התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה האם תהיה קפיצה בהתחלת מנוע עם גוברנור



hagpel
09-10-2011, 21:34:23
שלום לכולם, שאלה לאלה שמטיסים עם גוברנור,

מדובר על TREX 500, CC ICELITE 75A ומנוע סקורפיון 1600KV עם פיניון 13

בנורמל שמתי 2200 סל"ד לגוברנור והבקר מכוון ל VERY SOFT STAR ,

צפיתי בסרטונים של מוטי לגבי גוברנור, הכל נראה לי ברור (תודה מוטי!!!)

השאלות שלי היא לגבי ההתחלה של המנוע,

שאלה ראשונה:
האם כאשר אני משחרר TH Hold הסל"ד יעלה ל2200 בהתאם לקצב של VERY SOFT STAR ורק אז יצא מהשלב הזה לשליטה רגילה בשינויי מצערת?

שאלה שניה:
האם זה לא יגרום לקפיצה הזאת הצדה שהמסוק עושה כשפותחים מצערת מהר מדי (מה ש VERY SOFT STAR אמור לשכך, אני יודע, אבל לא ממש משכך ואני עדיין צריך לקבוע סל"ד ראשוני נמוך מאד)


תודה לעונים

חגי

wonderd
10-10-2011, 04:26:52
בנורמל אתה אמור לקבוע את הגרף ככה שהגוברנור לא יפעל מיד - נקודה ראשונה 0, כל השאר על 30%.
זה ייתן לך את התוצאה הרצויה.

hagpel
10-10-2011, 05:56:48
ואללה, נשמע נכון ופשוט...תודה!

אבל מהרגע שפתחתי מצערת הוא ישאף להגיע ל2200,
הוא לא יקפוץ? מאותו רגע אין שליטה על הסל"ד...

hagpel
10-10-2011, 10:22:37
הבנתי סוף סוף,
בין נקודה ראשונה שהיא 0 לנקודה 2 שהיא 30% לא יכנס גוברנור והמצערת תקבע סל"ד
וכך תהיה לי שליטה על השלב הראשון עד מצערת 30%...בלי הקפיצה (או אשליה של שליטה על הקפיצה..)

תודה!

bartovmoti
10-10-2011, 11:01:15
הבנתי סוף סוף,
בין נקודה ראשונה שהיא 0 לנקודה 2 שהיא 30% לא יכנס גוברנור והמצערת תקבע סל"ד
וכך תהיה לי שליטה על השלב הראשון עד מצערת 30%...בלי הקפיצה (או אשליה של שליטה על הקפיצה..)

תודה!

זה ממש לא נכון לדעתי לא תהיה כל שליטה בין 0 ל 30..
כל נקודה בין 0 ל 30 תביא את הגוברנור למהירות הראשונה שביקשת בתוכנה..
שים לב בסוף הסרטון אפילו אני מראה שבשינויי מצערת סביב ה 30% אין שום שינוי בסל"ד.

אין שום שליטה במצערת ב SetRPM גם לא בתחום שבין 0% ל 30%.

אבל, מה שכן, ובגלל זה ממש לא מומלץ לשים נקודה ראשונה 0% זה שקיים תחום במצערת בין 0% ל 30% שבו המנוע כבוי אבל המצערת כבר לא 0% (זה בתנאי שבכיוון Fixed End point סימנת Autorotation Enable ) שים לב בסרטון של ה HOLD אני מראה את זה. בסרטון יצא לי שב 24% המנוע נכבה לגמרי אבל המצערת עדיין לא 0%. אם שמת גרף לינארי בין 0% ל 30% אז עד נק' האמורה 24% המנוע לא אמור להסתובב אבל המצערת כבר לא 0% (נקודה זו מיועדת להחלצות מאוטורוטציה) ברגע שתעבור נקודה זו הבקר יחשוב שאתה יוצא מאוטו' ויעלה למהירות הראשונה ללא Soft Start וכן, עלולה להתרחש קפיצה. כמו כן, משחקים עם הסטיק סביב הנקודה הזאת יגרמו לקפיצות בסלד כי הבקר רוצה לכבות המנוע או להעלות בחזרה למהירות 1 לסירוגין.

