צפייה בגרסה מלאה : שאלה ייעווץ בהרכבה (trex700e)
mustaki
22-10-2011, 10:23:56
שלום לכולם,
שאלה בקשר לתהליך ההרכבה. מיסבי הלחץ וכל הבלאגן בתוך הגריפים הגיעו מורכבים. האם יש טעם לפרק את זה רק כדי להיווכח שהכיוון של מיסבי הלחץ נכון?
נראה לי שזה סרט סרט לפרק את זה. גריז יש מספיק, את זה רואים גם בלי לפרק את העסק.
יש דרך קלה לפרק את זה ללא חימום וללא הכלי הייעודי של אליין?
במידה וכן מחממים, האם אין סכנה שכל הגריז מהמיסבים הרגילים ייסחף החוצה?
אגב, תמיד עניין אותי מה המחיר שישלם מי שהרכיב מיסב לחץ הפוך? מישהו ניסה? :)
תודה מראש!
שחר לזרוב
22-10-2011, 10:44:40
כלל בר יעבור - כל מה שהגיע מורכב - תפרק ותרכיב מחדש. כמובן שאפשר לקחת את הסיכון ויכול להיות שהכל יעבור בשלום, אבל לדעתי במסוק כזה לא לוקחים סיכונים.
לגבי הראש - חייבים לפרק כדי לוודא שהמייסבים בכיוון הנכון, שלא חסרה דיסקית בטעות, שיש מספיק גריז במייסבי הלחץ וכמובן מספיק לוקטייט בברגי הספינדל.
המכשיר המיוחד של אליין עוזר בפירוק של הברגים מהספינדל אבל לא הכרחי. אחרי שפותחים בורג ספינדל אחד, אפשר לשלוף את הספינדלדרך הגריפ ולתפוס את הספינדל במרכז שלו עם פלייר ולפתוח את הספינדל. החלק האמצעי של הספינדל נמצא במרכז הראש ולא חייב להיות חלק. רק בהרכבה מחדש תכניס את הספינדל למרכז הראש ואז את הגריפים משני הצדדים.
קח בחשבון שכדי להגיע אל מייסב הלחץ צריך לפרק מייסב רדיאלי, והמייסבים הרדיאלים בגריפים מודבקים בתוך הגריפ עם לוקטייט ירוק. כדי להוציא אותם צריך לחמם את הגריפים. אל תשכח בהרכבה מחדש לשים לוקטייט ירוק על המייסבים הרדיאלים.
בהצלחה :)
wonderd
22-10-2011, 11:56:43
לא מכיר (עדיין) את הראש של ה V2, אבל בדגם הראשון המיסב הפנימי לא מודבק ואין בעיה להוציא אותו. רק צריך לוודא שעושים זאת בצורה מאוזנת - כדי שלא ייתקע עקום.
גם לי לא ברור מדוע צריך להדביק מיסב רדיאלי לגריפ. אין בזה שום הגיון.
mustaki
22-10-2011, 17:54:02
קודם כל תודה רבה על התשובות האדיבות והמקצועיות.
אז כמה תובנות לשתף עם כולם:
חימום של 5 דקות בטוסטר והכל נופל החוצה מכח הכבידה.
הם אמנם לא טעו בכיוונים אבל עכשיו אני רגוע...
חשבתי שצחקתם כשאמרתם שהם משמנים את הבורג ואז מוסיפים לוק טייט, הפעם בורג ספינדל אחד שומן כהלכה אך משום מה הם שכחו לשים לוק טייט... אין בזה הגיון... :)
שוב תודה לכולם.
mustaki
22-10-2011, 18:32:46
אגב, ויתרתי על הלוק טייט במיסבים. זה לא מה שיחזיק את המיסב במקום...
אגב, ויתרתי על הלוק טייט במיסבים. זה לא מה שיחזיק את המיסב במקום...
דווקא יחזיק במקום אבל כשתרצה להוציא אותו תצטרך לחמם יותר וחימום יתר למייסבים לא בריא בכלל.
בכל מקרה ולמרות שאני באמת לא מבין מדוע צריך לוקטייט ירוק להדבקת המייסבים בגריפים, אם זה מה שכתוב בחוברת ההרכבה לעשות אז זה מה שהייתי עושה.
הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא אילוץ בעקבות חוסר דיוק כזה או אחר בחלקים מה שגורם לחופש שניתן למנוע ע"י הדבקה, אחרת אין שום היגיון בהדבקה שכזו.
wonderd
22-10-2011, 21:28:32
דווקא יחזיק במקום אבל כשתרצה להוציא אותו תצטרך לחמם יותר וחימום יתר למייסבים לא בריא בכלל.
בכל מקרה ולמרות שאני באמת לא מבין מדוע צריך לוקטייט ירוק להדבקת המייסבים בגריפים, אם זה מה שכתוב בחוברת ההרכבה לעשות אז זה מה שהייתי עושה.
הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא אילוץ בעקבות חוסר דיוק כזה או אחר בחלקים מה שגורם לחופש שניתן למנוע ע"י הדבקה, אחרת אין שום היגיון בהדבקה שכזו.
מסכים בהחלט. לא חושב שיש צורך כלשהו בהדבקה ולא חושב שזה כתוב בחוברת
mustaki
26-10-2011, 22:55:26
זה רק אצלי או שזרועות הסרוו מאלומיניום (הזרועות שמגיעות עם הקיט - העיקר האנודייז הכחול, בטח יש שם סטייה של מילימטר ...) לא מתיישבות על ה DS620?
למישהו יש טריק איך להכניס אותן בלי פטיש?
guyro
27-10-2011, 05:24:51
לשים אותם על קצה הסרוו ולהתחיל לסגור את הבורג, זה כבר יכנס, נסה להשתמש בבורג עם ראש אלן.
wonderd
27-10-2011, 07:17:24
זה אמור להתאים, תעשה כמו שגיא כתב לך, רק תשים לב שהחריצים ייכנסו כמו שצריך.
mustaki
06-11-2011, 18:53:36
עבד! תודה.
שאלה בנושא ברגי להבי זנב..
בקיט הגיעו ברגים במידה m3 16 mm, לדעתי צריך להיות שם m3 20mm..
נראה לי קצת חוסר אחריות לעלות לאויר עם ברגים כאלה, כאשר הבורג תופס בערך חצי מהאום. זה אום ניילוק, וכמובן שכל החלק של הניילוק באויר...
מה עושים?
שאלה נוספת. קרה לכם שהזמנתם מהסיני סוללות מאותו דגם, וכל אחת בגודל פיזי קצת שונה? יש לזה הסבר הגיוני?
זהו, תודה רבה מראש לכולם. ואוטוטו נעלה תמונה כדי שתראו כמה עזרתם.
בברכה
שחר לזרוב
06-11-2011, 19:34:06
לפי השאלה אני מניח שקיבלתי עם הקיט את הגריפים המשודרגים עם שלושה מייסבים בתוכם. הבעיה שאתה מתאר ידועה ומוכרת, תחליף את הברגים בארוכים יותר. אם לא תצליח להשיג אתה יכול גם לשים כמות נדיבה של לוקטייט כדי למנוע את הפתיחה, אבל זה פחות מומלץ.
mustaki
06-11-2011, 19:42:09
שחר, אתה ממש אנציקלופדיה לענייני הליקופטרים..
תודה רבה על התשובות הזריזות והנכונות לעזור...
wonderd
06-11-2011, 20:15:41
לגבי הבדל הגדלים של הסוללות - קרה בעבר ומוכר בהחלט, אתה קונה מהסיני, אל תצפה לקבל TP..
אילו סוללות אלה? אם מדובר על זיפי 5000 40C - אולי אני יכול לעזור עם סט 'תואם' :)
mustaki
06-11-2011, 20:57:30
הסוללות הן של 45C... תודה.
בחנויות הברגים יש סיכוי למצוא פין עם הברגה בקצה?
mustaki
07-11-2011, 19:46:30
ראשית, תודה שוב על העזרה.
כמה תמונות לרגל סיום ההרכבה.
בקשר לברגי להבי הזהב הם דווקא מתאימים כאשר מחליפים את האומים לרגילים.
אשמח לשמוע הערות והארות.
567495675056751567525675356754
mustaki
08-11-2011, 06:32:59
תודה.
