PDA

צפייה בגרסה מלאה : מוצר חדש הוויפר500 המשודרג שלי: HYPER VIPER - כדאי לראות..



adibenbasat
23-10-2011, 00:27:16
טוב, הפעם קבלתם ,מבצע,: שתיים באחד, שני סקירות בפוסט אחד..(כול התמונות מעורבבות "לפני" ו"אחרי" בתחתית הדף).

נתחיל בראשון:
אז ככה, רכשתי לי וויפר500 (סוג של פיילון דלק במקור של גרייפלנס מסוג Q500),
הוא הגיע אדום לחלוטין ועיצבתי לו סכמה מאוד פשוטה ומאוד "קלאסית ספורט", עם "אדום פרארי" ורצועות בסכמה של דמקה,
מבחינת הקיט, עשיתי לו כמה שדרוגים מהמקור:
התקנתי לו מנוע HYPER 50 OS עם פרופ 9X10,
יצרתי לו גלגל זנב (במקור יש לו סקיד),
שתלתי לו שני סרוואים בכנפיים במקום אחד במרכז,
הגדלתי לו פי שתיים את נפח מיכל הדלק, ושמרתי על CG בכך שמיקמתי את המיכל מתחת לכנף (כלומר לקחתי אותו אחורה),
את הסרוו של המצערת מיקמת במיקום המקורי של המיכל הדלק.
החלפתי לו כן נסע, לגבוה יותר.
זהו פחות או יותר, צילמנו סרטון שלו (עמוס צילם).
הוא די נוח להטסה אבל הנחיתה ממש לא פשוטה ואפשרית רק עם קאט מנוע, אחרת היא לא נגמרת..


http://www.youtube.com/watch?v=nRepbJN_hm8

באמת טיסן נחמד..דב פנדה זה נחמד..אני לא צריך נחמד..

אז הנה השדרוג השני:
מי שלא הבין- הוא איטי מידי, משעמם לי הטריינר הזה!:mad:
מה עושים?
לקחתי דיסק לחיתוך ברזל ובלי לראות ממטר קיצצתי לו 32ס"מ מאורך הכנף,
למעשה העגלתי למטר (אני מאמין שבעצם תיקנתי טעות של היצרן;)).
החלפתי לו את הגלגלים לקטנים וצרים.
החלפתי לו את האגזוז לאגזוז של JETT ENGINEERING:cool:.
בגדול: "חיזקתי" את המנוע והפחתתי גרר, יצרתי טיסן הרבה יותר "ספורטיבי" וזריז, שמגלגל כמו מברגה, כשלפני כן הוא גלגל כמו זקנה:(.
כרגע אני עם אותו פרופ (APC) שקצת כבד, אחליף אותו פרופ לעץ קל יותר בכדי להגיע לסל"ד גבוהה יותר.
והנה הוויפר החדש, שמו הישראל:

HYPER VIPER

זהו, היום הוא עשה טיסה שלישית במספר, עדיין לא קל לנחיתה, אבל גם זה השתפר..
הטיסן הרבה יותר מהיר ו"זריז" בפניות.. בקיצור- אני מבסוט:o

יהלום צילם ואסף מקבץ מעברים מהטיסה של הבוקר, תהנו:


http://www.youtube.com/watch?v=hKhX2fLSlkA&feature=player_embedded

guyst
23-10-2011, 07:03:34
אין עליך!
תגיד... מה עם איזה סקייל יפה שטס ל א ט .... ;)

adibenbasat
23-10-2011, 10:27:21
אין עליך!
תגיד... מה עם איזה סקייל יפה שטס ל א ט .... ;)

המכסחת דשא היא סקייל שטסה לאט..:D

guyst
23-10-2011, 15:51:21
סקייל יפה..... :D

עמי
23-10-2011, 18:31:58
אדי
כל הכבוד שלא הרמתה ידיים והגעתה לתצורה הנוכחית המדהימה.
אני זוכר את היום שהלכנו לקנות אותו והתלבטנו איזה מנוע יותר מתאים לו רוסי או O.S .
את הבנייה בסטודיו הלא פשוטה שכללה הכנסת מיכל דלק גדול ולא המקורי המצחיק , שתילת סרוואים למאזנות במקום אחד אמצעי ,חיזוקי גוף ועוד.
שלא לדבר על העיצוב הניפלא שרק אתה יודע לעשות .
בקיצור שפו :cool:

Shlomi4046
23-10-2011, 18:38:26
אחד היפים והמהירים שראיתי... שאפו! על השדרוג
אדי אפשר להטיס?:(

adibenbasat
23-10-2011, 19:45:29
אדי
כל הכבוד שלא הרמתה ידיים והגעתה לתצורה הנוכחית המדהימה.
אני זוכר את היום שהלכנו לקנות אותו והתלבטנו איזה מנוע יותר מתאים לו רוסי או O.S .
את הבנייה בסטודיו הלא פשוטה שכללה הכנסת מיכל דלק גדול ולא המקורי המצחיק , שתילת סרוואים למאזנות במקום אחד אמצעי ,חיזוקי גוף ועוד.
שלא לדבר על העיצוב הניפלא שרק אתה יודע לעשות .
בקיצור שפו :cool:

מליק תודה:)
שכחת להוסיף שבנינו אותו ביחד בסטודיו, בנתיים הוא עבר את כול הצינטורים שרק אתה יודע איזה..:o

ושלומי, בשבת הבאה תטיס- בכיף.. כמו הפילטוס:)

sharonx
24-10-2011, 13:14:52
שרשור מרתק !! עבודה יפה מאוד וגם תיעוד לא רע בכלל.



http://www.youtube.com/watch?v=uMVNocIQtGs

adibenbasat
24-10-2011, 13:23:34
:D:D:D
אתה מחזיר אותי לתיכון, לא הפסיקו לשיר לי את זה..:cool:

תודה:)

DarZeelon
24-10-2011, 14:54:28
אדי,


אני לא בטוח שהוויפר שלך לאחר קיצוץ הכנפיים, מהיר יותר משהיה לפני זה...

אמנם הקיצור כשלעצמו, בזווית-התקפה 0° מפחית את הגרר. אבל עם שטח-כנף מוקטן, אתה חייב לטוס באלפא גבוה יותר וזה מגדיל אותו.

אני לא רוצה להיראות כמו הילד מבגדי המלך החדשים, אבל הטיסן שלך לא נראה כל כך מהיר בווידאו שצירפת.

