PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדליק זריקה DLG לגובה של 79 מטר!!!



eitan-ro
01-01-2009, 13:20:08
אומנם לא שיא עולם (שעומד על 80+), אבל עדיין מאד מאד מכובד.

-mGzMBWqcLE
גראדאיתן.

MDreamer
01-01-2009, 14:57:47
אחח איתן.. סגרו לכם את הבית ספר אז אתה משתעמם וחופר ברשת? :D

eitan-ro
01-01-2009, 15:35:48
אחח איתן.. סגרו לכם את הבית ספר אז אתה משתעמם וחופר ברשת? :D

אבל באמת באמת - מג'עמם לי!! מה אני אעשה? מג'עמם! אני מת פה מהתג'עממות!!
http://mad.walla.co.il/w/18-200/319060-18.jpg

איציק רונן
01-01-2009, 15:59:30
איזה יופי.
מתי נפגשים לתחרות קטנה? אני משמין לי בנחת עם הוידאו-טיסן שלי וצריך קצת פעילות.
DLGיציק

Shay
01-01-2009, 16:57:10
וואו זה ממש גבוה:D

eitan-ro
01-01-2009, 17:51:51
איזה יופי.
מתי נפגשים לתחרות קטנה? אני משמין לי בנחת עם הוידאו-טיסן שלי וצריך קצת פעילות.
DLGיציק

לפי הטיוטה שנשלחה אלי היום התחרות הראשונה היא במרץ (עדיין לא סופי כמובן), אז תתחיל לעשות דיאטה ותחזק את יד ימין (אני בטוח שמעיין ישמח להסביר\להדגים\לעזור בנושא הזה :D)
טילאיתן

ליאור זהבי
01-01-2009, 18:47:46
מזכיר לי שלפני כשבועיים ביציאתי מהלימודים ראיתי מישהו מטיס DLG ליד קניון חולון במגרש גדול שיש שם באמצע העיר.

יש למישהו מושג מי זה היה ?

איציק רונן
01-01-2009, 22:37:48
מזכיר לי שלפני כשבועיים ביציאתי מהלימודים ראיתי מישהו מטיס DLG ליד קניון חולון במגרש גדול שיש שם באמצע העיר.

יש למישהו מושג מי זה היה ?

מתאים לדוד.

יורדן הוויצנאי
02-01-2009, 01:49:43
איתן , אני צריך שתסביר לי משהו...
נניח שהייתי מחזיק ביד אבן ששוקלת בערך 230גר' ( DLG ממוצע)
וזורק אותה בשיטת עלי באבא דיסקוס לאנצ' שאתם כ"כ אוהבים.
אני לא רואה שום סיכוי שבעולם שהיא תגיע למחצית הגובה הנראה בסרטון.
תוסיף לאבן הזאת כל מיני משטחים מייצרי גרר בדמוי כנפיים גוף ומייצבים וכמובן מטיס שמזיז
את ההגאים ויוצר עוד קצת גרר........
איך לעזאזל זה מגיע לגבהים האלה???
האם פועלת עליהם פיזיקה חייזרית ? אולי כישוף של ריקי קיטארו?
אנא תן הסבר
יורדן

יורדן הוויצנאי
02-01-2009, 01:50:43
ועוד שאלה-
האם חישבת פעם את המהירות המשיקית\ מהירות ההתנתקות של הדאון מהיד?

ZvikaF
02-01-2009, 09:40:13
זה מה שמקבלים ממד גובה סיני..... רזולוציה 4 ביט על 100 מטר. וזה עוד לפני ההלם של שינוי הלחץ...

