PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! מחדל חמור שלי במערכת ET OSD מקרה שהיה כך היה...



Shlomi4046
26-11-2011, 21:18:23
עריכה

תמונות בשלב שהטיסן היה כבר 5 ומשהו קילומטר מהבית + המקום שהנחתתי אותו לאחר המרדף הקצר

59202
59203


הקדמה

טוב במקרה אחר אולי לא הייתי כותב על זה אבל מטרת השירשור הנ"ל הינו לימודי בלבד
ולאפשר לאחרים ללמוד מהטעויות של חברים בפורום שבמקרה הזה האירוע הסתיים בנס!:( ללא מפגע כל שהוא

יש לציין שהערות לא במקום שאינן בונות... תחסכו ! אנחנו לא ילדים

************************************************** ***************

ביום שישי האחרון הטסנו באזור אשדוד FPV לא טיסה רצינית משהו ממש רגיל
לאחר טיסה לכיוון הים הפתוח החלטנו לחזור באמצעות הפעלה של RTH באופן ידני
ומעקב אחרי הטיסן באמצעות המערכת

באותו יום הייתה רוח די טריקית ! ולפני שהבנו מה קורה קבלנו FS בשלט והטיסן נסחף ל כיוון 2 קילומטר
הטיסן שמר על הגובה המתוכנן 200 מטר וכל פעם שאיבד גובהה פתח מנוע וטיפס המייצב עבד מעולה אפילו טוב מידיי ושמר על הטיסן ישר ומאוזן

אבל מה ...:( מצב הטיסה ב- RTH של ET כמו שקוראים לזה LEVEL FLIGHT התאפס לו...(אלוהים יודע איך!!!!) ושמר בהגדרות של מצב טיסה ב- RTH עבור המצערת הינו 0
בפועל מה שקרה זה שהטיסן ללא מנוע אומנם הצליח להשאר מיוצב ולשמור על גובהה אבל לא הצליח להתנגד לרוח ולחזור הבייתה
וקח עשה עיגולים בצורה מיוצבת וללא מנוע ונסחף לו עד אין סוף!!!

בינתיים אנחנו בקרקע כבר אומרים שמע ישראל.... ומתפללים שיפול בשדה פתוח אבל היה לו עוד לא מעט סוללה הלינק וידאו היה יציב לאורך כל האירוע.... המסלול שעשה הטיסן למי שמכיר את האזור שלנו

תעשייה צפונית אשדוד ---- ניר גלים----- אשדוד דרום----- שתולים----רכבת אשדוד---- מחלף אשדוד ----- עד הלום ------- שדה עוזיהו

באותו רגע של חרדות והמון עצות מהחברים.... הולחט כי אני יצא לכיוון הטיסן עם השלט וינחית אותו שם

כיביתי שלט.... ונסעתי תוך כדי שהם מדריכים אותי לאן הוא נסחף ברגע שהוא נצפה בוידאו באזור צומת אשדוד הוא היה כבר 200 מטר גובהה ו 9.7 קילומטר

לאחר נסיעה איטית בשולי הכביש בצומת ראיתי נקודה לבנה מעל שדה עוזיהו נכנסתי ליישוב לקחתי את השלט והדלקתי אותו באותו רגע בתחנת הקרקע קפץ להם התפריט של ET והבנתי שיש קליטה

לאחר 10 שניות הטיסן הונחת בשדה פתוח וללא כל מפגע לסביבה .....

לאחר חקירה ובדיקה הבנתי כי FLIGHT LEVEL של המצערת היה על 0 וזה מאוד מסוכן שאתה בגובהה של 200-300 מטר וחוזרים הבייתה עם רוח חזקה שמשתנה כל הזמן
כמובן אם היה קליטה בשלט אפילו לשנייה באחד מהמקרים היינו מחזירים אותו הבייתה כי FS שומר על ערכי הערוצים בזמן הפעלתו אבל זה לא היה המקרה.....
והטווח של אותה מערכת ספציפית שהטסנו איתה היה בערת 2 קילומטר

המחדל תוקן ונבדק היום ביתר קפידה ..... בעלי ET ובכלל מטיסי FPV LONG שימו לב .... לאופציה הקטנה הזו ואל תסתמכו על הרוח לפעמים משנה כיוון ואז המשחק שונה
למרות שעל הטיסן היה טראקר ו OSD ו RTH והכל מכל טוב.... הפיספוס הקטן הזה עלה לנו בבריאות לכמה עשרות של דקות של פחד...

תודה ענקית לכל החברים שעזור

עמוס
שגיא
יהלום
מעיין דרימר
דן
וכל מי שלא הזכרתי!!!


זו הייתה חוויה מהמפחידות
מצורף קובץ הנתיב טיסה כפי שהוקלט מהטיסן להפעיל דרך GOOGLE ERATH
קישור (www.f1-net.co.il/ashdod1.zip)

sharonx
26-11-2011, 21:45:51
נשמע מפחיד ביותר !!!
טוב שנגמר טוב.

יפה ששיתפת למען הלימוד של כולנו.

sharonx
26-11-2011, 21:49:24
מה זה הסלאלומים האלה במסלול ?

mix57
26-11-2011, 21:53:05
תודה על הכנות והשיתוף.
באמת התקף לב.

Shlomi4046
26-11-2011, 22:12:01
מה זה הסלאלומים האלה במסלול ?

הבייגלה שאתה רואה כל כמה מטרים זה הניסיון של המייצב ו RTH להחזיר את הטיסן ואז באה הרוח והופכת אותו שוב

b1yossi
27-11-2011, 06:16:35
עכשיו הכל ברור, דרימר היה שם.......:cool:

guy1a
27-11-2011, 08:23:06
הלואי שהסוף של זה היה כמו הסוף של הכנף שלי ..

