צפייה בגרסה מלאה : שאלה עוד שאלה על גיין - והפעם, נדידת זנב קלה שמאלה (?)
Friman
23-11-2011, 10:06:25
בשעה טובה המסוק שופץ וחזר למקומו הטבעי בשמי אנדרטת חטיבת הנגב.
יצאתי היום להטיס, היה אגב יום מושלם להטסת מסוק - אפס רוח ואפס עננים, מצברוח טוב ואפס סקרנים עם שאלות בזמן ההטסה. מאד נהניתי.
בכל אופן, שברתי את הראש סביב כיוון הגיין לג׳יירו. מלכתחילה המסוק טס נהדר עם זנב ישר בלי רעידות, אבל כשהקפצתי את המצערת והפיטץ׳ במכות חדות- למשל ממצב ריחוף למקסימום, המסוק עשה רבע סיבוב שמאלה לפני שהתאפס והתיישר. הגעתי עם גיין עד 60 (מצב תואם פוטאבה) ועדיין נאדה, אותו דבר רק שהופיעו רעידות בזנב.
הנחתי שמדובר במחסור בגיין מכאני אולי? החלפתי הורן לכזה עם חור ארוך יותר ב0.2 מ״מ מהמלצת החוברת (אל דאגה, נסעתי לבית של חבר ועשיתי את זה על שולחן כמו שצריך, לא בשטח), חזרתי לשטח כיוונתי זנב בrate ואז לימיטים ושוב חזרתי על הנסיונות - הזנב שוב עמד פלס באוויר סביב גיין 30 אבל במכות פיטץ׳ חזקות המסוק קפץ רבע סיבוב שמאלה. אגב במכות פיטץ׳ טיפה פחות קיצוניות, לא עד סוף הסטיק, הייתה קפיצונת רגעית שמאלה ומייד התיישרות, מצב שלהבנתי הוא סביר. נזכרתי שאמרו לי שהבדיקה של הקפצת הפיטץ׳ תלויה גם בשינויי הסל״ד אז באומץ רב העברתי בפעם הראשונה לאיידל. זה אגב היה די מפחיד לפעם ראשונה, המסוק הפך לפי כמה וכמה יותר חד ומהיר בתגובות ממה שציפיתי... אבל שרדנו בסדר;). באיידל היו לי קפיצות קלות של האנטינג בזנב כשהגיין היה 30 אבל בקפיצת פיטץ׳ הזנב החזיק פלס, גם בקפיצות קיצוניות. הייתי מאד מופתע, לא זז מילימטר בכלל. בקיצור, כיוון שבאיידל היו רעידות קלות בגיין 30 החלטתי להשאיר על 30 בנורמל ובאיידל להוריד ל28, והבנתי שפשוט אני לא מצליח לעשות שמירה נכונה של הזנב בקפיצות פיטץ׳ בנורמל כי הסל״ד שלי לא מספיק גבוה. בסדר, זה לא מפריע לי- המסוק לא רועד לי אלא יציב מאד ואני לא מטיס ברמה שכל רגע אני זקוק באמת לקפיצות מהירות בסל״ד/פיטץ׳ ועם הסל״ד הנוכחי אני מקבל זמני טיסה יפים. אז השארתי ככה. אממה, הופיעה תופעה שלא ידעתי איך להסביר - הזנב החל לסטות לאט ובהתמדה שמאלה (כלומר האף ימינה). ???. אני יודע שעודף גיין מתבטא בהאנטינג וחוסר גיין מתבטא בזחילה איטית של הזנב אבל הנחתי שהזנב זוחל במצב כזה ימינה בגלל תיקון לא מספק של הג׳יירו, ולא שמאלה כמו אצלי?? האם יש פה משהו מוזר או שזו תופעה נורמלית אפשרית של גיין נמוך מדי?
