צפייה בגרסה מלאה : שאלה החלפת פלג למנוע לאחר הרצה
מעוניין לבצע הרצה למנוע O.S 55AX
קראתי בעבר שנידרש להחליף פלג לאחר ההרצה - לא זוכר גם בדיוק למה ?
כמו כן עם איזה פלג עדיף להשתמש חם /קר בינוני ?
תודה לעונים
נ.ב
מה אתם חושבים על הגדלת מיפתח המפלט מ 6 מ"מ ל 7 מ"מ במנוע ספציפי הזה ?
tamos
31-10-2011, 21:53:47
גם אני שמעתי שכדי להחליף פלאג אחרי הרצה. אין לי מושג למה.
אני חושב שהפלאג שמסופק עם הקופסא הוא פלאג להרצה, לפחות ככה שמעתי. אני חושב ש OS מספקים #3, לפחות ב46.
לגבי האגזוז, עוד דבר ששמעתי הוא שכדי לפתוח את המפלט ולהוציא את המשתיק קול, לפי מה שהבנתי יש תקנה בכמה ארצות שאומרת שלמנוע אסור לעבור דציבל מסויים אז שמו משתיק, הוצאת המשתיק נותנת עוד קצת ביצועים.
אל תתפוס אותי במילה לכל דבר, אלו דברים ששמעתי מפה ושם, לא באמת בדקתי אותם כך שאין לי ביסוס. מקווה שעזרתי לפחות קצת.
DarZeelon
01-11-2011, 10:38:58
אין שום חובה להחליף את המָצֶת לאחר ההרצה.
כשהעיבוד של חלקי המנוע לא היה בדיוק העכשיוי, הרצה של מנוע עם טבעת, יצרה לפעמים כמות קטנה של שבבי מתכת מיקרוסקופיים, שהייתה מצפה את סליל המצת.
תופעה זו הייתה גורמת למצת להתנהג קר מדי ולחייב את החלפתו - אך כאמור, זו נחלת העבר.
המצת שמגיע עם ה-OS.55AX הוא #8, בכל המנועים מסוג זה שראיתי.
אין מצת #3 ל-OS, ה-A3 הקודם אינו מיוצר עוד והוחלף ע"י ה-#6.
ה-#6 הוא מצת חם מדי למנוע זה ויחייב הפעלת המנוע בתערובת עשירה מדי, כדי למנוע דטונציה.
מבחינת דרגת החום, #8 הוא המתאים, אבל בהיותו קצר מדי, ה-LC4 של OS, או כל מצת ארוך אחר יהפוך את המנוע לטוב יותר.
מנסיוני, כל השתדלות להפיק יותר כוח ממנועי OS באמצעות הגדלת נחיר היציאה של המפלט, או הסרת המחיצה; רק תגרום למנוע לעבוד גרוע ולהפחית את אמינותו, תמורת 300-400 סל"ד.
אם נדרש יותר כוח, כדאי להתקין JettStream (http://jettengineering.com/accy/jettstream.html).
האם כבר לא אמרנו שאין ארוחות חינם?
asafsee
01-11-2011, 12:20:00
אין שום חובה להחליף את המָצֶת לאחר ההרצה.
כשהעיבוד של חלקי המנוע לא היה בדיוק העכשיוי, הרצה של מנוע עם טבעת, יצרה לפעמים כמות קטנה של שבבי מתכת מיקרוסקופיים, שהייתה מצפה את סליל המצת.
תופעה זו הייתה גורמת למצת להתנהג קר מדי ולחייב את החלפתו - אך כאמור, זו נחלת העבר.
המצת שמגיע עם ה-OS.55AX הוא #8, בכל המנועים מסוג זה שראיתי.
אין מצת #3 ל-OS, ה-A3 הקודם אינו מיוצר עוד והוחלף ע"י ה-#6.
ה-#6 הוא מצת חם מדי למנוע זה ויחייב הפעלת המנוע בתערובת עשירה מדי, כדי למנוע דטונציה.
מבחינת דרגת החום, #8 הוא המתאים, אבל בהיותו קצר מדי, ה-LC4 של OS, או כל מצת ארוך אחר יהפוך את המנוע לטוב יותר.
מנסיוני, כל השתדלות להפיק יותר כוח ממנועי OS באמצעות הגדלת נחיר היציאה של המפלט, או הסרת המחיצה; רק תגרום למנוע לעבוד גרוע ולהפחית את אמינותו, תמורת 300-400 סל"ד.
