PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה למה באיידל התחושה היא שהמסוק הרבה יותר יציב ???



rafulikos
05-12-2011, 05:23:47
שלום לכולם

אני עובד עם הפוניקס 3 ועלתה בי השאלה :
למה כשאני מעביר לאיידל המסוק הרבה יותר יציב ולפתע הרבה יותר קל לי להשתלט עליו ?
ובאופן כללי אם אנשים כאן יוכלו לומר איך הם התחילו עם הסימולטור אשמח לשמוע ז״א , ממה כדאי להתחיל?
על מה להתאמן בהתחלה ?
ומתי מרגישים איזו התקדמות כי אני מרגיש תקוע ונראה לי שזה משהו שאני לא עושה נכון .
תודות לכל העונים.
אפשר להפוך את זה לשרשור ״ התחלה נכונה בסימולטור - עשה ואל תעשה ״ לשיקולכם.

giliav
05-12-2011, 06:15:27
באיידל ראש המסוק נמצא בסלד גבוה וקבוע מה שמקנה לו יותר יציבות.
לגבי בסימולטור מומלץ להתחיל באימון על ריחוף במקום ב4 מצבים (זנב אליך, אף אלייך, צד ימין אליך וצד שמאל אליך). זה יקח כמה ימים עד שבועות לשלוט בזה כמו שצריך.

Friman
05-12-2011, 07:11:09
מעבר לזה שבאיידל מהירות הראש קבועה, מדובר בד״כ במהירות ראש גבוהה יותר מהממוצע בנורמל וכאמור קבועה לכל אורך הסטיק - יותר סל״ד בראש=יותר יציבות בגלל האפקט הג׳יירוסקופי. בגלל שמהירות הראש קבועה היציבות הזו מתקיימת גם בהמראה ובנחיתה מצבים שבהם בהטסה רגילה בנורמל הסל״ד אמור לרדת. * בכל אופן לגבי הפניקס, שים לב שברוב דגמי המסוקים בפניקס במצב טיסה ב׳נורמל״ המסוק מוגדר עם גוברנור עובד. כלומר - שגם בנורמל מהירות הראש קבועה. לדעתי באיידל המסוק בסימולטור יותר יציב כיוון שמהירות הראש עבור איידל מוגדרת כגבוהה יותר. אבל זו רק השערה. בכל אופן אם אתה רוצה לדמות מצב טיסה אמיתי אני מציע לבטל את אופציית הגוברנור בסימולטור אם היא מופעלת - יהיה לך קשה יותר בהתחלה אך בסופו של דבר תרוויח יותר לדעתי.
ניתן להגדיר EXPO לסטיקים או לצמצם את טווח התנועה של הסרבואים בסימולטור וכך להקל על עצמך בהתחלה. אני אישית עשיתי זאת בהתחלה וזה אכן מאד הקל, אך נתן לי תחושה של ״קל מדי״ ביחס למסוק בשטח ולכן ביטלתי ואני מטיס בסימולטור בלי שום אקספו ובטיח. זה יותר קשה, אבל אחרי שלומדים להטיס ככה בסימולטור, במסוק עצמו זה קלי קלות.
לגבי מה לתרגל - אכן קודם כל ריחוף במקום ואח״כ לצדדים ואז עם הפנים אליך. להצליח להשאר ככה כמה שיותר יציב במקום. טיפ חשוב שנתנו לי בתחילת הריחופים שלי ולא הכרתי מספיק בחשיבותו אז - תלמד לרחף טוב בTail in לפני הכל! זה משעמם בשלב כלשהו וכבר נדמה שאתה מוכן ל3D masters אבל אם אתה לא תלמד את הבסיס כמו שצריך הכל אחר כך יילך הרבה פחות בקלות. ולרחף נכון, זה להיות מסוגל להביא את המסוק למצב שהוא עומד יציב במקום כמה שניות כל פעם בלי שום נגיעה שלך בסטיקים, רק עם תיקונים עדינים פעם בכמה שניות. מצב של ריחוף שבו אתה כל הזמן עסוק בתיקונים וקיזוזים כדי שהמסוק יישאר במקום - איננו ריחוף נכון. במצב כזה של תיקונים מתמידים, אתה רודף אחרי המסוק והוא מנהל אותך, לא אתה אותו. זו הטסה לא נכונה, אני התחלתי ככה וראיתי כמה קשה להשיג שליטה מדוייקת כשאתה עסוק בלרדוף אחרי המסוק שלך במקום לשלוט ולהטיס אותו כרצונך. אז תקדיש המון זמן ללימוד של ריחוף נכון עם הזנב אליך גם אם זה בשלב מסויים ישעמם אותך. תרגיל טוב הוא להמריא מהרצפה ולנסות להביא אותו מייד למצב של ריחוף מאוזן במקום ללא כל צורך בהתערבות.. המסוק נוטה מטבעו טיפה שמאלה בציר הaileron בזמן המראה, כלומר שצריך להתאמן על התזמון המדוייק והמידה המדוייקת שאתה מתקן בסטיקים בדיוק ברגע הניתוק מהרצפה כדי להביא להמראה אנכית מדוייקת ולריחוף יציב ללא התערבות ותיקונים נוספים. תלמד לרחף באופן שהמלצתי לך ואחר כך דברים יבואו לך יותר בקלות כי תהיה לך שליטה טובה על המסוק.
אם תרצה אוכל לקשר אותך לבחור נחמד שעושה שיעורי הטסה בסימולטור פניקס כדי לקבל דגשים נוספים להתחלה. זה בחינם. *

