PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיון o.s ax-65 מה דעתכם ובעיקר ביחס ל AX55



Roni_Ron
07-11-2011, 14:29:29
המנוע נותן הספק גבוה ב 15% יותר מחברו אבל
המנוע שוקל כ 22% יותר מחברו (90 גר')

כמי שרגיש למשקל - האם המנוע הזה נותן הרבה יותר מ ה - 55?

DarZeelon
07-11-2011, 16:23:12
רוני,


למרות ההבדל הקטן יחסית בנפח, שני המנועים מתאימים לטיסנים בסדרי-גודל שונים.

מנוע ה-55. מתאים לטיסנים שצריכים מנוע בגודל חיצוני ובמשקל של 40. (מה שידוע כ-.40 size-frame).
אם תבדוק, תגלה שמנוע זה כמעט ואינו נבדל במשקלו ממנוע 6.5 סמ"ק (רק 38 גרם יותר מתנדר טייגר פרו 40.).

מנוע ה-65. מתאים במידותיו לתושבת שתוכל לאחסן מנוע 75. ו-95..


ישנם אנשים ש-'תוחבים' מנוע גדול לטיסן קטן יחסית... וצריכים לאזן אותו עם תוספת-משקל בזנב.
הם מקבלים טיסן שדואה ונוחת בערך כמו בלטה; בטח שלא כמו שמתכננו התכוון ומי שקונה אותו מצפה.

הגישה להתקין את המנוע החזק ביותר במגבלת הגודל והמשקל של המנוע המיועד; אהלן וסהלן!
להתקין מנוע גדול וכבד מהדרוש, בגלל שהוא חזק יותר? לא ולא!

עמי
07-11-2011, 17:03:00
+1

Roni_Ron
07-11-2011, 17:29:16
חברים הכל נכון (כולל 1+) אבל זה לא הדיון

הדיון הוא כזה :

נניח שאני לוקח טיסן ARF שלב שני(כדי שלא להכניס לדיון דרישה לביצועי קיצון) SIZE FRAME-60
עם SETUP שמביא אותו לגבול התחתון של טווח המשקל (ע"י סרוו קלי משקל סוללה קלה וכו')

עכשיו בהנחה שאנו מסכימים לעקרון שמעטפת הביצועים צריכה להשמר, בפיזור של פרמטרים בגבול ההנדסי הידוע של 10% (כלל אצבע המתאים לקרטריון הנעה, יציבות וכו')
אזי אנחנו יכולים לזווד מנוע בגודל 55-65 (פיזור 10% סביב 60)
במה הייתם בוחרים ? (לא לזלזל בחסכון של 128 גר' בין המנועים)

DarZeelon
07-11-2011, 17:56:00
רוני,


בטיסנים, ה-overpower הוא המודה השולטת...
כלומר, שבטיסן 60. (נקודה שישים - מציין את הנפח באינטשים מעוקבים; 10 סמ"ק), אם תתקין מנוע 25. ותאזנו כראוי; הוא עדיין יטוס, במיוחד אם אתה ממריא ממשטחים סלולים נרחבים.
לא יהיה לו יותר מכוח ראלי (בפרופורציה למטוס אמיתי) ובטוח שהוא לא ינסוק אנכית, אבל הוא בהחלט יטוס סביר.

מנוע 8.5 סמ"ק יטיס אותו בקלות רבה, רק עם קצת פחות רזרבות של כוח.
תצטרך לעשות עבודה לאיזון, ע"י הזזת המצבר של מערכת הרדיו קדימה, למשל.

עמי
07-11-2011, 18:48:13
רוני לאיזה טיסן מדובר ?
האים הצורך לסובב פרופ גדול יותר ?
האים נועד להגדלת סל"ד לטיסן מהיר ?
למשל אפשר לשפר סל"ד בעזרת דלק /מפלט ללא הגדלת מישקל

eranb
07-11-2011, 19:48:48
רוני,


למרות ההבדל הקטן יחסית בנפח, שני המנועים מתאימים לטיסנים בסדרי-גודל שונים.

מנוע ה-55. מתאים לטיסנים שצריכים מנוע בגודל חיצוני ובמשקל של 40. (מה שידוע כ-.40 size-frame).
אם תבדוק, תגלה שמנוע זה כמעט ואינו נבדל במשקלו ממנוע 6.5 סמ"ק (רק 38 גרם יותר מתנדר טייגר פרו 40.).

מנוע ה-65. מתאים במידותיו לתושבת שתוכל לאחסן מנוע 75. ו-95..


ישנם אנשים ש-'תוחבים' מנוע גדול לטיסן קטן יחסית... וצריכים לאזן אותו עם תוספת-משקל בזנב.
הם מקבלים טיסן שדואה ונוחת בערך כמו בלטה; בטח שלא כמו שמתכננו התכוון ומי שקונה אותו מצפה.

הגישה להתקין את המנוע החזק ביותר במגבלת הגודל והמשקל של המנוע המיועד; אהלן וסהלן!
להתקין מנוע גדול וכבד מהדרוש, בגלל שהוא חזק יותר? לא ולא!


מותר פעם גם לתקן אותך-טיסן או מטוס(ממונע) לא דואים אלא גולשים,המונח דאיה מתייחס לניצול זרמי אויר לצורך צבירת גובה.

DarZeelon
07-11-2011, 21:23:40
תודה על התיקון, ערן...

התכוונתי שטיסן כבד מהמתוכנן, עקב התקנת מנוע גדול מדי, גּוֹלֵשׁ ונוחת בערך כמו בלטה...

silverwing
09-11-2011, 17:38:17
נראה לי שאבולושין 60 יענה לך על הדרישה הוא בגודל זהה ומשקל כמעט זהה למנוע 40 ומספק ביצועים מטורפים.
אגב הוא מומלץ לטיסנים מהירים ולא ל3d

silverwing
09-11-2011, 17:43:23
קישור לאיבולושין
http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=EVOE0600
מחירו בארץ 800 שקל
יפיוף אמיתי

Roni_Ron
09-11-2011, 18:21:43
ערן ודר ברשותכם אתקן את שניכם:
זוית הגלישה נקבעת ע"י היחס CL/CD ולא ע"י המשקל
ההבדל יהיה במהירות הגלישה- קרי תוספת משקל לא משנה את זוית הגלישה. פשוט המסלול "יגמר" יותר מהר.
זה מה שלמדתי בטכניון לפני 25 שנה ונראה לי שזה עדיין בתוקף...

igalr
09-11-2011, 18:30:52
90 גרם זה תוספת מינורית לחלוטין ותיהיה בלתי מורגשת לחלוטין על טיסן של 2.5-3 קילו
90 גרם זה בקושי שליש מיכל דלק