זה ממש לא מומלץ לשים נקודה ראשונה 0% כאשר עובדים עם SETRPM, בגוברנור High הסיפור שונה ושם כן אפשרי לשים נק 1 ב 0%.

hagpel
10-10-2011, 13:35:03
תודה מוטי!
צודק, הראת בסרטון שאכן לא משפיע העלאת הסלד בגרף...
זה מחזיר אותי להמלצה שלך להשמתש ב TH CUT ו TH HOLD
השלט שלי (FUTABA 7CH) משום מה לא נותן לי להפעיל TH CUT, אני הסתבכתי שם קצת..

טוב , אני היום אבדוק איך הכל עובד על השולחן, יום רביעי טיסה ראשונה עם גוברנור

תודה על העזרה!

bartovmoti
10-10-2011, 13:40:44
שמע אם אתה לא הולך לבצע אוטורוטציות או לא רוצה להסתבך עם ה CUT פשוט תשתמש ב HOLD וזהו!
לא צריכה להיות לך שום קפיצה, תסתכל בסוף הוידאו תראה שאין שום קפיצה ותראה שבין מהירויות יש מעברים יפים מאד ללא קפיצות.

hagpel
10-10-2011, 14:12:06
אני מודאג רק מהשלב הראשוני, מאפס סל"ד ראש, רק שם על הקרקע המסוק קופץ,
שאר המעברים הם באויר ולכן הגירו יתקן גם אם תהיה קפיצה,
(אני מדבר אגב על קפיצה פיזית בפתיחת מנוע על הקרקע, לא קפיצה בסל"ד!!)

לגבי אוטורוטציה,
לא מזמן ביצעתי אחת בחרום, יצא טוב לפעם ראשונה ובזכות האימונים בסימולטור,
המסקנה שלי הייתה שעדיף שאני אתרגל את זה על אמת כדי לשפר את השליטה,
לכן אני בכל זאת אנסה לאפיין CUT ו HOLD,

לפונקציית ה CUT בשלט יש כמה פרמטרים, RATE וכו
היה על 5% ואיפסתי ומאז המפסק לא מפעיל את הפונקציה (אני מזיז את המפסק אבל לא משתנה ל ON, נשאר OFF כל הזמן, זה נכנס ל ON לפני שאיפסתי...)

bartovmoti
10-10-2011, 19:46:54
לא הבנתי למה אתה מפחד מקפיצה על הקרקע (אתה מתכוון לזריקת זנב פתאומית כן)? ברגע הוצאה מהולד או CUT מיד הוא רואה 30% ויתחיל soft start עד מהירות 1.
לגבי מה שאתה אומר שה CUT לא עובד, ה CUT לא עובד במצב שהסטיק לא נמצא למטה עד הסוף. כשאתה מעביר ל CUT תוודא שאתה עושה את זה כשהסטיק למטה.

hagpel
10-10-2011, 23:29:34
כן, מפחיד אותי הקפיצה הזאת (כן, אני מתכוון לזריקת זנב פתאומית ) אבל אני מקווה שהיא לא תהפוך לי את המסוק,
פשוט נראה לי שיהיה יותר מומנט מהפתיחה המינימלית שאני בד"כ עושה ועם גוברנור אי אפשר להוריד סטיק (לסגור מנוע) כדי לייצב את המסוק...
אבל כבר הבנתי שאני סתם נלחץ ואתם לא חווים שום קפיצה רדיקאלית...

בכל אופן, הכל מוכן,
ה TH CUT לא עבד כי בטפשותי לחצתי ליותר משניה על הגלגלת כשהסטיק היה מלא למטה ואז ה POS נשמר על 0
בגלל זה הפונקציה לא נחמשת כי CUT נחמש רק כשמצערת מתחת לPOS
הכל סודר וכוונתי HOLD לפי איך שהראית בסרטון!!!

הכל נבדק עם מנוע ונמצא שמיש! :)

תודה שוב מוטי!