PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריך המלצה על שדרוג זנב לtrex 500



Friman
05-10-2011, 14:50:35
אחרי הריסוק אתמול שדפק לי את רוב מכלול הזנב, אני שוקל לשדרג למכלול זנב ממתכת. כמה שאלות לבעלי נסיון עם שדרוגים שכאלו:
1. האם מכלול זנב ממתכת (אלומיניום אני מניח) אכן עמיד יותר בריסוקים, ביחס למכלול הפלסטיק?
2. האם יש חלקים במכלול הזנב שחשוב יותר מאחרים לשדרג למתכת?
3. האם יש למישהו המלצה על קיט שידרוג למכלול זנב ממתכת (הנעת רצועה כאמור), רצוי במחיר שפוי? או שעדיף לשדרג חלק-חלק מחלקי מתכת מקוריים של אליין? המחירים בhelirock: תושבת זנב ממתכת 31.38$, סליידר מתכת 10.18$, זרוע שליטה 90 מעלות 7.29$, גריפים זנב ממתכת כולל האב- 19.70$. סה״כ 68.55$. אשמח אם למישהו יש המלצה לקיט אחר טוב יותר או זול יותר ובאיכות טובה (רצוי גם וגם) לשידרוג.

guy1a
05-10-2011, 15:00:41
תתחדש :)

מה קרה ? למה ריסוק ?

Friman
05-10-2011, 15:33:34
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?43220-%F9%FA%E9-%F9%E0%EC%E5%FA-%F2%EC-%E4%E2%E3%F8%FA-%E1%F7%F8-70-%E0%EE%F4%F8-%F9%EC-%E0%EC%E9%E9%EF&p=301364#post301364
מדכא לספר שוב :(

guy1a
05-10-2011, 16:02:39
ואללה ... החמצתי את זה :)

קורה לטובים ביותר.

חוק ראשון !
אל תטיס כשמישהו מזיין לך את השכל.

אני מניח שהרעידות של הידיים והרגליים עד עכשיו לא עברו כשהמסוק שעט לכיוונך ... רק מהפחד מה עלול לקרות ....

כשזה קורה לי, אני מיד מנחית אותו.
אם אני רואה שהבן אדם לא מבין שהוא מפריע, אני זז הצידה או מנתק מגע.

T_A
05-10-2011, 17:02:02
תשקול להזמין קיט שדורג ל TT , עולה משהו כמו 60$ וכולל כל מה שצריך לשדרוג. לא כולל כל החלק של הלהבים והגריפים (שהבאתי אותו במכירה ב EBAY ב 25$ לפני כמה חודשים )
http://www.helirock.com/userfiles/image/Heli%20Parts/500%20upgrade/500%20Torque%20Tube%20Drive%20Assembly%20H50092/h50092_1.jpg

http://www.helirock.com/store/product_info.php?cPath=31_41&products_id=813

guy1a
05-10-2011, 17:05:29
למה לדעתך מתאים קיט TT למטיס מתחיל שמרסק ?
התיקון יותר יקר ומסובך שם .. לא ?

T_A
05-10-2011, 17:09:51
אין ממש הבדל , בגדול יש פחות תקלות עם TT , המסוק מתנהג טוב יותר ואם הוא עבר את שלב הריחופים אז הריסוקים אותם ריסוקים (בניגוד למי שעדיין מרחף נמוך ופוגע עם הזנב בקרקע)

guy1a
05-10-2011, 17:29:05
הבנתי

אז אתה ממליץ לי גם ל 450 ?

