PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! פרופלור



israel_gt
10-10-2011, 14:31:57
איזה סוג מדחף הכי יתאים לי טיסן TIGER 40 ומנוע OS46AX
ראיתי כמה באיביי תגידו לי מה הכי מתאים או שאתם יכולים להביא קישורים מאיביי בבקשה
http://www.ebay.com/itm/Master-Airscrew-12x8-G-F-Nylon-Electric-Only-Propeller-/390340016420?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5ae213f924#ht_674wt_1163
http://www.ebay.com/itm/Q140010-Direct-drive-Propeller-12X8-E-High-Speed-/160604175090?pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_V ehicles&hash=item2564c13af2#ht_3251wt_1033
http://www.ebay.com/itm/NEW-Master-Airscrew-12x8-K-Series-G-F-Nylon-Propeller-/290600649654?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item43a92603b6#ht_1180wt_1163

גבי א
10-10-2011, 14:56:31
אף אחד משלושת הקישורים ששמת לא מתאים למנוע שלך, 8*12לא מתאים לא למנוע ולא לטיסן
אתה צריך פרופ 7*10 ולדעתי פרופים סטנדרטים כדאי לקנות בארץ, בחוץ תקנה רק את המיוחדים והיקרים יותר.

israel_gt
10-10-2011, 15:30:30
טוב לדעת שזה הגודל כי אמרו לי פה בפורום אני חושב לא מזמן שמתאים לי 12X8 ונתנו לי נתוני יצרן..אבל בסדר ומה זה מפורופלורים מיודים מה יש מיוחד בהם אולי אני יקנה אחד שיהיה לי עכשיו והרגילים יהיו חלופיים

DarZeelon
10-10-2011, 15:39:18
ישראל,


כל המדחפים עם האות E צמודה למידתם, מיועדים בלעדית למנועים חשמליים!
שימוש בהם למנועי דלק עלול להביא לשבירת הלהבים בשורשיהם ולניתוקם!

ובכלל, גבי צודק. אמנם OS רושמים מידות עד 12x7 למנוע שלך, אך זה נובע רק מרצונם לעמוד בתקנות רעש, באמצעות הפחתת הסל"ד לסביבות 10,000...
המנוע לא ישרוד זמן רב עם מדחף כזה ובטח שלא עם 12x8. הוא עלול להתחמם יותר מדי.

המידות המתאימות והפופולריות למנוע שלך הן 9x8 ,10x6, 10x7 , ו-11x6.
מבין מדחפי הדלק (הראשון והשלישי); הראשון מודרני ויעיל, בעוד השני (ה-Classic) הוא סתם משקולת.
זאת, אילו ה-OS שהיה לך הוא ה-OS.75AX...

israel_gt
10-10-2011, 16:37:09
יש קישור לפרופלור שיתאים לי שהוא טוב?

DarZeelon
10-10-2011, 16:55:08
Master Airscrew G3 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZ971&P=7)
Master Airscrew S2 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAA24&P=7)
APC (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LX1557&P=7)

יש גם במקורות אחרים ובמידות האחרות שציינתי. אבל מנסיוני, מידה זו (11x6) נותנת את השילוב הטוב ביותר של מהירות וסחב, עם מנוע OS בנפח זה.

אליקופטר
10-10-2011, 19:25:51
אם כבר פרופים...דר אני מתלבט בימים אולי איזה פרופ' להתקין על אואס הייפר 50 (מנוע למסוקים) חשבתי בכיוון ה 12X6 אחרי השוואה קלה בינו לבין ה 55 ו 46 AXמה דעתך ? (הטיסן הוא אולטרא סטיק).


תודה.

DarZeelon
10-10-2011, 22:34:03
אלון,


מנוע כזה אתה חייב לשחרר!
לאפשר לו להגיע לסל"ד גבוהים.

נראה לי כי 10x8 זה הגג. 10x7 זה סביר יותר.

דבר עם מושיק על נסיונו. יש לו את אותו המנוע.

מושיק
10-10-2011, 22:53:50
אם כבר פרופים...דר אני מתלבט בימים אולי איזה פרופ' להתקין על אואס הייפר 50 (מנוע למסוקים) חשבתי בכיוון ה 12X6 אחרי השוואה קלה בינו לבין ה 55 ו 46 AXמה דעתך ? (הטיסן הוא אולטרא סטיק).


תודה.