ואם כבר אני בקטע של שאלות, עוד אחת בנושא אחר - שמתי בזנב תוספת להגנת הזנב כפי שעודד המליץ. למרות שהשתדלתי שלא יהיה כבד, אני חש בנטייה קלה של המסוק אחורה. מידת הנטייה משתנה כתלות במשקל הסוללות, יש לי משני סוגים שונים. בכל מקרה זו הטיה מאד מאד קלה שלא מפריעה לטיסה באופן ניכר, סתם מעצבן כזה. הסוואש אוזן ופולס עם סוואש לבלר וכל הראש באופן כללי מאוזן יופי, שום רעידות ושום עניינים. השאלה היא האם אפשר/כדאי לתקן זאת עם טרים קל של סטיק הelevator?*אני יודע שבזנב זה ממש אסור ושבכללי פחות מקובל להתבסס במסוקים על טרים ויותר על כיוון מכני, אבל כיוון שיש לי שני סוגים שונים של סוללות אז גם אם אאזן מושלם את המסוק עם אחד מסוגי הסוללות בהתחשב במשקל העודף בזנב, עדיין תהיה לי נטייה קלה בציר האלבייטור עם סוג הסוללות השני. שוב, זה בקטנה אבל עדיין מציק לי קצת.
המסוק אגב Trex 500E סטוק מקורי של אליין, סרבו זנב ds520 סרבואים בסייקליק ds510 וג׳יירו GP780. הבק אגב מכוון על 6v בניגוד לעבר שהיה מכוון אצלי על 5.5v, למקרה שיש לזה השפעה סביב עניין מהירות התגובה של הסרבו בזנב לעניין הגיין.
תודה!*
guyro
23-11-2011, 10:10:55
יש מצב שהכיוון המכני שלך לא תקין, קפוץ למשה שיעזור לך.
guy1a
23-11-2011, 10:18:10
אין לי מה להגיד על הזנב ..
אבל שתהנה ממנו והפעם לאורך יותר זמן :)
asafh1
23-11-2011, 10:24:20
מחזק את דבריו של גיא .
כיוון מכני של הזנב לקוי
Friman
23-11-2011, 10:33:54
הייתה לי מחשבה כזו. אבדוק ואם לא אנסה לבקש עזרה באמת ממשה או מאחד הוותיקים האחרים באיזור (לא להפריע בהכנות לטייוואן ;))
wind556
23-11-2011, 10:39:47
גיל, עשה כל מה שיעצו לך, אבל בנוסף תבדוק אם הטרימרים בגוף השלט מאופסים במדוייק.
לעיתים מתרחשת נדידה כזאת כאשר הטרימר של הזנב זז טיפונת מהמרכז (ועדיין לא הוציא את הג'יירו מנעילת זנב)
ohadsh
23-11-2011, 10:43:53
הדיליי ב780 ל500 צריך להיות בצבע ירוק תראה אולי היתבלבלת...והוא על אדום אדום זה ל450 ולמסוקים קטנים
bartovmoti
23-11-2011, 10:49:24
שמע, אצלי ב 500 היו תופעות מוזרות גם עם הג'ירו הזה.. כלמור, סחיפת זנב קלה בריחוף, מכות בזנב בפתיחת פיצ'!
אגב, אם ניסית לתת מכות פיצ' בנורמל ויש לך גרף מצערת תלול מה אתה חושב ? גם אם תשים הג'ירו הכי יקר אתה מביא אותו לקצה היכולת שלו..
ממש לא מומלץ שינויי סלד מהירים וגדולים בטיסה.
בכל אופן מה שהתחלתי להגיד זה, שכל הבעיות שאתה מתאר לא קשורות כנראה לגיין (60 לפי שיטת פוטבה?? אתה מבין שאתה בכלל לא בכיוון)
אצלי היו בעיות כאלה ומה לא עשיתי אחי.. החלפתי לטורק טיוב, החלפתי להבי זנב, סליידר שהיה קצת דפוק.. למעשה החלפתי את כל מכלול הזנב אך לשוא!!
לא תאמין מה פתר לי את הבעיה, לקחתי סקוטש כזה כמו שקושרים איתו את הסוללות רק מהסוג הצר, שמתי סביב הג'ירו כדי להדק אותו והבעיות נעלמו לחלוטין! אחי, אין סחיפות אין זריקות פשוט מסוק אחר!