משהו כזה ?
http://www.ebay.com/itm/F00629-Upgrade-Torque-Tube-Drive-Assembly-trex-450-V2-/270728884760?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f08b2f218

Friman
05-10-2011, 17:36:13
תודה תומר. חשבתי על זה.
הסט הזה עולה 59$ בהלירוק אך לא כולל סליידר מתכת (10.2$), זרוע שליטה 90 מעלות (7.3$), גריפים זנב ממתכת עם האב-(19.7$). צריך גם יהיה לרכוש טורק חלופי (10.45$) וגג״שים קדמיים ואחוריים של הטורק - יחד 16$. בסה״כ זה יוצא קצת יותר מ120$ לפני משלוחים. זה קצת יקר לי גם שמעתי על כמה מטיסים וותיקים ומנוסים שמשאירים את המסוק הזה עם הרצועה. מנגד, אני יכול לחלק את ההוצאה ולקנות כרגע את כל החלקים ממתכת ורק את התושבת מפלסטיק (יעלה סביב 60$ יחד עם זוג בומים שגם ככה אני צריך, וציר זנב), ואז בריסוק הבא שירסק את התושבת כבר לשדרג לטורק טיוב. מקווה שייקח זמן עד הריסוק הבא, וגם מקווה שיתר חלקי המתכת ייתגלו כיותר עמידים לריסוקים. השאלה האם אכן הם יותר עמידים? אמנם הזנב פה היה הראשון שפגע בקרקע וספג חלק ניכר מהמכה אבל באופן כללי כל הסליידר הזה מהפלסטיק לא נראה לי חזק מספיק מלכתחילה. הגריפים אגב גם כן תקינים פשוט הייתה לי מחשבה כבר לשדרג גם אותם למתכת. מה דעתכם? כדאי לשדרג הכללמתכת ורק את התושבת עצמה להשאיר מפלסטיק, או שזה כבר מטופש? מצד שני חבל באמת להוציא סתם כסף על תושבת מתכת להנעת רצועה שבוודאי אחליף בעתיד, אלא אם כן השינוי בעמידות התושבת ממתכת הוא מהותי.
וגיא- צודק במאה אחוז. אני יצאתי טמבל פה, הבחור דיבר וחבר שלו התניע את האוטו ולרגע חשבתי שהוא אומר לי שבא רכב, אז הסטתי את המבט ואיבדתי ריכוז. זה כבר קרה לי פעם שבא רכב ולא עצר, ושמתי לב לקיומו רק כשהוא היה מטר ממני... צריך למצוא איזור הטסה פחות מוכר לציבור הרחב:). התיקון והחלפים זה בקטנה, העיקר שאף אחד לא נפגע, המסוק התרסק לא רחוק מאיתנו.

guy1a
05-10-2011, 17:50:28
גיל

תחליט מה שתחליט


לדעתי תשאיר איזה פיוז במערכת

משהו שישבר בקלות וימנע נזק לשאר החלקים.

******************

אל תעמוד על הכביש אלא בשוליים ותטיס מעל לשטח ולא מעל לכביש, ככה אם יבוא איזה רכב / רוכב אופניים / הולך רגל לא תגלח לו את השער במקרה הרע או תפרק את המסוק על החלון הקדמי שלו במקרה הטוב וכמובן גם לא תדרס ...

היה סיפור באנגליה לפני שנה שבחור שהטיס בפארק, הותקף על ידי שני חבר'ה שנתנו לו אחת לראש, הפילו אותו ושדדו ממנו את הארנק.
הוא סיים עם כמה ימי אישפוז, סדקים בגולגולת, כמה שיניים חסרות וטיסן מרוסק .. ( התמונות היו באמת לא משהו שמראים לאשה בהריון .. )

הוא היה לבד והיה מרוכז בטיסן שלו, לא שם לב שהם עולים עליו עד שלא חטף את המכות ...

שים לב שאתה לבד .. כשאתה לבד.. או שיהיה איתך מישהו שישים לב .. הבדואינים שם עלולים לחצוד לצון ... :(

Friman
05-10-2011, 18:10:01
תודה גיא,
ראשית מדובר בכביש נטוש שלא בשימוש. אבל המקום ידוע כמקום שמטיסים בו טיסנים ובעיקר מסוקים אז אנשים באים לצפות או לנסות להטיס שם כל מיני צעצועים קוואקסיאליים (זה מה שהח׳ברה האלה עשו שם). אני חושב על מקום אחר, יותר קרוב אליי, גם עם כביש לא פעיל להמראה ונחיתה, עם המון מרחב. אני צריך לנסוע לשם בהזדמנות לבדוק את השטח.
לגבי הבדואים- אני לא רוצה לצאת גזען, אבל זה לא צחוק. לפני 15 שנה רדפו אחריי כמה עשרות בדואים עם אבנים ומקלות כשעשיתי תאונה בשטח עם האופנוע, ניסו לגנוב לי אותו. נכון לכרגע אני לא דואג לעצמי (אני יודע לדאוג לעצמי במישור הזה...) אלא בעיקר לא בא לי לרסק לאיזה ילד על הראש.