מה זה מהיר? ראה כאן, למשל. יש המון אחרים...


http://www.youtube.com/watch?v=TZ5kuEtshRA

adibenbasat
24-10-2011, 17:21:06
דר,
הוא יותר מהיר ממה שהיה- זה ברור לחלוטין, גם אם תביא את כול התיאוריות בעולם- הוא עדיין במציאות יותר מהיר מקודם..
הוא גם הרבה יותר נח להטסה ולנחיתה (שעדיין לא ממש אידיאלית:rolleyes:), לפני כן הייתי חייב לעשות קאט כדי לנחות:mad:.
בוידאו שצירפת, בכנות, הטיסן לא נראה שטס יותר מהר משלי, ואל תשכח אני עם OS.
חוצמ'זה, מהיר לטיסנים האלו זה סביב ה-200קמ"ש+, שבישבילי זה לא ממש מהיר- זה נחמד, זו בערך המהירות של הטיסן בסרטון טס ואני חושב שגם שלי..
אם הדופלר יעיד שהצלחתי לסגור 200 אחרי השדרוג- אהיה מאוד שמח, כי לפני הקיצוץ מושיק בדק לי והוא גירד את ה-180 (לפי הסרטון הראשון).
אגב לאומת הטיסן בסרטון, לשלי אין גלגלים של פיילון, יש גלגל זנב, מיכל דלק פי שתיים בנפח וכן נסע גדול יותר,
אם הייתי מתחרה עם הטיסן שלי ורוצה ל"גרד" עוד מהירות, יש עוד הרבה מה לעשות, אבל הוא מותאם למנחת שאני מטיס בו.
בתכלס, ה-A-X-TREME שלי לא רואה את שניהם ממטר, הקטגוריה הזו (Q500) לא מהפיילונים הממש מהירים.
:):):)

Shlomi4046
24-10-2011, 19:44:09
+100

eranb
24-10-2011, 19:58:36
הטסתי כזה מקורי ולא משודרג( בניתי לפי
התכנית בדיוק),הטעות היחידה שהייתה
בתיכנונו הינה זוית התקפה לא נכונה שתוקנה ע״י הגבהת חלקם האחורי של המיצביי גובה(בתצורת V) .
עם מנוע OS 55 ,אגזוז נלסון ,פרופ 9x9
ודלק 20-20 הוא היה טיל בליסטי שהגיע
בקלות 200 קמ״ש...ויותר...
לגבי הנחיתות -יש לבוא נמוך ושטוח ולדומם
מנוע לקראת הסוף.
בקיצור טיסן אכזרי !
עצה טובה אחת שיש לי להציע היא דבק לוקטיט על ברגי המתכת שמחזיקים את הכנף לגוף-יש להם נטייה להיפתח בשל רעידות המנוע.

ערן

adibenbasat
24-10-2011, 21:38:22
הטסתי כזה מקורי ולא משודרג( בניתי לפי
התכנית בדיוק),הטעות היחידה שהייתה
בתיכנונו הינה זוית התקפה לא נכונה שתוקנה ע״י הגבהת חלקם האחורי של המיצביי גובה(בתצורת V) .
עם מנוע OS 55 ,אגזוז נלסון ,פרופ 9x9
ודלק 20-20 הוא היה טיל בליסטי שהגיע
בקלות 200 קמ״ש...ויותר...
לגבי הנחיתות -יש לבוא נמוך ושטוח ולדומם
מנוע לקראת הסוף.
בקיצור טיסן אכזרי !
עצה טובה אחת שיש לי להציע היא דבק לוקטיט על ברגי המתכת שמחזיקים את הכנף לגוף-יש להם נטייה להיפתח בשל רעידות המנוע.

ערן

כן, עניין הברגים קצת בעייתי, כבר לא פעם אחת הטיסן חזר כשבורג אחד חצי בחוץ,
בטיסות האחרונות אני סוגר הכי חזק שאפשר (בלי למעוך את הכנף כמובן) ולא נפתח בנתיים אף בורג.
אגב, איזה פלאג השתמשת? אנחנו בשטח הטסנו עם OS 8 והוא בשלב מסויים התאדה,
בטיסות האחרונות שלי שמתי OS 7 שאמור להיות יותר עמיד בחום וכרגע הוא מחזיק מעמד יפה.
:)

haimgil
24-10-2011, 22:55:43
שים מעט טפלון על הברגים זה ימנע את הבעיות של הפתיחה.

eranb
25-10-2011, 07:04:30
הפלג מתאדה כנראה מתערובת ענייה,תנסה
להעשיר במעט את המנוע.
לגבי הלוקטייט-לא הייתי מפרק את הכנף מהגוף בזמן ההובלה כך שלא הייתה בעיה..

adibenbasat
25-10-2011, 11:17:22
הפלג מתאדה כנראה מתערובת ענייה,תנסה
להעשיר במעט את המנוע.
לגבי הלוקטייט-לא הייתי מפרק את הכנף מהגוף בזמן ההובלה כך שלא הייתה בעיה..

אני רוצה שהמנוע יצרח, בכול מקרה אני משתמש בדלק 30% שיש בו יותר שמן, נראה אם הפלאג 7 יחזיק מעמד בהמשך..
נושא סגירת הכנפיים, עכשיו זה באמת אפשרי לסגור אותך באופן קבוע ולהכניס לרכב, עדיין מעדיף שיהיה ניתן לפירוק בהובלה.
לגבי טפלון שחיים הציע, אין לי ספק שזה יפתור את העניין, הייתי מעדיף משהוא קבוע ולא לשים כול פעם טפלון,
מצד שני, כמה אני כבר צריך לשים..? סוגר את הברגים פעם אחת בבוקר שבת ופותח כשעוזב את המנחת, נראה לי שאלך על טפלון...:o

אגב, רונן מדד בדופלר:
222.3קמ"ש:cool:

שמבחינתי זה הישג עצום, אני כיוונתי יותר ל-200 + קצת..:):):)

DarZeelon
25-10-2011, 15:48:47
אדי,


מהירות מרשימה מאוד...
באיזה מכשיר מדד רונן בדופלר? מכ"מ, או באמצעות היסט תדירות צליל מחושב?

לגבי מצתים; OS #7 הוא חם יותר מ-OS #8 (ורק דרגה אחת קר יותר מהמצט הלוהט ביותר; OS #6).
מצת חם יותר סיכוייו להישרף גדולים יותר; לא קטנים יותר!

כדי להימנע מזה (ועוד עם דלק המכיל 20-30% ניטרו), עליך להחליף למצת קר יותר.
ל-OS יש את #10, אבל כמו כל המצתים שלהם הוא באורך בינוני, מה שממקם אותו שקוע בחלל תא-השריפה.

עדיף שתשתמש במצת Rossi R5 או R6. הם עמידים בהרבה והם באורך מלא, מה שממקם את המצת באופן אידאלי בתא-השריפה.


חיים גיל,


טפלון (PTFE (http://en.wikipedia.org/wiki/PTFE)) הוא חומר שמפחית חיכוך, מאפשר לכדור לחדור דרך שכפ"צ ולכל דבר אחר להחליק על רעהו...
הוא לא נועד למנוע השתחררות של ברגים - להיפך, הוא עלול לאפשר אותה.
הוא ידוע כחומר היחיד בעולם, שבו אפילו שממית אינה מצליחה להיאחז...