:confused:

s.mario
27-11-2011, 08:46:37
טוב לשמוע שבסוף הצלחתם להחלץ מהעניין.

האם ניתן היה למנוע את המקרה?
האם הייתה איזשהי טעות של המטיס במקרה? - או שרק באג בתוכנה?

ZvikaF
27-11-2011, 08:57:32
תודה על השיתוף... מטעויות לומדים... הבעיה רק שתמיד מחכה עוד טעות באופק :)

Shlomi4046
27-11-2011, 08:58:04
לדעתי ... חוסר תשומת לב להגדרות ספציפיות מאחר ולאחרונה שיחקנו בהם המון לאור התוספות החדשות והעדכון גרסאות
וההגדרה הזו כי חלק מהWIZARD המאוד ידידותי שלהם שברגע של הסחת הדעת... לא מגדירים מצערת במצב טיסה רגיל

או לחלופין יש שם אופציה לרסט את מצב המצערת והסטיקים ב טיסה רגילה שמכיילים את ה גרדיאן ....

ואתה מגלה זאת רק ביום של רוח חזקה כי בכל זמן נתון אחר וללא רוח הטיסן היה חוזר בלי בעיות ...

igalr
27-11-2011, 09:39:59
השאלה היא האם כדאי לבצע בדיקה מלאה ככל האפשר בתחילת טיסה או מספיק בטיסה הראשונה באותו יום.

Shlomi4046
27-11-2011, 09:55:27
השאלה היא האם כדאי לבצע בדיקה מלאה ככל האפשר בתחילת טיסה או מספיק בטיסה הראשונה באותו יום.

בהתחשב בשינויים במזג האוויר קשה לי לענות לך על השאלה ... אבל בתחום הזה אני יודע שאנחנו כל הזמן בבדיקות
ולפני טיסה של LR עדיף בדיקה מקיפה סיבוב שניים בטווח ראייה ולהפעיל RTH נגד ועם הרוח בדיקת גובהה ושיוט
ואז לצאת לסיבוב הגדול

רק שבמקרה הנ"ל זו הייתה טיסה מאוד מאוד קרובה וקצרה בקושי 1KM לכיוון הים והנה המקרה לפנייך
אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה ב LR אמיתי למרות שהתוצאה שהוא הגיע ל 10 KM זה האמא של ה- LR

sharonx
27-11-2011, 11:37:46
עכשיו הכל ברור, דרימר היה שם.......:cool:

הוא בטח צילם עם המצלמה שלו....

naty
29-11-2011, 14:31:05
כלומר אם הבנתי נכון

התוכנה לא יודעת לפתוח מצערת לא יודעת לזהות רוח והיסחפות עקב רוח
והבאג הוא בתוכנה או שהפרמטר עבור מצערת שפוספס בהגדרות רם פוספס או שאופס מסיבה לא ברורה:
אם הוא לא 0 , התוכנה היתה יודעת לזהות היסחפות ולהחזיר את הטיסן ?

Shlomi4046
29-11-2011, 17:34:47
התפספס באחד מתהליכי הכיול rth

ZvikaF
29-11-2011, 20:45:28
פירוש "ראשי" (או משני) : הטייס האוטומטי לא כל כך "חכם" ועובד ע"פ הגדרות כיול ראשוני שנעשו בצורה חלקית במקרה דנן :)

naty
01-12-2011, 14:00:23
פירוש "ראשי" (או משני) : הטייס האוטומטי לא כל כך "חכם" ועובד ע"פ הגדרות כיול ראשוני שנעשו בצורה חלקית במקרה דנן :)

הבנתי חלקית אך אם הבנתי נכון האשמה על המתכנן !

כי המתכנן צריך להביא בחשבון הנדסת אנוש ולהשאיר אפס מרווח לטעויות .
כמובן שזה הרצוי ולא המצוי והתאונות האויריות תמיד יעידו על כך .

Shlomi4046
01-12-2011, 14:17:42
אז מה עכשיו אני אשם ?:confused:
אולי גם את החור באוזון אני עשיתי

naty
01-12-2011, 18:32:31
אז מה עכשיו אני אשם ?:confused:
אולי גם את החור באוזון אני עשיתי

אם אתה תיכננת את ה OSD אתה אשם ....:)

מאחר ולא תיכננת אותו אלא רק תיכנתת אותו אז לא !

זה כשל ברמת תיכנון המוצר באגים שחזרים על עצמם כל הזמן
קשה לתכנן מוצר .

בעניין החור באוזון ....

No comment כשאתה אשם אתה אשם :D:D:D

jetisrael
01-12-2011, 20:16:24
טוב קראתי את כל התרחיש
נכון זאת טעות בהגדרות בזמן שהרצתה WIZARD

המלצה שלי חבר מחשב נייד בבית לא בשטח ל-ELOGER עם הקבל USB שקיבלתה
תפעיל את האפליקציה של ET ושם אתה יכול להריץ WIZARD בלי לחץ הכוונה שאחרי כל שלב הוא יגיד לך NEXT
ולא כמו על המסך שהוא סופר זמן ואז אתה מפספס משהוא.
לאחר מיכן שמור את ההגדרות גם של האנטנה TRAKER וגם של ה-WIZARD
ותעיין בקובץ ששמרתה שם אתה יכול לשנות הגדרות ולטעון אותם חזרה ל-ELOGER

Shlomi4046
11-12-2011, 14:18:16
הוספתי תמונות מהיום הנורא...