Friman
05-10-2011, 20:47:21
עוד בעיה
הסרבו של הפיטץ׳ (ימין קדמי) משמיע מין נקישות קטנות כאלו אם מזיזים את הזרוע שלו ביד. שמתי לב לזה במקרה. ביתר הסרבואים אין נקישות כאלו, וכשמפעילים את הסרבואים כולם, כולל הנוקש, נעים בצורה חלקה לגמרי ולכל אורך הטווח.
האם זה מצב תקין או שהגלגלי שיניים של הסרבו הלכו? אלו סרבואים עם גיר מפלסטיק DS510 סטוק של אליין. ואם הלכו הגג״שים בסרבו - מאיפה קונים כאלו ואיך מחליפים? האם ניתן רק בסרבו הזה להחליף לגיר מטאלי ובשני הסרבואים האחרים של הסייקליק להשאיר פלסטיק (עד לריסוק הבא, אם וכאשר יהיה)?

עדכון: טוב, ראיתי בסרטונים של בוב פיינלס איך מחליפים גיר בסרבו. לא נעים, אבל גם לא נורא. הנקישות האלה לא מוצאות חן בעיניי, אצטרך לפתוח את הסרבו לראות מה הבעיה ואם צריך, נחליף גיר.
הזמנתי מhelirock את כל החלקים של הזנב ממתכת, חוץ מהתושבת שהזמנתי מפלסטיק בסוף. כשיבוא היום אשדרג כבר ל TT ואז אחליף כבר את התושבת זנב, כרגע יקר לי מדי. גם את הגיר של הסרבואים הזמנתי מפלסטיקX2, הגיר המתכתי עולה פי 4.
סה"כ הנזק נטו עומד על 70$ בערך, כולל להבים ראשיים ולזנב. הזמנתי כמובן חלקי חילוף אקסטרא למה שהתגלו כנקודות תורפה. מקווה שלא אצטרך יותר מדי להשתמש בכל החלקים האלו.

guy1a
06-10-2011, 06:13:15
עכשיו הבנת למה אני נישאר עם 450 :)
טיפה זנב ולהבים שלך והמחיר הוא מסוק וחצי שלי.

guyro
06-10-2011, 06:41:51
אין ממש הבדל , בגדול יש פחות תקלות עם TT , המסוק מתנהג טוב יותר ואם הוא עבר את שלב הריחופים אז הריסוקים אותם ריסוקים (בניגוד למי שעדיין מרחף נמוך ופוגע עם הזנב בקרקע)

אתה בטוח שיותר טוב TT ???.....יש לי לא מעט סיבות דווקא להגיד לא נכון...

גיל, כל ריסוק שבו יפגע הזנב יכאב לך בכיס, כמובן שתלוי בעוצמת הפגיעה וזווית פגיעה.

שידרוג למתכת יבטיח יותר עמידות ודיוק במכלול הזנב אך עם זאת מכה טובה בזנב תהיה יותר יקרה לתיקון.

