צפייה בגרסה מלאה : איך עובד דיפרנציאל של רכב :
sharonx
22-12-2011, 09:13:50
http://www.youtube.com/watch?v=R6I7Bdg5hiE&feature=related
liorz055
22-12-2011, 09:30:32
מעולה, פעם שלא היו אנימציות בעזרת מחשבים ,הדגש היה על הסבר פשוט וברור לעומת היום שמרכז הכובד עבר לפעלולים גרפיים.
ותודה לשברולט!!!!
adibenbasat
22-12-2011, 10:18:20
סרטון מדהים, עשוי נהדר ומושקע ב-100%, תענוג לראות, תודה על השיתוף:)
AmitB
22-12-2011, 12:42:52
יפה :)
חידה - כמה דיפרנציאלים יש ברכב 4x4 ולמה?
3 ?
נראה לי אחד לגלגלים האחוריים, אחד לגלגלים הקידמיים, ועוד אחד שמחלק את הכוח בין הקידמיים לאחוריים.
AmitB
22-12-2011, 12:46:52
3 ?
נראה לי אחד לגלגלים האחוריים, אחד לגלגלים הקידמיים, ועוד אחד שמחלק את הכוח בין הקידמיים לאחוריים.
נכון חלקית :), עוד תשובות?
DanielJoseph20
22-12-2011, 14:42:55
לרכב 4x4 יש 3 דיפרנציאליים
לרכב שטח שבו ניתן לשלב 4x4 וזה לא קבוע יש 2 דיפרנציאליים
דיפרנציאל קדמי מחלק את הכח בין הגלגלים הקדמיים
דיפרנציאל אחורי מחלק את הכח בין הגלגלים האחוריים
דיפרנציאל מרכזי אם יש מחלק את הכח בין הסרן הקדמי לאחורי במקרה שהרכב במצב 4x4 קבוע.
AmitB
22-12-2011, 15:34:39
יפה... קבל
59637
:)
DanielJoseph20
22-12-2011, 20:28:01
אני משער שאני זה שצדקתי אז תודה על המדליה למרות שליאב כתב משו דומה מאוד
59702
ebay007
22-12-2011, 21:48:42
פשוט תקנו רכב על שלט, ככה הכי פשוט להבין ;)
אבל זה באמת סרטון יפה!
AmitB
22-12-2011, 22:56:19
צודק! גם לך מגיע :D
59706
tamos
23-12-2011, 01:03:21
ואיך ה4X4 משתלב?
ומה זה נעילת דיפרנציאל ברכבי שטח?
עמית, המדליות הבאות לעונים נכון על השאלה :P
נעילת דיפרנציאל = נועלים את הגג"שים כך שהגלגלים נעים ביחד כל הזמן כאילו הם מחוברים לציר קשיח. (כאילו אין דיפרנציאל בכלל)
במצב זה שני הגלגלים מקבלים בדיוק את אותו הכוח מהמנוע וזה לא מיועד לנסיעה רגילה.
אז למה זה נחוץ?
אם למשל בטיול ג'יפים אתה עולה על סלע בנסיעה מאוד איטית ועוצר, יתכן מצב שבו גלגל אחד יהיה באוויר והשני יהיה על הסלע.
כשהדיפרנציאל עובד כרגיל, רוב הכוח מהמנוע מועבר לגלגל שנמצא באוויר ולא לגלגל שעל הסלע, ואז הג'יפ לא יוכל להמשיך לנסוע.
ebay007
23-12-2011, 07:28:03
בנעילה, הסטליטים ננעלים (לא הייתי בטוח עם לזה התכוונת).
ברכב עם נעילות, מדובר רק על נעילה של הסרן קדמי אחורי/ ולא של המרכזי נכון?
DanielJoseph20
23-12-2011, 08:54:27
שילוב 4x4 מתבצע על ידי שתיבת העברה (טרנספר) יודע להעביר כח לסרן אחד וברגע שילוב ה4 x4 הכח מועבר לדני הסרנים
נעילת דיפרנציאל מבטלת את פעולת הדיפרנציאל. הדיפרנציאל יודע לחלק את הכח בי שני סרנים או בין שני גלגלים
וכאשר נועלים את הדיפרנציאל העברת הוא הכח הוא שווה וכאילו אין דיפרנציאל ( הסטליטים לא עובדים)
פשוט תקנו רכב על שלט, ככה הכי פשוט להבין ;)
אבל זה באמת סרטון יפה!
פשוט ככה , לא ידעתי עד כמה זה פשוט עד שלא הרכבתי אחד.
אגב , בהמשך לכל ההסברים , הדיפ' מלא בשמן , וככל שהצמיגות שלו גבוהה יותר ככה הדיפ' יהיה יותר 'נעול'
ebay007
24-12-2011, 14:55:19
פשוט ככה , לא ידעתי עד כמה זה פשוט עד שלא הרכבתי אחד.
אגב , בהמשך לכל ההסברים , הדיפ' מלא בשמן , וככל שהצמיגות שלו גבוהה יותר ככה הדיפ' יהיה יותר 'נעול'
בדיוק ;)
lior_bar_ami
24-12-2011, 17:27:14
נהדר, מי שרוצה להמצא בתיאוריות האלו הלכה למעשה - מוזמן להגיע אלי ולתקן כמה מכוניות על שלט.... מהר מאוד לומדים את כל הנושא של דיפרנציאלים, ציריות, בולמים, היגוי - עם תיאוריה או בלעדיה ;)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.