PDA

צפייה בגרסה מלאה : Super Cyclops OSD



עודד מזור
25-10-2011, 22:57:17
רובינו מכירים את ה- CE OSD (http://www.foxtechfpv.com/foxtech-ce-osd-v15(new-interface-metric-and-imperial-)-p-170.html) שעושה את העבודה היטב אך אינו כולל טייס אוטומאטי, RTH, נקודות ציון (Waypoints), מייצב טיסה וכיו"ב.

לפני מספר חודשים יצא אחיו הגדול של הנ"ל (http://www.foxtechfpv.com/super-cyclops-fly-assistant-system-p-260.html) וכולל את כל הפונקציות האלו. הוא נמכר במספר חנויות כולל Foxtech במחיר של כ-330$ (כמו רוב הטייסים האוטומאטים עם OSD בשוק). כרגע שמתי לב שב-himodel.com נמכר ב-222$ (http://www.himodel.com/electric/CYCLOPS_FPV_ASSISTANT_System_V1.0_W_GPS.html)

אז אם מישהו בעניין, אולי זו הזדמנות...



http://www.youtube.com/watch?v=o9h3bhYi0RI&feature=player_embedded

עודד מזור
26-10-2011, 07:33:40
אוקיי, שכחו מכל מה שכתוב, HIMODEL העלו הלילה את המחיר ל-349$

או שזו היתה טעות שעלו עליה או שפוספס דיל שווה.

sharonx
26-10-2011, 08:26:24
השאלה איך ה RTH שלו. לא עדיף להשקיע עוד 80 דולר ב RVOSD5 המוכח והטוב ?

alexk
26-10-2011, 09:33:20
נראה שווה ביותר.

כולל יחידת מד מהירות אויר מובנית.
כולל ברומוטר למדידת גובה אמיתי ומדוייק.
כולל יחידת יצוב כמו בRV של מישור XY וציר Z
וכולל יציאות וכניסות ערוצים רגילים (אין חובה לכניסת PPM שאין אותה במקלטים פשוטים) - מעולה לRTH לכל מי שלא רוצה להתעסק עם ממיר PPM.

צריך לראות ביקורות בRCGROUPS

sharonx
26-10-2011, 10:00:39
נראה שווה ביותר.

כולל יחידת מד מהירות אויר מובנית.
כולל ברומוטר למדידת גובה אמיתי ומדוייק.
כולל יחידת יצוב כמו בRV של מישור XY וציר Z
וכולל יציאות וכניסות ערוצים רגילים (אין חובה לכניסת PPM שאין אותה במקלטים פשוטים) - מעולה לRTH לכל מי שלא רוצה להתעסק עם ממיר PPM.

צריך לראות ביקורות בRCGROUPS

מה הכוונה לממיר PPM? איזה OSD צריך את זה ?
ולגבי החיישנים - RVOSD GEN5 משתמש בשיטה חדשה יותר - IMU (ג'יירואים ואקסלרומטורים) ומד גובה ברומטרי במקום חיישנים. היתרונות : פחות חיווט, עובד בעננים, באובך וכשקר.

בורד השדירוג ל GEN5 יגיע אליי עוד יומיים.

Hagay
26-10-2011, 10:37:47
בורד השדירוג ל GEN5 יגיע אליי עוד יומיים.
תתחדש

איציק רונן
26-10-2011, 11:51:25
אוקיי, שכחו מכל מה שכתוב, HIMODEL העלו הלילה את המחיר ל-349$

או שזו היתה טעות שעלו עליה או שפוספס דיל שווה.

לא פוספס דיל, הייתה להם תקלה. רציתי להזמין אבל הם לא מוכנים במחיר הזה. הם כן מוכנים ב 290 $


השאלה איך ה RTH שלו. לא עדיף להשקיע עוד 80 דולר ב RVOSD5 המוכח והטוב ?
למה אתה אומר 80? RVOSD עולה 400, וזה 350.


מה הכוונה לממיר PPM? איזה OSD צריך את זה ?
ולגבי החיישנים - RVOSD GEN5 משתמש בשיטה חדשה יותר - IMU (ג'יירואים ואקסלרומטורים) ומד גובה ברומטרי במקום חיישנים. היתרונות : פחות חיווט, עובד בעננים, באובך וכשקר.