eitan-ro
02-01-2009, 12:38:18
איתן , אני צריך שתסביר לי משהו...
נניח שהייתי מחזיק ביד אבן ששוקלת בערך 230גר' ( DLG ממוצע)
וזורק אותה בשיטת עלי באבא דיסקוס לאנצ' שאתם כ"כ אוהבים.
אני לא רואה שום סיכוי שבעולם שהיא תגיע למחצית הגובה הנראה בסרטון.
תוסיף לאבן הזאת כל מיני משטחים מייצרי גרר בדמוי כנפיים גוף ומייצבים וכמובן מטיס שמזיז
את ההגאים ויוצר עוד קצת גרר........
איך לעזאזל זה מגיע לגבהים האלה???
האם פועלת עליהם פיזיקה חייזרית ? אולי כישוף של ריקי קיטארו?
אנא תן הסבר
יורדן

במילה אחת - עילוי! הכנף יוצרת עילוי מה שגורם לאף לעלות (לעומת האבן), ואז כל אנרגיה מושקעת בציר הגובה, ולעומת מה שאתה חושב אין שום תזוזת הגאים בזמן העליה, הטיסן עושה הכל לבד. ואפילו במצב START יש קצת ריפלקס כדי להגביר את המהירות וDOWN בהגה גובה כדי לפצות על התוספת עילוי (אחרת הטיסן יעשה לופ).



ועוד שאלה-
האם חישבת פעם את המהירות המשיקית\ מהירות ההתנתקות של הדאון מהיד?
בדיוק היום מעיין מדד את המהירות יציאה מיד ויצא 124 קמ"ש, בחו"ל הם זורקים באיזור ה 130-140 קמ"ש.

איתן.

Tomer2
02-01-2009, 14:00:59
מה בדיוק קשור העלוי? העילוי לא מיצר אנרגיה.
אם תתחשב רק במהירות הזריקה לא תגיע גבוה כל כך
האנרגיה הקינטית הופכת לאנרגיה פוטנציאלית - בדיוק כמו אבן כפי שחזה הונציאני

אבל שים לב שהייתה רוח חזקה כלומר מהירות היציאה יחסית לרוח היא מהירות הזריקה + מהירות הרוח ולכן הטיסן מטפס לגובה רב (האנרגיה הקינטית עולה ביחס של ריבוע המהירות)

b1yossi
02-01-2009, 16:58:45
איתן , אני צריך שתסביר לי משהו...
נניח שהייתי מחזיק ביד אבן ששוקלת בערך 230גר' ( DLG ממוצע)
וזורק אותה בשיטת עלי באבא דיסקוס לאנצ' שאתם כ"כ אוהבים.
אני לא רואה שום סיכוי שבעולם שהיא תגיע למחצית הגובה הנראה בסרטון.
תוסיף לאבן הזאת כל מיני משטחים מייצרי גרר בדמוי כנפיים גוף ומייצבים וכמובן מטיס שמזיז
את ההגאים ויוצר עוד קצת גרר........
איך לעזאזל זה מגיע לגבהים האלה???
האם פועלת עליהם פיזיקה חייזרית ? אולי כישוף של ריקי קיטארו?
אנא תן הסבר
יורדן


מה בדיוק קשור העלוי? העילוי לא מיצר אנרגיה.
אם תתחשב רק במהירות הזריקה לא תגיע גבוה כל כך
האנרגיה הקינטית הופכת לאנרגיה פוטנציאלית - בדיוק כמו אבן כפי שחזה הונציאני

אבל שים לב שהייתה רוח חזקה כלומר מהירות היציאה יחסית לרוח היא מהירות הזריקה + מהירות הרוח ולכן הטיסן מטפס לגובה רב (האנרגיה הקינטית עולה ביחס של ריבוע המהירות)


אתם צודקים, האמת שזו קונספירציה, אלוהים מחזיק קצה אחד של חבל בנג'י, והקצה השני קשור ל- DLG........

