התחברות

צפייה בגרסה מלאה : 700E או לחשמל את ה700N עם קיט שדרוג? מה אתם ממליצים?



AMIR
23-10-2011, 18:01:16
לאחרונה אני מוצא את עצמי מתעניין מאד בתחום החשמליים.
יש לי טירקס 700 ניטרו משודרג מכל כיוון, עוברת לי בראש המחשבה על מסוק חשמלי גדול,
הבעייה שאין כרגע תקציב ומקום ומסוק נוסף ולכן החלטתי להמיר את ה700 ניטרו שלי בחשמלי.
מה אתם ממליצים?

1. להשקיע בקיט שדרוג ולחשמל את ה700 ניטרו.
2. להשקיע בקיט 700E (ולמכור את הניטרו)

לתשובותיכם המנומקות אודה.

בברכה,
אמיר

RonTo
23-10-2011, 18:43:36
חד משמעית, להסב לחשמלי. שלי עובד כבר שנתיים רצוף עם אפס תחזוקה, נוח לתיקונים וטס מדהים. קיט יעלה לך הרבה יותר מביצוע הסבה (כמובן שזה גם תלוי בסטאפ שתבחר)

AMIR
23-10-2011, 18:56:12
תודה טוסמן, אתה יכול להמליץ לי על קיט ספציפי?
האם על הקיט הסבה של KDE יש לבצע מודיפיקציה לגוף הנוחכי? (כגון קדיחת חורים וכו'?)

חשבתי ללכת על המנוע של אליין ( 510M) ובקר של קאסטל 160 HV ICE2.
מה אומר?

guyro
23-10-2011, 18:57:07
תודה טוסמן, אתה יכול להמליץ לי על קיט ספציפי?
האם על הקיט הסבה של KDE יש לבצע מודיפיקציה לגוף הנוחכי? (כגון קדיחת חורים וכו'?)

שתהיה לי בריא.....

AMIR
23-10-2011, 19:02:36
:D:D:D:D
זה הכל בגללך אתה יודע את זה נכון?????

guyro
23-10-2011, 19:06:27
:D:D:D:D
זה הכל בגללך אתה יודע את זה נכון?????

ואיך אני אשם עכשיו ?

RonTo
23-10-2011, 19:16:06
ואיך אני אשם עכשיו ?
אתה תמיד אשם...
אמיר, סט אפ סביר בהחלט למרות שאישית הייתי הולך על מנוע אחר.... שוב, אישית! וגם מסתפק בבקר 120 למנוע הזה.
לגבי קיט, של KDE מעולה ועושה את העבודה מצויין. מחייב קדיחת שני חורים בפריים אם אינני טועה.
אופציה נוספת היא הקיט של ריי נמובי - זהו הקיט שמותקן אצלי.

AMIR
23-10-2011, 19:43:11
אפשר קישור?

ממליץ ללכת על ג'ייב או על קאסטל?
ואם לא מנוע של אליין מה המנוע שאתה ממליץ?

גיא, ביקור אצלך העלה לי את החשק.... קשות אבל....

שחר לזרוב
23-10-2011, 20:09:57
אמיר,
גם אני הייתי באותה הדילמה כמו שלך לפני זמן לא רב, ולבסוף הלכתי על הקיט המקורי של אליין.
השיקול היה שיקול כלכלי - לקנות את ערכת השידרוג + מנוע + בקר + גג"ש + פיניון + כל מיני שטויות אחרות - יוצא יקר יותר מאשר למכור את המסוק ולקנות חשמלי חדש.
מלבד זאת - בדגם החדש (700E V2) ישנם כמה שידרוגים שאהבתי כמו מגש סוללות ממתכת עם נעילה, גג"ש ופיניון אלוכסוניים, פריים מוכן ומותאם לבית מייסב שלישי לציר הראשי, מבנה ראש חדש ומשופר, קופסת זנב משופרת עם נדנדת זנב משודרגת, פושרוד זנב קרבון וסרוו זנב שממוקם מאחור בחיבור ישיר לפושרוד בלי נדנדות בדרך (כמו שיש בניטרו), חופה חדשה ויפה, נדנדות הגה גובה ומאזנות מותאמות לפלייברלס (גיאומטריה שונה שמאפשרת רזולוציה גבוהה יותר בסרוואים).

