T_A
11-12-2011, 21:58:17
אחרי קצת יותר מחצי שנה עם Trex 500ESP החלטתי שאני רוצה לקנות מסוק גדול יותר עקב קושי לראות את ה 500 מרחוק ורצון למסוק יציב יותר.
ניצלתי את הירח-דבש לתאילנד בספטמבר כדי לעשות את הרכש החדש.
זה התחיל בשדה תעופה כאשר נחתנו , כדי למצוא חנויות החלטתי שהדרך הכי טובה תיהיה לקנות מגזינים של טיסנים ובפרסומות בטח יהיה כתובות של חנויות, זה נכון אגב , רק שלא שמתי לב שזה מגזינים מארצות הברית (וגם החנויות שמפורסמום שם...)
לפחות היה מה לקרוא בטיסה , כולל כתבה על ה 600 החדש.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59117&d=1323556049
לקראת סוף הטיול , הגענו לבנגקוק , בנק' הזאת כבר הייתי אחרי אין סוף בירורים בקשר לחנויות וידעתי לקחת מונית לחנות בצד השני של העיר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59099&d=1323555955
hobbythai - חנות מאוד יפה , המחירים די טובים ,בערך 5-10% יותר יקר מארצות הברית , עדיין זול יותר משמעותית מהארץ או מהזמנה + משלוח + מיסים, במיוחד לגופי סקייל יקרים לשליחה.
שילמתי כ 3400 ש"ח עבור הקיט.
Unboxing
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59102&d=1323555975
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59109&d=1323556003
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59105&d=1323555986
למזוודה , ולארץ...
חופת ה 500 מול ה 600 , בהחלט הולך להיות גדול...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59119&d=1323556059
התחלת הרכבה:
דבר ראשון שעשיתי היה לפרק כל בורג שהגיע מורכב. הראש והזנב הגיעו עם לוקטייט אבל יבשים כמו הנגב בלי גריז במסבים.
כל בורג נוקה באלכוהול ואז ניגוב , וכל הברגה נוקתה באלכוהול עם מקלוני אזניים, מעט לוקטייט בקצה ולמסוק.
דוגמא לכלוך שיורד מבורג (והיו גרועים יותר)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59128&d=1323556148
הרכבת הראש , תענוג להרכיב ראש פלייברלס - פשוט כל כך אחרי מעבר מפלייבר.
סידור הרכיבים לפני הרכבה .
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59125&d=1323556119
גירוז מסבים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59129&d=1323556161
והרכבה של כל צד כאשר שמים את הכל המברג ומשחילים לספינדל המשומן
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59130&d=1323556173
הראש והסוואש מורכבים, הלינקים נבדקו לפי המידות בחוברת (שלאחר מכן התבררו כלא נכונות בכלל למה שצריך בפועל)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59134&d=1323556227
הרכבת הגוף
סידור כל הברגים , ניקויי שלהם אחד אחד והתחלה מהפלטה התחתונה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59136&d=1323556260
שני חלקי הגוף
הברגים חוברו בשלב הזה בלי לוקטייט ומחוזקים קלות לפני היישור הסופי עם הציר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59141&d=1323556325
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59143&d=1323556345
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59148&d=1323556399
חיבור הרגליים והכנסת הציר הראש ליישור הגוף , לוקטייט לכל הברגים חוץ מהמנוע והמסב תמיכה של המנוע
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59152&d=1323556423
סרוואים מורכבים כולל Meshים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59155&d=1323556440
הרכבת הזנב
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59159&d=1323556464
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59160&d=1323556470
הזנב הגיע מחובר גם כן
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59162&d=1323556483
אחרי פירוק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59163&d=1323556493
הגריפ של הלהבים קיבל את אותו היחס של הראש
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59164&d=1323556500
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59165&d=1323556506
לאחר הרכבה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59168&d=1323556523
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59170&d=1323556535
חדיי העין ישימו לב שהברגים של הסנפיר זנב בצד השני , לא נורא , סודר מייד אחרי.
חיבור הבום
קודם צריך לסמן את נק' האמצע של הטורק טיוב , ואז לפי החוברת יש להדביק את המיסב יותר לכיוון הזנב
(הראשים של הברגים שימשו לסימום המרחק לאחר מדידה)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59171&d=1323556542
הרכבת הטורק טיוב לתוך הבום בעזרת הצינות השקוף שסופק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59173&d=1323556557
כל הזנב מורכב לפני הרכבה במסוק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59174&d=1323556560
מורכב במסוק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59175&d=1323556565
כמו ב 550 , הדגמים החדשים של Align הם בעלי גיר ראשי אלכסוני הליקאל
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59178&d=1323556579
חיווט הסרוואים לתוך מערכת ה 3GX
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59185&d=1323556614
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59187&d=1323556621
התקנת בקר , רגולטור , סוללת מקלט, מקלט
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59192&d=1323556644
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59193&d=1323556649
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59194&d=1323556655
מוכן לטסט!