לוק-טייט זה משהו אחר לגמרי. מאוד לא חלק...
אפשר לנעול ברגים גם באמצעות חוט-אבטחה, אבל זה לא נראה לי מתאים למשהו שצריך לפרק באופן חוזר.

adibenbasat
25-10-2011, 17:07:12
קודם כול, חייב לתקן, רונו ולא טל (רונן טל:o).
דר, איך החלפת הפלגים יכולה להשפיעה על עבודת המנוע? כרגע ה-OS 7 עובד ונשמע טוב (זאת אומרת עדיין לא נשרף..)-
אם אשים פלאג שאמור להיות מותאם לטמפ' גבוהה יותר, OS 10 או ROSSI 5\6 ? אגב יש לי מס' 3, יכול להתאים?
אני לוקח בחשבון שכרגע אני עם פרופ APC כבד וכשאחליף לפרופ עץ הסל"ד יעלה (וכנראה גם הטמפ'), אפשר לשמוע בסרטון שהמנוע לא ממש צורח עם הפרופ הזה..

עמי
25-10-2011, 17:50:53
נכון משתמשים בטפלון בד"כ על צינורות לאטימה .
עדיף להשתמש באומים מסוג ניילוק בגוף הטיסן - לא יודע אם יש כאלו שנינעצים בעץ
יש גם אפשרות לטפטף טיפת דבק מיוחד על התבריג שמקשה על הפתיחה - יש לרכוש ברגים כאלו כבר עם הדבק .

DarZeelon
25-10-2011, 18:04:07
אדי,


פְּלָג חם (יש להוסיף 'א' באמצע מילה בתעתיק עברי, רק אם היא מייצגת 'a', 'e' או 'u' עיצורית. ה-'u' במילה plug היא אם קריאה (vowel); לא עיצור) מתאים יותר ככל שהמנוע קטן יותר בנפחו; וככל שיש בדלק פחות ניטרו.

רוסי R3 הוא פלג חם! ה-R4 מקביל בערך ל-OS #8 מבחינת דרגת החום. אתה צריך מצת קר יותר; לא חם יותר.
זה לא רק הנושא של שרידות המצת; וגם בעניין זה, מצת קר ישרוד במקום שמצת חם עלול להישרף.
ה-OS #10 מקביל בערך לרוסי R5, מבחינת דרגת חומו.

ה-OS #7 שיש בו כרגע רק שורד... פלג קר יותר יאפשר לך לסגור יותר את המחט.


המנוע שלך לא צורח עם מדחף APC 9x10, כי העומס שלו מקביל בערך ל-10x8, או ל-11x6. זה מדחף 'כבד' למדי, למרות קוטרו הצנוע לכאורה!

Boogle
25-10-2011, 18:46:31
דר, הטייפ הלבן, המכונה סרט טפלון על ידי שרברבים, מיועד לייצר אטימה לנוזלים על תבריג ואיני בטוח כלל שאכן זהו הטפלון הידוע. (שלו יש, אגב, עוד כמה תרכובות פרט לptfe)

בעניין אבטחת הברגים, לא התעמקתי איזה סוג שמת, אדי, אבל אחת השיטות שיחסית תקל עליך לפרק היא קידוח קדח בראש הברגים בניצב לציר של הבורג (מה שנקרא- מהצד) והשחלת תייל ברזל (חוט ברזל בשפת העם) דרך שני הראשים ומתיחתו על ידי ליפוף על עצמו. האפקט הישיר הוא שתמיד ראש אחד יתנגד לסיבוב של הראש האחר.

אהה ועוד דבר דר, אני מסכים עם אדי שהקיצוץ יכול לשפר בתנאי שהגברת מהירות.
נוסחת העילוי תלויה ביחס ישר במקדם העילוי ובשטח הכנף בעוד במהירות היא תלויה בריבוע.
לכן בכדי לקיים כוח עילוי נתון, ניתן להגדיל את המהירות במעט פחות מאשר הקטנת את שטח הכנף בהנתן ז "ה נתונה, ואם הגדלת המהירות היא יותר מאשר הקטנת השטח, תוכל אף לרדת בז "ה בכדי לקיים את העילוי הנדרש. זה, אגב, יוריד עוד את הגרר.
ועוד דבר, אם כבר ערכתי את ההודעה, מותר במילין לועזיות להוסיף את א ' התנועה, מותר להצליב אותיות בעלות צליל דומה (ת- ט) ומותר לכתוב איך שרוצים, זו הנחיית האקדמיה ללשון העברית, במידה ורצו להתערב יותר, היו מעברתים את המילה. ונותנים לה הטיות...
פלאג, פלאגיינו, פלאגייך ופלאגיים.
אני, אגב, מעדיף לראות את הא' ולא לראות מילה שמזכירה לי פלג נחל...

Sent from my mobile please excuse typo's

DarZeelon
25-10-2011, 20:23:56
בנצי,


מאז שלמדנו שאפשר בקלות לנקד מילים במקלדת (פְּלָג), איש לא יוכל לטעות ולחשוב שכתובה מילה אחרת (פֶּלֶג - זה גם שם בני).
כל מי שלא יודע עדיין, כך מנקדים במקלדת! (http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/motytp/xadash/nikud.htm)
(מצטער, אני לא יכול לעזור לך עם האנדרויד...)

כך, כשמקלידים מילה שעלולה להקרא באופן שגוי, מנקדים אותה וזהו (או רק את ההברה שבספק); מה שהופך את הוספת ה-'א' למיותרת לחלוטין...

כאן (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:% D7%AA%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7_%D7%A9%D7%9E%D7%95%D 7%AA_%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%A2%D7%91%D 7%A8%D7%99%D7%AA) כתוב, בנושא "א לציון a: מתי ומתי לא" בסביבות אמצע המאמר: "כאמור, האקדמיה ללשון העברית בדעה שאין להוסיף אל"פים כלל.".
מילון 'רב מילים' אוהב, למרות זאת, להוסיף אל"פים; אך גם הוא לא מוסיף אותה תמיד, במיוחד כשהוספתה עלולה לשנות את ההטעמה של המילה... השם Subaru, למשל, נאמר במקור במלעיל. לאחר שהיבואן התחיל לכתוב 'סובארו', לא רק שהשורוק ב-'ו' שבסוף המילה מבוטא כחוֹלַם, אלא שההטעמה גם עברה להברה השניה...
כישורי הלשון של רוב הישראלים מתחרים בדרגות פיגור שׂכלי מסוימות... אמבציל, אני חושב...:rolleyes::mad:

אני דוגל בגישה של האקדמיה המצוטטת במאמר זה.


לגבי טפלון, זהו המותג בבעלות חברת דופונט, לתרכובת PolyTetraFluoroEthylene.
אין טפלון אחר. מה שיש על המחבת אצלך במטבח, הוא אותו חומר חלקלק ממנו עשוי סרט האטימה של השרברבים.
ולא, זה לא חומר שנועל הברגות. הוא מאפשר הידוק של הברגה בעוצמה גדולה יותר, בגלל שהוא מפחית מאוד את החיכוך בהברגה (וגם מקל את פתיחתה).