אני לא נוקט דיעה לגבי מה טוב יותר - הסבה או מסוק חשמלי מקורי - אני רק מפרט את השיקולים שהיו לי בעת הקניה.
מה שבטוח - אתה תיהנה מאד מהחשמלי - זה עולם אחר לגמרי - ראית בתחרות !!!
בהצלחה :)

wonderd
23-10-2011, 20:14:10
לדעתי אם אתה אוהב להטיס הרבה, אתה קצת תתבאס מההסבה - אתה לא תוכל להחליף סוללות בלי להוציא כל פעם חופה, אני יודע שזה די מפריע לי ב TDR..
אין שום סיבה שקיט חשמלי יעלה לך יותר, להיפך - אתה תחסוך כסף אם תקנה קיט מוכן, היום לא צריך לשדרג או להחליף שום רכיב לדעתי.
היתרון היחיד שאני רואה בהסבה הוא שאם תרצה תוכל להחליף חזרה לניטרו, אבל אחרי שתחווה את ההטסה החשמלית - לדעתי לא תרצה לחזור..:)

ziki
23-10-2011, 20:17:14
אני בדעה של שחר
אם הדילמה היתה V1 חשמלי מול ניטרו הייתי הולך על הסבה כמו שרון המליץ.
במקרה של V2 אכן מדובר במסוק שעבר מתיחת פנים לא קטנה.

sagi
24-10-2011, 01:40:25
אמיר אני מבין שאתה משועמם לאללהההההה....... :)
תתחיל כבר להטיס ולהנות מהמסוק במקום להתחיל
הרפתקאה חדשה ! אני לפחות מחזיק מעמד שנה עם המסוק :D
ולגבי חשמלי או ניטרו אין ספק שחשמלי לוקח אבל לכל דבר יש
חסרונות ויתרונות אל תשכח את זה בשיקולים שאתה לוקח !

אליקופטר
24-10-2011, 05:46:03
אמיר אני מבין שאתה משועמם לאללהההההה....... :)
תתחיל כבר להטיס ולהנות מהמסוק במקום להתחיל
הרפתקאה חדשה ! אני לפחות מחזיק מעמד שנה עם המסוק :D
ולגבי חשמלי או ניטרו אין ספק שחשמלי לוקח אבל לכל דבר יש
חסרונות ויתרונות אל תשכח את זה בשיקולים שאתה לוקח !

אמיר בהצלחה,שגיא למה אתה מוריד לבחור את החשק ,אך אני יתחדש בחלקי חילוף חדשים לטירקס שלי?

:D:D:D

RonTo
24-10-2011, 07:17:00
אפשר קישור?

ממליץ ללכת על ג'ייב או על קאסטל?
ואם לא מנוע של אליין מה המנוע שאתה ממליץ?

גיא, ביקור אצלך העלה לי את החשק.... קשות אבל....

קישור לקיט ההסבה הזה אין אפשרות לתת לך כי הוא לא נמכר באופן סדיר בחנויות. אם תרצה, אוכל לקשר אותך עם היצרן. קיט זה אגב, מגיע עם מנוע ניו 1915 או בלעדיו.

לגבי מנוע אחר, אני חושב שהסקורפיונים למיניהם נותנים תמורה מעולה לעלותם.

