PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה ASP 46 או ASP 52 ?? או שבכלל LEO??



rc1985
12-11-2011, 21:23:11
שאלה קטנה?
אני מטיס טוקאנו 40
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRLR6&P=7
רציתי לדעת האם ניתן לשים עליו מנוע ASP 52 ??
עפ"י הנתונים הטיסן שלי דורש מנוע שבין 40-46
האם מנוע ASP 52 הוא דומה ל 0S46 בביצועים שלו?? או שאני חייב ללכת על 46??

חוץ מזה האם מישהו יכול להמליץ יותר על ה LEO מאשר על הASP ??

תודה רן

עמי
12-11-2011, 21:45:06
מנוע ASP 52 יתאים בדיוק לטיסן והוא חזק יותר מ 46
פרופ 11/6 או 11/7

rc1985
12-11-2011, 21:58:18
השאלה האם הטיסן יעמוד בכוח הזה???

מושיק
12-11-2011, 22:35:42
יעמוד כמו גדול!

rc1985
12-11-2011, 22:48:07
טוב נתתם לי תשובה מספקת
ואני מזמין בזה הרגע....
ד"א מישהו יודע עם איזה פלאג מומלץ להשתמש??
ועם איזה דלק??

rc1985
12-11-2011, 22:51:58
:D

עמי
12-11-2011, 23:06:08
5% של אומגה
פלג O.S 8 יעבוד מספיק טוב
למרות שדר יגיד שהוא קצר :)

rc1985
12-11-2011, 23:07:01
תודה אחי....

tamos
12-11-2011, 23:12:27
עמי, גם על פי ביקורות בחול אומרים שמס 8 מגמגם.
ממליצים יותר על 7.
ע"פ טענת דר בגלל ש8 קצר הוא מתנהג כמו קר ולא כמו בינוני. מס 7 שהוא גם קצר וגם חם מתנהג בערך כמו בינוני.
לכן דר ממליץ על פלאג ארוך במידת חום בינונית עד גבוהה ויתנהג כך. זה בקיצור.

rc1985
13-11-2011, 10:40:05
אז קיצר..... אני אלך על ה LC4

adibenbasat
13-11-2011, 12:03:26
יש לך נטיות להסתבך???
שים OS8\7 תאמין לי עבדתי עם ה- ESP52 עם הפלגים האלו, הוא נתן בראש ל- OS46, עם דלק אומגה 5% כמו שעמי המליץ לך- המנוע סוס עבודה.
זה בדיוק כמו ה-OS46.
אם יש לך חשש, אני העשה לך טסט, תעשה את ההרצה כמו שצריך והכול יעבוד מושלם.
מה שתחליט..:)

Menash
13-11-2011, 12:20:23
מבחינת משקל כל המנועים שבנידון זהים כמעט אז עדיף כבר ללכת על ה 52.
ממליץ asp מכל הבחינות וגם בגלל זמינות חלקי החילוף אצל הסיני.

Menash
13-11-2011, 12:24:44
מבחינת משקל כל המנועים שבנידון זהים כמעט אז עדיף כבר ללכת על ה 52.
ממליץ asp מכל הבחינות וגם בגלל זמינות חלקי החילוף אצל הסיני.

rc1985
13-11-2011, 13:08:01
לפי מה שהבנתי המנוע הוא מנוע אמין ולפי מה שכולם אומרים
גם #7 וגם #8 וגם LC4 הכל יעבוד כמו שצריך
כל אחד לפי הניסיון שלו אני אשאר עם דלק 5% ופלאג # 7 או #8

תודה רבה לכם על ההקשבה

meir685
13-11-2011, 18:09:57
מנוע ASP 61 יש למשהו ניסיון איתו ועם יש אז איזה פלג לסים עליו ואייך עושים הרצה.

עמי
13-11-2011, 18:57:21
פרוצדורה לביצוע הרצה :

מדחף להרצה:
השתמש במדחף עם אותו ערך פסיעה (פיטץ') בו תשתמש בטיסה, אך במידה אחת קטנה יותר בקוטר, בכדי להפחית את העומס. הסל"ד לא יגיעו לערכים המסכנים את שלמות המנוע.

