צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה סוללה מתאימה?
hezib
15-10-2011, 21:42:52
שלום
יש ברשותי טיסן פאן קאב עד לאחרונה השתמשתי בסוללות 2200 3 תאים והכול היה תקין.
החלפתי מנוע לחזק יותר 600w עם בקר 50A אחרי 4 דקות טיסה לערך ממש לא היה מצערת
ובנחיתה ראינו שהסוללת ממש יתנפחו והתחממו.
האם הבעיה היא סוללה עם כן מה יכול להתאים לי לאותו סטאפ.
תודה חזי
guyst
15-10-2011, 22:10:32
לאיזה מנוע החלפת?
כמה אמפר מושך?
נראה לי שהסוללה שלך ב-C נמוך.
הייתי מחליף ל-3000MAH לפחות 30C
hezib
16-10-2011, 06:02:36
החלפתי למנוע הזה http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=398&productname=
והסוללה שאני משתמש בה היום היא 2200 25C
אייל שפירא
16-10-2011, 06:16:35
חזי
מהירות המנוע בשילוב עם המדחף צורכים זרם (אמפר) מסויים.
הבקר שלך מצויין משום שהוא לא מגביל את הצריכה הזו ולכן לא מתחמם, אבל הסוללות שלך לא מתאימות.
דבר ראשון שחשוב שתזכור זה בכל החלפה של מנוע או מדחף צריך למדוד את צריכת הזרם עם מכשיר ייעודי, על מנת שלא להזיק לאף אחד מהרכיבים החשמליים.
דבר שני זה כמובן לעבוד עם סוללות מתאימות, ואם אין לך כאלה - אל תגביר את צריכת המנוע.
חפש מאמר של boogle בשם "איך לשחק במידות הפרופ מבלי להרוג את המנוע", וקנה לך מודד אמפר שיעזור לך לתכנן את השילוב בין המנוע למדחף ולבחור סוללות בהתאם.
hezib
16-10-2011, 07:48:59
גיא אייל תודה רבה על ההסבר השכלתי!
guyst
16-10-2011, 07:52:23
לפי הנתונים היבשים (נתונים סיניים...) המנוע מושך 33A שזה אומר שלפי הנתונים ה"סיניים" הסוללה מתאימה - 25X2.2 = 55A
כמו שיעץ לך אייל, תבדוק כמה אמפר יש לך בפועל עם מכשיר מדידה כי השינוי בפרופים יכול לעשות את ההבדל.
לגבי זמן טיסה, כפי שיעצתי לך, קנה סוללה 3000MAH לפחות.
אייל שפירא
16-10-2011, 08:20:36
חזי גיא עוד כותב לך את התשובות מבית המלון בכרתים במקום לשבת בבריכה ולהתסכל על ציצים של תיירות. משקיען! :)
hezib
16-10-2011, 10:37:13
גם אני הייתי מעדיף להיות בפורום :-)
ביקרתי בסיני ויצאתי מבולבל לא מוצא סוללה עם קונקטור כזהhttp://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11981__Nylon_T_Connectors_Male_10pcs_Bag_.html
יש לך אולי סוללה שאתה ממליץ עליה עם אותו קונקטור או צריך להתאים לו?
אייל שפירא
16-10-2011, 11:18:46
אין להוביקינג יותר סוללות עם המחבר הזה
הם החליפו את הסטנדרט לXT60 וכדאי גם לך להכין מתאם כזה לסוללות העתידיות שלך
DarZeelon
16-10-2011, 17:36:36
חזי,
למנוע שרכשת יש ערך kV גבוה (1,450), מה שמחייב אותך להשתמש במדחף יותר קטן, כדי שהאמפרג' לא ירקיע שחקים.
חוץ מזה, אילו למדת מראש את העניין כדי לצבור מעט ידע בסיסי, אולי היה נחסך ממך 'התענוג' של התנפחות המצבר.
לגבי המצבר שהתנפח לך, עם קיבולת של 2.2Ah ותפוקת זרם קבועה של 25C, המקסימום שהוא יכול לתת הוא 55A...
אלמלא צרכת בטיסה עם הפָן קָבּ ('א' באמצע מיותרת) יותר זרם, הוא לא אמור היה להתנפח (הבקר יכול לתת יותר לכמה שניות)!
צודק אייל; איזה מנוע היה לך קודם ובאיזו מידת מדחף השתמשת עם כל אחד מהמנועים?