קסטל או ג'ייב? אין שום הצדקה לטעמי לקנות ג'ייב. הוא יקר באופן שערורייתי וללא הצדקה שכן כיוון נכון של בקרי קסטל מביא לאותן תוצאות.

wonderd
24-10-2011, 09:08:59
קח מנוע של אליין - 510KV, ייתן לך תמורה מעולה לכסף. אם אתה מתעקש על חזק יותר - לך על ה XERA, לא זוכר בדיוק את הדגם, אני אבדוק בערב, אבל הוא פשוט מעולה, לא הטסתי איתו אבל בכל הדיונים לא שמעתי מילה אחת רעה עליו.
אני גם לא רציתי בהתחלה ללכת על הג'ייב, אבל בסוף השתכנעתי ואני מאוד מרוצה, קצת יקר כמו שרון אומר, אבל נותן תמורה מלאה לכסף, אם אתה לוקח מנוע אליין או קונטרוניק - אתה יכול להטיס עם ה 80HV, אם אתה הולך על מנוע חזק יותר (סקורפיון LE או KDE) - צריך להשיג את ה 120HV.
איך אמר לי מישהו כשאמרתי שלדעתי לא שווה לשלם כ"כ הרבה כסף - הבקר הזה פלאג & פליי אמיתי - תרכיב, תגדיר מצב מתאים ולך להטיס בלי כל מיני דאגות מיותרות, אין PWM, אין טיימינג ואין בטיח. אני מאוד אוהב את כל האפשרויות שיש לתיכנות בקסטל אבל הפשטות של הקונטרוניק מנצחת. אני לא זוכר שהתעסקתי עם התיכנות של הקונטרוניק יותר מ 3 דקות ומאז מעולם לא חזרתי לחשוב עליו בכלל..

liron mizrahi
24-10-2011, 09:19:54
אמיר עזוב אותך עכשיו הרפתקאות אחי תטיס תהנה ובהמשך תחליף לחשמלי.
יש לך בית על הראש עכשיו;)

RonTo
24-10-2011, 09:25:04
קח מנוע של אליין - 510KV, ייתן לך תמורה מעולה לכסף. אם אתה מתעקש על חזק יותר - לך על ה XERA, לא זוכר בדיוק את הדגם, אני אבדוק בערב, אבל הוא פשוט מעולה, לא הטסתי איתו אבל בכל הדיונים לא שמעתי מילה אחת רעה עליו.
אני גם לא רציתי בהתחלה ללכת על הג'ייב, אבל בסוף השתכנעתי ואני מאוד מרוצה, קצת יקר כמו שרון אומר, אבל נותן תמורה מלאה לכסף, אם אתה לוקח מנוע אליין או קונטרוניק - אתה יכול להטיס עם ה 80HV, אם אתה הולך על מנוע חזק יותר (סקורפיון LE או KDE) - צריך להשיג את ה 120HV.
איך אמר לי מישהו כשאמרתי שלדעתי לא שווה לשלם כ"כ הרבה כסף - הבקר הזה פלאג & פליי אמיתי - תרכיב, תגדיר מצב מתאים ולך להטיס בלי כל מיני דאגות מיותרות, אין PWM, אין טיימינג ואין בטיח. אני מאוד אוהב את כל האפשרויות שיש לתיכנות בקסטל אבל הפשטות של הקונטרוניק מנצחת. אני לא זוכר שהתעסקתי עם התיכנות של הקונטרוניק יותר מ 3 דקות ומאז מעולם לא חזרתי לחשוב עליו בכלל..

אלעד, הוא לא קצת יקר - הוא עולה יותר מפי שתיים!!!

wonderd
24-10-2011, 11:15:49
תלוי מה קונים, אצלי ה 80HV עושה את העבודה של ה 120HV יפה מאוד, בעיקר כשקונטרוניק מצהירים שעם קירור נאות הוא יכול להגיע לכפול מההספק הקבוע שלו. במקרה כזה הוא עולה קצת פחות מפי 1.5.
אני מסכים שהבקר יקר, לא בטוח שהמחיר מוצדק, אבל כמו שכתבתי - הוא נותן לי הרבה שקט.