MDreamer
02-01-2009, 17:15:55
היה ממש מגניב. צילמנו הכל ותפסתי את הזריקה.. אעלה את זה בהמשך.

eitan-ro
02-01-2009, 17:44:05
מה בדיוק קשור העלוי? העילוי לא מיצר אנרגיה.
אם תתחשב רק במהירות הזריקה לא תגיע גבוה כל כך
האנרגיה הקינטית הופכת לאנרגיה פוטנציאלית - בדיוק כמו אבן כפי שחזה הונציאני

אבל שים לב שהייתה רוח חזקה כלומר מהירות היציאה יחסית לרוח היא מהירות הזריקה + מהירות הרוח ולכן הטיסן מטפס לגובה רב (האנרגיה הקינטית עולה ביחס של ריבוע המהירות)

העילוי קשור מאד! אם לא היה עילוי הטיסן לא היה טס בכלל!
נוסחת העילוי היא: L=½ÞV²SCl
וכמו שאתה רואה העילוי מאד תלוי במהירות, וזו הסיבה שבדאון חשמלי ברגע שמפעילים את המנוע מעלה את האף (למי שלא הבין אחת הסיבות שזה קורה היא בגלל שהמהירות גדלה והכנף מייצרת יותר עילוי), עוד דומה זה גילשון\טיסן חופשי שמזדקר - אחת הסיבות לזה שהטיסן מרים את האף אחרי שהוא מתחיל לצלול (בלי התערבות של רדיו) היא בגלל שהעילוי גדל כתוצאה מזה שהמהירות גדלה.

איתן.

eitan-ro
02-01-2009, 17:46:41
היה ממש מגניב. צילמנו הכל ותפסתי את הזריקה.. אעלה את זה בהמשך.

יאללה מחכים!!!

garfield
02-01-2009, 23:26:41
הנוסחה של העילוי מייצגת כוח שפועל בניצב לכנף, וזו הסיבה שטיסן מאיץ מרים את האף, בלי ריסון הטיסן ימשיך ללופ. יש לי הרגשה שהמהירות המתקבלת בזריקה (מהירות של הזורק + מהירות הרוח) מעלה מאוד את האנרגיה הקינטית של הטיסן, גם במשוואה בסיסית של אנרגיות אפשר לראות את הגובה המירבי לערך (בהתעלמות מכוחות הנוצרים כמו חיכוך האוויר וכוח הכבידה).

ori_lavee
02-01-2009, 23:45:05
אני לא מבין למה צריך (להתאמץ) ולזרוק טיסן לאוויר, מה רע בקצת ניטרו או כמה אמפרים שיעשו "את העבודה בשבילנו" ? :D
(זה על אותו המשקל של > "אני לא מבין את הצנחנים האלה, מה גורם להם לקפוץ ממטוס תקין").

eitan-ro
03-01-2009, 08:50:54
הנוסחה של העילוי מייצגת כוח שפועל בניצב לכנף, וזו הסיבה שטיסן מאיץ מרים את האף, בלי ריסון הטיסן ימשיך ללופ. יש לי הרגשה שהמהירות המתקבלת בזריקה (מהירות של הזורק + מהירות הרוח) מעלה מאוד את האנרגיה הקינטית של הטיסן, גם במשוואה בסיסית של אנרגיות אפשר לראות את הגובה המירבי לערך (בהתעלמות מכוחות הנוצרים כמו חיכוך האוויר וכוח הכבידה).

קצת קשה להתעלם מכוח החיכוך אם האויר, הוא חזק הרבה יותר ממה שאנשים חושבים... אל תשכחו שכוח החיכוך הוא זה ש"מייצר" את העילוי ובעצם הוא זה שמחזיק את כלי הטיס באויר (בין אם זה דאון או טיסן ממונע)
בחישוב מהיר אם להתעלם מכוח החיכוך אם האויר הדאון אמור להגיע לגובה של 700 מטר+-, בפועל הוא מגיע "רק" לאיזור ה-50 (מדובר על ממוצע, ולא על המקרה הספציפי שיש בוידאו למעלה).
איתן.