ZigiStar
25-10-2011, 21:22:44
בנצי,


מאז שלמדנו שאפשר בקלות לנקד מילים במקלדת (פְּלָג), איש לא יוכל לטעות ולחשוב שכתובה מילה אחרת (פֶּלֶג - זה גם שם בני).
כל מי שלא יודע עדיין, כך מנקדים במקלדת! (http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/motytp/xadash/nikud.htm)
(מצטער, אני לא יכול לעזור לך עם האנדרויד...)

כך, כשמקלידים מילה שעלולה להקרא באופן שגוי, מנקדים אותה וזהו (או רק את ההברה שבספק); מה שהופך את הוספת ה-'א' למיותרת לחלוטין...

כאן (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:% D7%AA%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7_%D7%A9%D7%9E%D7%95%D 7%AA_%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%A2%D7%91%D 7%A8%D7%99%D7%AA) כתוב, בנושא "א לציון a: מתי ומתי לא" בסביבות אמצע המאמר: "כאמור, האקדמיה ללשון העברית בדעה שאין להוסיף אל"פים כלל.".
מילון 'רב מילים' אוהב, למרות זאת, להוסיף אל"פים; אך גם הוא לא מוסיף אותה תמיד, במיוחד כשהוספתה עלולה לשנות את ההטעמה של המילה... השם Subaru, למשל, נאמר במקור במלעיל. לאחר שהיבואן התחיל לכתוב 'סובארו', לא רק שהשורוק ב-'ו' שבסוף המילה מבוטא כחוֹלַם, אלא שההטעמה גם עברה להברה השניה...
כישורי הלשון של רוב הישראלים מתחרים בדרגות פיגור שׂכלי מסוימות... אמבציל, אני חושב...:rolleyes::mad:

אני דוגל בגישה של האקדמיה המצוטטת במאמר זה.


שוב, אתה "מצטט" שגיאה, מתקן אחרים בנוגע לטעות שלא עשו, וגורם לאחרים לטעות (לצערי, לא בפעם הראשונה, וגם לא השניה, אבל נניח לזה). הנה ההמלצה של האקדמיה, אני בטוח שאתה מספיק מוכשר למצוא את אוסף הכללים המלא בעצמך (ולא, הוא לא בוויקיפדיה):

"תנועת a אפשר לציינה ב-א' במקום שהיעדרה עלול לגרום לשיבוש בקריאה, וראוי לכתבה בשמות קצרים בני שתיים-שלוש אותיות (בלי ה-א'). בשמות הקצרים היא נכתבת גם בכתיב המנוקד".

אבל מה זה משנה, מייד יבוא ההסבר שאתה בעצם קובע כללים חדשים, נכונים יותר :)

DarZeelon
25-10-2011, 21:38:41
זיגי,


כפי שצטטת "תנועת a אפשר לציינה ב-א' במקום שהיעדרה עלול לגרום לשיבוש בקריאה, וראוי לכתבה בשמות קצרים בני שתיים-שלוש אותיות (בלי ה-א'). בשמות הקצרים היא נכתבת גם בכתיב המנוקד".
כתבת את זה שכשאפשר לנקד מנקדים.

אם אתה יכול לנקד במקלדת, נקד את המילה, לא תצטרך להוסיף 'א' וגם לא יהיה שום שיבוש בקריאה. האם יש אפשרות שהשם 'פָן-קָבּ' ייקרא לא נכון? האם מבחינתך זה צריך להכתב 'פאן-קאב' כדי שזה ייקרא נכון?

ZigiStar
25-10-2011, 21:50:35
יש להוסיף 'א' באמצע מילה בתעתיק עברי, רק אם היא מייצגת 'a', 'e' או 'u' עיצורית.



האם מבחינתך זה צריך להכתב 'פאן-קאב' כדי שזה ייקרא נכון?

חבר פורום יקר דר,
נסיון העבר לימד אותי שחבל על זמני ועל זמנם של הקוראים האחרים. חוץ מזה, לא בא לי "ללכלך" יותר מידי את השרשור היפה הזה. אתה "ציטטת" כלל של האקדמיה שלא היה ולא נברא, ותיקנת אחרים שינהגו בהתאם. בסה"כ הבאתי את הכלל המלא שממליץ אחרת לגמרי (למעשה, ההיפך). מה שעצוב הוא שזאת לא הפעם הראשונה, מה שמשעשע הוא שזאת לא הפעם האחרונה. איך צריך לכתוב או לא לכתוב מבחינתי, זה בכלל לא חשוב.



כישורי הלשון של רוב הישראלים מתחרים בדרגות פיגור שׂכלי מסוימות... אמבציל, אני חושב...:rolleyes::mad:


ועל זה נאמר: ללא מילים.

eranb
26-10-2011, 05:47:50
אין מנוס ממעבר לכתיבה באנגלית/רוסית/ערבית/גרוזינית ועוד...
השרשור על טיסן מהיר הפך לקרב בלשנים
עכשיו שאלה באוירודינמיקה:
איך נקרא הצ'ופצ׳יק של הקומקום?

להיטרעות בסמכות!

ZigiStar
26-10-2011, 06:48:09
אין מנוס ממעבר לכתיבה באנגלית/רוסית/ערבית/גרוזינית ועוד...
השרשור על טיסן מהיר הפך לקרב בלשנים
עכשיו שאלה באוירודינמיקה:
איך נקרא הצ'ופצ׳יק של הקומקום?

להיטרעות בסמכות!

"בלשנים"? - הצחקת אותי :D

guyst
26-10-2011, 07:05:06
הייתי אומר "בולשים"... ;)

ZigiStar
26-10-2011, 07:48:31
הייתי אומר "בולשים"... ;)

ומשם הדרך קצרה ל-"בולשיט" ;) סליחה, הפרשות שור.

DarZeelon
26-10-2011, 08:29:57
זיגי,


במילה 'גסטרואנטרולוג' ה-'א' עיצורית.

לא ניתן לכתוב את המילה בלי ה-א', אחרת לא תיקרא נכון.
מילים בהן יש 'a', 'e', או 'u' שאינן עיצוריות, ניתן לנקד והן תיקראנה נכון, בלי הוספת שום 'א' מיותרת.

האם אתה חולק על שכתבתי למעלה?


ערן,


לפי שייקה לוי, לצ'ופצ'יק של הקומקום קוראים "זרבובית". לפי ישראל פולי פוליקוב ז"ל, ... "זוּרבָּה-מָה?"

בהודעתי ציינתי עובדות על מצֶתים, דרגת חומם ואורכם, עילוי, זוויות-התקפה, טפלון וכדומה. בהחלט לעניין השרשור.
זיגי לא טרח להעיר עליהן, אלא רק על העברית; שכנראה יְקָרָה לי ולו באופנים שונים...





אהה ועוד דבר דר, אני מסכים עם אדי שהקיצוץ יכול לשפר בתנאי שהגברת מהירות.
נוסחת העילוי תלויה ביחס ישר במקדם העילוי ובשטח הכנף בעוד במהירות היא תלויה בריבוע.
לכן בכדי לקיים כוח עילוי נתון, ניתן להגדיל את המהירות במעט פחות מאשר הקטנת את שטח הכנף בהנתן ז"ה נתונה, ואם הגדלת המהירות היא יותר מאשר הקטנת השטח, תוכל אף לרדת בז "ה בכדי לקיים את העילוי הנדרש. זה, אגב, יוריד עוד את הגרר.