shahar_IAI
05-12-2011, 07:16:59
זה מאוד משעמם להתאמן בסימולטור ללא תכנית אימונים או קווים מנחים.
כנס ליוטיוב וצפה בסרטוני הדרכה כמו זה לדוגמא:


http://www.youtube.com/watch?v=5Dz0ibMl2mk"]http://www.youtube.com/watch?v=5Dz0ibMl2mk
ותתחיל להתאמן.

bartovmoti
05-12-2011, 09:40:49
שלום לכולם

אני עובד עם הפוניקס 3 ועלתה בי השאלה :
למה כשאני מעביר לאיידל המסוק הרבה יותר יציב ולפתע הרבה יותר קל לי להשתלט עליו ?




תחשוב שזה כמו סביבון או כמו הלוליין בקרקס שמסובב צלחות על מקלות..
יודע מה קורה לסביבון כשהוא מאיט ? או לחילופין כשהוא מסתובב מהר, הוא הרבה יותר יציב וגם אם תיגע בו הוא שואף להתיישר נכון ?
פה זה בדיוק אותו דבר, ככל שהרוטור מסתובב מהר יותר היציבות עולה.

בנוסף, בכל גוף שמסתובב, קיים חוק שנקרא חוק פרסציה שאומר, כל כח שתפעיל על הגוף כשהוא מסתובב התגובה תתקבל 90 מעלות אחרי שהפעלת את הכח
מה שזה אומר מבחינתך, שברגע שאתה נניח רוצה לבצע גלגול, עזוב אותך הזמן שלוקח לסרוואים להגיב, לא משנה מה תעשה יש לך דיליי של 90 מעלות עד שהתגובה תתבצע!
אז תחשוב שכשהרוטור מסתובב מהר, ה90 מעלות דליי יהיו פחות מכאשר הוא מסתובב לאט!

מסקנה: כשהמהירות ראש גבוהה, המסוק יציב יותר, ומגיב מהר יותר.

rafulikos
05-12-2011, 15:46:35
תודות לכל העונים

איך אני יודע שהגוברנר מופעל או לא ?
ושאלה שמגיעה מחוסר ניסיון של ממש , אם הגוברנר שומר מהירות קבועה
אז איך נוחתים , פשוט סוגרים אותו , הוא תופס ערוץ ??

hagpel
05-12-2011, 17:52:32
תודות לכל העונים

איך אני יודע שהגוברנר מופעל או לא ?
ושאלה שמגיעה מחוסר ניסיון של ממש , אם הגוברנר שומר מהירות קבועה
אז איך נוחתים , פשוט סוגרים אותו , הוא תופס ערוץ ??