לקור אין השפעה על הסנסורים, לעננים כן.
אין ספק ש IMU עדיף בהייבט של ייצוב. מצד שני אני מטיס המון שנים עם FMA וחוץ מפעם אחת שהוא לא אהב יום של עננות כבדה, לא הייתה לי איתו בעיה.
נושא של ברומטר לקביעת גובה עם שליטה על המצערת. ופיטו לבקרת מהירות אווירית הם קריטיים לחזרה הבייתה.
אני מאוד מתלבט האם לקחת את ההצעה שלהם....

עודד מזור
26-10-2011, 13:34:40
אם הייתי מחפש מערכת כזו, נראה לי שהייתי הולך עליה.

גם נחמד להתנסות בדברים חדשים וגם המערכת עושה רושם מצויין עם יכולות שדרוג (כולל שימוש ב-GOOGLE EARTH). אגב, חיישנים IR לא רגישים לויברציות שזה יתרון.

המערכת נראית מאוד פשוטה לחיבור ותפעול.

אם אני לא טועה אז אין לה יכולת לשנות את צורת התצוגה, למי שזה מפריע לו.

ב-290$ עדיין נשמע כדיל לא רע. איציק, אני מבין שבגללך עלו על הטעות ?:)

igalr
26-10-2011, 16:06:12
איציק - UDB4 עולה 399 שח בארץ
כדי שיטוס צריך להוסיף עוד 20-40$ מחיר GPS
כדי שיהיה OSD צריך להוסיף עוד 155 שח בארץ
כדי לקבל מדידת זרם/מתח סוללה צריך להוסיף מודול שעולה 85 שח בארץ

ואתה מקבל RTH וגם OSD וגם מייצב וגם טיסה לנקודות ציון וגם מייצב מצלמה וגם כיוון מצלמה לנקודות ציון . ואם תרצה אז תוסיף עוד משהו כמו 20$ עבור OPENLOG כדי לקבל LOGGER

כמובן שצריך צורב ל MICROCHIP המחירים הם בשקלים הן מהחנות בארץ ולא כוללים מעמ

איציק רונן
26-10-2011, 18:13:07
ב-290$ עדיין נשמע כדיל לא רע. איציק, אני מבין שבגללך עלו על הטעות ?:)
:) אין מהיר ממני עם כרטיס אשראי (אפילו לא אישתי)


איציק - UDB4 עולה 399 שח בארץ
כדי שיטוס צריך להוסיף עוד 20-40$ מחיר GPS
כדי שיהיה OSD צריך להוסיף עוד 155 שח בארץ
כדי לקבל מדידת זרם/מתח סוללה צריך להוסיף מודול שעולה 85 שח בארץ

ואתה מקבל RTH וגם OSD וגם מייצב וגם טיסה לנקודות ציון וגם מייצב מצלמה וגם כיוון מצלמה לנקודות ציון . ואם תרצה אז תוסיף עוד משהו כמו 20$ עבור OPENLOG כדי לקבל LOGGER

כמובן שצריך צורב ל MICROCHIP המחירים הם בשקלים הן מהחנות בארץ ולא כוללים מעמ

יגאל, אני מכיר את "מצעד השקלים", אתה לא כ"כ מקשיב וזה גורם לך קצת לפספס:
1. ציינתי שמה שחשוב לי זה מהירות אווירת. אני יודע שאתה חושב שזה נתון מיותר, זו זכותך, רק אל תבלבל את האנשים.
2. כל מערכות הDIY דורשות המון זמן אינטגרציה ואורך רוח, בקשות עזרה מכל מיני אנשים ועוד... עשרות שעות אינטגרציה שוות לי 100-200 דולר. ישנם תחומים בהם אני נהנה מהתהליך אז סבבה. אבל כל האין סוף רכיבי "ספרק-פאן" עם כל הצריבות, סקופים ועוד.... לא עושה לי את זה.

האמת שיש לי את הארדואינו שהיה על הQUAD שחשבתי להעלות על מטוס (כולל תחנת קרקע והכל) רק שאני רוצה מהירות אווירית.

alexk
26-10-2011, 18:20:23
מה הכוונה לממיר PPM? איזה OSD צריך את זה ?