בנצי,


מבלי להיות מהנדס אוירונאוטיקה, מה שציינת למעלה ברור לי.

השאלה היא כזו; האם הגרר הכולל על הכנף המוקטנת, בזווית-ההתקפה בה היא צריכה לטוס כדי לתת את אותו העילוי ובאותה המהירות (של לפני הקיצוץ); גדול יותר או קטן יותר מהגרר הכולל על הכנף המקורית באותה המהירות.
הרי ברור שבאותו מקדם-גרר (איני יודע לציין נכון סָבּ-טקסט בשביל CD יפֶה), כנף קטנה תייצר פחות גרר מכנף גדולה ממנה, אבל האם השינוי (הגדלה) של מקדם-הגרר עקב הגדלת זווית-ההתקפה, גדול או קטן מהקטנת הכנף עקב קיצורה.

שני הנתונים משפיעים על הגרר המחושב ביחס ישר (לא ריבועי), אך במגמות מנוגדות. השאלה היא מה משפיע יותר וזה מה שיקבע אם המהירות תגדל או לא.

טיסנים שנועדו למהירויות גבוהות מאוד, ניחנים בכנף ארוכה מאוד, דווקא, לא קצרה. ראה למטה.

http://sites.google.com/site/cppradistrict3/home/calgarye-f1event/calg_ef1_aug_2011.jpg

http://www.ampra.org.au/images/2011%20WChamps/bundy%20pylon%20finL%20DAY%20045.jpg

אני מניח שיש לכך סיבה טובה מאוד...


אדי,


טיסן קטן יותר נראה תמיד כאילו הוא טס מהר יותר.
אני סבור שלפני השינוי הוא היה מהיר, גם אם עכשיו הוא 'נראה' לך יותר מהיר.

אני מניח שלא מדדת לפני השינוי.

ZigiStar
26-10-2011, 09:00:18
דר, מספיק, אתה מבייש את עצמך. אני אכתוב לך את זה יותר פשוט: בשבועיים האחרונים אתה מצטט שוב ושוב, כחול-כהה ומודגש על-גבי אינטרנט, כלל "מפי האקדמיה" ("רק אם") שלא היה ולא נברא. באופן משעשע, הכלל שכן קיים ממליץ בדיוק ההיפך ממה שאתה טוען בגאון רב. שלב ההתפתלויות שמגיע אח"כ פשוט מביך.
ואם כבר מצטטים את הגששים - טעה, טעית, טועים. לא נורא. עכשיו אפשר להתקדם?

אליקופטר
26-10-2011, 09:06:46
עדי יצא אחלה , מהיר לא מהיר זה עניין יחסי העיקר היצירתיות הלא נגמרת ושאתה נהנה ומהנה!!

adibenbasat
26-10-2011, 14:10:44
אגב, הוא לא יותר מהיר מקודם.. הוא הרבה יותר מהירמ קודם!!!
לפני (דר אם היית עוקב:eek:) הקצוץ הוא נמדד בדופלר ב- 180קמ"ש, אחרי 222.3קמ"ש..הבדל קטן..אפילו לא..הבדלונצ'יק..לא..הבד...;)
אבל זה רק נראה כי הוא קטן:D

Shlomi4046
26-10-2011, 14:27:33
, מהיר לא מהיר זה עניין יחסי העיקר היצירתיות הלא נגמרת ושאתה נהנה ומהנה!!
+1

Boogle
26-10-2011, 15:21:21
דר, לכנף סופית ישנם עוד אפקטים כמו גרר מושרה, אפקט קצה ,השפעות פני השטח , עובי הפרופיל, מנת המימדים ואורך המיתר. בתכנון כלי טייס מתייחסים לכל מעטפת הטיסה.
כשיש ליקוי בתיכנון או תכן יתר, לעתים קיצוץ הכנף משפר, דוגמא טובה הינו הפייפר קאב (א במלעיל) , אשר תוכנן ללא התייחסות לכל הגורמים ואז בא מהנדס, קצץ 30% מהמוטה ויצא הקליפד ווינג קאב, כלי זריז ומיוחד.


מחבת הטפלון אינה מצופה בטפלון אלא מצופה באנודייז אשר עובר הספגה בטפלון, טפלון הוא השם המסחרי של דופונט, הפטנט שלהם כבר נחלת הכלל ובמשפחת החומרים הללו תמצא גם את הFEP, למשל, ועודחומרים מרובי אותיות.

מהבנתי הטכנית, אין מצב שליפוף "סרט טפלון " משפר מקדם חיכוך כלשהוא, הוא בסהכ לא מגיב לחומרים אחרים, עמיד בטמפרטורות גבוהות ומאפשרלדחוס אותו במרווחי הטולרנס של שיני התבריג.
אבל בוא לא ניכנס לעסקי שרברבות, הצעתי לאדי פטנט לנעול ברגים, אשמח לשמוע אם יושם...

Sent from my mobile please excuse typo's

DarZeelon
26-10-2011, 16:02:37
אגב, הוא לא יותר מהיר מקודם.. הוא הרבה יותר מהירמ קודם!!!
לפני (דר אם היית עוקב:eek:) הקצוץ הוא נמדד בדופלר ב- 180קמ"ש, אחרי 222.3קמ"ש..הבדל קטן..אפילו לא..הבדלונצ'יק..לא..הבד...;)
אבל זה רק נראה כי הוא קטן:D

עכשיו ראיתי, אדי, איפה הסתרת את זה... הייתי צריך לעשות Ctrl-F לביטוי '180'...

לידיעתך, כדי שטיסן עם גרר נתון יטוס מהר יותר, הוא צריך הספק מוגבר בחזקה השלישית.
כלומר שאם רוצים שטיסן יטוס במהירות כפולה, ההספק צריך להיות גדול פי 8!

כלומר, שכדי שטיסן שמהירותו 180 קמ"ש יגיע ל-222.3 קמ"ש, הוא צריך 88% יותר הספק!
זאת, כמובן, בהנחה שהגרר שהוא מפתח לא השתנה ושיעילות המדחף נשארה כשהייתה.

אם לשפוט על-פי נתוני ה-OS.46 והסל"ד ש-Jett מדדו עם המפלט המקורי, לעומת ה-JettStream; השיפור בהספק הוא 40% (הסל"ד גברו מ-14,200 ל-15,900).
אני לא יודע לגבי ה-Hyper, אבל אני מעריך שהשיפור בהספק לאחר התקנת ה-JettStream, די דומה.


אני לא חושב שקיצוץ 30 וכמה סנטימטר ממוטת-הכנף יכול להפחית את הגרר הכולל של הטיסן ב-25%...
לדעתי יש טעות מדידה, או שבפעם הראשונה המדידה היתה נגד רוח די ערה; ובפעם השניה, עם הרוח.