הגוברנור ממומש בדרכים שונות למסוק חשמלי ולמסוק ניטרו,
במסוק ניטרו יש גוברנור ששולט על המצערת ומודד את מהירות הראש על ידי רגש מיוחד
בחשמלי הגוברנור הוא חלק מבקר המהירות (ב CASTLE CREATION זה כך בכל אופן) ומכיוון שהבקר שולט על מהירות הראש (שלא כמו בניטרו ששם המנוע צריך פיקוד על המצערת מסרוו) בקר המהירות מזהה סל"ד ומתקן על מנת לשמור על סל"ד קבוע

בשני המקרים ערוץ 3 במקלט (שהוא ערוץ המצערת) שולט על הביצוע,
בחשמלי הוא מחובר לבקר המהירות שהוא גם הגוברנור, ובניטרו לגוברנור החיצוני (ששולט על סרוו מצערת)

במסוק חשמלי ניטרול הגוברנור ממומש על ידי פונקציה בשלט שנקראת THROTTLE CUT ובניטרו פשוט מכבים מנוע גם על ידי פונקציה דומה
בשניהם, כמו שהטיסה מתבצעת בסל"ד קבוע כך גם הנחיתה,

ההטסה עם גוברנור הופכת משליטה על סל"ד וזווית להבים (בלי גוברנור) לטיסה עם שליטה רק על זווית להבים (עם גוברנור).
ככה טס מסוק אמיתי...

צפה בסרטון של מוטי ברטוב שמסביר די טוב את הנושא

Friman
05-12-2011, 19:04:08
מעבר להסבר לעיל, אם הכוונה היא לניטרול פונקציית הגוברנור בסימולטור - אתה נכנס לmodel-> edit model בוחר בעריכה מפורטת ושם באחת הלשוניות יש פונקציה של גוברנור. אם מסומן בV, זה פועל. הסר את הסימון ותקבל הטסה ללא גוברנור
אגב לגבי השאלה כיצד נוחתים עם גוברנור- אם אני מבין נכון, הגוברנור מכניס את המנוע לשמירת מהירות קבועה רק מגובה מסויים של הסטיק. כלומר כשמעלים מצערת מ0 בטווח הראשוני הסל״ד עולה בהדרגה בהתחלה כמו ללא גוברנור, ואז החל מרף מסויים מהירות הראש עוברת להיות קבועה. זה שונה מהטסה באיידל שם לכל אורך הסטיק המנוע פועל במהירות גבוהה

rafulikos
05-12-2011, 20:36:55
מעבר להסבר לעיל, אם הכוונה היא לניטרול פונקציית הגוברנור בסימולטור - אתה נכנס לmodel-> edit model בוחר בעריכה מפורטת ושם באחת הלשוניות יש פונקציה של גוברנור. אם מסומן בV, זה פועל. הסר את הסימון ותקבל הטסה ללא גוברנור
אגב לגבי השאלה כיצד נוחתים עם גוברנור- אם אני מבין נכון, הגוברנור מכניס את המנוע לשמירת מהירות קבועה רק מגובה מסויים של הסטיק. כלומר כשמעלים מצערת מ0 בטווח הראשוני הסל״ד עולה בהדרגה בהתחלה כמו ללא גוברנור, ואז החל מרף מסויים מהירות הראש עוברת להיות קבועה. זה שונה מהטסה באיידל שם לכל אורך הסטיק המנוע פועל במהירות גבוהה

תודה רבה איש יקר
ההסבר שלך גרם לי להבין סוף סוף כל הרבה דברים יחדיו .... כאילו נפל לי אסימון ...
הגוברנור אכן היה מסומן ב - V ולאחר ביטולו הרגשתי קושי מסויים אבל אני מאמין שאני מסוגל
להתגבר על זה , בכל אופן תודה על ההסבר .

rafulikos
08-12-2011, 07:49:27
רק עוד שאלה קטנה אבל , מה זה בדיוק Expo ??

bartovmoti
08-12-2011, 08:45:25
תסתכל בחתימה שלי בסרטוני ההדרכה, יש סרטון הסבר על Expo ו DR