שרון בOSD החדש של דרגון2 הם החליטו לחסוך במחברים של סרוואים על הלוח אותם יש לחבר לסרוואים על מנת לנצל את ה RTH, במקום הם שמו מחבר אחד המקבל תקשורת PPM שזה בעצם אות שמאחד את כל הערוצים של המקלט באופן מקודד על מחבר אחד.
מה שיוצא מהטריינר למשל בשלטים שלנו הוא אות PPM אבל זה לא עוזר...
מאחר ומקלט סטנדרטי מוציא רק ערוצים בודדים נפרדים (כמו AIL, ELE ועוד) צריך PPM מיקסר שבעצם מאחד את כל הערוצים לאות מורכב אחד על כבל אחד על מנת לחבר אותו לOSD ל דרגון2 למשל
בגדול בOSD גרסה1 של דרגון היה מחבר בנפרד למאזנות, הגה גובה, מצערת ואז הייה צריך פשוט לחבר את הסרוואים בטור לOSD בדומה לחיבור ג'ירו... (לא עוד) במערכות לטווח ארוך UHF של שרר וחבריו למשל יש כבר יציאת PPM על המקלט...

בOSD הזה עשו מחברי IN וOUT לכל ערוצי השליטה, אמנם זה בא על חשבון גודל ומקום כי זה הרבה מחברים אבל זה נוח וקל לחיבור

איציק רונן
26-10-2011, 18:38:35
אלכס, ההסבר נכון אבל לא מדוייק:
מה שאתה מכנה PPM זו מה שקוראים אות מרובב, כל הערוצים לפני הפענוח.
זה לא כזה חסם, במרבית המקלטים אפשר למצוא את הרגל שמוציא את האות מרובב. בעצם כל השדרים לכל המקלטים נשלחים באופן מרובב.
על המקלט יש רכיב המפענח ומפרק את האות. מוצאים אותו בקלות, הוא זה שמחובר הכי קרוב ליציאות. אפשר לעבור על הרגליים שלו ולאתר את זו שמכילה את האות המאוחד.
ל FUTABA יש מקלטים כאלו. ל FRSKY יש מקלטים שבאופן מובנה מוציאים את כל היציאות הרגילות ויציא אחת מרובבת. בBERG אני יודע שזו רגל 8 על המפענח.

igalr
26-10-2011, 19:22:19
איציק - במחיר של 399 שח + 37$ GPS
אתה מקבל ייצוב (במקום FMA) ברמה גבוהה ביותר, RTH עם המון אופציות , ייצוב מצלמה.
כשיש RTH טוב הצורך ב OSD פוחת משמעותית.

לא הצלחת לשכנע אותי למה צריך דווקא צינור פיטו ואי אפשר להשתמש במהירות אווירית מחושבת.

sharonx
26-10-2011, 22:23:41
שרון בOSD החדש של דרגון2 הם החליטו לחסוך במחברים של סרוואים על הלוח אותם יש לחבר לסרוואים על מנת לנצל את ה RTH, במקום הם שמו מחבר אחד המקבל תקשורת PPM שזה בעצם אות שמאחד את כל הערוצים של המקלט באופן מקודד על מחבר אחד.
מה שיוצא מהטריינר למשל בשלטים שלנו הוא אות PPM אבל זה לא עוזר...
מאחר ומקלט סטנדרטי מוציא רק ערוצים בודדים נפרדים (כמו AIL, ELE ועוד) צריך PPM מיקסר שבעצם מאחד את כל הערוצים לאות מורכב אחד על כבל אחד על מנת לחבר אותו לOSD ל דרגון2 למשל
בגדול בOSD גרסה1 של דרגון היה מחבר בנפרד למאזנות, הגה גובה, מצערת ואז הייה צריך פשוט לחבר את הסרוואים בטור לOSD בדומה לחיבור ג'ירו... (לא עוד) במערכות לטווח ארוך UHF של שרר וחבריו למשל יש כבר יציאת PPM על המקלט...