ההרצה תתבצע עם קרבורטור פתוח למקסימום (Full throttle). כלום לא יושג בהרצה, אם תאפשר למנוע לעבוד בסיבובי-סרק, או במצערת חלקית. פתח את המצערת בהדרגה עד הסוף, מיד לאחר ההתנעה.

בהתחלה, הרץ את המנוע כ-15 עד 20 דקות, במוֹד שתי-פעימות עשיר. הסל"ד יהיו בערך 500 מתחת לשיא וכלום לא יקרה למנוע חדש מסוג זה, אם תבדוק היכן השיא. המנוע עשוי לגמגם קלות במשך ריצה זו והסל"ד שלו באותו מצב מחט יעלו מעט; מהדקה הראשונה ועד סיום ההרצה הראשונית.

לאחר שלב ראשוני זה, יש לסגור את המחט (עד קרוב לשיא הסל"ד) לזמנים קצרים; כ-10 שניות לערך כל פעם; ולפתוח אותה שוב למוֹד שתי-פעימות עשיר, בכדי לאפשר למנוע להתקרר, למשך 20 שניות לערך.

לאחר כ-5 דקות של ביצוע מחזורים כאלה, נסה להגיע בזהירות למקסימום סל"ד.
אם המנוע מצליח להחזיק סל"ד מרבי ללא צניחה\ירידה במשך 60 שניות, סיימת את ההרצה.
אם הסל"ד צונח, פתח את המחט מיד (!) בכדי לִמְנוֹע נזק, חזור על השלב הקודם במשך עוד 5 דקות ונסה שוב.
חזור על התהליך עד שהמנוע מצליח להחזיק 60 שניות בסל"ד מקסימאלי ללא צניחה; ובכך תסיים.

אסור בזמן ההרצה לאפשר למנוע לפעול לאורך-זמן במוֹד ארבע-פעימות (עשיר מדי, קר מדי), אך אין שום בעיה לעשות זאת מיד לאחר סיום ההרצה.

בהצלחה .

דניאל דקל
13-11-2011, 23:55:12
לגבי LEO, מכיר מישהו שרכש את המנוע מ HK והוא עושה לו הרבה בעיות
יש לו גם מגנום 52 והוא מאוד מרוצה ממנו.
לדעתי האישית הרבה יותר מוצלח מ OS 46 ...

DarZeelon
14-11-2011, 04:58:08
פרוצדורה לביצוע הרצה :

מדחף להרצה:
השתמש במדחף עם אותו ערך פסיעה (פיטץ') בו תשתמש בטיסה, אך במידה אחת קטנה יותר בקוטר, בכדי להפחית את העומס. הסל"ד לא יגיעו לערכים המסכנים את שלמות המנוע.

ההרצה תתבצע עם קרבורטור פתוח למקסימום (Full throttle). כלום לא יושג בהרצה, אם תאפשר למנוע לעבוד בסיבובי-סרק, או במצערת חלקית. פתח את המצערת בהדרגה עד הסוף, מיד לאחר ההתנעה.

בהתחלה, הרץ את המנוע כ-15 עד 20 דקות, במוֹד שתי-פעימות עשיר. הסל"ד יהיו בערך 500 מתחת לשיא וכלום לא יקרה למנוע חדש מסוג זה, אם תבדוק היכן השיא. המנוע עשוי לגמגם קלות במשך ריצה זו והסל"ד שלו באותו מצב מחט יעלו מעט; מהדקה הראשונה ועד סיום ההרצה הראשונית.

לאחר שלב ראשוני זה, יש לסגור את המחט (עד קרוב לשיא הסל"ד) לזמנים קצרים; כ-10 שניות לערך כל פעם; ולפתוח אותה שוב למוֹד שתי-פעימות עשיר, בכדי לאפשר למנוע להתקרר, למשך 20 שניות לערך.

לאחר כ-5 דקות של ביצוע מחזורים כאלה, נסה להגיע בזהירות למקסימום סל"ד.
אם המנוע מצליח להחזיק סל"ד מרבי ללא צניחה\ירידה במשך 60 שניות, סיימת את ההרצה.
אם הסל"ד צונח, פתח את המחט מיד (!) בכדי לִמְנוֹע נזק, חזור על השלב הקודם במשך עוד 5 דקות ונסה שוב.
חזור על התהליך עד שהמנוע מצליח להחזיק 60 שניות בסל"ד מקסימאלי ללא צניחה; ובכך תסיים.