בנצי, האם יש לך הערות?

עמי
26-10-2011, 16:17:01
אדי למה תמיד מזכירים לי את ה פוגו ?
הכנף שלו נשארה מיותמת רוצה לחבר לוויפר ולבדוק שיפור במהירות :D:D:D:D

Boogle
26-10-2011, 17:26:50
עכשיו ראיתי, אדי, איפה הסתרת את זה... הייתי צריך לעשות Ctrl-F לביטוי '180'...

לידיעתך, כדי שטיסן עם גרר נתון יטוס מהר יותר, הוא צריך הספק מוגבר בחזקה השלישית.
כלומר שאם רוצים שטיסן יטוס במהירות כפולה, ההספק צריך להיות גדול פי 8!

כלומר, שכדי שטיסן שמהירותו 180 קמ"ש יגיע ל-222.3 קמ"ש, הוא צריך 88% יותר הספק!
זאת, כמובן, בהנחה שהגרר שהוא מפתח לא השתנה ושיעילות המדחף נשארה כשהייתה.

אם לשפוט על-פי נתוני ה-OS.46 והסל"ד ש-Jett מדדו עם המפלט המקורי, לעומת ה-JettStream; השיפור בהספק הוא 40% (הסל"ד גברו מ-14,200 ל-15,900).
אני לא יודע לגבי ה-Hyper, אבל אני מעריך שהשיפור בהספק לאחר התקנת ה-JettStream, די דומה.


אני לא חושב שקיצוץ 30 וכמה סנטימטר ממוטת-הכנף יכול להפחית את הגרר הכולל של הטיסן ב-25%...
לדעתי יש טעות מדידה, או שבפעם הראשונה המדידה היתה נגד רוח די ערה; ובפעם השניה, עם הרוח.


בנצי, האם יש לך הערות?


כתבת שטות ועכשיו אתה זורה מוץ בעינינו???
קרא את מה שזיגי כתב לך.

ובוא נזכר בכתבי חז"ל (מן הסתם הנך בקיא בהם) : "סייג לחוכמה - שתיקה "

לא מעניין אותי הספקים, אתה לא היית בשטח למדוד הספק, אתה לא יודע מה היה הגרר, ואם הוא הוריד את הגרר ביחס של X כאשר ז"ה השתנתה ליחס Y בשילוב גרר מושרה על מאזנת שמאל ביחס Z.
אגב Z דומה לאות עברית מסויימת שאיתה מZיינים את המוח....

קבל ברוח טובה והפסק לטחון, אני בטוח שיש בתפוז פורום הלשון העברית בו ישמחו לקבל את דעותיך העיבריות.

וחוץ מזה, גם אם אדי לא מדד נכון, מה אכפת לך אם זו התחושה שהוא קיבל??? אני לא זוכר שהוא ביקש ייעוץ לגבי הכלי ואופן שינויו, סה"כ האיש התלבט על אבטחת ברגים Screw Securing ....המממ גם פה אם נבודד את המילה הראשונה בשילוב מוח נקבל תוצאה מעניינת.
:D

טוב אני עוצר פה לפני שאני מקבל באן (BAN) ממנהל הפורום, או אולי אני צריך לדבר עם השמטת ה-א' ובעצם מנהל הפורום יעשה לי בן ? (אשתי לא תסכים שמנהל הפורום יעשה לי בן.....:D)

DarZeelon
26-10-2011, 18:20:49
בנצי,


זורֶה מוץ בעיניים? ביקשתי את התייחסותך העניינית לעובדות שכתבתי בתגובה #37.

כמה תגובות של זיגי לדברי בעבר, הביאו להשמטת תגובותיו וגם תגובותי.
אני לא רוצה להכירו ואיני חושב שהוא היה רוצה להכירני.

הלא הדברים היחידים שאנו כטיסנאים יכולים באמת למדוד באמינות סבירה, היא מהירות (פחות) וסל"ד (יותר).
כמעט לאיש מאיתנו אין דינמומטר שמאפשר למדוד הספק, אז אנו מיישמים את לימודי הפיסיקה שלנו כדי לחשב יחס בין הספקים.
גם יחס בין רמות הגרר ובין רמות עילוי, אנו יכולים לחשב מתוך הנוסחאות הידועות.

אז, בהתאם, מה שרשמתי שם הן עובדות - ההגדלה במהירות מזכירה לי שפעם, כשהיינו ילדים ורצינו לדעת לאיזו מהירות מגיעה הסימקה 1000 של השכן, הסתכלנו מהו המקסימום המופיע במד המהירות שלה...


לגבי ארז, אני לא חושב שגם אישתו תהיה מוכנה שהוא יעשה לך בֵּן (או שאתה תעשה לו), אבל אני בטוח שגם הוא לא ירצה (וגם אם כן, זה לא יצא)...:)

Xעמרי
26-10-2011, 20:03:04
זה מדהים!

בשרשור אחד הצלחתי ללמוד יסודות אוירונאטיקה, בלשנות ודקדוק ואפילו שרברבות!
מדהים הפורום הזה

אגב, מתי אתם מתמרחים בבוץ וקופצים אחד על השני בזעקות קרב?

b1yossi
26-10-2011, 20:46:35
אגב, מתי אתם מתמרחים בבוץ וקופצים אחד על השני בזעקות קרב?

בתנאי שבנצי לובש חוטיני......:p

DarZeelon
26-10-2011, 21:04:07
עמרי,


להבדיל ממקרים אחרים בפורום, אני ובנצי לרוב מסכימים זה עם זה.
גם כאן, אני לא מבין בדיוק על מה בנצי לא מסכים, או היכן הוא סבור שלא דייקתי.


אל תצפה שווידאו mud-wrestling ביננו יופץ כאן...

eranb
27-10-2011, 05:17:20
אדי עשה טובה תמכור את הטיסן כדי שהשירשור הנוראי ייגמר כבר..

DarZeelon
27-10-2011, 06:07:53
אדי עשה טובה תמכור את הטיסן כדי שהשירשור הנוראי ייגמר כבר...


למה, ערן?


השרשור מצויין! עד הבוקר ב-6:31 הוא כבר צבר 739 צפיות ועוד היד נטויה.

אנו מדברים בו על נושאים רבים שכל אחד מהם יכול להשפיע על מהירותו של טיסן; וגם על עברית נכונה.
מיושמים בו תרבות הדיון; ואפילו, ר"ל, הומור.

DarZeelon
27-10-2011, 14:06:21
אדי,


אני מאמין שדווקא המדידה הראשונה הייתה קצת פסימית...

טיסני Sport pylon המצוידים במנוע Thunder Tiger .40 Pro, או OS.40FX 'מסריח', על אותו טיסן בדיוק, עם מפלט סטנדרטי הכולל את המחיצה ועם מדחף 9x6 APC, מגיעים ל-160-170 קמ"ש באופן רגיל.