Friman
08-12-2011, 08:46:13
Expo זה קיצור של ״אקספוננציאלי״. הכוונה היא הגדרת טווח התנועה של הסטיק ככה שבמרכז תהיה רזולוציית תנועה גבוהה יותר ובקצוות פחות. זה מסייע בריחוף לשליטה העדינה בתנועות המסוק בטווח של מרכז הסטיק, כאשר תנועות חדות יותר לכיוון קצוות הסטיק יביאו לתנועות חדות יותר של המסוק. *

Friman
08-12-2011, 08:51:13
הגוברנור ממומש בדרכים שונות למסוק חשמלי ולמסוק ניטרו,
במסוק ניטרו יש גוברנור ששולט על המצערת ומודד את מהירות הראש על ידי רגש מיוחד
בחשמלי הגוברנור הוא חלק מבקר המהירות (ב CASTLE CREATION זה כך בכל אופן) ומכיוון שהבקר שולט על מהירות הראש (שלא כמו בניטרו ששם המנוע צריך פיקוד על המצערת מסרוו) בקר המהירות מזהה סל"ד ומתקן על מנת לשמור על סל"ד קבוע

בשני המקרים ערוץ 3 במקלט (שהוא ערוץ המצערת) שולט על הביצוע,
בחשמלי הוא מחובר לבקר המהירות שהוא גם הגוברנור, ובניטרו לגוברנור החיצוני (ששולט על סרוו מצערת)

במסוק חשמלי ניטרול הגוברנור ממומש על ידי פונקציה בשלט שנקראת THROTTLE CUT ובניטרו פשוט מכבים מנוע גם על ידי פונקציה דומה
בשניהם, כמו שהטיסה מתבצעת בסל"ד קבוע כך גם הנחיתה,

ההטסה עם גוברנור הופכת משליטה על סל"ד וזווית להבים (בלי גוברנור) לטיסה עם שליטה רק על זווית להבים (עם גוברנור).
ככה טס מסוק אמיתי...

צפה בסרטון של מוטי ברטוב שמסביר די טוב את הנושא
מוסיף שאלה... במסוק ניטרו אני יודע שאם רוצים להטיס עם גוברנור צריך להוסיף רכיב גוברנור נוסף. יותר נכון להבנתי במסוק ניטרו חייבים גוברנור לא?
מה לגבי מסוק חשמלי? אם נניח ארצה יום אחד להטיס עם גוברנור, האם צריך להוסיף רכיב נוסף או שזו פונקציה של הבקר? כי אני יודע שבבקר (או בחלק מהבקרים) יש פונקציה שנקראת ״גוברנור״, לא ידעתי אם זה פונקציה שמגדירה שבמערכת התווסף רכיב גוברנור חיצוני, או שפונקציה זו מפעילה פונקציית גוברנור מהבקר עצמו?*

bartovmoti
08-12-2011, 09:00:26
במסוק חשמלי לא צריך להוסיף רכיב נוסף.
הבקרים שבהם יש פונקצית גוברנור יודעים "להעריך" את מהירות הראש בהתאם לנתונים כמו זרם נצרך, טמפרטורה ועוד (לאחר שתוכנתו בהתאם לסט אפ) לפיכך יודעים בזמן אמת להתאים את עוצמת המצערת בהתאם.
אתה מוזמן לצפות בסרטון הדרכה לבקר קסטל עם גוברנור כדי להבין איך הוא עובד.

wonderd
08-12-2011, 09:36:36
...במסוק חשמלי ניטרול הגוברנור ממומש על ידי פונקציה בשלט שנקראת THROTTLE CUT ובניטרו פשוט מכבים מנוע גם על ידי פונקציה דומה

זה לא בדיוק ניטרול הגוברנור - זה ניטרול השליטה במצערת באופן כללי, במקרה של חשמלי - לגמרי, במקרה של ניטרו - להגדרות סל"ד סרק שקובעים מראש בגרף.

hagpel
08-12-2011, 11:57:49
זה לא בדיוק ניטרול הגוברנור - זה ניטרול השליטה במצערת באופן כללי, במקרה של חשמלי - לגמרי, במקרה של ניטרו - להגדרות סל"ד סרק שקובעים מראש בגרף.