בOSD הזה עשו מחברי IN וOUT לכל ערוצי השליטה, אמנם זה בא על חשבון גודל ומקום כי זה הרבה מחברים אבל זה נוח וקל לחיבור

תודה על ההסבר (וגם לאיציק),עכשיו אני מבין מה זו יציאת ה PPM במקלט UHF שלי
http://www.terranova.net/~winger/RCVideoStore/DragonLink/Installation/RXLabel.jpg

guyst
26-10-2011, 22:49:42
שרון UHF?
לאן מתכנן להגיע...?

guy1a
26-10-2011, 23:47:37
הוא רוצה להטיס איתנו בקריות ... מהבית בדרום :)


- יגאל, תוכל לפתוח שרשור עם רשימת ציוד / לינקים / הסברים / דוגמאות וכו' ? ...
אני ניזכרתי בשיחה שלנו על טיסה אוטונומית ועכשיו שיש לי ביקסלר וצורב בדרך .. זה נהיה מעניין :)

תודה

alexk
26-10-2011, 23:58:46
לא הצלחת לשכנע אותי למה צריך דווקא צינור פיטו ואי אפשר להשתמש במהירות אווירית מחושבת.

זה בדיוק העניין, מה שה - GPS מציג זאת לא מהירות אוירית אלא מהירות ביחס לקרקע.

מכיר את התופעה של "הפלת כנף" או הזדקרות כשאתה מטיס בקוו ראיה עם כיוון הרוח ומנסה לסובב את הכלי ?

הנה הסבר קצר על חיישן מהירות אויר אמיתית :

יחידת ה - GPS מספקת נתוני מהירות ביחס לקרקע, זה נחמד כמידע כללי אך לא מספיק לאופציית הטייס האוטמטי.
חיישן מהירות אויר אמיתי מספק נתוני מהירות ביחס לאויר והנתון הזה מאוד עוזר לטייס האוטומטי ולמניעת הזדקרות הכלי.

כלומר אם למשל יש רוח במהירות 15 קמ"ש ואתם בכיוון הרוח ה - GPS ידווח שאתם במהירות של 15 קמ"ש ויטעה אתכם וזה השלב שהכלי מזדקר או מפיל כנף או פשוט נופל ברגע הקריטי הזה הכלי בכלל לא מתנהג כמטוס אלא יותר כמו בלטה ללא תכונות אוירודינמיות כי אין לו עילוי בכלל.

בדוגמה זו המהירות שהחיישן מהירות אויר ידווח עליה תהיה 0 קמ"ש וככה גם קל לדעת בטיסה מתי אנחנו נגד כיוון הרוח, עכשיו די ברור שניתן להסיק ולהבין מה כיוון הרוח תוך כדי טיסה גם בלי חיישן כזה ויהיו כאלה שיבואו ויגידו אני תמיד עם קצת מצערת פתוחה בכל זאת לטייס אוטומטי מושלם חייבים את זה .

בOSD שיש RTH וטייס אוטומטי יש נתון כזה שמגדירים אותו שהוא מהירות הזדקרות הכלי ולאחר הגדרתו הטייס האוטומטי יודע איך לתפעל את המצערת נכון.

כשתראה פעם איך מתנהג טייס אוטומטי ביום שיש רוח ואיך הטיסן משתגע בניסיון לחזור לנקודת המוצא אז תבין...

igalr
27-10-2011, 06:40:14
אלכס
ההסבר שלך הוא נכון ומדוייק.
אבל מחשב טיסה המצוייד בGPS + מדי תאוצה + גירוים יכול לחשב גם את וקטור הרוח ולהשתמש במידע זה למטרות שונות.
למשל להתאים את המהירות האווירת שלו .
למשל להציג את ציר ה Z של הוקטור ובכך לתת אינדיקציה על הOSD אם הכלי בתוך טרמיקה.
ואם המחשב מספיק חכם אז לאחסן את וקטור הרוח בזכרון ולהגיב מראש בהתאם.
דוגמא לטיסה שלי .
החץ הצהוב מציג את כיוון הרוח.