מנוע ה-Hyper הוא חזק בהרבה! קשה לי לקבל שהוא הצליח למשוך רק עד 180... מספר כמו 195-200 קמ"ש נראה לי הרבה יותר אמין לטיסן זה בתצורתו הרגילה, עם מנוע ההיפר ללא ה-JettStream.

adibenbasat
27-10-2011, 16:43:44
אדי,


אני מאמין שדווקא המדידה הראשונה הייתה קצת פסימית...

טיסני Sport pylon המצוידים במנוע Thunder Tiger .40 Pro, או OS.40FX 'מסריח', על אותו טיסן בדיוק, עם מפלט סטנדרטי הכולל את המחיצה ועם מדחף 9x6 APC, מגיעים ל-160-170 קמ"ש באופן רגיל.

מנוע ה-Hyper הוא חזק בהרבה! קשה לי לקבל שהוא הצליח למשוך רק עד 180... מספר כמו 195-200 קמ"ש נראה לי הרבה יותר אמין לטיסן זה בתצורתו הרגילה, עם מנוע ההיפר ללא ה-JettStream.


דר, אני הרגשתי שהטיסן סגר בערך 190קמ"ש, זאת הייתה הערכה שלי לפני הקיצוץ והמדידה, בדופלר יצא בין 7\176- ל-185, המדידה לא הייתה ממש מדויקת בגלל רעשי רקע, התייחסנו, לתוצאה כ-180,
בפועל במצב האופטימלי ביותר הטיסן אולי סגר 185, אבל לא יותר..
עכשיו יש פחות גרר בהרבה, ובמנוע שמגיע לסל"ד גבוהה יותר, יש דבר שאני מאמין שאתה מודע לו אך לא הרגשתי שאתה מייחס אליו, הגרף של הגרר משתנה מול יחס המנוע,
לטיסן שלפני היה "מחסום" מנקודה מסוימת שהמנוע "נעצר" ולא יכל להתמודד, ירידה בגרר מאפשר למנוע לדחוף בפרמטרים "אחרים" מה שמאפשר לו סל"ד גבוהה יותר, בפשטות: מנוע "גדול" וחזק יותר לטיסן קטן יותר!
:):):)

DarZeelon
27-10-2011, 17:43:28
אדי,


הבעיה עם גרר היא שכל עוד אנו נמצאים במשטר ללא דחיסוּת, הוא גדל לפי ריבוע המהירות.
כלומר, נניח שיש טיסן נתון שבמהירות הסופית (סחב = גרר) מפתח גרר של קילוגרם אחד. ואתה משפר את מבנה הטיסן ומפחית את הגרר שלו באותה המהירות ל-800 גרם.

הטיסן המשופר בטוּסוֹ באותה המהירות, יוכל להאיץ, כי יש לו עודף סחב של 200 גרם. אבל ההאצה הזו תסתיים לאחר שמהירות הטיסן גדלה ב-11.8% - וזאת בהנחה שעוצמת הסחב נשארה כשהייתה.

אלא שזה לא נכון. הספק = סחב כפול מהירות; וכשמהירות גוברת, עוצמת הסחב פוחתת...
התוצאה הסופית ללא תוספת לכוח המנוע; הורדת את הגרר ב-20%, שיפרת את המהירות הסופית ב-6-7%.


אלא שבמקרה של ה-Hyper Viper שלך, הגדלת את הספק המנוע שלך ב-40% לערך (לפי פרסומי הסל"ד של Jett ל-OS.46 (http://jettengineering.com/accy/jettstream.html), ממש בתחתית העמוד).
גידול ההספק כשלעצמו, אמור לשפר את המהירות הסופית ב-11.9% (שורש שלישי של 1.40 פחות 1).


אני יודע שלא מדדתי כלום בתנאי אמת. אולי שיפור ההספק שה-JettStream נותן להייפר, גדול יותר משהוא נותן ל-46. AX\FX.


אתה שיפרת בטיסן שלך את המהירות הסופית בשיעור 23.5% ואני רוצה לומר לך שזה ממש קשה לביצוע!

עם ההשכלה התיכונית והאקדמית שלי, שאינה כוללת תואר הנדסי באווירונאוטיקה, אני מנסה לחשב איך עשית את זה...:confused:

עמי
27-10-2011, 18:18:39
דר
יש גם תנאי סביבה שלא לקחת בחשבון :
טמפרטורה ,רוח , גובה התחלתי של הבז , זוית שבירת גלישה , שיאור הזזת ההגאים ,משקל הטיסן ועוד .
גם המדידה עצמה נעשתה ע"י מצלמות שונות ואולי גם תוכנות להוצאת דופלר אחרות -בוצע ע"י אנשים שונים .
אבל זה היה ברור לכלם שהמהירות גדלה ללא ספק :)

DarZeelon
27-10-2011, 21:39:36
אבל זה היה ברור לכלם שהמהירות גדלה ללא ספק :)


עמי,


בזה גם לי לא היה ספק לרגע. המהירות גברה, השאלה הייתה רק למה ובכמה.
כל מה שכתבת נכון, רק שבמדידה בהאזנה של Doppler shift נלקחת כבר הרוח בחשבון. מהירות הקול בה נעים הגלים, היא ביחס לאוויר הנמצא בתנועה (או עומד). גם הטיסן טס ונמדד ביחס לאוויר.

טיסן שמאוזן בחרטום כבד, אכן עשוי לאבד ממהירותו, בגלל שנדרש היסט גדול יותר של הגה-הגובה כדי לשמור אותו בטיסה ישרה ואופקית; והמשמעות היא גרר מוגדל.
ככל שהטיסן כבד יותר, כך יצטרך לטוס בזווית-התקפה גבוהה יותר; יותר גרר, פחות מהירות.

נתוני ה-'בז' לא כל כך רלוונטיים, שכן מדידת מהירות אמורה להיעשות ביעף אופקי; לא לאחר צלילה מגובה קילומטר.

אדי עשה עבודת הסבה מרשימה ועל הישגיו מגיע לו 'שָׁפּוׁ'.

Boogle
27-10-2011, 22:23:52
שוב, אם הגדלת מהירות, באותו המשקל, תצטרך פחות עילוי --זה אומר טיסה בזוית התקפה קטנה יותר מכאן שיש לך פחות גרר מהזוית התקפה ותוספת מהמהירות, אבל גם הקטנת שטח כנף, ומשקל טיסה, לכן בהחלט יתכן מצב שבו תקבל מהירות גדולה יותר. בנוסף גוף גדול משמש מעצור גדול ומנוע שמהירות הלהב האופטימלית שלו לא מושגת, הרי שהלהב "יטחן " אויר ואז נצילות ההנע תרד והנה קיבלת מהירות נמוכה.
עתה אם תקטין את ההתנגדות ותאפשר לפרופ להגיע למהירות הטיסה שבה נצילותו עולה, אזי תנצל יותר הספק להנע, תטחן פחות אויר ותגיע למהירות גדולה אף יותר.

אני אף פעם לא שולל תוצאה, במיוחד שיש עדים לתופעה.