דרך אגב, עוד סיפור שדומה לסיפור שלך, לפני כמה שבועות בא אלינו MsGenady לשטח עם 550 FBL עם מערכת 3G שעבר תיקון לאחר ריסוק..
אחי, הבנאדם לא יכל להטיס את המסוק כי הזנב פשוט היה זוועה.. הסתכלנו בשטח הכל מכנית נראה בסדר.., בסוף הבנאדם החליף את המדבקה שמצמידה את יחידת הג'ירו ומיקם אותה מחדש, המסוק טס כמו שד!
בקיצור, הייתי בודק את הדברים האלה.. הג'ירו של אליין ידוע בשיגעונות שלו וכנראה הצמדה נכונה משנה את הכל!
Friman
23-11-2011, 11:46:53
תודה מוטי
יש אכן פה ושם טיפה תזוזות רנדומליות בזנב שאותן אני מייחס לתנודות שמגיעות מהגוף. זה אחרי שיש שם פחית תקנית וכבר ניסיתי את כל סוגי הדו״צ עד שהגעתי לתוצאה המיטבית. וזה עדיין לא מושלם ;). אני יודע להבחין מכל הניסויים האלו בין תזוזות רנדומליות בזנב שמקורן בתנודות מהגוף לבין האנטינג. אני לא חושב שניתן לשפר יותר את האחיזה של הג׳יירו לגוף, ניסיתי גם עם רצועת וולקרו כמו שהצעת, זה לא משפר מעבר למצב כרגע את התנודות הרנדומליות. ולגבי האנטינג אין בעיה כזו כרגע... גרף המנוע הוא כמעט לינארי לגמרי עם הגבהה קלה בנקודת הריחוף (אמצע סטיק אצלי) מ50% ל58%. אין לי רעידות של הגוף והדיסקה וזה נותן לי זמן טיסה אופטימלי ככה שמבחינתי המחיר של לא לעשות ״מכות גז״ קיצוניות הוא בסדר גמור לאור רמת ההטסה הבסיסית שלי כרגע. ולגבי נדידת הזנב ההשערה הכי הגיונית לדעתי היא של גיא, את הזנב כיוונתי שלשום כשהייתה רוח חזקה מאד; זה מראש היה נראה לי בסימן שאלה רק הנחתי שהג׳יירו אמור בכל אופן לפצות גם אם הזנב לא ממורכז פיקס.
מה שכן רגישות היתר של ה780 לכל שטות מתחילה להוציא אותי מדעתי. ג׳יירו שעושה אחלה עבודה אבל ממש ממש רגיש לכל סטייה קטנה מהכיוונון האופטימלי שלו.
והטרים של הזנב על אפס, בדקתי את זה. אני מבין שאין בעיה לתת קליק או שניים קדימה בelevator כדי לאזן את תוספת המשקל הקלה של תוסף הזנב ששמתי? גם כיוונון יתר ההגדרות בג׳יירו מדוייק אגב. נבדק. *
bartovmoti
23-11-2011, 12:19:53
גרף לינארי ?
זה אומר שבתזוזת סטיק של רבע, הסלד משתנה ב 25% ? זה נראה לך תקין ?
אם אתה עושה את זה במהירות (מכות פיצ') תחשוב כמה אתה מעמיס את המערכת.. גם הפיצ משתנה וגם הסלד קופץ!
בנוסף, אם בחצי סטיק אתה בריחוף ובכ 50% מצערת, אז ב 0 מעלות יש לך כ 25% מצערת? זה גם נראה לך תקין ?
בכל אופן, תבין, אין מקום לשינויי סלד באויר! שינוי של מקסימום 10-15% פרוס על פני חצי סטיק לא יותר!
גם בנורמל, מהנקודה של ה 0 מעלות שים גרף 65-70 לפחות ומשם זוית מתונה לכיוון ה 100%, כל דבר אחר יעשה לך בלאגן באויר.
אם אתה רוצה למתן את המסוק יש דרכים לעשות זאת מבלי לפגוע בביצועים ולהוציא את המערכת ממצב עבודה נכון..