Tomer2
03-01-2009, 09:23:58
איתן
כדי לנסוק לגובה של 700 מטר (באופן תאורטי) צריך להגיע למהירות של כמאה ועשרים מטר לשניה (שהם כ432 קמ"ש)

נוסחת העילוי מסבירה את הקשר בין מהירות לכוח עילוי ולא את הקשר לגובה

eitan-ro
03-01-2009, 09:51:07
איתן
כדי לנסוק לגובה של 700 מטר (באופן תאורטי) צריך להגיע למהירות של כמאה ועשרים מטר לשניה (שהם כ432 קמ"ש)

נוסחת העילוי מסבירה את הקשר בין מהירות לכוח עילוי ולא את הקשר לגובה

נכון, אבל מה שאני רציתי להסביר זה שבגלל המהירות הגבוהה כוח העיולי גדול יותר מה שגורם להרמת אף (לעומת טיסה אופקית שבה הכל מאוזן) ואז הטיסן נוסק לגובה, וזה בעצם הקשר בין העילוי לגובה הסופי של הטיסן.

לגבי החישוב גובה, אתה צודק, השתמשתי בטעות בקמ"ש במקום במ"ש.
אז לפי החישוב החדש הטיסן הממוצע אמור להגיע ל60 מטר והוא מגיע תכלס ל50, עדיין כוח החיכוך אם האויר לא כזה זניח...
איתן.

Liav
03-01-2009, 12:54:42
איתן , אני צריך שתסביר לי משהו...
נניח שהייתי מחזיק ביד אבן ששוקלת בערך 230גר' ( DLG ממוצע)
וזורק אותה בשיטת עלי באבא דיסקוס לאנצ' שאתם כ"כ אוהבים.
אני לא רואה שום סיכוי שבעולם שהיא תגיע למחצית הגובה הנראה בסרטון.
תוסיף לאבן הזאת כל מיני משטחים מייצרי גרר בדמוי כנפיים גוף ומייצבים וכמובן מטיס שמזיז
את ההגאים ויוצר עוד קצת גרר........
איך לעזאזל זה מגיע לגבהים האלה???
האם פועלת עליהם פיזיקה חייזרית ? אולי כישוף של ריקי קיטארו?
אנא תן הסבר
יורדן

קודם כל, הדוגמה שנתת לא מקבילה לגמרי לזריקת DLG.
במקום להחזיק אבן ביד, קח מוט קשיח באורך חצי מטר וחבר אותו לאבן. תפוס את קצה המוט וזרוק אותו יחד עם האבן בשיטת הדיסקוס ובטוח תגיע לגובה הרבה יותר גבוה - ככה אתה נותן לאבן מהירות משיקית הרבה יותר גבוהה ע"י הגדלת הרדיוס וזה כבר דומה יותר לזריקת DLG בעל מוטת כנף של 1 מטר.

בנוסף, כמו שאיתן אמר, יש כוח עילוי גבוה מאוד על הכנף בזכות המהירות הגבוהה של הטיסן בזריקה.
חשוב לשים לב ש-DLG לא עולה עם האף אנכית כלפי מעלה, אלא בזווית ולכן למרות שהעילוי מאונך לכנף, יש לו תרומה להרמת הטיסן לגובה.

מצורפת תמונה מהסרטון של הטיסן ברגעים הראשונים לאחר הזריקה. אני מעריך שהטיסן מתחיל את הטיפוס ב-30 מעלות בתמונה הימנית ומגיע ל-45 מעלות בתמונה השמאלית.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=5033&stc=1&d=1230983320

איציק רונן
03-01-2009, 16:08:08
זה מה שמקבלים ממד גובה סיני..... רזולוציה 4 ביט על 100 מטר. וזה עוד לפני ההלם של שינוי הלחץ...
:confused:
למה יש לי הרגשה שאתה צודק?

MDreamer
03-01-2009, 16:21:24
8bfTMD-euq0&fmt=18

eitan-ro
03-01-2009, 16:58:38
מגניב!!
אפילו כמעט רשמת את השם משפחה שלי נכון!
למה לא הכנסת את שאר ה"פדיחות" שהיו בזמן הנסיונות צילום??
איתן.