יש לי את אותו מנוע כמו שלך.אני משתמש בפרופ 9X9 למהירויות גבוהות.(השילוב הכי טוב)
עוד פרופים טובים זה 10X8 וגם 10X9.אם איזה אגזוז אתה משתמש?

אולי גם רצוי שלציין שאני משתמש ב דלק 30%.

DarZeelon
11-10-2011, 05:33:08
אלון,


אכן, מושיק משתמש בדלק עם 30% ניטרו.
אבל טיסן כמו אולטרא סטיק לא צריך מדחף המיועד למהירויות גבוהות, כמו 9x9.

מדחף 10x7, או אפילו 11x5 (להם עומסים דומים לזה של 9x9), יתאימו יותר לטיסן עם גרר גבוה כמו ה-US.


למושיק טיסן זרים מאוד, המיועד לטיסה במהירויות גבוהות במיוחד.

אליקופטר
11-10-2011, 05:36:19
בוקר טוב לחברים,

האולטרא סטיק לא כ"כ מיועד לסלדים גבוהים או יותר נכון הכייף איתו הוא בנמוכים ,כרגע מותקן עליו סאיטו 4 פעימות עם פרופ 13X6 פרופ קטן ממש לא יעשה טוב לטיסן הסאיטו עובר לטיסן אחר.

10X8 כבר עדיף כמו ב 46 AX??

לגבי האגזוז ,של מנוע ASP 52.


תודה .

DarZeelon
11-10-2011, 08:06:59
אלון,


סל"ד גבוה הוא תכונה בלעדית של מנוע, לא של טיסן.
המדחף שיש לבחור הוא זה שיתן לטיסן את היכולות האופטימליות, כאשר המנוע פועל בתחום הסל"ד המתאים לו.

מן הסתם, הסל"ד המתאימים למנוע הסאיטו שלך, מושגים כאשר מותקן עליו מדחף גדול.
עבור מנוע כמו ה-Hyper, המדחף המתאים כמובן קטן יותר; כאשר הבחירה בין קוטר קטן ופסיעה גדולה, לבין קוטר גדול יותר ופסיעה קטנה; נגזרים מתכונות הטיסן.

לגבי האולטרא סטיק הבחירה די ברורה.

מטיס1
11-10-2011, 09:47:46
אז מה הוחלט ? 10X8 הכי מתאים ?

DarZeelon
11-10-2011, 14:27:31
מטיס,


איש כאן לא 'החליט' מה מתאים.

אין דבר כזה. לכל טיסן מתאים מדחף אחר, לפי תכונותיו.

מושיק
11-10-2011, 19:11:29
הכל ניסוי ותהייה,
אני ניסיתי כמה פרופלורים ולבסוף הייתי הכי מרוצה מה 9X9.
תתחיל עם 10X8 ותראה עם התוצאות מוצאות חן בעיניך.

shay000
17-10-2011, 21:23:16
יש ברשותי טיסן P-40 עם מנוע O S 0.75

מה לפי דעתכם הפרופ המתאים בגודל וסוג ?
תודה
שי

adibenbasat
17-10-2011, 21:42:49
גם לי יש את המנוע הזה!!!!!!:cool:

לאולטרה סטיק הייתי מנסה (כמו שדר המליץ) 11X5, יותר דחף פחות מהירות, הוא רחוק מלהיות פיילון:rolleyes:
אם הייתי רוצה עוד מהירות הייתי עולה בפיץ' ל-6 אולי גם 7, יש מקום למשחק, באורך לא הייתי יורד מ-11 אינצ'.
:):):)

אה, דבר נוסף, מה שקובע את איזה פרופ מתאים (במסגרת סדרת הפרופים שהמנוע יכול לשאת): הוא הטיסן ואופי הטיסה שאנו רוצים ממנו.
אז אין פרופ ספציפי שמתאים למנוע, יש הרבה, איזה יתאים לנו? תלוי בטיסן ובנו.
:cool:

DarZeelon
18-10-2011, 06:55:17
יש ברשותי טיסן P-40 עם מנוע OS.75AX.

מה לפי דעתכם הפרופ המתאים בגודל וסוג?



שי,


המידה עליה שאל ישראל בפתיחת השרשור; כלומר 12x8, היא נכונה לטיסן P40 בגודל המתאים למנוע 10 סמ"ק (61.).
מידה נוספת שתתאים אפילו יותר, היא 13x6.

הסוג; כמובן לא החשמלי...