שים אקספו או DR אבל בשום אופן אל תוריד סל"ד למען השם! זה לא תורם לך בכלום, להיפך!
אם אתה קצת מבין באוירודינמיקה, אתה יודע שרכיב המהירות על כנף נמצא בריבוע.. כלומר, מהירות גדלה פי 2, עילוי גדל פי 4 וכן הלאה..
עכשיו תחשוב מה אתה עושה למסוק שלך כשאתה משנה את המהירות הראש ב 25% ותוך כדי זה גם משנה את הפיצ', אתה משנה את העילוי בקיצוניות לכאן ולכאן, שלא לדבר על שינויי הטורק שמעמיסים על הג'ירו ועל יציבות הכלי באופן כללי.
(איך בדיוק אפשר ללמוד להטיס בתנאים כאלה)
תכניס לך לראש.. מסוק באויר = סל"ד ק ב ו ע
המתחילים ביננו לא מבינים שכשהם מנסים למתן המסוק בדרכים לא נכונות, זה רק מזיק ללימוד ההטסה ומעכב אותם!
אני אישית אכלתי הרבה קש עד שהבנתי את דבר הבסיסי הזה!
Friman
23-11-2011, 15:21:06
תודה מוטי על התשובות והאכפתיות.
אכן אני מבין את דבריך ואכן הכיוון הראשוני שכיוונתי בגרף הפיטץ׳ והמצערת היה לפי הסרטון שלך.
יחד עם זאת אדם שאת דעתו המקצועית ונסיונו בתחום אני מעריך לא פחות, הציג בפניי נקודת מבט אחרת שונה בתכלית, שגם את ההגיון מאחוריה אני בהחלט יכול להבין. זה לא קשור רק בחסכון בצריכת החשמל, אלא בעיקר בכך שגרף שסוטה באופן ניכר מלינאריות יוצר פערים משמעותיים בין אופן הזזת הסטיקים לתגובת המסוק במציאות. אולי לא הבנתי במאה אחוז את ההסבר, אך על מי שסיפק אותו וכיוון אני סומך באופן מלא. אז כיוון שיש פה שתי נקודות מבט שאת שתיהן אני מסוגל להבין כרלוונטיות, אני בוחר ללכת בדרך שיותר מתאימה לצרכים הנוכחיים שלי כמטיס מתחיל - המסוק שלי יציב מעבר למכות הגז הללו, ולריחופים הקפות ושמיניות (היום עשיתי שמינייה!) זה נראה לי מספיק...*
paylot
23-11-2011, 19:53:17
שמע, אצלי ב 500 היו תופעות מוזרות גם עם הג'ירו הזה.. כלמור, סחיפת זנב קלה בריחוף, מכות בזנב בפתיחת פיצ'!
אגב, אם ניסית לתת מכות פיצ' בנורמל ויש לך גרף מצערת תלול מה אתה חושב ? גם אם תשים הג'ירו הכי יקר אתה מביא אותו לקצה היכולת שלו..
ממש לא מומלץ שינויי סלד מהירים וגדולים בטיסה.
בכל אופן מה שהתחלתי להגיד זה, שכל הבעיות שאתה מתאר לא קשורות כנראה לגיין (60 לפי שיטת פוטבה?? אתה מבין שאתה בכלל לא בכיוון)
אצלי היו בעיות כאלה ומה לא עשיתי אחי.. החלפתי לטורק טיוב, החלפתי להבי זנב, סליידר שהיה קצת דפוק.. למעשה החלפתי את כל מכלול הזנב אך לשוא!!
לא תאמין מה פתר לי את הבעיה, לקחתי סקוטש כזה כמו שקושרים איתו את הסוללות רק מהסוג הצר, שמתי סביב הג'ירו כדי להדק אותו והבעיות נעלמו לחלוטין! אחי, אין סחיפות אין זריקות פשוט מסוק אחר!
דרך אגב, עוד סיפור שדומה לסיפור שלך, לפני כמה שבועות בא אלינו MsGenady לשטח עם 550 FBL עם מערכת 3G שעבר תיקון לאחר ריסוק..