התכוונתי להערות בסגנון;
אתה משתמש במנוע שבא עם הקיט?! המסוק יתפוצץ ויעלה באש באויר אם לא תחליף ל ...
אם אין, מה טוב.
guyro
08-11-2011, 07:56:02
תודה.
התכוונתי להערות בסגנון;
אתה משתמש במנוע שבא עם הקיט?! המסוק יתפוצץ ויעלה באש באויר אם לא תחליף ל ...
אם אין, מה טוב.
חרא של מסוק :p , יאאלא תתחדש :cool:
תעדכן איך היה הטסטפלייט.
שחר לזרוב
08-11-2011, 09:25:59
יש לי כמה הערות חשובות:
1. לגבי ה-BEC. אם אתה מתכנן להשתמש בזה שהגיע עם הקיט - תחשוב פעמיים. הוא חלש ועלול לעשות לך בעיות לא נעימות באויר. בחו"ל היו דיווחים על איפוס של מערכת הפלייברלס באויר בגלל שה-BEC לא עמד בעומס.
2. לגבי המקלט - אין בו צורך. מערכת ה-3GX משמשת כמקלט וכל מה שצריך לעשות זה לחבר לה את מקלטי הלווין. אין כל תועלת במקלט נוסף - זה רק מקור לכשל בגלל ריבוי החוטים.
3. לגבי הגריפים החדשים שבזנב - בגרסה הראשונה ששוחררה לשוק של הגריפים האלו יש בעיה קטנה. הפתרון פשוט ביותר ואליין יצאו בגרסה מעודכנת. הפתרון אגב פשוט ביותר - להוסיף דיסקית בגודל 8x10x0.1 מילימטר בין מייסב הלחץ ובין המייסב הרדיאלי. בלי הדיסקית הזו אל תטיס בלי הדיסקית הזו יהיו לך בעיות של נדנודי זנב. אגב - בגרסה המעודכנת שאליין יצאו איתה הציר שבין הגריפים (V2 tail rotor hub) ארוך יותר והדיסקית שהוסיפו היא בעובי 0.3 מילימטר.
אגב - המנוע המקורי מצויין :)
mustaki
08-11-2011, 19:35:14
יש לי כמה הערות חשובות:
1. לגבי ה-BEC. אם אתה מתכנן להשתמש בזה שהגיע עם הקיט - תחשוב פעמיים. הוא חלש ועלול לעשות לך בעיות לא נעימות באויר. בחו"ל היו דיווחים על איפוס של מערכת הפלייברלס באויר בגלל שה-BEC לא עמד בעומס.
2. לגבי המקלט - אין בו צורך. מערכת ה-3GX משמשת כמקלט וכל מה שצריך לעשות זה לחבר לה את מקלטי הלווין. אין כל תועלת במקלט נוסף - זה רק מקור לכשל בגלל ריבוי החוטים.
3. לגבי הגריפים החדשים שבזנב - בגרסה הראשונה ששוחררה לשוק של הגריפים האלו יש בעיה קטנה. הפתרון פשוט ביותר ואליין יצאו בגרסה מעודכנת. הפתרון אגב פשוט ביותר - להוסיף דיסקית בגודל 8x10x0.1 מילימטר בין מייסב הלחץ ובין המייסב הרדיאלי. בלי הדיסקית הזו אל תטיס בלי הדיסקית הזו יהיו לך בעיות של נדנודי זנב. אגב - בגרסה המעודכנת שאליין יצאו איתה הציר שבין הגריפים (V2 tail rotor hub) ארוך יותר והדיסקית שהוסיפו היא בעובי 0.3 מילימטר.
אגב - המנוע המקורי מצויין :)
אני אעקוב ואחליט. כרגע אני הולך עם המקורי.
אין לי ברירה. יש לי מודול (של ספקטרום) והבנתי שה g3x לא מדבר עם משדרים בעלי מודול אלה רק ספקטרום או JR מקוריים.
איך אני מוודא שיש לי גרסה אחרונה בלי לפרק את כל המסוק?..
שחר לזרוב
09-11-2011, 07:18:34
הכוונה שלי בגרסה האחרונה היתה לגרסה האחרונה של הגריפים של הזנב. רק תוודא שיש דיסקית דקה כמו שכתבתי בין מייסב הלחץ למייסב הרדיאלי שצמוד לו.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.