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59181&d=1323556595
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59182&d=1323556600
סטאפ
להבי זנב שונו ל 105 ממ לצורך הורדה של מהירות הראש מ 2350 (!!) ל 1900 בנורמל , 2000 באיידל 1 ו2050 באיידל 2.
זוויות באיידל 1 עד 9 מעלות , באיידל 2 עד 11 מעלות. (מתון כבר אמרתי?)
בקר נשלח ל CC וחזר במקום 80 בקר 120 דנדש , סוללת מקלט 2200 של ננוטק , נכנסת בדיוק.
סוללות ראשיות זוג נאנוטק 6 תאים 45-90C ועוד זוג 25-50C (אני חושב שהסרטון על ה 25-50C) , כולם 3300MAH
יום הטסט
שבוע לפני עשיתי בדיקות ריחוף , היה צריך להגביר קצת Gain בזנב עקב סחיפה שמאלה (אף ימינה)
הגדרתי את ה 3gx על הרמה הכי מתונה שאפשר (תנסו לגלות בסרטון איפה עשיתי Punch up...)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59218&d=1323636105
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59219&d=1323636105
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59220&d=1323636105
http://youtu.be/X0MtbnNy9B8?hd=1
לסיכום:
טס תענוג , כבר בטיסה הראשונה עשיתי דברים שלקח לי חודשים לעשות ב 500 , המסוק כל כך יציב שאני יכולתי לעזוב את הסטיקים והוא פשוט לא זז כמה שניות טובות! , חששתי שהוא יהיה חריף וחזק מידי בשבילי , אבל מסתבר שה3gx באמת ניתן לכיול טוב בין רמת מתחילים למתקדמים.
תודה לדורון על הצילום בוידאו (סליחה על העריכה הגרועה ביותר שלי)
תודה לכרמי על הצילום סטילס ביום הטסט
תודה למי שסבל את כל הדיון הזה
עוד עשרות תמונות באלבום שלי למי שמעוניין.
ניצלתי את הירח-דבש לתאילנד בספטמבר כדי לעשות את הרכש החדש.
זה התחיל בשדה תעופה כאשר נחתנו , כדי למצוא חנויות החלטתי שהדרך הכי טובה תיהיה לקנות מגזינים של טיסנים ובפרסומות בטח יהיה כתובות של חנויות, זה נכון אגב , רק שלא שמתי לב שזה מגזינים מארצות הברית (וגם החנויות שמפורסמום שם...)
לפחות היה מה לקרוא בטיסה , כולל כתבה על ה 600 החדש.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59117&d=1323556049
לקראת סוף הטיול , הגענו לבנגקוק , בנק' הזאת כבר הייתי אחרי אין סוף בירורים בקשר לחנויות וידעתי לקחת מונית לחנות בצד השני של העיר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59099&d=1323555955
hobbythai - חנות מאוד יפה , המחירים די טובים ,בערך 5-10% יותר יקר מארצות הברית , עדיין זול יותר משמעותית מהארץ או מהזמנה + משלוח + מיסים, במיוחד לגופי סקייל יקרים לשליחה.
שילמתי כ 3400 ש"ח עבור הקיט.
Unboxing
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59102&d=1323555975
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59109&d=1323556003
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59105&d=1323555986
למזוודה , ולארץ...
חופת ה 500 מול ה 600 , בהחלט הולך להיות גדול...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59119&d=1323556059
התחלת הרכבה:
דבר ראשון שעשיתי היה לפרק כל בורג שהגיע מורכב. הראש והזנב הגיעו עם לוקטייט אבל יבשים כמו הנגב בלי גריז במסבים.
כל בורג נוקה באלכוהול ואז ניגוב , וכל הברגה נוקתה באלכוהול עם מקלוני אזניים, מעט לוקטייט בקצה ולמסוק.
דוגמא לכלוך שיורד מבורג (והיו גרועים יותר)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59128&d=1323556148
הרכבת הראש , תענוג להרכיב ראש פלייברלס - פשוט כל כך אחרי מעבר מפלייבר.
סידור הרכיבים לפני הרכבה .