MDreamer
03-01-2009, 17:40:24
כי זה היה מסיח את דעתו של הצופה מהתוכן (למרות שהיה נקרע מצחוק)

יורדן הוויצנאי
03-01-2009, 18:38:50
טוב ... אז הנה התיאוריה המתפתחת שלי-
אילו לא היו לטיסן משטחים אוירודינמיים ( כנפיים) ,
מרגע ההשלכה הוא היה במגמה של תנועה בליסטית שלמעשה כל רגע ורגע היה
שואף להורדת זוית הנסיקה עד להגעה לגובה מירבי ומשם היתה מתחילה הירידה.
מדגיש שאני מתכוון לגוף ללא משטחים , נניח כידון.
כעת כשמדובר בגוף עם כנפיים המייצרות עילוי ,
בזמן הנסיקה , כוח העילוי תורם לשמירת זוית נסיקה כמעט ישרה ומתנגד בעצם
לעקרון התנועה הבליסטית בה העצם המושלך כל הזמן שואף להקטין את הזוית.
כעת נתייחס רק לנושא ההשלכה והטיפוס לגובה ולא לפונקציונאליות של הטיסן לאחר ההגעה לגובה מירבי,
והשאלה הנשאלת היא:
מי מהגורמים הבאים תורם\גורע יותר לניסיון להגיע לגובה מירבי?
* הכנפיים שכפי שציינתי בתיאוריה שלי תורמות לשמירה על זוית טיפוס אבל מצד
שני מייצרות כמויות גרר( מכל הסוגים) שלא ניתן להזניחו .

מצפה לדיון פורה,
יורדן

eitan-ro
03-01-2009, 18:59:25
נתת רק גורם אחד...

איציק רונן
03-01-2009, 19:35:46
טוב ...
מצפה לדיון פורה,
יורדן

ברור שלא מדובר בתנועה בליסטית...
הרקע שלי באוירונאוטיקה הוא קצת חסר.... אבל אני יכול להפנות את תשומת לבכם לנקודת מבט שונה..

הרזולוציה נדפקה.. אז שימו לב בצד ימין של התמונה.
qYcd7fzvMrU
DLGיציק

eitan-ro
03-01-2009, 23:57:52
איזו הקדשה :o : D
יש מצב שאתה אולי עורך את הוידאו ומסמן אם איזה עיגול את הטיסן, כי לי לקח 2-3 צפיות עד שראיתי את הטיסן... (זה קרה כנראה בגלל האיבוד איכות).
סחטיין על התפיסה!!!
איתן.

master_bebe
04-01-2009, 04:24:24
הממממ.....
עילוי לא ממש קשור כאן. המילה שיותר משחקת כאן היא גרר.
אתה זורק את הדאון מהר ומנסה להמיר את האנרגיה הקינטית שלו לפוטנציאלית ובדרך מנסה לאבד כמה שפחות ממנה. מה שעושים זה להעלות את ה FLAPERON למעלה בכדי להוריד את מקדם העילוי של הכנף (ובדרך גם את הגרר המושרה, שקשור ישירות לכמה עילוי שהכנף מייצרת.)
בצורה הזאת יש מינימום הפסדים. בגלל מומנט מרים אף שהכנף מייצרת עם מאזנות כלפי מעלה יש צורך בקיזוז DOWN של ההגה גובה.
הטיסן מטפס במינימום גרר. זה מה שחשוב.זה כמו לנסות לזרוק אבן שמחוברת למצנח....

יורדן הוויצנאי
04-01-2009, 10:20:58
גיא,
טוב שקפצת לביקור,
התגעגעתי לבינתך ( בינתך= הבינה שלך ***ח )

murtk
04-01-2009, 19:41:27
איפה הטיסןן:confused::confused::confused:

איציק רונן
04-01-2009, 22:49:41
איפה הטיסןן:confused::confused::confused:
הסיפור לילד - איפה דני???
כשהסרט עובר למהירות איטית (השלשים שניות האחרונות) תסתכל בצד ימין לייד תצוגת הגובה בטיסן שלי. אין לי זמן להוסיף את החץ/עיגול, סליחה איתן.
דניציק