אחי, הבנאדם לא יכל להטיס את המסוק כי הזנב פשוט היה זוועה.. הסתכלנו בשטח הכל מכנית נראה בסדר.., בסוף הבנאדם החליף את המדבקה שמצמידה את יחידת הג'ירו ומיקם אותה מחדש, המסוק טס כמו שד!
בקיצור, הייתי בודק את הדברים האלה.. הג'ירו של אליין ידוע בשיגעונות שלו וכנראה הצמדה נכונה משנה את הכל!
+1
guy1a
23-11-2011, 23:00:03
סליחה שאני מתערב, רק בשביל להבין ..
גיל, בין חצי מצערת ל 3/4 אתה מעלה את מהירות הראש ב 25% ? ועוד 25% מ 3/4 ל מצערת מלאה ?
הבנתי נכון ?
Friman
23-11-2011, 23:12:05
יותר בכיוון של 20%.
אגב, זה לא שאני מגיע למקסימום מצערת. אני נמצא סביב אמצע הסטיק רוב הזמן שזה אומר סביב 60% מצערת.
גם אני הופתעתי מעט כשהוסבר לי לכוון כך כיוון שהדעה הרווחת כאן בפורום בנושא כיוון גרפים היא שונה, אך ההמלצה הוכיחה את עצמה והמסוק טס מצויין.
guy1a
24-11-2011, 05:32:24
אני רוצה להשוות עם מה שיש אצלי
אתה מוכן לפרסם את כל הגרף ?
כל הה 4 בבקשה
Friman
24-11-2011, 06:38:37
אני עם אורורה 9, יש לי 7 נקודות בגרף ;)
מנוע: 0, 23, 46, 62 (אמצע סטיק), משם ומעלה לינארי עד 100.
פיטץ׳: לינארי החל מ2- ועד 11+, נקודת האמצע היא 4.5+ וסביבה אני נמצא בריחוף.
כשאני נזכר, למעשה מה שכיוון לי משה זה גרף מנוע לינארי מ0 ל80% עם הגבהה קלה בנקודת הריחוף (אמצע סטיק) לכיוון ה50%. לא היה לי מספיק סל״ד בנקודת הריחוף, המסוק רעד, ולכן העליתי ל62% בנקודה 4 (אמצע הגרף) ול46 בנקודה 3 כדי שגם בנחיתה ובהמראה לא יהיו שינויי סל״ד כ״כ קיצוניים, ואת סוף הגרף העליתי ל100 כדי שבמקרה שאעביר לאיידל לא תהיה קפיצה גדולה מדי של המנוע (גרף הפיטץ׳ שלי באיידל זהה כרגע לנורמל כיוון שבלאו הכי אין לי כרגע שום כוונה להפוך את המסוק, רק גרף המנוע שונה). בדיעבד אני מבין שזה מוטעה והכוונה הייתה שלא אשתולל עם המנוע יותר מדי, ואשאיר אותו בטווח סל״ד מצומצם מנקודת הריחוף ומעלה. ההגיון שלי להעלות את סוף הגרף ל100 היה כנראה מוטעה. ייתכן שלא הבנתי נכון את כוונת המכוון וכששחזרתי את כיוון הגרף מחדש לאחר תכנות הבקר שעשיתי לאחרונה חשבתי שאני מכוון גרף על פי אותו ההגיון אך אולי לא הבנתי וכיוונתי שגוי.
mosheg
24-11-2011, 06:45:14
לגיל לא יודע מה היה הנזק בריסוק גם לא קראתי את כל השרשור אבל מתיאור הבעיה אני יכול לחשוב על מספר גורמים
1. קושי מכני בתנועת הזנב מה שמאת את תגובת הסרוו לתיקון. ( 90% שזה הבעיה ). ( מסקנה מהתיאור של הבעיה ).
2. בעיה של מתיחות רצועה חופש או עומס. ( אם זה לא טורק טיוב ).
3. לחץ גדול מדי של הפיניון על הגג"ש ראשי. שיוצר מומנט פיתול ( טורק ) חזק מדי של המנוע.
