעם במנועים של רחפן שהם לא נכנסו למוד תכנות והתחילו לעבוד
זה אומר שמצטערת עד הסוף למעלה מכניס מתח והמנוע מסתובב בפול
בפעם הראשונה בפוקס הצלחתי לעצור את הרחפן מלקפץ למעלה עם פרופ מסתובב בפול גז
לחשוב שיש סיכוי אפילו קלוש שזה יקרה במסוק ועוד ב500
בקיצור
לא שווה לקחת את הסיכון
או לנתק מנוע או להוריד להבים

dror_z
04-10-2011, 15:27:34
לא
כיוון שגרף המנוע שלו על 0 או מינוס ולכן לא ניתן לכוון טווח

hagpel
04-10-2011, 15:29:38
אני חושב ש HOLD מונע מהסיגנל מצערת להגיע לבקר ולכן לא תוכל להכנס למוד תכנות כך,

אם סטיק למעלה בהדלקה לא מכניס את הבקר למוד תכנות תבדוק שאין לך SUBTRIM על ערוץ 3


בנוסף ראוי לציין שיש בקרים כמו של קאסטל שהמנוע חייב להיות מחובר ולכן חייבים לנתק את הפיניון מהגג"ש,
בקרים של אליין לא צריך (למען הבטיחות סביר להגיד שרצוי - אז אני חוזר בי שלא צריך - רצוי לנתק פיניון מגג"ש)

Friman
04-10-2011, 16:30:02
טוב, סנפיר זנב שרד אבל גג״ש ראשי נטחן קצת.
אני מתלבט אם לשדרג לתושבת זנב ממתכת. את המזלג והזרוע של ה90 מעלות בכל מקרה אזמין ממתכת (החלקי פלסטיק הקטנים האלו לא נראו לי מלכתחילה) ההתלבטות היא על התושבת עצמה... אם אזמין מפלסטיק אזמין בטח כבר שתיים אז אולי כבר עדיף אחת ממתכת. יש פה בעלי נסיון עם השדרוג הזה (הזנב שלי מונע ברצועה)? מצד שני המחשבה שלי הייתה שכשזה יילך לעזאזל אזמין כבר סט שידרוג לTT. אבל אם אני זוכר נכון התושבות המקוריות של הTT הן גם מפלסטיק לא?
לגבי הבקר, הבנתי אבל כאמור כרגע זו הבעיה הקטנה מכולן.