PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! TREX 450 זנב רוטט!



GuyREX
27-11-2011, 16:56:12
עקב טוב לכולם אשמח לעזרתכם.
מבחינתי ניסיתי כבר הכל.
TREX 450

בדיקת מתבצעת ללא להבים ראשיות
וללא להבי זנב:
מה שקורה זה מנוע בפול מהירות והכל בסדר.
כאשר אני מלביש עליו את הלהבי זנב.

במהירות הגבוהה בלבד הזנב מתחיל לרטוט ממש ויברציות חזקות מאוד!
ללא קשר לגיירו וסרוו זנב.
בדקתי שהכל ישר והכל נראה בסדר.
מישהו יכול להעלות בדעתו מה הסיבה?

נסיתי להחליף להבי זנב, ציר ראשי זנב,רצועת זנב. מכאניקה מחזיקי להבים ישרים פירקתי ובדקתי. הכל נראה ישר! וזה מה שמשגע אותי.
אם להבין רוטט בלי להבים רץ חלק.

אשמח לעזרה :)

Friman
27-11-2011, 17:24:06
אתה מפעיל מנוע עם להבי זנב וללא להבים ראשיות ויש לך רעידות? לזה אתה מתכוון?
אם כן זו נשמעת לי בדיקה תמוהה במקצת...

GuyREX
27-11-2011, 17:41:31
אז זה יכול להיות לא מדאיג כאשר יש להבים ראשיות?
פשוט זו בדיקה שאני תמיד הייתי מבצע לאחר ריסוק או תיקון ותמיד זה היה רץ חלק בדיוק כך ללא להבים ראשיות.
אשמח לשמוע דעתך.
נ.ב הוויברציות ממש חזקות במהירות גבוהה שזה ממש הולך להעיף את כל הברגים מהמקום.

תודה.

Yoav Lahav
27-11-2011, 17:43:53
איזה גירו יש לך?
איזה סרוו זנב?
מה פתאום אתה מריץ בפול גז בלי להבים ראשיים?
מיסבי גריפ הזנב לא בנויים לעומס הנוצר במהירות כזו.
במקרה הטוב בקושי יזוזו ובמקרה הגרוע ננעלים או מתפרקים.
ואם הם לא ננעלים או מתקשים לזוז אז במהירות זנב גבוהה מאד
הרגישות של הזנב עולה משמעותית ומעל מהירות מסויימת כבר לא ניתן לייצב אותו
וגם כל חופש הכי קטן נהיה משמעותי.

תרכיב כל החלקים בצורה מסודרת ותמשיך לבדוק בטיסה.
הכי טוב זה אם מישהו שמבין יוכל לראות את המסוק שלך בשטח.

GuyREX
27-11-2011, 18:02:53
רשמתי אחי זה לא קשור לגיירו ולסרוו בכלל. יכול להיות שזה באמת לא דרך לבדוק. אבל איך שאני בודק בלי להבים בכלל אז הכל רץ חלק למרות המהירות. ?
אני אנסה לבדוק בחוץ עם להבים ראשיות.

Friman
27-11-2011, 18:20:51
לא הבנתי מה הבדיקה שאתה עושה אמורה לבדוק.
בלי להבים כלל - אולי תוכל לבדוק ויברציות של הגוף בגלל חופשים/ צירים עקומים
מה בדיוק באה לבדוק ההפעלה רק עם להבי הזנב (חוץ מזה שהם לא עפים מהמקום..)? רוטור הזנב נועד להתנגד למומנט הסיבוב של הרוטור הראשי, אני לא מצליח להבין מה אמורה לבדוק הנעת המערכת עם להבי הזנב בלבד ללא הלהבים הראשיות, ועל מה רעידות במצב כזה אמורות להצביע, אם הן בכלל מצביעות על משהו. שהרי המסוק לא מתוכנן לעבוד ככה

שאול
27-11-2011, 19:04:04
1.יש אפשרות שהלהבים הראשיות לא מאוזנות.תבדוק איזון להבים.2.תבצע טרקינג לאחר הרכבת להבים ראשיות.3.תפרק את הסרבו זנב והתושבת ותרכיב חזרה עם דבק דו צדדי כמה שיותר דק.

GuyREX
27-11-2011, 19:17:00
לא הבנתי מה הבדיקה שאתה עושה אמורה לבדוק.
בלי להבים כלל - אולי תוכל לבדוק ויברציות של הגוף בגלל חופשים/ צירים עקומים
מה בדיוק באה לבדוק ההפעלה רק עם להבי הזנב (חוץ מזה שהם לא עפים מהמקום..)? רוטור הזנב נועד להתנגד למומנט הסיבוב של הרוטור הראשי, אני לא מצליח להבין מה אמורה לבדוק הנעת המערכת עם להבי הזנב בלבד ללא הלהבים הראשיות, ועל מה רעידות במצב כזה אמורות להצביע, אם הן בכלל מצביעות על משהו. שהרי המסוק לא מתוכנן לעבוד ככה

אני אנסה לבדוק אותו באויר. תודה רבה.

dror_z
27-11-2011, 19:19:21
יש מס' גורמים לויברציות
ציר עקום - בזנב או ציר ראשי
מיסבים לא תקינים (גם במקרה הזה בזנב או בציר הראשי )

naor14
28-11-2011, 12:49:46
אולי ה-HUB של הזנב נדפק לך. זה קורה אחרי הרבה ריסוקים

נולד לטוס
28-11-2011, 13:34:55
תחליף ציר ראשי ,ספינדל נקודה!!!!!!!!!!ואז תאזן את הלהבים לפני התקנתם וכמובן לבסוף תבדוק שיש טראקינג.
בהצלחה

Friman
28-11-2011, 13:47:31
פיספסת את זה שהוא כתב שאת הרעידות הוא קיבל כשהפעיל את המסוק ללא הלהבים הראשיות...?