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59125&d=1323556119
גירוז מסבים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59129&d=1323556161
והרכבה של כל צד כאשר שמים את הכל המברג ומשחילים לספינדל המשומן
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59130&d=1323556173
הראש והסוואש מורכבים, הלינקים נבדקו לפי המידות בחוברת (שלאחר מכן התבררו כלא נכונות בכלל למה שצריך בפועל)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59134&d=1323556227
הרכבת הגוף
סידור כל הברגים , ניקויי שלהם אחד אחד והתחלה מהפלטה התחתונה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59136&d=1323556260
שני חלקי הגוף
הברגים חוברו בשלב הזה בלי לוקטייט ומחוזקים קלות לפני היישור הסופי עם הציר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59141&d=1323556325
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59143&d=1323556345
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59148&d=1323556399
חיבור הרגליים והכנסת הציר הראש ליישור הגוף , לוקטייט לכל הברגים חוץ מהמנוע והמסב תמיכה של המנוע
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59152&d=1323556423
סרוואים מורכבים כולל Meshים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59155&d=1323556440
הרכבת הזנב
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59159&d=1323556464
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59160&d=1323556470
הזנב הגיע מחובר גם כן
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59162&d=1323556483
אחרי פירוק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59163&d=1323556493
הגריפ של הלהבים קיבל את אותו היחס של הראש
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59164&d=1323556500
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59165&d=1323556506
לאחר הרכבה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59168&d=1323556523
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59170&d=1323556535
חדיי העין ישימו לב שהברגים של הסנפיר זנב בצד השני , לא נורא , סודר מייד אחרי.
חיבור הבום
קודם צריך לסמן את נק' האמצע של הטורק טיוב , ואז לפי החוברת יש להדביק את המיסב יותר לכיוון הזנב
(הראשים של הברגים שימשו לסימום המרחק לאחר מדידה)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59171&d=1323556542
הרכבת הטורק טיוב לתוך הבום בעזרת הצינות השקוף שסופק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59173&d=1323556557
כל הזנב מורכב לפני הרכבה במסוק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59174&d=1323556560
מורכב במסוק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59175&d=1323556565
כמו ב 550 , הדגמים החדשים של Align הם בעלי גיר ראשי אלכסוני הליקאל
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59178&d=1323556579
חיווט הסרוואים לתוך מערכת ה 3GX
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59185&d=1323556614
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59187&d=1323556621
התקנת בקר , רגולטור , סוללת מקלט, מקלט
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59192&d=1323556644
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59193&d=1323556649
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59194&d=1323556655
מוכן לטסט!
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59181&d=1323556595
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59182&d=1323556600
סטאפ
להבי זנב שונו ל 105 ממ לצורך הורדה של מהירות הראש מ 2350 (!!) ל 1900 בנורמל , 2000 באיידל 1 ו2050 באיידל 2.
זוויות באיידל 1 עד 9 מעלות , באיידל 2 עד 11 מעלות. (מתון כבר אמרתי?)
בקר נשלח ל CC וחזר במקום 80 בקר 120 דנדש , סוללת מקלט 2200 של ננוטק , נכנסת בדיוק.
סוללות ראשיות זוג נאנוטק 6 תאים 45-90C ועוד זוג 25-50C (אני חושב שהסרטון על ה 25-50C) , כולם 3300MAH
יום הטסט
שבוע לפני עשיתי בדיקות ריחוף , היה צריך להגביר קצת Gain בזנב עקב סחיפה שמאלה (אף ימינה)
הגדרתי את ה 3gx על הרמה הכי מתונה שאפשר (תנסו לגלות בסרטון איפה עשיתי Punch up...)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59218&d=1323636105
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59219&d=1323636105
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=59220&d=1323636105
http://youtu.be/X0MtbnNy9B8?hd=1
לסיכום:
טס תענוג , כבר בטיסה הראשונה עשיתי דברים שלקח לי חודשים לעשות ב 500 , המסוק כל כך יציב שאני יכולתי לעזוב את הסטיקים והוא פשוט לא זז כמה שניות טובות! , חששתי שהוא יהיה חריף וחזק מידי בשבילי , אבל מסתבר שה3gx באמת ניתן לכיול טוב בין רמת מתחילים למתקדמים.
תודה לדורון על הצילום בוידאו (סליחה על העריכה הגרועה ביותר שלי)
תודה לכרמי על הצילום סטילס ביום הטסט
תודה למי שסבל את כל הדיון הזה
עוד עשרות תמונות באלבום שלי למי שמעוניין.