אם נדרש יותר כוח, כדאי להתקין JettStream (http://jettengineering.com/accy/jettstream.html).
האם כבר לא אמרנו שאין ארוחות חינם?
צאלון,
מה לגבי פלאג 7 החדש יחסית של OS לעומת 8 המסורתי
האם יש לצפות ממנו לתוצאות טובות יותר?
מדובר במקרה זה על מנוע של מסוק
דר
במנועים הישנים לפני תקנות הרעש ואיכו"ס חור המפלט /משתיק היה 7מ"מ.
במשתיקים החדשים הקוטר שונה ל 6 מ"מ -להבנתי עקב אותם תקנות .
לכן רובצת שמועה שבכדי לשפר את אמינות ופעולת מנוע טובה יותר נידרש להרחיב את החור לגודלו הקודם
שאלתי מה האמת מאחורי השמועה ?
תודה
DarZeelon
01-11-2011, 18:10:34
עמי,
לא נִדרש כלום.
ה-OS.55AX הוא מנוע חזק למדי כפי שהוא והמפלט שלו מגיעים מהמפעל.
הוא לא צריך פתח-פליטה מוגדל.
היצרן תיכנן אותו כמו שצריך והמטרה הושגה.
אם תצטרך יותר כוח, מפלט ביצועים (המשתמש בתהודה) יספק לך אותו.
ה-Power-Box רק יעשה לך צרות, אם תנסה לשנות אותו. הוא האיזון המיטבי.
מי שעומד מאחורי השמועה הוא... רס"ר שמועתי, כנראה...:rolleyes:
האם יש לך מקור לאווטר שלך, עם יין-ינג נוסף על ציר ה-Y?
tamos
01-11-2011, 18:26:55
שאלה.
שמעתי שיש מוצר שמחובר לסיכה הראשית ואז לסרוו ומרחוק ניתן לשלוט על כיוון הסיכה מהשלט.
האם נכון הדבר? אם כן מאיפה ניתן להשיג?
Menash
01-11-2011, 19:14:26
שאלה.
שמעתי שיש מוצר שמחובר לסיכה הראשית ואז לסרוו ומרחוק ניתן לשלוט על כיוון הסיכה מהשלט.
האם נכון הדבר? אם כן מאיפה ניתן להשיג?
אתה לא רואה ובקושי שומע את המנוע, מה תיתן לך היכולת לשלוט בסרבו?
דר יש לי את המפלט של AquaCraft
56347
האים עדיף על POWER BOX .
ואיך ניתן לבדוק את השיפור / השפעה
DarZeelon
01-11-2011, 19:48:56
שאלה.
שמעתי שיש מוצר שמחובר למחט הראשית ואז לסרבו ומרחוק ניתן לשלוט על כיוון המחט מהשלט.
האם נכון הדבר? אם כן מאיפה ניתן להשיג?
עמוס,
צודק, מנשה.
קשה מאוד לשמוע את המנוע ולכוונו בצורה מדוייקת, כשהטיסן באוויר...
אבל במציאות היה מנגנון כזה, שבא לידי שימוש בלעדית, בטיסני F3A בתחילת שנות ה-80.
הוא כלל מנגנון עם הברגה בעלת פסיעה גסה מאוד, המזיז את המחט (אין סיכה בקרבוטור - כווולם טועים כאן) הראשית פנימה או החוצה, כשני מ"מ על כרבע סיבוב שלו.
המחט הייתה מתברגת לכיוונון ראשוני אל תוך המנגנון.
כמובן שנדרש סרבו בלעדי למשימה.
באותה התקופה היה גם מדחף בעל פסיעה משתנה (Simprop) שהיה בשימושו של הָנוֹ פְּרֶטְנֶר על הקוּרָרֶה "64 שלו...
מושיק
01-11-2011, 20:38:53
עמי תפסיק כבר להקשיב לרס"ר שמועתי הרי הוא רק טוב בתאוריות!
אני אישית מקשיב לדר ומתייעץ איתו לגבי הרבה דברים :)
באותה נשימה ,תודה לך דר על כל העזרה והסבלות לשאלות שלי :o
DarZeelon
01-11-2011, 21:07:09
על לא דבר, מושיק.
Anytime, כמו שאומרים באנגלית.
עמי,
המפלט הזה נמכר גם תחת השם Tower Hobbies...
הוא פחות מגביל מהמקורי, אבל שוב; האמינות עלולה להיפגם עקב לחץ דלק מופחת.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.