דרך אגב, אם מתאמצים אפשר להשיג במחיר סביר למדי. מניסיון.

לירון - תן לבנאדם להתקדם - למה רק אתה יכול?? :)

ziki
24-10-2011, 13:36:29
למען הסדר הטוב.
לקונטרוניק יש PWM ויש טיימינג רק שהוא יודע להתכוונן אוטומטית מול המנוע וגם לשנות את ערכי ה PWM תוך כדי עבודת המנוע בצורה אופטימלית מה שה CC לא יודע לעשות.
בערכים אלו ניתן לשלוט גם באופן ידני עם כרטיס תכנות ייעודי אך לרוב מדובר בפעולה מיותרת לחלוטין.
כמו כן מדובר בבקר שמיועד למגוון רחב של שימושים אפילו כבקר של סירות ולכן הוא בנוי מוגן מים (עוד סיבה למחירו).
גודלו הפיסי הקטן ביחס ל CC המקביל אליו מעיד על רכיבים נצילים יותר שהרי החום חייב להתפזר לאן שהוא ויכולת אספקת הזרם שלו מוכפלת באמצעות תוספת צלעות קירור בלבד שאינם בנמצא בגרסת הבקר הבסיסית שאף היא עובדת נהדר עם נתונים זהים ל CC.
כמו כן, הבקר מצויד בהגנות רבות ובכלל נחשב למוצר גרמני משובח ואיכותי גם ברמת ה BEC שלו.
הביקורות עליו בעולם (ויש לא מעט כאלו ברשת) יעידו שהגברנור המצוי בו הוא הטוב והמדויק בעולם.
חסרונו היחיד הוא במחיר, אכן כפול מ CC שעם כיוון נכון גם הוא נותן תוצאות מרשימות ביותר.
מכאן שכל אחד יעשה את שיקולי הקנייה שלו.
את התחביב הזה אפשרת לקחת להמון כיוונים.
אם הייתי בונה היום מסוק נוסף עדיין הייתי בוחר בקונטרוניק.

RonTo
24-10-2011, 13:49:46
למען הסדר הטוב.
לקונטרוניק יש PWM ויש טיימינג רק שהוא יודע להתכוונן אוטומטית מול המנוע וגם לשנות את ערכי ה PWM תוך כדי עבודת המנוע בצורה אופטימלית מה שה CC לא יודע לעשות.
בערכים אלו ניתן לשלוט גם באופן ידני עם כרטיס תכנות ייעודי אך לרוב מדובר בפעולה מיותרת לחלוטין.
כמו כן מדובר בבקר שמיועד למגוון רחב של שימושים אפילו כבקר של סירות ולכן הוא בנוי מוגן מים (עוד סיבה למחירו).
גודלו הפיסי הקטן ביחס ל CC המקביל אליו מעיד על רכיבים נצילים יותר שהרי החום חייב להתפזר לאן שהוא ויכולת אספקת הזרם שלו מוכפלת באמצעות תוספת צלעות קירור בלבד שאינם בנמצא בגרסת הבקר הבסיסית שאף היא עובדת נהדר עם נתונים זהים ל CC.
כמו כן, הבקר מצויד בהגנות רבות ובכלל נחשב למוצר גרמני משובח ואיכותי גם ברמת ה BEC שלו.
הביקורות עליו בעולם (ויש לא מעט כאלו ברשת) יעידו שהגברנור המצוי בו הוא הטוב והמדויק בעולם.
חסרונו היחיד הוא במחיר, אכן כפול מ CC שעם כיוון נכון גם הוא נותן תוצאות מרשימות ביותר.
מכאן שכל אחד יעשה את שיקולי הקנייה שלו.
את התחביב הזה אפשרת לקחת להמון כיוונים.
אם הייתי בונה היום מסוק נוסף עדיין הייתי בוחר בקונטרוניק.