אסור בזמן ההרצה לאפשר למנוע לפעול לאורך-זמן במוֹד ארבע-פעימות (עשיר מדי, קר מדי), אך אין שום בעיה לעשות זאת מיד לאחר סיום ההרצה.

בהצלחה .

עמיחי,


שכחת לציין שהדלק להרצה (של מנוע קדח-קוני) צריך להיות עשיר בשמן-קיק, למנוע מסוג זה; ושסה"כ שיעור השמן רק לצורך ההרצה, צריך להיות 25%; אחרת המנוע לא מקבל הגנה מספקת משחיקה ראשונית.

ולומר דברים בשם אומרם...

rc1985
14-11-2011, 13:42:10
האם ניתן להוסיף רק שמן קיק ואם כן אז מישהו יודע איפה אפשר לקנות לעולם לא התעסקתי בתערובות דלק הללו??

קצת לא הגיוני שאני אקנה גלון של של דלק אם לא תיהיה ברירה אני אעשה זזאת אבל קודם מוצאים דרכים חלופיות

tamos
14-11-2011, 13:46:55
תמיד מוסיפים.
בד"כ דלק לא מגיע עם כמות גבוהה כזו של שמן קיק.
מה שגם אין טעם לבזבז גלון שלם.

rc1985
14-11-2011, 13:51:11
אז מאיפה אני קונה רק שמן קיק??

DarZeelon
14-11-2011, 17:08:41
ארסי ותמיר,


שמן-קיק של קלוץ (BeNOL) מכבישה ראשונה במקור - נקי מאוד, ניתן לקנות מגלעד אולינקי בנס-ציונה.
050-7440088.

אפשר גם בחנויות טיסנים מסוימות בארץ, או להזמין מ-Tower (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXS627&P=ML), או ממורגן (CleanCastor), או מ-Sig (http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/ThumbsV7.html?L+Sig+zfxm3724+_Ddp_5fSearch1_02a41F uelISigCasterOil_01Search_02Index_01Menu_02CatProd _01Thumb_02Fuel_20_2d_20Oil_01Manu_02SIG_01).

שמן זול מחנויות אספקה כימית עלול לטנף את המנוע באופן קשה; ומה שאפשר לרכוש בבית-מרקחת, עלול להכיל סוכר (!!!).
רק שמן כבישה ראשונה שנועד לדלק של מנועי טיסנים!

rc1985
14-11-2011, 17:38:16
מה היינו עושים בלעדיך דר...
לפי ההסבריםת את השמן הזה אנו מוסיפים כדי שיהיה שעור של 25% כדיי לבצע את ההרצה נכון??

tamos
14-11-2011, 20:24:54
RC הבנת נכון.
מתעלק עם שאלה,
לאחר ריקון המיכל מומלץ להניע את המנוע פעם נוספת על מנת לשרוף את כל הדלק שנשאר במנוע? זה לא דופק את המנוע שהוא עובד ללא דלק?
ולאחר מכן לשפוך שמן אפטר ראן לפתח של הפלאג למעלה?

DarZeelon
14-11-2011, 20:36:01
ארסי,


כן.
למנועים בעלי מבנה קדח-קוני, רצוי שיהיה שמן-קיק בחבילת הסיכה שבדלק, גם לפעולה סדירה - לא רק להרצה.
למשל, דלק Omega מכיל 17% שמן בסה"כ, מתוכם 4.9% הם שמן-קיק ו-12.1% הם סינתטי.

לצורך ההרצה (יידרש כליטר אחד של דלק), יש להוסיף 8% שמן-קיק, שהם 80 סמ"ק לליטר הזה...

המנוע לא מכיר זוטות, אז העובדה שהשמן הוא 250 סמ"ק מתוך 1,080; כלומר, מעט פחות מ-24%, לא יזיז לו.
אבל אם תוסיף 110 סמ"ק, זה יהיה מדויק יותר.

או פשוט, במכל של ליטר, שים 100 סמ"ק שמן-קיק; ומלא עד למעלה (900 סמ"ק) אומגה.

DarZeelon
14-11-2011, 20:45:52
מתעלק עם שאלה,
לאחר ריקון המיכל מומלץ להניע את המנוע פעם נוספת על מנת לשרוף את כל הדלק שנשאר במנוע? זה לא דופק את המנוע שהוא עובד ללא דלק?
ולאחר מכן לשפוך שמן אפטר ראן לפתח של הפלאג למעלה?