אתה מוזמן להגיע , תתקשר
Friman
24-11-2011, 06:52:21
תודה משה, אכן אשמח לעצתך
Yoav Lahav
24-11-2011, 06:56:17
גיל תבדוק עוד משהו פשוט שיתכן ויפתור הבעיה:
תגדיל פסיעה מכסימלית של הלהבים לכיוון המתנגד לבריחת הזנב.
אם הזוית הזו קטנה מידי אז במכות הפסיעה הזנב לא מסוגל לייצר מספיק
כוח והוא בורח לך.
Friman
24-11-2011, 07:27:18
להגדיל את פסיעת הלהבים, היכן? בזנב? לא הבנתי. הלימיטים של הג׳יירו מוגדרים כך שתנועת הסליידר הינה מלאה לכל אורך הציר.
בכל אופן אני מעדיף להמשיך את ההתייעצות ב1 על 1 ולא בפורום, נראה לי שהתבלגן לי קצת הרציונל התאורטי בנושא מהירות המנוע ואני צריך שיסבירו לי כדי להבין, יותר מאשר רק כיוון נכון. תודה לכולם, אעדכן במסקנות ;)
mosheg
24-11-2011, 07:41:52
גיל אתה צודק אין דבר כזה להגדיל פסיעה בזנב. תמיד התנועה מוגדרת בלימטים למקסימום מכני כל השאר הגירו מבצע.
guy1a
24-11-2011, 10:45:40
טעות שלי גיל, אצלי יש 5 לא 4.
תודה על התובנה.
אגב, לי הסבירו שהחפיפה בין איידל ונורמאל היא בנקודת הריחוף.
אתה מעביר לאיידל בזמן ריחוף. ואז המסוק לא קופץ לגובה או יורד ... שם גם אתה מוריד לנורמאל לפני נחיתה.
אני אבדוק מה הנקודות בשלט שלי. זה מעניין.
תודה.
אגב, לגבי מה שליאב כתב. אמנם אי אפשר לשנות את זוית הלהבים אבל ! ..
אם האמצע האלקטרוני ( מבחינתי - ריחוף יציב במצב רייט ) הוא מאד רחוק מהאמצע המכני, אזי במצב של תיקון חזק יתכן באמת שאין מספיק לאן להזיז את המנוף שמזיז את הלהבים.
Friman
24-11-2011, 11:27:34
אם האמצע האלקטרוני ( מבחינתי - ריחוף יציב במצב רייט ) הוא מאד רחוק מהאמצע המכני, אזי במצב של תיקון חזק יתכן באמת שאין מספיק לאן להזיז את המנוף שמזיז את הלהבים.
אכן יש לי סימני שאלה בנושא זה. מהלך התנועה של סרבו הזנב שלי ימינה הוא רק עד שליש סטיק ה rudder (הEPA על 100% לשני הצדדים והלימיטים מוגדרים במדוייק). בכל אופן, שינוי זווית הפסיעה לא נראה לי רלוונטי פה וגם לא ממש אפשרי, אולי הגדלת הלהבים תניע את ״נקודת האמצע האלקטרוני״ כמו שהגדרת אותה קרוב יותר לאמצע הציר ותאפשר יותר מרחב תנועה פנימה בציר (מה שמתבטא בתנועת אף ימינה)
guy1a
24-11-2011, 11:55:10
ככה נראה הגראף שלי. ( אני מניח שאין הרבה קשר בין 450 ו 500 משקלים שונים / כוחות שונים / מנועים שונים / ... )
האחוזים בהמרה למעלות זה
נורמאל - מינימום: מינוס 5 מקסימום: פלוס 10
איידל - מינימום: מינוס 10 מקסימום: פלוס 11
זוית אפס זהה בשני המצבים.
58090
אכן יש לי סימני שאלה בנושא זה. מהלך התנועה של סרבו הזנב שלי ימינה הוא רק עד שליש סטיק ה rudder (הEPA על 100% לשני הצדדים והלימיטים מוגדרים במדוייק). בכל אופן, שינוי זווית הפסיעה לא נראה לי רלוונטי פה וגם לא ממש אפשרי, אולי הגדלת הלהבים תניע את ״נקודת האמצע האלקטרוני״ כמו שהגדרת אותה קרוב יותר לאמצע הציר ותאפשר יותר מרחב תנועה פנימה בציר (מה שמתבטא בתנועת אף ימינה)
זה לא נישמע לי תקין.
