PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה !! SAITO1.25 מנוע מרעיש באופן משונה



edgarfov
03-12-2011, 20:22:33
שלום.
מנוע הSAITO125 שלי מרעיש מוזר
הוא חדש , עבר אולי 2 גאלון , עבר הרצה מסודרת, כוון שסתומים ,
הטיסות עד כה תענוג אבל!!!
לאחר 2 עד 3 דקות טיסה מתווסף רחש נוסף לרעש המנוע היפה, צליל מתכתי משהו כמו שיוף כזה
מובחן מאוד. אני נוחת בוחן את כל המטוס לראות מה מווברץ שם , כלום...
טיסה הבאה לא ישמע שום רחש, נוחת. מתדלק , עולה , שוב פעם!! רחש מתכת מתווסף כמו גרירה של משהו
מנוע לא דמם אף פעם, לא הרגשתי שינוי בביצועים, לא מבין מה הולך כאן.
היה אפילו יום טיסות ללא שום רחש כזה
התופעה הייתה ממש מההתחלה .
מוכר למישהו ?

תודה רבה

א.

guy_i
03-12-2011, 22:47:35
בדקת את המאפלר ? הוא לא השתחרר במקרה ?
כבעלים גאה של הויברטור הנ"ל , אני יכול להעיד שהוא מפרק כל מה שיש לידו ...

edgarfov
04-12-2011, 07:55:49
מפאלר מקובע אבן. כולל ה"בפנים" הזה , שלחתי אלן ארוך לבדוק מה נישמע, מקובע.. היה איזה קליק בנעילה שלו , אבל זה לא חופש

shlomoe
04-12-2011, 08:36:52
זה בעיה ידועה... מה שקורה הוא שחסר שימון לתמסורת שמניעה את השסתומים,
זה נובע מכך שפתח היציאה של עודפי השמן נמצא ב backplate ולא מתחת לתמסורת ( במנועים הקטנים יותר הפתח נמצא מתחת לתמסורת ולכן אין את הבעיה הזאת )
על מנת לפתור את הבעיה בשלב ראשון תפתח את מכסה השסתומים ותטפטף שמן לתוך שני הצינורות שבתוכם עוברים הדחיפים שמניעים את השסתומים
תסגור ותניע שובת מדי פעם תצטרך לחזור על הפעולה

edgarfov
04-12-2011, 09:17:55
נשמע טוב!, שמן גיר של אוטו דקסטרון3 טוב לזה?

shlomoe
04-12-2011, 09:45:49
אני חושב שכן רק תוודא שהשמן הזה הוא לא קורוזיבי ( ז"א שאינו גורם לחלודה )

edgarfov
06-12-2011, 08:50:10
מוסכניק שלי טוען שהשמן הזה מתחמצן בסופו של דבר.. זה תהליך קורוזיבי? איזה שמן מומלץ?

shlomoe
06-12-2011, 09:50:55
תשים שמן של מכונות תפירה

edgarfov
06-12-2011, 16:14:28
מה זה שמן מכונות תפירה?

edgarfov
06-12-2011, 18:29:10
יש שמן למכונות תפירה של זינגר... האם זה השמן המדובר? לא מפורט על השמן הזה שומדבר מלבד היותו שמן מכונות תפירה.

shlomoe
07-12-2011, 09:31:57
כן זה טוב, תתפטף שם הרבה בכל מקרה שתניע את המנוע תשאיר אותו הרבה זמן ( כמה דקות ) על סרק עד שכל השמן הזה יצא מפתח הניקוז
אל תעלה את הסל"ד כל עוד יש הרבה שמן במנוע

edgarfov
17-12-2011, 16:41:10
לא עבד, טיפטפתי AFTER RUN OIL לתוך מעברי הדחיפים , וכל ציר שנע שם עד שהכל טבע.. גם ככה המקום מוצף דלק שמן. ועדיין בנחיתה רישרש ורישרש. קצת נח , התנעתי, שוב רעש נורמלי טוב
עד לנחיתה הבאה. מנוע לא מתחמם. (יש טלמטריה מודדת חום על הקראנק שאפט) לא מרגיש הבדל בביצועים. חוצמזה שהיה שמח עם הרדיו. אבל זה סיפור אחר :)

הצעות חלומות רעיונות בכיף, אני טס עם יותר מידי קלקרים לאחרונה לא בריא לי.

edgarfov
19-12-2011, 16:53:55
נו ?? איפה כל אלופי ארבע הפעימות???