דניאל דקל
18-10-2011, 08:34:56
אני לא מבין מדוע כל פעם טיסנאים מסתבכים לשוא עם בחירת מדחף.אגב, כנ"ל לגבי הרצה.
יצרן המנוע יודע טוב מכולנו איזה מדחף מתאים ביותר למנועף וכנ"ל לגבי פרוצדורת הרצה.
ב MANUAL שלהם הם נותנים טווח של מדחפים מתאימים לפי סוג הטיסן.
לטיסן מהיר, בוחרים מההמלצות של היצרן את המדחף עם הקוטר הכי קטן ופיטש הכי גבוה
לטיסן איטי, בוחרים קוטר הכי גדול ופיטש הכי קטן

כל כך פשוט.

DarZeelon
18-10-2011, 13:48:06
דניאל, אתה טועה!

נסה, בבקשה, להטיס מנוע OS.46AX עם מדחף 12x7... המידה הזו מומלצת ע"י היצרן, לא?

מדחף במידה זו מתאים למנוע שתי-פעימות בנפח 12-13 סמ"ק - לא למנוע 7.5 סמ"ק.


כנ"ל לגבי הרצה; היצרן ממליץ על התהליך הפשוט ביותר שיאפשר למנוע לצלוח את תקופת האחריות מבלי לשבוק-חיים...
שרידותו, כוחו, אמינותו ואורך-חייו מעבר לתום תקופת האחריות, לא מעניינים את היצרן.

הרי רוב הלקוחות הם סתם פראיירים (כן! אתם!) וכשהמנוע ישבוק-חיים אחרי צבירת 15-40 שעות עבודה (במקום כ-400!), הם ירוצו ויקנו שוב את אותו המנוע מאותו יצרן...
הסתכלו לי בעיניים ואמרו שזה לא כך :eek::mad:.

ההרצה צריכה להתאים למבנה המנוע, אפילו אם היצרן אומר את ההיפך הגמור.
אתם יכולים להיות בטוחים שלאחר הרצה נכונה למנוע, אין שום סיכוי שבגללה תדרשו להפעיל את האחריות...

מטיס1
18-10-2011, 14:35:41
דר,

אם כך איזה כלי אמין יש לנו שיקבע איזה פרופ מתאים בלי אנטרסים של החברות ?
הרי לא יכול להיות שנתחיל לנחש מה מתאים יש איזה שהוא טווח שממנו אנו אמורים להתחיל לפחות ,ואני שוב שואל איזה כלי יש ...אולי יש טבלה שממליצה לפי נפח ולא לפי חברה?

DarZeelon
18-10-2011, 17:14:02
מטיס,


כשאתה מתחיל עם מנוע חדש בטיסן חדש, אתה מקבל המלצה מיצרן הטיסן, או שאתה יכול לברר במה משתמשים אחרים באותו טיסן.

אולי המידה אינה אידאלית עבורך, אבל תוכל תמיד לנסות אותה ולהתרשם; לפי התנהגות הטיסן, אם זו המידה המתאימה.
אם הטיסן 'לא סוחב', תוכל להחליף למידה גדולה בקוטר וקטנה בפסיעה.
אם המנוע צווח, מידה גדולה יותר; וכדומה.

ויש כמובן הגיון... לא תתקין מדחף 15x8 על מנוע 4 סמ"ק, כמו גם שלא תתקין מדחף 7x4 על מנוע 15 סמ"ק.

אין כלי אמין יותר מניסוי וטעייה.


בנוסף, למנוע 6.5 סמ"ק (40.) רגיל, המיועד לפעול בין 11,000 לבין 14,000 סל"ד בכוח מלא, המידות המומלצות הן; 9x8 ,10x6 ,11x4, הכל לפי סוג הטיסן בו מדובר.
אבל כשמדובר במנוע בעל אותו נפח שמיועד לפעול סביב 30,000 סל"ד בטיסן מרוץ F3D, המידה הנכונה היא סביב 7.5x7.4; למרות שמדובר באותו הנפח בדיוק...

OS ממליצים על מידות בין 10.5x6 לבין 12x7, למנוע ה-OS.46AX. רוב המשתמשים בארה"ב בוחרים ב-10x6, הקטן יותר מכל התחום, כי הביצועים טובים יותר איתו.

shay000
18-10-2011, 20:20:07
כמובן לא חשמלי
אני עם ניטרו
נראה לי שאני אלך על ה 6*13
תודה
נב
נעים לקרוא את התגובות שלך לשאלות החברים
המשך כך
:p