אולי אתה יכול להזיז EPA בצד אחד ל 120 ובצד השני 80 ואז זה יהיה באמצע ?
אני לא יודע איך זה בטירקס 500
אבל אצלי אפשר להזיז את הסרבו על פני הבום ולשחק עם האורך של הפושרוד על מנת להגיע למצב שהאמצע המכני והאלקטרוני זהים ככל האפשר.
אולי אתה צריך להזיז משהו שם ..
כדאי להתיעץ עם מישהו שמכיר את המסוק הזה.
bartovmoti
24-11-2011, 12:32:27
ככה נראה הגראף שלי. ( אני מניח שאין הרבה קשר בין 450 ו 500 משקלים שונים / כוחות שונים / מנועים שונים / ... )
האחוזים בהמרה למעלות זה
נורמאל - מינימום: מינוס 5 מקסימום: פלוס 10
איידל - מינימום: מינוס 10 מקסימום: פלוס 11
זוית אפס זהה בשני המצבים.
58090
סבבה של גרף
.
Friman
24-11-2011, 12:35:36
זה לא ממש קשור גיא. מה שקובע את טווח הפסיעה בלהבי הזנב זה האורך של הציר עליו נע הסליידר, והוא מוגבל פיזית באורכו. אני לא יכול להוסיף עוד פסיעה כי נגמר הציר בנקודה מסויימת. המצב כרגע הוא שבין הנקודה בה המסוק מרחף ישר בrate לבין קצהו הפנימי של הציר (תנועת האף ימינה) יש לי משמעותית פחות מרווח לעומת הפער מהקצה החיצוני של הציר (תנועת האף שמאלה). נראה לי הגיוני שיהיה פער כזה כיוון שבאופן שגרתי בטיסה ישר הזנב צריך להתנגד לנטיית האף להסתובב שמאלה בגלל המומנט הסיבובי של הרוטור הראשי (אם אני טועה במונחים, יתקנו אותי המהנדסים.. אני מניח שהכוונה ברורה) ולכן הזנב מראש צריך להיות בזווית פסיעה כזו שדוחפת את הזנב שמאלה וכך לייצב את המסוק ישר. הזזת הסרבו על הציר או לחלופין שינוי אורך הפושרוד, עניינם איתור הנקודה הנכונה של הסליידר על הציר שבה הפסיעה אופטימלית כך שהמסוק מאוזן ישר, אך הם לא ישנו את מרווח הטווח לשינוי הפסיעה להטיית הזנב ימינה או שמאלה. מה שכן עשוי לשנות כאן הם שני משתנים אחרים - האורך של להבי הזנב, ומהירות הסיבוב שלהם שקשורה ישירות הרי לסל״ד המנוע ומהירות הרוטור הראשי. עכשיו, כאן עולה שאלה פיזיקלית שאין לי שמץ של מושג מה התשובה עליה, עד כמה כאשר כל יתר הנתונים נשארים זהים, משפיעה מהירות המנוע (וכנגזרות שלה מהירות הרוטור הראשי ורוטור הזנב) על יחסי הכוחות בין המומנט של הרוטור הראשי שדוחף את אף המסוק שמאלה לבין הרוטור הראשי שדוחף את אף המסוק ימינה? אולי לסוגיית המצערת שלי יש השפעה עקיפה כאן שלא חזיתי מראש.
ואם אני מבלבל בשכל תענו בחיוך, אני אבין את המסר
עברו הרבה שנים מאז שהתעסקתי במונחים מעולם הפיזיקה.
guy1a
24-11-2011, 12:40:52
כן ...
עוד משהו, להבי זנב בגודל שונה, מייצרים דחף שונה ומעמיסים את המנוע באופן שונה.
אני אוהב להבים יותר גדולים. יש לי פוסונו כתומים סקסיים :) הם ארוכים בכמה ממ טובים מהמקור.