אני אחדד,
גוברנור במוד SET RPM מגיב לתחומי רמת מצערת,
תחומי מצערת שונים יהוו פיקוד לסל"ד מתואם (אותו סל"ד לכל התחום)
IDLE1 ו 2 מקפיצים את רמת המצערת בהתאם (ללא קשר למצב הסטיק) ונותנים עוד שתי רמות סל"ד מעבר לNORMAL שהוא כ30% לכל טווח הסטיק
על מנת לא לכבות מנוע בסטיק למטה התחום התחתון (בגף מצערת) הוא מעל לאפס,
כדי בכל זאת לעקוף את מצב הסטיק ולכבות מנוע משתמשים בפונקציה שמכריחה מצערת אפס (ויש גם אחת לתרגול אוטורוטציה שלא מכבה מנוע אלא מורידה אותו לקצת מעל אפס כך שהבקר לא מתאפס)

Scooter007
08-12-2011, 12:21:53
זה נכון לכל בקר???
ממה שהבנתי, בבקר של אליין (70A) אופציית הגוברנר קיימת רק באיידל, זה הגיוני?


במסוק חשמלי לא צריך להוסיף רכיב נוסף.
הבקרים שבהם יש פונקצית גוברנור יודעים "להעריך" את מהירות הראש בהתאם לנתונים כמו זרם נצרך, טמפרטורה ועוד (לאחר שתוכנתו בהתאם לסט אפ) לפיכך יודעים בזמן אמת להתאים את עוצמת המצערת בהתאם.
אתה מוזמן לצפות בסרטון הדרכה לבקר קסטל עם גוברנור כדי להבין איך הוא עובד.

Friman
08-12-2011, 13:54:59
אני אחדד,
גוברנור במוד SET RPM מגיב לתחומי רמת מצערת,
תחומי מצערת שונים יהוו פיקוד לסל"ד מתואם (אותו סל"ד לכל התחום)
IDLE1 ו 2 מקפיצים את רמת המצערת בהתאם (ללא קשר למצב הסטיק) ונותנים עוד שתי רמות סל"ד מעבר לNORMAL שהוא כ30% לכל טווח הסטיק
על מנת לא לכבות מנוע בסטיק למטה התחום התחתון (בגף מצערת) הוא מעל לאפס,
כדי בכל זאת לעקוף את מצב הסטיק ולכבות מנוע משתמשים בפונקציה שמכריחה מצערת אפס (ויש גם אחת לתרגול אוטורוטציה שלא מכבה מנוע אלא מורידה אותו לקצת מעל אפס כך שהבקר לא מתאפס)
סיבכת אותי
כיוון שפותח השרשור מטיס חשמלי וכך גם יתר מי שהצטרפו בשאלות בנושא הגוברנור (אני ויוסי ממה ששמתי לב) מטיסים חשמלי, האם אפשר לפשט את דבריך ספציפית לגבי חשמלי? אני לא כל כך מבין מה מתוך מה שכתבת מתייחס לחשמלי ומה לניטרו

rafulikos
09-12-2011, 18:39:40
אז או שהלוואי שמשהו מכוון שלא כראוי , כי אחרת קשה לי

Friman
09-12-2011, 19:54:36
קח את הזמן. לאט לאט זה בא ומתגבש, אל תיבהל.
תאזן בין אימון בסימולטור להטסה בפועל בשטח. יותר מדי סימולטור על חשבון הטסה בפועל לא מביא מספיק התקדמות, הסימולטור לא תחליף מספיק טוב לטעמי להטסה בשטח. מצד שני חשוב להתאמן בסימולטור לפני כל עליית שלב בהטסה בפועל כי ללא אימון בסיסי על מיומנויות חדשות זה ייגמר בהרבה ריסוקים. אני שוב ממליץ על Captain Jack שנותן שיעורי הטסה בסימולטור דרך האינטרנט, אותי זה מיקד במה חשוב להתאמן בסימולטור. *

rafulikos
10-12-2011, 08:04:29
איך מגיעים אל הקפטן הנחמד הזה ???

