lior_bar_ami
31-12-2008, 09:18:43
חברים,
לאור שירשורים מרובים לאחרונה בדבר הסוללות המוכרות הללו, התחלתי לפזול לכיוונן לאחרונה.
היתרונות והחסרונות של הסוללה ידועים וברורים לי לא מאתמול אך מעולם לא משכו אותי - מאחר ואני מייעד את הסוללה למקלט לא היה לי צורך בצפיפות אנרגיה כה גבוהה במחיר משקל מארז גבוהה יחסית למארז LiPo עם קיבולת זהה, אך לאחרונה וכנראה כי הרכבתי כרגע 2 מסוקים חדשים אני שוקל בשנית את ההצהרה הראשונית שלי...
אולי עדיף לשלם מחיר של עוד כמה עשרות גרמים ולהיפטר סופית מאי אילו רגולטורים למע' ה CCPM, כמובן ש STEP DOWN לזנב יצטרך להישאר אך זה משהו שקיים אצלי גם היום ע"מ לשמור על סרוו הזנב הרגיש למתח גבוה.
מה גם שהמתח שסרוואי הניהוג יקבלו יהיה מעט גבוהה יותר עם סוללה כזו וללא ריגולטור (לא משתמש ב KIWI) - אך עדיין בתחום שלא "מוציא את המיץ" לסרוואים ;) דבר שיתבטא בנתוני מהירות וכוח מעט יותר גבוהים...
לצורך ההשוואה צירפתי את שתי הסוללות בהן אני משתמש כיום במסוקים שלי:
סוללה ראשונה:
http://www.tntlandinggear.com/store/shop/EVORX30002S2P-400.jpg
משקל סוללה: 155 גר', קיבולת: 3Ah, סידור תאים 2S2P, מתח נומינאלי: 7.4V (כ- 8.4V טעונה), זמן טעינה: מעל שעה ב 1C (מגבלת טעינה ב-CV/CC לסוללה זו).
סוללה שנייה:
http://www.rctoys.com/rc-toys-and-parts/TP-2250-2SP30/RC-PARTS-THUNDER-POWER-RC-PRO-POWER-30C-LIPO-BATT.html
משקל סוללה: 124 גר', קיבולת: 2.25Ah, סידור תאים 2S1P, מתח נומינאלי: 7.4V (כ- 8.4V טעונה), זמן טעינה: מעל שעה ב 1C (מגבלת טעינה ב-CV/CC לסוללה זו).
רגולטור:
כמובן שבשימוש בסוללת LiPo צריך רגולטור (אם אתה לא מעוניין לעבוד ב 8V משתנה) ששוקל גם הוא בין 30-40 גר', ככה שאנחנו מדברים על סה"כ משקל מוערך שבין 160 ל 190 גר' לסוללת ליתיום עם רגולטור בקיבולת בריאה של 2-3Ah.
סוללת הליתיום נאנופוספאט או בשמה המוכר A123 שאני פוזל לכיוונה הינה הסוללה הבאה:
http://www.modelelectronicscorp.com/browse_product.php?pid=11
משקל סוללה: 176 גר', קיבולת: 2.3Ah, סידור תאים 2S1P, מתח נומינאלי: 6.6V (כ- 7.2V טעונה), זמן טעינה: כ- 15-20 דק', דרישה מיוחדת: מטען חדש מתאים לטעינת סוללת A123 :(
על פניו נראה כי הסוללה נמצאת בתוך מעטפת המשקל של הסוללות המתחרות עם הרגולטור וכי היא מתאימה לשימוש המיועד, אך הקיבעון של להישאר במוכר עוצר אותי כרגע כמו גם הצורך במטען מתאים, אך מצד שני הביטחון בסוללה שלא תשרוף לי את המסוק בזמן טעינה ותמנע ממני את הצורך ברכיב נוסף (רגולטור) שחושף את הכלי לכשל נוסף מפתה מאוד..
האם מישהו מחברי הפורום ביצע את המעבר הנ"ל ומרוצה מהתוצאות?
השקעתי בהשוואה מפורטת אז יותר מאשמח לשמוע את דעתכם בנידון!