איציק רונן
04-01-2009, 22:58:17
הממממ.....
עילוי לא ממש קשור כאן. המילה שיותר משחקת כאן היא גרר.
אתה זורק את הדאון מהר ומנסה להמיר את האנרגיה הקינטית שלו לפוטנציאלית ובדרך מנסה לאבד כמה שפחות ממנה. מה שעושים זה להעלות את ה FLAPERON למעלה בכדי להוריד את מקדם העילוי של הכנף (ובדרך גם את הגרר המושרה, שקשור ישירות לכמה עילוי שהכנף מייצרת.)
בצורה הזאת יש מינימום הפסדים. בגלל מומנט מרים אף שהכנף מייצרת עם מאזנות כלפי מעלה יש צורך בקיזוז DOWN של ההגה גובה.
הטיסן מטפס במינימום גרר. זה מה שחשוב.זה כמו לנסות לזרוק אבן שמחוברת למצנח....
אני לא מבין גדול אבל משהו בהסבר לא מסתדר לי....!
בעיקרון הסט-אפ של הטיסן שלי הוא באמת כזה (מאזנות בUP והגה גובה DOWEN) בזמן השיגור.
מההסבר שלך לא ברור לי למה בזריקה לתוך הרוח (ביום עם רוח) הטיסן מטפס הרבה יותר גבוה מאשר ביום ללא רוח. היות והגרר המושרה גדל ככל שמהירות הזרימה של האויר על הכלי גדלה, אזי ביום עם רוח היינו אמורים לטפס הרבה פחות.
מבולבליציק

ZvikaF
05-01-2009, 07:34:57
אני בספק אם לאוירודינמיקה יש תרומה בזריקה, זה נראה לי יותר עניין של המרת אנרגיה קינטית לפוטנציאלית עם מינימום הפסדים.
אבל לא משנה מה הסיבה - איציק לוקח בתחרות !!!

איציק רונן
05-01-2009, 08:12:49
אני בספק אם לאוירודינמיקה יש תרומה בזריקה, זה נראה לי יותר עניין של המרת אנרגיה קינטית לפוטנציאלית עם מינימום הפסדים.
אבל לא משנה מה הסיבה - איציק לוקח בתחרות !!! :D:D

אז תסביר את עניין הרוח?!

eitan-ro
05-01-2009, 08:14:09
הממממ.....
עילוי לא ממש קשור כאן. המילה שיותר משחקת כאן היא גרר.
אתה זורק את הדאון מהר ומנסה להמיר את האנרגיה הקינטית שלו לפוטנציאלית ובדרך מנסה לאבד כמה שפחות ממנה. מה שעושים זה להעלות את ה FLAPERON למעלה בכדי להוריד את מקדם העילוי של הכנף (ובדרך גם את הגרר המושרה, שקשור ישירות לכמה עילוי שהכנף מייצרת.)
בצורה הזאת יש מינימום הפסדים. בגלל מומנט מרים אף שהכנף מייצרת עם מאזנות כלפי מעלה יש צורך בקיזוז DOWN של ההגה גובה.
הטיסן מטפס במינימום גרר. זה מה שחשוב.זה כמו לנסות לזרוק אבן שמחוברת למצנח....

גם לי ההסבר לא ממש מסתדר.... אני מסכים לגבי הקטע שאני רוצה להוריד את מקדם העילוי ובכך אני מוריד גם את הגרר, אבל אם אני אעלה את המאזנות ממש הרבה למעלה, אז מה שיקרה זה שהטיסן פשוט ישתל באדמה, וכדי למנוע את את זה אני אצטרך להוסיף הרבה UP וזה סותר את מה שאתה אמרת.
אולי לא הבנו נכון?
איתן.