Friman
10-12-2011, 08:20:11
דבר איתי בהודעה פרטית אסביר לך איך ובמה מדובר

hagpel
10-12-2011, 11:07:07
סיבכת אותי
כיוון שפותח השרשור מטיס חשמלי וכך גם יתר מי שהצטרפו בשאלות בנושא הגוברנור (אני ויוסי ממה ששמתי לב) מטיסים חשמלי, האם אפשר לפשט את דבריך ספציפית לגבי חשמלי? אני לא כל כך מבין מה מתוך מה שכתבת מתייחס לחשמלי ומה לניטרו

מה שכתבתי כאן:
"אני אחדד,
גוברנור במוד SET RPM מגיב לתחומי רמת מצערת,
תחומי מצערת שונים יהוו פיקוד לסל"ד מתואם (אותו סל"ד לכל התחום)
IDLE1 ו 2 מקפיצים את רמת המצערת בהתאם (ללא קשר למצב הסטיק) ונותנים עוד שתי רמות סל"ד מעבר לNORMAL שהוא כ30% לכל טווח הסטיק
על מנת לא לכבות מנוע בסטיק למטה התחום התחתון (בגף מצערת) הוא מעל לאפס,
כדי בכל זאת לעקוף את מצב הסטיק ולכבות מנוע משתמשים בפונקציה שמכריחה מצערת אפס (ויש גם אחת לתרגול אוטורוטציה שלא מכבה מנוע אלא מורידה אותו לקצת מעל אפס כך שהבקר לא מתאפס)"

כולו נוגע לחשמלי ולבקר של CASTLE CREATION
זה באמת קצת מבלבל אבל הסרטון של מוטי ברטוב מאד עזר לי להבין!!

בעקרון בבקר של CC יש אפשרות למוד גוברנור,
ישנם כמה שיטות פעולה אני עובד ומכיר את זו שמוטי מסביר והיא נקראת SET RPM
גוברנור במוד הזה ישמור על סל"ד מנוע מתוכנת מראש, ישנם שלושה מהירויות שמתוכנתות מראש אבל רק אחת מתבצעת בזמן נתון,
הגוברנור יודע לזהות איזה מבין שלושת המהירויות הוא צריך לשמור על ידי הסיגנל של המצערת (ערוץ 3),
מתכנתים את הגוברנור לזהות את המהירות הראשונה כאשר המצערת בין 0% ל50%, את המהירות השניה יזהה בין 50% ל80% מצערת והמהירות השלישית כאשר המצערת בין 80% ל100%.

לצורך העניין שלושת המהירויות הן:
נורמאל - 2200סל"ד
אידל 1 - 2400סל"ד
אידל 2 - 2600סל"ד

מכוונים את גרף המצערת בנורמאל ל30% לאורך כל טווח הסטיק (כלומר תזוזת הסטיק תשנה רק את זוית להבי הראש והמצערת תהיה ב30% קבוע לאורך כל הטווח סטיק)
מכוונים את אידל 1 למצערת 70% לאורך כל הטווח
מכוונים אידל 2 ל100% מצערת כל הטווח

בנורמאל סיגנאל המצערת יהיה ב30% ולכן הגוברנור יזהה את המהירות הראשונה (2200סל"ד) כרצויה כי 30% זה בין 0% ל 50%
באידל 1 סיגנאל המצערת יהיה ב70% ולכן הגוברנור יזהה את המהירות השניה (2400סל"ד) כרצויה כי 70% זה בין 50% ל 80%
באידל 2 סיגנאל המצערת יהיה ב100% ולכן הגוברנור יזהה את המהירות השלישית (2600סל"ד) כרצויה כי 100% זה בין80% ל 100%

מקווה שזה ברור יותר

חגי

דניאל דקל
10-12-2011, 20:38:55
המסוק יציב ב IDEL UP מ 2 סיבות:

אחת, כפי שהזכירו כאן, הינה שהוא הופך בעצם לגי'רוסקופ ענק (זו גם הסיבה שאתה יכול לרכוב על אופניים בנסיעה ולא בעמידה)
שניה, הכוחות האווירודינמיים גדולים יותר ולכן מספיקה פקודה קטנה ביותר בכדי לתקן את כיוון המסוק. הדבר דומה להטסת טיסנים. דווקא במהירות איטית השליטה קשה יותר כיוון שהכוחות
האווירודינמיים חלשים יותר (בנוסף לקרבה לנקודת הזדקרות במקרים מסויימים)

Friman
10-12-2011, 20:54:18
מה שכתבתי כאן:
"אני אחדד,
גוברנור במוד SET RPM מגיב לתחומי רמת מצערת,
תחומי מצערת שונים יהוו פיקוד לסל"ד מתואם (אותו סל"ד לכל התחום)
IDLE1 ו 2 מקפיצים את רמת המצערת בהתאם (ללא קשר למצב הסטיק) ונותנים עוד שתי רמות סל"ד מעבר לNORMAL שהוא כ30% לכל טווח הסטיק
על מנת לא לכבות מנוע בסטיק למטה התחום התחתון (בגף מצערת) הוא מעל לאפס,
כדי בכל זאת לעקוף את מצב הסטיק ולכבות מנוע משתמשים בפונקציה שמכריחה מצערת אפס (ויש גם אחת לתרגול אוטורוטציה שלא מכבה מנוע אלא מורידה אותו לקצת מעל אפס כך שהבקר לא מתאפס)"

כולו נוגע לחשמלי ולבקר של CASTLE CREATION
זה באמת קצת מבלבל אבל הסרטון של מוטי ברטוב מאד עזר לי להבין!!

בעקרון בבקר של CC יש אפשרות למוד גוברנור,
ישנם כמה שיטות פעולה אני עובד ומכיר את זו שמוטי מסביר והיא נקראת SET RPM
גוברנור במוד הזה ישמור על סל"ד מנוע מתוכנת מראש, ישנם שלושה מהירויות שמתוכנתות מראש אבל רק אחת מתבצעת בזמן נתון,
הגוברנור יודע לזהות איזה מבין שלושת המהירויות הוא צריך לשמור על ידי הסיגנל של המצערת (ערוץ 3),
מתכנתים את הגוברנור לזהות את המהירות הראשונה כאשר המצערת בין 0% ל50%, את המהירות השניה יזהה בין 50% ל80% מצערת והמהירות השלישית כאשר המצערת בין 80% ל100%.

לצורך העניין שלושת המהירויות הן:
נורמאל - 2200סל"ד
אידל 1 - 2400סל"ד
אידל 2 - 2600סל"ד

מכוונים את גרף המצערת בנורמאל ל30% לאורך כל טווח הסטיק (כלומר תזוזת הסטיק תשנה רק את זוית להבי הראש והמצערת תהיה ב30% קבוע לאורך כל הטווח סטיק)
מכוונים את אידל 1 למצערת 70% לאורך כל הטווח
מכוונים אידל 2 ל100% מצערת כל הטווח

בנורמאל סיגנאל המצערת יהיה ב30% ולכן הגוברנור יזהה את המהירות הראשונה (2200סל"ד) כרצויה כי 30% זה בין 0% ל 50%
באידל 1 סיגנאל המצערת יהיה ב70% ולכן הגוברנור יזהה את המהירות השניה (2400סל"ד) כרצויה כי 70% זה בין 50% ל 80%
באידל 2 סיגנאל המצערת יהיה ב100% ולכן הגוברנור יזהה את המהירות השלישית (2600סל"ד) כרצויה כי 100% זה בין80% ל 100%

מקווה שזה ברור יותר

חגי
תשובה מורכבת, קראתי כמה פעמים אבל נראה לי שאכן הבנתי במידה המתאימה לצרכיי כרגע..
כשאחליף בקר לבקר שתומך במוד גוברנור אתעמק עוד.

T_A
10-12-2011, 21:17:19
ב 600 עברתי לראשונה לשימוש בגוברנר עם הבקר של CC , זה עובד מעולה , גם ב NORMAL אני משתמש ואין סיבה לעבוד עם גרף מצערת בכלל.
מבדיקה בגרפים במחשב, הסל"ד נשמר ברמה מאוד יציבה וקבועה.