תודה מראש,
ליאור.
לאור שירשורים מרובים לאחרונה בדבר הסוללות המוכרות הללו, התחלתי לפזול לכיוונן לאחרונה.
היתרונות והחסרונות של הסוללה ידועים וברורים לי לא מאתמול אך מעולם לא משכו אותי - מאחר ואני מייעד את הסוללה למקלט לא היה לי צורך בצפיפות אנרגיה כה גבוהה במחיר משקל מארז גבוהה יחסית למארז LiPo עם קיבולת זהה, אך לאחרונה וכנראה כי הרכבתי כרגע 2 מסוקים חדשים אני שוקל בשנית את ההצהרה הראשונית שלי...
אולי עדיף לשלם מחיר של עוד כמה עשרות גרמים ולהיפטר סופית מאי אילו רגולטורים למע' ה CCPM, כמובן ש STEP DOWN לזנב יצטרך להישאר אך זה משהו שקיים אצלי גם היום ע"מ לשמור על סרוו הזנב הרגיש למתח גבוה.
מה גם שהמתח שסרוואי הניהוג יקבלו יהיה מעט גבוהה יותר עם סוללה כזו וללא ריגולטור (לא משתמש ב KIWI) - אך עדיין בתחום שלא "מוציא את המיץ" לסרוואים ;) דבר שיתבטא בנתוני מהירות וכוח מעט יותר גבוהים...
לצורך ההשוואה צירפתי את שתי הסוללות בהן אני משתמש כיום במסוקים שלי:
סוללה ראשונה:
http://www.tntlandinggear.com/store/shop/EVORX30002S2P-400.jpg
משקל סוללה: 155 גר', קיבולת: 3Ah, סידור תאים 2S2P, מתח נומינאלי: 7.4V (כ- 8.4V טעונה), זמן טעינה: מעל שעה ב 1C (מגבלת טעינה ב-CV/CC לסוללה זו).
סוללה שנייה:
http://www.rctoys.com/rc-toys-and-parts/TP-2250-2SP30/RC-PARTS-THUNDER-POWER-RC-PRO-POWER-30C-LIPO-BATT.html
משקל סוללה: 124 גר', קיבולת: 2.25Ah, סידור תאים 2S1P, מתח נומינאלי: 7.4V (כ- 8.4V טעונה), זמן טעינה: מעל שעה ב 1C (מגבלת טעינה ב-CV/CC לסוללה זו).
רגולטור:
כמובן שבשימוש בסוללת LiPo צריך רגולטור (אם אתה לא מעוניין לעבוד ב 8V משתנה) ששוקל גם הוא בין 30-40 גר', ככה שאנחנו מדברים על סה"כ משקל מוערך שבין 160 ל 190 גר' לסוללת ליתיום עם רגולטור בקיבולת בריאה של 2-3Ah.
סוללת הליתיום נאנופוספאט או בשמה המוכר A123 שאני פוזל לכיוונה הינה הסוללה הבאה:
http://www.modelelectronicscorp.com/browse_product.php?pid=11
משקל סוללה: 176 גר', קיבולת: 2.3Ah, סידור תאים 2S1P, מתח נומינאלי: 6.6V (כ- 7.2V טעונה), זמן טעינה: כ- 15-20 דק', דרישה מיוחדת: מטען חדש מתאים לטעינת סוללת A123 :(
על פניו נראה כי הסוללה נמצאת בתוך מעטפת המשקל של הסוללות המתחרות עם הרגולטור וכי היא מתאימה לשימוש המיועד, אך הקיבעון של להישאר במוכר עוצר אותי כרגע כמו גם הצורך במטען מתאים, אך מצד שני הביטחון בסוללה שלא תשרוף לי את המסוק בזמן טעינה ותמנע ממני את הצורך ברכיב נוסף (רגולטור) שחושף את הכלי לכשל נוסף מפתה מאוד..
האם מישהו מחברי הפורום ביצע את המעבר הנ"ל ומרוצה מהתוצאות?
השקעתי בהשוואה מפורטת אז יותר מאשמח לשמוע את דעתכם בנידון!
תודה מראש,
ליאור.