תמיר,


זה לא דופק כלום!

בסוף ההרצה, כמו בסיומו של כל יום הטסה, יש להעלות את המנוע לסל"ד מרבי; ולכבותו באמצעות ניתוק צינורית הדלק מפיית הקרבורטור.
תהליך קצרצר זה שורף את רובה של יתרת הדלק במנוע.

לעומת זאת, כיבוי המנוע באמצעות סגירת המצערת עד הסוף, משאיר את המנוע מלא במתנול היגרוסקופי...
..ומכין את המסבים להחלפה עקב החלדתם...

אין צורך להוציא את המַצֶת (פְּלָג). זה מיותר ומקצר את חיי ההברגה...

שמן אפטר-רָן - שמים כמה טיפות בקרבורטור, כסמ"ק עד שניים וכשצינורית הדלק עודנה מנותקת מהפיה, נותנים חצי שניה של סטרטר.
עם מספיק שמן-קיק בדלק, גם זה overkill.

עמי
14-11-2011, 20:52:21
דר ,
אים יורשה לי לשאול מהיכן הנתון של אחוז השמן קיק שנידרש להרצה
אים זכרוני אינו מטעני לא נידרש דלק מיוחד לביצוע ההרצה לפי ההוראות יצרן .
כמות גדולה כזו של שמן ( 25% ) לא יכול לפגוע במנוע ?
כמו כן רציתי לשאול את דעתך על סוג הרצה המחליפה את תהליך סגירת המחט ופתיחתה בצביתה של צינורית כניסת הדלק .

עמי

DarZeelon
14-11-2011, 21:18:45
עמיחי,


להתאמה הראשונית בין החלקים דרוש יותר שמן, שכן עיבודם עלול שלא להיות מדויק מספיק.
החיכוך ביניהם רב יותר משהוא יהיה לאחר סיום ההרצה, אחרי שיעברו בה שחיקה הדדית (mutual honing).

במנוע עם טבעת בוכנה, מקובל לעשות את ההרצה הראשונית עשירה מאוד וקרה יחסית.
התערובת העשירה מביאה עמה כמות גדולה יותר של שמן; ולמנוע מסוג זה, אין צורך בדלק מיוחד לצורך ההרצה.

במנוע קדח-קוני, יש לעשות את ההרצה כשהמנוע בטמפרטורת עבודה - לא עשיר ולא קר!
כדי שהמנוע יקבל בכל זאת שימון מרובה - עודף של שמן, יש להגדיל את שיעור השמן בדלק באופן ניכר.

גם את תפעיל את המנוע על 50% שמן ו-50% מתנול, לא ייגרם לו שום נזק שהוא.
הוא לא יפעל חלק כל כך, אבל גם לא יישחק בכלל.

אני מקווה ששאלתך לגבי צביטה של הצינורית אינה רצינית... סגירת המחט מביאה למצב קבוע מסוים, אפילו אם זה רק ל-10 שניות.
צביטת הצינורית מכבה את המנוע תוך 2 שניות גג... על מה אתה מדבר?!

הוראות היצרן נועדו לאפשר למנוע להגיע לתום תקופת האחריות בשלום... אחרי זה לא אִכפת ליצרן שהמנוע ישבוק... ואתה תקנה חדש.
הרצה לפי הפרוצדורה שלי, מאפשרת למנוע למצות את כל תוחלת חייו - כ-400 שעות (ישנם חלקים שאולי ידרשו החלפה - מסבים, לפעמים).

rc1985
15-11-2011, 10:20:09
אוקיי תודה רבה דר..... :)

DarZeelon
15-11-2011, 13:41:29
על לא דבר, ארסי.

Anytime.

tamos
15-11-2011, 14:07:15
שמן אפטר ראן לקרבורטור שמעתי דופק את גומיות ה O-RING לכן שאלתי.
אם אתה אומר שזה בסדר, אז בסדר :)

DarZeelon
15-11-2011, 17:06:23
תמיר,


לא 'על' הקרבורטור ולא על אטמיו... רק לתוך המנוע דרכו, כשהוא פתוח לגמרי.

החלק הרגיש היחיד הוא אטם הסיליקון (O-ring), שבין הקרבורטור למנוע.