55942

נ.ב.
הטיסנים שלי לא משתגעים כשיש רוח והם ממריאים/טסים/נוחתים מצויין באופן ידני/מיוצב/אוטונומי/RTH בכל תנאי מזג אוויר.

igalr
27-10-2011, 06:44:18
הוא רוצה להטיס איתנו בקריות ... מהבית בדרום :)


- יגאל, תוכל לפתוח שרשור עם רשימת ציוד / לינקים / הסברים / דוגמאות וכו' ? ...
אני ניזכרתי בשיחה שלנו על טיסה אוטונומית ועכשיו שיש לי ביקסלר וצורב בדרך .. זה נהיה מעניין :)

תודה

הצורב שיש לך הוא בטח מתאים ל AVR
לMICROCHIP צריך צורב אחר .
בכל אופן הזמנתי את הגרסה החדשה מ DASH גיפיאס כבר יש לי .
אני מתכוון לשנות קצת את התוכנה כדי לתת לבן שלי להטיס ולהכניס ל RTH כשהגובה יורד מתחת למינימום מסויים והמרחק עולה מעל סף מסויים כשהכוונה שהטייס האוטו יקח שליטה במצבים כאלה (עוד לא החלטתי על מגבלות נוספות כגון גובה,מהירות,זוויות ואולי מצב סוללה)

alexk
27-10-2011, 07:07:04
לא ידעתי שמחשב טיסה עם מדי תאוצה + גירואים מסוגל לחשב את וקטור הרוח ולאגור אותו, אם כן זה מעולה.

תזכיר לי איזה OSD יש לך שעושה את זה ?

איציק רונן
27-10-2011, 14:48:38
אלכס
ההסבר שלך הוא נכון ומדוייק.


אוקי, אנחנו מתקדמים: הסכמנו שמהירות רוח היא נתון הכרחי לטיסה.... עכשיו השאלה היא איך מודדים אותו.
אתה תכנת, אז כנראה אתה מרגיש יותר נוח להסתמך על נתוני מחשב.
אני למדתי מניסיוני, אם אתה רוצה למדוד ערך פיסיקלי מסויים, תמיד עדיף למדוד את הערך האמיתי במדידה ישירה ככל האפשר ולא כל מיני מדידות עקיפות, הערכות ופרדיקציות.
אני מסכים שבסופו של דבר גם מדובר בעלות תועלת ואם אתה מגיעה לתוצאה סבירה בכמה שקלים, אולי זה באמת עדיף, זה לא באמת מזל"ט בסופו של דבר.

igalr
27-10-2011, 15:59:07
כלי טייס אמיתי הוא אוסף של פשרות.
בטיסנים אנחנו פחות נמצאים על הקצה.
הרי אין בעיה לשים מנוע ב80% ולבצע RTH
כנראה שעם מנוע ב 50% תוכל לחזור ממרחק רב יותר בכמה רב יותר - זו כבר שאלה טובה וכמובן שאלה אם שווה את המאמץ.

מיתקון של צינור פיטו בצורה נכונה ומיטבית גם זו מלאכה לא פשוטה , כך שמאד יכול להיות שדרך חישוב מתמטית מקורבת תיהיה יותר מדוייקת
בטח יותר פשוטה מאשר להתקין צינורות,חיווט ושפיצים שבולטים מהכלי בהובלה.

ועכשיו לעניין השני :
למה צריך ברומטר בטיסן כשיש IMU ?

sharonx
27-10-2011, 17:36:08
לא פוספס דיל, הייתה להם תקלה. רציתי להזמין אבל הם לא מוכנים במחיר הזה. הם כן מוכנים ב 290 $


למה אתה אומר 80? RVOSD עולה 400, וזה 350.



לקור אין השפעה על הסנסורים, לעננים כן.
אין ספק ש IMU עדיף בהייבט של ייצוב. מצד שני אני מטיס המון שנים עם FMA וחוץ מפעם אחת שהוא לא אהב יום של עננות כבדה, לא הייתה לי איתו בעיה.
נושא של ברומטר לקביעת גובה עם שליטה על המצערת. ופיטו לבקרת מהירות אווירית הם קריטיים לחזרה הבייתה.
אני מאוד מתלבט האם לקחת את ההצעה שלהם....

איציק - אתה אולי חושב על הגרסה הישנה עם החיישנים (זה היה 370 דולר כולל חיישנים).
החדש עולה קומפלט 300 דולר + 15 משלוח.

http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=49&products_id=135