Friman
06-10-2011, 06:52:30
תודה גיא (ר), אכן הזמנתי שתי תושבות זנב מפלסטיק. כרגע הן יהיו בגדר ״פיוז״, את יתר מרכיבי הזנב הזמנתי ממתכת. כשאשדרג לTT, אם וכאשר, קיט ההסבה מגיע כמובן עם תושבת זנב ממתכת. גם ככה יצאה לי בסוף חבילה של 100$ (וזה מעבר לצירים ולהבים ופלייבר וגג״שים שהיו לי בבית...), קניתי כבר כמה סטים של גג״שים לסרבואים וכל מיני דברים קטנים שחסרים לי. מה החסרונות של TT לעומת רצועה גיא? חוץ מרגישות המערכת לשפשופים של הזנב בקרקע. אני יודע שבלוגו הזנב מונע ברצועה וזה הרי ממש לא מסוק למתחילים
גיא (א)- צודק, תיקון ב450 כמובן זול יותר, מצד שני שרדתי 25 סוללות ללא ריסוק עד עכשיו, חצי מהן עם זנב מרקד כמו משוגע וחצי מהן ברוח חזקה. אני מניח שזה בגלל היציבות של המסוק ולא רק בזכות כישרון כזה או אחר שלי (בינתיים אני מגלה בי כישרון חדש, לעשות שטויות). אני מניח שעם הנסיון שלך בהטסה, שיעור הריסוקים שיהיה לך אם תעבור למסוק גדול יותר ישאף לאפס (למעט נסיונות נחיתה בfpv, על זה אני לא חותם)

guy1a
06-10-2011, 07:54:14
תודה גיא (ר), אכן הזמנתי שתי תושבות זנב מפלסטיק. כרגע הן יהיו בגדר ״פיוז״, את יתר מרכיבי הזנב הזמנתי ממתכת. כשאשדרג לTT, אם וכאשר, קיט ההסבה מגיע כמובן עם תושבת זנב ממתכת. גם ככה יצאה לי בסוף חבילה של 100$ (וזה מעבר לצירים ולהבים ופלייבר וגג״שים שהיו לי בבית...), קניתי כבר כמה סטים של גג״שים לסרבואים וכל מיני דברים קטנים שחסרים לי. מה החסרונות של TT לעומת רצועה גיא? חוץ מרגישות המערכת לשפשופים של הזנב בקרקע. אני יודע שבלוגו הזנב מונע ברצועה וזה הרי ממש לא מסוק למתחילים
גיא (א)- צודק, תיקון ב450 כמובן זול יותר, מצד שני שרדתי 25 סוללות ללא ריסוק עד עכשיו, חצי מהן עם זנב מרקד כמו משוגע וחצי מהן ברוח חזקה. אני מניח שזה בגלל היציבות של המסוק ולא רק בזכות כישרון כזה או אחר שלי (בינתיים אני מגלה בי כישרון חדש, לעשות שטויות). אני מניח שעם הנסיון שלך בהטסה, שיעור הריסוקים שיהיה לך אם תעבור למסוק גדול יותר ישאף לאפס (למעט נסיונות נחיתה בfpv, על זה אני לא חותם)


עם הנסיון של גיא רוגלית - אין לי בכלל מה להתווכח, אני נישאר ברצועה.

גיל, אני לא בא לזלזל, לא בכשרון שלך ולא בשום דבר אחר.

האידאל כניראה הוא מסוק בגודל 1000 אבל המחיר .. אוי ...
כל אחד ואחד מהריסוקים שלי היה בגללי. ( למעט פעמיים שהמסוק נפל כתוצאה מכשל מכני וכל 100% מהפעמיים האלו הכשל היה בחלק פלסטי .. )
ישנה עקות למידה, אין מה לעשות נגד זה.
גם שנים של למידה בסימולטור לא תכין אותך לפרץ האנדרנלין של 20 שניות באויר ... לפחות לא אצלי.
עברתי לפעמים הרבה יותר מ 25 סוללות בין ריסוק לריסוק ולפעמים ריסקתי ב 20 שניות הראשונות של הסוללה הראשונה.

ריחופים במקום עם הזנב אלי לא מסוכנים כל כך והחודש הראשון היה ממש טוב מבחינת ריסוקים. הייתי יורד לחניה, מרחף את כל ה 5 סוללות שלי אחת אחרי השניה וחוזר הביתה.כל מה שעשיתי היה להחזיק אותו מולי עם תזוזות קטנות קדימה / אחורה / שמאלה / ימינה ...

אבל כשתנסה לעשות 8 למשל יש פוטנציאל נזק גדול יותר.

מאחל לך שתהיה מרוכז ולא תרסק ( הרבה )


לגבי נחיתות FPV ... ובכן .. הציוד הוסר מהמסוק וממתין לחלקי ברחפן שנימצאים בדרך .. :)