PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה יש לי חור קטן בתיאוריה בקשר למנוע ובקר



Trex450
04-11-2011, 22:13:12
היי
משהו שאני לא סגור עליו זה קטע של התאמה בין מנוע ובקר ואיך נקבע הזרם המקסימלי.
מבחינת מתח זה מאוד פשוט מה שהנמוך בינהם יכול לקבל זה מה שיהיה אבל בקטע של זרם אני לא סגור.
אם לדוגמא אני לוקח מנוע שלפי המפרט צורך במסימום 60A ומחבר אותו לבקר שיכול לספק במקסימום 80A כאשר אני ב 100% מצערת האם:
א: המנוע יגיע לרוויה ולא יעלה מעל 60A (ועל הדרך לבקר יהיה קל כי הוא יכול יותר) או לחילופין
ב: האם הבקר ינסה לדחוף למנוע המסכן את כל ה80A שהוא יכול לספק ובגלל שהמנוע יכול להתמודד רק עם 60A המסכן יעלה השמיימה במכרבות של אש?

אז מה תיהיה התשובה?

ZvikaF
04-11-2011, 23:04:51
מי שקובע את צריכת הזרם זה העומס והמנוע, הבקר מנסה ובדרך כלל מצליח לספק את הנדרש.
אם תשים בקר של 300 אמפר למנוע של 10 אמפר הרי שהמנוע יקח רק 10 אמפר :)
נהוג לשים בקר עם יכולת גדולה זרם גדולה יותר כדי להגדיל את מרווח האמינות.

erazz
04-11-2011, 23:08:53
זה לא עובד ככה. במערכת חשמלית המנוע לא "מספק" אלא צורך.

מי שקובע את המתח היא הסוללה.
מי שקובע את הזרם הוא העומס (פרופלור).

המנוע ינסה לסובב את הפרופלור (גיר/להבים/עומס) במהירות שנקבעה ע"י המתח. הוא יצרוך כמה זרם שדרוש לכך. אם הזרם הזה יותר גדול ממה שהמנוע יכול לעמוד בו הוא פשוט יתחמם ובסופו של דבר יישרף. כנ"ל לגבי הבקר.

Flying_student
04-11-2011, 23:09:25
המנוע מושך כמה שהוא רוצה. הבקר יספק כמה שהמנוע מושך, אם הבקר לא מצליח לעמוד במשימה - דינו שריפה

אהה... ארז בדיוק ענה לך... ההסבר שלו הרבה יותר מפורט, שלי פשוט בא מהדת

Trex450
05-11-2011, 05:43:03
סבבה הבנתי את הכיוון תודה.