אולי פה יש משהו שיכול לעזור לך.
Friman
24-11-2011, 12:53:23
גם לי יש פוסונו כתומים, 72 מ״מ כמו המקוריים של אליין.
דניאל דקל
24-11-2011, 16:03:15
מציע לחבר את סרוו הזנב לסרוו-טסטר בשביל לשלול בעיה בפוטנציומטר של הסרוו.
Yoav Lahav
24-11-2011, 17:09:12
גיל, תחזיק את המסוק ביד סוללה מחוברת כל האלקטרוניקה פועלת ומנוע מנותק. סובב את המסוק ובדוק שהגירו אכן מניע את הסליידר עד הסוף ---לכיוון הבום----
מגיע עד לסוף המהלך המכני האפשרי?
יש לך אפשרות לשחק עם ה HUB ולהוציא אותו קצת כאשר בורג האלן עדיין נשאר בתוך המגרעת על הציר. זה יאפשר לך להגדיל את זוית הלהבים במסגרת המכניקה הקיימת.
דרך אגב, בדקת החלקה בתמסורת לזנב? תפוס הרוטור הראשי ונסה לסובב בעדינות את רוטור הזנב. אם הוא מסתובב יש לך החלקה. צריך למצוא את החלק הגורם לה ולהחליפו.
אלו עצות בנוסף לכל מה שאמרו לך עד עכשיו.
Friman
25-11-2011, 22:21:03
רק לסיכום הסוגייה, מגע הקסם של משה עשה את שלו...
הורדנו גיין, הורדנו את מהירות הראש (בעיקר בקצה העליון של הגרף) כך שהקפיצה בסל"ד ממצב ריחוף לקצה הסטיק פחות קיצונית, הזנב מורכז והוגדרו מחדש לימיטים. המסוק טס הבוקר 4 סוללות חלק ויפה, בלי האנטינג ובלי בריחות זנב, טייל לו בהנאה בשמיניות בשמיים והיה מאד נחמד.
השינויים שעשינו בסופו של דבר היו דומים למה שחשבתי בעקבות ההמלצות פה (כיוון מכני מחודש של הזנב וצמצום פערי הסל"ד ממצב ריחוף ועד קצה הסטיק), אבל הבנפיט העיקרי מהתייעצות עם משה, זו האינטגרציה שמחברת אוסף נושאים שונים לרציונל כולל. אז תודה למייעצים כאן ותודה למשה.
guy1a
26-11-2011, 00:15:28
שמח שזה ניגמר
עוד מעט יגיעו חלפים וגם הגרוטאה שלי תחזור למקומה הטבעי ( מרוסקת על הקרקע :) )
רק לסיכום הסוגייה, מגע הקסם של משה עשה את שלו...
הורדנו גיין, הורדנו את מהירות הראש (בעיקר בקצה העליון של הגרף) כך שהקפיצה בסל"ד ממצב ריחוף לקצה הסטיק פחות קיצונית, הזנב מורכז והוגדרו מחדש לימיטים. המסוק טס הבוקר 4 סוללות חלק ויפה, בלי האנטינג ובלי בריחות זנב, טייל לו בהנאה בשמיניות בשמיים והיה מאד נחמד.
השינויים שעשינו בסופו של דבר היו דומים למה שחשבתי בעקבות ההמלצות פה (כיוון מכני מחודש של הזנב וצמצום פערי הסל"ד ממצב ריחוף ועד קצה הסטיק), אבל הבנפיט העיקרי מהתייעצות עם משה, זו האינטגרציה שמחברת אוסף נושאים שונים לרציונל כולל. אז תודה למייעצים כאן ותודה למשה.
זה ההבדל בין סרטוני הדרכה מועתקים לבין מקצוען אמיתי !
משה לא פעם אחת עזר גם לי בעניני הניטרו למרות שזה היה דרך הטלפון !
ולכל אלו שצריכים עזרה רק שתדעו תשובת מומחה הינה קצרה וענינית
ולא בנוסח של מאמר מתמשך שאחרי 4 שורות כבר אין לך כח לקרוא אותו !
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.