Golan
19-12-2011, 18:18:17
נראה לי שהלכו לך המיסבים.
המנוע עבד עני הרבה זמן?
גם לי זה קרה אם ה82 יש רעש חזק של מתכת.
אני פירקתי אותו וכמעט 100% שזה הבעיה כי אני ניסיתי הכל

edgarfov
19-12-2011, 19:41:36
זה אופציה מרגיזה, מנוע תמיד עשיר בכמה קליקים. בקושי מגיע למצערת מלאה אם בכלל. מנוע חדש.. כל הסיפור של הרעש הזה הופיע ממש בטיסות ראשונות
טס עשיר מאוד מאוד , נראה כמו מכונת עשן מה שיצא האגזוז.
ניסיוני במצבים כאלו דל. ואם זה המיסבים וטסתי 2 גאלונים שחלפו הרסתי את המנוע?

avichoen
19-12-2011, 19:47:53
קשה להבין מה הרעש ששמעת, אך ככל הנראה הרעש נובע ממכלול השסתומים.
הרעש הזה שכיח במנועי Saito ואין מה לדאוג כל עוד זה הרעש שאני חושב שבזה מדובר.
לי זה נשמע כמו שסתומים לא מכוונים, אני מציע לך לבדוק ולכוון שוב את השסתומים.
על מנוע קר לחלוטין, הוצא את המצת, סובב את גל הארכובה כך שהבוכנה תהיה בנמ"ע (בנקודה הכי עליונה, בסוף פעולת הדחיסה).
כאשר שני השסתומים סגורים, בדוק וכוון את השסתומים בעזרת מד עלים למרווח שבין 0.03מ"מ - 0.10מ"מ. (צריך להיכנס עם חיכוך עדין)
דאג שהמנוע לא יעבוד בסל"ד מקסימלי, יש מצב שהוא מרעיש כשהוא חם מדי.

מקרים אחרים בהם עלול להיות רעש/צילצולים מהמנוע, אך אני בספק אם זה המקרה אצלך:
ברגים/אומים משוחררים במפלט, בתושבת ובכלל.
פגם ייצור או שקיבל מכה בציר או בשסתומים.
יש 'משחק' בין גל הארכובה והמסבים, המסבים אינם מסתובבים בצורה חלקה.
יש חופש/סדק בטלטל וזה מתחכך במכסה בית הארכובה.
מדחף אינו במידה המתאימה.
המידות המתאימות:
15X6/8
16X6/8
17X6
מצת לא מתאים.
המצתים הללו יתאימו- Type F של O.S. או של Hangar-9
דלק ישן.
סיכות לא מכוונות. (עני/עשיר בדלק/אוויר)
אם רכשת בארץ, גש לחנות כדי שיאבחנו את הבעיה (אם קיימת)

edgarfov
20-12-2011, 19:24:13
אבדוק , אצלול פנימה.. תודה.

flatspin
20-12-2011, 20:16:06
נו ?? איפה כל אלופי ארבע הפעימות???

אני לא אלוף, אבל מבין דבר או שניים במנועי ארבע פעימות. יש לי יחס מיוחד למנועי SAITO.
רעשים מהסוג שאתה מתאר יכולים להגיע, כמעט בוודאות, מהמיסבים. דרך קלה וחד משמעית לבדיקת המיסבים נעשית באופן הבא:
החזק את הטיסן (רצוי ע"י עוזר) כך שלא יוכל לזוז בעת הבדיקה.
עמוד מול הטיסן מלפנים, כאשר הפרופלור במצב מאוזן. נדנד אותו מצד לצד בכוח, תוך כדי משיכת הפרופלור לפנים בצד הנגדי לנדנוד. כלומר, כאשר אתה מסיט אותו לימינך, משוך אליך את צידו הנגדי (יד שמאל שלך), ולהיפך.
במידה ויש חופש במיסבים אתה תרגיש את זה דרך הפרופלור. גם אם מדובר בדרגת חופש קטנה מומלץ מאד להחליף את המיסבים על מנת למנוע נזק גדול בהמשך.
שים לב גם לרחשים וגרגורים הבוקעים מתוך המנוע כאשר אתה מסובב את הפרופלור באופן ידני. גם אלו סימנים לבלאי במיסבים.
אם וכאשר מיסב מתפרק בתוך המנוע בזמן פעולתו, הנזק הוא כמעט מוחלט. החלקים שעשויים להנזק כתוצאה מכך הם: הבוכנה והצילינדר, הטלטל, גל הארכובה ובית גל הארכובה.
אל תיקח סיכונים.