eitan-ro
05-01-2009, 08:22:57
אני לא מבין גדול אבל משהו בהסבר לא מסתדר לי....!
בעיקרון הסט-אפ של הטיסן שלי הוא באמת כזה (מאזנות בUP והגה גובה DOWEN) בזמן השיגור.
מההסבר שלך לא ברור לי למה בזריקה לתוך הרוח (ביום עם רוח) הטיסן מטפס הרבה יותר גבוה מאשר ביום ללא רוח. היות והגרר המושרה גדל ככל שמהירות הזרימה של האויר על הכלי גדלה, אזי ביום עם רוח היינו אמורים לטפס הרבה פחות.
מבולבליציק

זה לא ממש מדויק...
קודם כל זריקה מול הרוח ביום אם רוח שקולה לזריקה מאד מאד חזקה ביום בלי רוח (ואז זה ברור שהטיסן יעלה גבוה).
שנית - אתה צודק לחלוטין שככל שהטיסן נזרק במהירות גבוהה יותר יש עליו התנגדות מושרית גדולה יותר, מה שתכלס קורה זה כדי להגיע לגובה X אתה צריך להשקיע Y, אבל כדי להגיע לגובה X+10 אתה צריך להשקיע הרבה הרבה יותר מאשר Y+10, מה שבעצם מחזק את מה שאמרת...
לדוגמה: כדי לזרוק את הDLG לגובה 20 מטר האנרגיה שאתה מתור זורק צריך להשקי היא מאד מאד נמוכה (מדובר בסיבוב ממש קל של וזריקה מסכנה), אבל כדי להגיע לגובה 30 אתה כבר צריך להאמץ הרבה יותר, וכדי להגיע ל-40+ מטר צריך מאד מאד להתאמץ.
העליה בכמות האנרגיה שאתה צריך להשקיע כדי להגיע לגובה לא עולה בצורה בצורה לניארית אלא בצורה פרבולית אחרת מהסיבה שאתה אמרת!
איתן.

leetal
05-01-2009, 08:36:20
הרוח עוזרת בזה שכשזורקים טיסן במהירות (קרקעית)של 100 קמ"ש ביום עם רוח של 10 קמ"ש אז הזריקה היא בעצם במהירות של 110 קמ"ש-מהירות זריקה יותר גדולה נותנת גובה יותר גבוה.

קורן בן אשר
05-01-2009, 23:14:15
היי לכם,

כרגיל אני נזכר לכתוב משהו כשהשרשור כבר עם חצי רגל בקבר.

אם נניח לרגע לכל נושא האמינות המפוקפקת של מדי-המהירות-וגובה-בגרוש למיניהם:

1. נאמר נכון, בגדול גובה הזריקה הוא תוצאה של כמות האנרגיה הקינטית המושקעת. כל עניין הגרר-עילוי לא משפיע ישירות על הגובה הסופי, שליטה בזוית ההתקפה מאפשרת לשלוט במסלול הטיפוס אבל לא משפיעה ישירות על הגובה הסופי. ההשפעה נכנסת כמובן באופן עקיף ע"י קביעת כמות האנרגיה המתבזבזת על גרר. מהתבוננות בטיסני DLG רציניים אני מעריך שמדובר בסדר-גודל של 10% בזריקה נורמלית.

אז באיזו זוית התקפה (כלומר מקדם עילוי) כדאי לטפס? אהה, שאלה מצויינת, אם כי כשמדובר בטיסנים זו בעיקר שאלה אקדמית ולא מעשית (אלא אם אתה גרמני). ישנו תחום שלם במכניקת טיס שעוסק בדיוק בנושא הזה של אופטימיזציית מסלולי טיסה, יש לא מעט חומר בספרות גלויה, כולל בספרות טיסנאית.

2. לנושא הרוח אפשר להתייחס פשוט ע"י מאזן אנרגיה במערכת הרוח (מותר לנו כל עוד המהירות שלה קבועה במרחב ובזמן), מה שמוביל בדיוק לתוצאה האינטואיטיבית שנכתבה כבר - רוח אף של 10 מטר לשנייה כמוה כתוספת של עשרה מטר לשנייה למהירות הזריקה.

אלה היו שתי הקרונות הדניות שלי...