ציקי, תוכל בבקשה לתת קישור בו מצהיר היצרן כי בעזרת צלעות קירור יכולת אספקת הזרם מוכפלת?
אני מעולם לא ראיתי כזו הצהרה ואני ממש נמצא כעת בדילמה לגבי פרויקט מסויים ;)

ziki
24-10-2011, 13:54:16
ציקי, תוכל בבקשה לתת קישור בו מצהיר היצרן כי בעזרת צלעות קירור יכולת אספקת הזרם מוכפלת?
אני מעולם לא ראיתי כזו הצהרה ואני ממש נמצא כעת בדילמה לגבי פרויקט מסויים ;)

למיטב זכרוני זה כתוב בחוברת הבקר ובאתר של קונטרוניק
אחפש מאוחר יותר ואעלה את המידע הזה.

wonderd
24-10-2011, 14:43:32
אני גם ראיתי את זה שחור על גבי דהוי (http://www.kontronikusa.com/kontrol.html) :

Power by coolness
Noticeable is the huge cooling plate. It is perfectly connected with the power parts, provides good heat transfer and enables additional cooling to be realized. It is possible to raise the performance enormously by installing an additional air or water cooler system. The naming 80+ means: minimum 80 A. With a good extra cooler it is possible to increase to double power.

guyro
24-10-2011, 14:48:17
בעקרון כל צורת קירור נוספת לבקר עם זה מאורר, צלעות נוספות , חשיפה לרוח, קירור בנוזל מאפשרת הגברה בצריכת הזרם. השאלה היא עד כמה, ומה היצרן ממליץ.

wonderd
24-10-2011, 15:09:32
לפי מיטב הבנתי היצרן ממליץ להוסיף את צלעות הקירור המקוריות. המהדרין מוסיפים מאוורר על הצלעות, אני פשוט פותח פתח איוורור מתאים עם כונס (naca duct) - שמעביר את האויר כמעט ישירות דרך הצלעות.

דרך אגב, להשקיע בערך חצי אחוז מערך הבית במסוק זה לא נשמע נורא כ"כ, בקלות אפשר להוריד למתווך/לקבלן את הסכום הזה.. ;)

ziki
24-10-2011, 15:11:19
בבקשה, ישר מאתר הבית של קונטרוניק:

http://www.kontronik.com/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=32&lang=en

Noticeable is the huge cooling plate. It is perfectly connected with the power parts, provides good heat transfer and enables additional cooling to be realized. It is possible to raise the performance enormously by installing an additional air or water cooler system. The naming 80+ means: minimum 80 A. Extra cooling may double the performance of JIVE ESCs.

גם אם שימוש בצלעות הקירור מוסיפות רק 50% לבקר עבור בקר 120 מדובר בכ 180A ע"י צלעות בלבד !.
שימו לב שקירור טוב יותר מאפשר להגיע ל 240A בזרם מתמשך עבור בקר 120A.
עכשיו אתם מבינים למה הבקר עולה כפול? :p

נב: לא שמתי לב שאלעד העלה כבר את הציטוט מהאתר של קונטרוניק.

ziki
24-10-2011, 16:11:47
אני מעולם לא ראיתי כזו הצהרה ואני ממש נמצא כעת בדילמה לגבי פרויקט מסויים ;)

כמו שכתבתי קודם (ואתה כבר מכיר את הדעה שלי)
אם הייתי בונה היום מסוק חדש הייתי בוחר קונטרוניק.

יאאהה שועל, פרויקט חדש אהה? אתה לא רגוע...

RonTo
24-10-2011, 19:39:13
כמו שכתבתי קודם (ואתה כבר מכיר את הדעה שלי)
אם הייתי בונה היום מסוק חדש הייתי בוחר קונטרוניק.

יאאהה שועל, פרויקט חדש אהה? אתה לא רגוע...

אין תגובה...
מה שכן, פתרת לי דילמה...