וטיסן איטי כמו פָן קָבּ צריך מנוע עם kV נמוך ועם מדחף בקוטר גדול, עם פסיעה קטנה.
hezib
16-10-2011, 20:57:52
דר
קודם כול תודה על הערות למרות שעברתי על כול השירשורים לגבי הנושא ולא נתפס
המנוע הקודם היה Turnigy sk3530-1100 kv פרופ' 11X5.5 והכול היה בסדר
רציתי פשוט להנות ממנו כמה שיותר אבל בלי נזקים מיותרים ובאמת זה שינה את הטיסה לגמרי
אני לא רוצה להוציא את המנוע הנוכחי כי הוא מצוין אולי תכון אותי לגבי פרופ' וסוללה ניקח מה שגיא אמר
תודה רבה חזי
guyst
16-10-2011, 21:30:31
לפי הנתונים בדף המנוע, פרופים מומלצים : 12x5/11x7
אבל אתה חייב להשתמש במודד זרם ולראות מה הפרופים נותנים - צריכה והספק.
oz_adari
16-10-2011, 21:47:11
תגידו איך הדינס של הסיני ? הם נורא זולות ביחס למקוריות השאלה אם הם מספיק טובות לדברים פשוטים ?
DarZeelon
16-10-2011, 22:58:02
עוז,
הדינז של הסיני זולים כי מנסים להיפטר מהם; למכור את כל המלאי, מאחר שהתברר שיש סיכון בשימוש בהם.
עזוב אותם ורכוש במקומם מחברי XT60.
Boogle
19-10-2011, 07:50:13
דאאר,( נשארו לי שני א מהפןקב אז,אני תורם אותן לך: D)
הדינס חיקוי שנמכרים בהוביקינג הם מאיכות מעולה!
רכשתי כבר כמה עשרות לכל מיני פרוייקטים.
הם נאלצו לפתח את XT60 בגלל שחברת דינס איימה בתביעה לפני מספר שנים.
עם חלוף הזמן התביעה התמוססה והם פתחו את Xt60 וכנראה שנותרו עם מלאי גדול מאוד של הדינס ולכן מוכרים בזול.
היתה תקופה שאפילו צרפו כאלו כמתנה להזמנות אצלם.
אני, אישית לא אוהב את הצהובים הללו, לטעמי הם לא נוחים לשימוש כמו הדינס.
אין על
Anderson Power poles
Sent from my mobile please excuse typo's
DarZeelon
19-10-2011, 08:46:58
בנצי,
תודה עבור האל"ףים המיותרים... אבל בפעם הבאה כדאי שתחזיר אותיות מיותרות למלאי...
בנסיוני נתקלתי בשני מקרים עם מחברי דינז; בהם הקפיץ של זכר הפלוס התקפל החוצה ובאחד המקרים, גם בא במגע עם קוטב המינוס והתיך את כל ההלחמות במארז.
אחד התקעים היה דינז מקורי!, השני, העתק סיני עם פסי-אחיזה. איני זוכר איזה מהם כשל באופן קטסטרופלי...
למרות שבחיבור, מחברי דינז מעניקים מגע הדוק עם התנגדות מינימלית, אני לא מאמין בהם יותר בגלל הסיכון.
לגבי ה-Anderson Power poles, אני מסכים שהם מעולים ועמידים, אלא שהכנתם ממושכת יותר ומחירם גבוה!
כמו-כן, אין בהם זכר ונקבה. הם זהים.
http://www.g0hwc.com/powerpole_cutaway.gif http://dlcparts.com/images/PP75_set.jpg
DarZeelon
19-10-2011, 09:16:11
לפי הנתונים בדף המנוע, פרופים מומלצים : 12x5/11x7.
גיא,
המדחפים שציינת, רק לדגם עם kV של 1,100!!!
ה-1,460 דורש מדחפים קטנים בהרבה, מקסימום 10x6 עם מצבר 3 תאים.
Boogle
19-10-2011, 12:38:53
דר, לא היה לי איפה לאכסן את ה-א לכן החזרתי אותן לפאן קאב...
לגבי האנדרסון, אמנם הם חד מיניים אך הפטנט של שרשור גוף הפלסטיק שלהם לא מאפשר חיבור הפוך. לעולם מינוס ילך למינוס ופלוס לפלוס.
בנוגע להלחמתם, הם אף נוחים להלחמה מה xt60 משום שאתה מלחים את המגע לחוד בלי לחמם את הפלסטיק, בדיוק כמו הלחמת בולט, ולבסוף מחליק ת המגע לגוף בקליק.
שנים של שימוש ללא אכזבה וקושי..
sent from my tab please excuse typo's
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.