Sent from my mobile please excuse typo's

DarZeelon
28-10-2011, 06:45:05
אני אף פעם לא שולל תוצאה, במיוחד כשיש עדים לתופעה.


בנצי,


גם אני לא פסלתי; ואני נוטה לפסול טענות באופן 'קטלני', רק במקרי הגזמה כבדים במיוחד.

לעומת זאת, היות שהשיפור שדווח נראה היה 'טוב מדי', היבעתי ספק וניסיתי להסביר את ההפרש בחישובים תאורטיים.
אני עדיין במידה של ספק; עד כמה אפשר להפחית את הגרר של פרופיל סימטרי; בייחוד כשחייבת להתקיים זווית-התקפה חיובית כלשהי.

Boogle
28-10-2011, 07:44:12
פתח גרפים של cl ו - cd לפרופיל כלשהו דומה, אני מניח שתראה שיפןר מהותי בגרר עקב הקטנה ז "ה.
אבל החלק המשמעותי פה, שלא חישבת, זו נצילות המנוע והפרופ בסלד המדובר, ככל שתצליח לאפשר לפרופ להגיע אל מהירות הפסיעה כך תנצלו במיטבו, ככל שתהיה נמוך ממהירות הפסיעה, כך תפסיד יותר.
אתן לך אנלוגיה מחשמלי :
פאן קאב (:)) צריך מנוע של כ300 וואט.
שים עליו פרופ 10*5 עם סט אפ של שלושה תאים ומנוע של כ1000kv יצרוך 300 וואט ויטוס מעולה! עתה נחליף את המנוע הנל במנוע 2200kv עם פרופ 6*5 , תצרוך 300 וואט אבל תעמוד במקום.... ואני חותם על זה שהסוויפט שלי עם המנוע הקטן מהיר מהפאן קאב שלי עם המנוע הגדול.

Sent from my mobile please excuse typo's

DarZeelon
28-10-2011, 14:18:41
בנצי,


חשבתי שיהיה פשוט יותר להוריד תוכנה שתוכל למדוד את הסל"ד מתוך הוידאו...
זה לא עלה בידי (הורדתי, הפעלתי, זה מודד רק 0...).
אם תוכל לומר לי מהו הסל"ד של מנוע ה-Hyper Viper בנקודת החליפה, או במיצוּע בין התקרבותו להתרחקותו, זה יכול לעזור בחישוב אם המהירות מתאימה לסל"ד (זו לא ההגדרה של יעילות המדחף).

בכל מקרה, עם פסיעה של "10, הסל"ד של מהירות הפסיעה הוא 14,587, במהירות 222.3 קמ"ש.
מנועי Class 428; מה שידוע כ-Q500 יעודי (http://jettengineering.com/engines/all-race.html), מסתובבים ב-19,000 סל"ד ויותר, עם מדחף 8.8x9, על הקרקע.
כמובן שבטיסה, הסל"ד עולים מהותית.

לגבי נושא הגרר של הטיסן, יש יותר מדי 'שטחים מתים', לגביהם אני צריך להניח הנחות...
ובכל מקרה, גם בזווית-התקפה של 0°, יש לפרופיל סימטרי מקדם-גרר הגדול מ-0. הגידול במקדם-גרר בזוויות התקפה שטוחות יחסית, מתון מאוד, כך שלא יכולה להיות וודאות שהגרר הכולל של הטיסן פחת באופן מהותי ואיפשר גידול משמעותי כל כך במהירות.

DarZeelon
28-10-2011, 17:36:54
בנצי,


הוספתי עקומות של פרופיל NACA0012, הנהוג בטיסני Q500.

http://avstop.com/ac/flighttrainghandbook/imageqdt.jpg

תוכל לראות שמקדם הגרר ב-α=0° הוא 0.02, בעוד שאפילו כש-α=4.5° הוא רק ב-0.03.
טיסן מסוג זה טס בערכי α נמוכים יותר בדרך כלל.

ההבדל במקדם העילוי בין טיסה ב-α=1.5° לבין α=3°, הוא פי 2 לערך; בעוד ההבדל בין אותן זוויות-התקפה במקדם הגרר, קטן מאוד.

דניאל דקל
29-10-2011, 09:16:16
דר, אבשלום קור מאחוריך :D

adibenbasat
29-10-2011, 10:49:53
אוקיי,
מושיק הדליק אותי עם הסאונדאונר המשוגרד שלו והזמין אותי ל"תחרות" ידידותית עם ה- HYPER VIPER שלי, להזכירכם:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?40685-(-H9-sundowner-36-(SD-36&

קודם כול היה כיף לא נורמלי לעשות באזים ביחד, לשנינו יש את אותו מנוע מחוזק עם אגזוז של ג'ט שצורח באופן נפלא:o
התוצאות על פי עדים בשטח (כולל מושיק) היו לטובת הויפר, ובכול זאת מדובר ב"תחרות ידידותית";)..בפעם הבאה אולי נצלם..:cool:
אוי... מהירות זה הירואין:eek:

מושיק
29-10-2011, 11:29:32
על איזו תחרות ידידותית אתה מדבר!!!
אל תדבר איתי יותר לעולם :mad: ככה אתה עוקף אותי ועוד מימין!
אני לא רוצה להישמע קטנוני אבל המנוע שלך במצב הרבה יותר טוב משלי.שלי בתהליכי גסיסה.
אתה מטיס עם פרופ 9X10 APC ואני עם פרופ 9.5X9 עץ (המנוע שלי מתחמם עם פרופ 9X10).
ולכן ניצחת ;)

אל תענה לי אפילו כי אני לא התייחס :D

adibenbasat
29-10-2011, 12:02:12
ששש......לא לענות...נראה לך?!!!
המנוע שלך גוסס.. אני מטיס עם פרום מטיטנים.. הפרופ שלך מקרקר... המנוע שלי מתקרר.. שלך מתחמם.. אתה מטיס עם כיוון סיבוב כדור הארץ.. אני נגד הכיוון..
אהההההההההה!!! די תירוצים!!!
אז כן, אתה נשמע קטנוני;)
:D

עכשיו ברצינות, מה עם הפיילון רוני והסטאפ החדש???
:):):)

DarZeelon
29-10-2011, 12:39:07
דר, אבשלום קור מאחוריך :D

מה?? איפה? אני כבר בורח... גם מרוביק רוזנטל...:eek:


מושיק, אדי,


לזה אני קורא: "ז'וז'ו חנוק אותו, ז'וז'ו חנוק אותו!"

מושיק
29-10-2011, 13:10:58
אדי,
פיילון רוני יחזור לטוס ,אבל בינתיים בכל זמן פנוי שיש אני מסדר את הבית החדש:cool:

נ.ב
מחפש סטאפ מתאים לבית 4 חדרים אני לא רוצה שיטוס מהר מידי:D

adibenbasat
29-10-2011, 15:04:33
קודם כול הבית:)
אך, איזה בית יפה, מיכלי באופוריה:) וגם השכנים נחמדים:o
זוכר את "הבית המעופף"? מאיפה קלטנו את זה, ירדן לא?