צפייה בגרסה מלאה : עזרה! טעינת סוללות!
אריה.ח
22-12-2011, 14:29:56
אני רוצה להטעין שתי סוללות, כל אחת 3 תאים עם אמפר שונה.
איזה חיבור עדיף מקבילי או טורי?
חסרים עוד פרטים על הסוללות, אבל בכל אופן, נשמע שעדיף שתטעין אותן בנפרד
Trex450
22-12-2011, 15:37:31
כלל אצבע: אם אפשר עדיף שהמטען יאזן כל תא בנפרד יותר מהיר וכנראה יותר מדוייק (זה כבר תלוי במטען)
במקרה שלך 2 סוללות * 3 תאים אם המטען יכול לקבל 6 תאים זו תיהיה הדרך.
אני אישית טוען גם 4 סוללות 3 תאים ביחד במקביל (כביכול מחוברת למטען כסוללת 3 תאים בקיבולת פי 4) וזה עובד יופי...
אני אישית טוען גם 4 סוללות 3 תאים ביחד במקביל (כביכול מחוברת למטען כסוללת 3 תאים בקיבולת פי 4) וזה עובד יופי...
אני מניח שיש לך סוללות זהות שאתה טוען לאחר שהן מגיעות לאותה רמת מתח - ורק במצב זה בטוח לטעון במקביל.
לאריה יש שתי סוללות בעלות קיבול שונה, ולכן לדעתי מומלץ שלא לטעון אותן במקביל.
Trex450
22-12-2011, 16:44:32
אמת ויציב מתנצל על הטעות לא שמתי לב שמדובר בקיבולת שונה טעינה במקביל רק עבור סוללות באותה קיבולת אחרת מדובר במתכון דליק...
Yoav Lahav
22-12-2011, 16:54:16
אני משתמש בזה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15237__Parallel_charging_Board_for_6_packs_2_6S_ T_Connector_.html
לטעינה במקביל ואני מאד מרוצה. אתה חייב רק להקפיד שבעת החיבור כל התאים יהיו בערך באותו המתח.
אין שום בעיה עם קיבולים שונים ואני טענתי איתו מאות פעמים עד עכשיו והסוללות עובדות מצויין.
כלל נוסף הוא לחבר קודם את החיבור הראשי ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.
בהצלחה.
אני רוצה להטעין שתי סוללות, כל אחת 3 תאים עם אמפר שונה.
איזה חיבור עדיף מקבילי או טורי?
אריה.ח
22-12-2011, 18:46:39
אמת ויציב מתנצל על הטעות לא שמתי לב שמדובר בקיבולת שונה טעינה במקביל רק עבור סוללות באותה קיבולת אחרת מדובר במתכון דליק...
על איזה קיבולת אתם מתכוונים מתח או זרם(אמפר)
אם התכוונתם למתח. המתח שווה לשתי הסוללות.ובכל התאים+-
הזרם באחד 2A השני 3A
wind556
22-12-2011, 19:44:50
אם אתה מטעין שתי סוללות בו זמנית, הן חייבות להיות זהות לחלוטין
אפילו הגיל שלהן משנה
כל חוסר זהות בסוללות יכול לגרום לבעייות
אני משתמש בזה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15237__Parallel_charging_Board_for_6_packs_2_6S_ T_Connector_.html
לטעינה במקביל ואני מאד מרוצה. אתה חייב רק להקפיד שבעת החיבור כל התאים יהיו בערך באותו המתח.
אין שום בעיה עם קיבולים שונים ואני טענתי איתו מאות פעמים עד עכשיו והסוללות עובדות מצויין.
כלל נוסף הוא לחבר קודם את החיבור הראשי ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.
בהצלחה.
ועוד איך שיש בעיה עם סוללות בקיבולת שונה, מי שמטעין באופן כזה לא מבין מה הוא עושה.
על איזה קיבולת אתם מתכוונים מתח או זרם(אמפר)
אם התכוונתם למתח. המתח שווה לשתי הסוללות.ובכל התאים+-
הזרם באחד 2A השני 3A
הקיבולת נמדדת ביחידות mah (מיליאמפר שעה).
לפני שאני עונה הסבר קצר:
חיבור טורי: המתח שונה והזרם שווה, (הזרם שנכנס לסוללה אחת שווה לזרם שנכנס לסוללה השנייה)
חיבור מקבילי: המתח שווה והזרם שונה, (כל סוללה מקבלת את הזרם הדרוש לה) סכום הזרמים שנכנסים לסוללות שווה לזרם שיוצא מהמטען.
מכאן טעינה של שני סוללות שוות במתח יהיה בחיבור מקבילי בלבד, כדי שכל סוללה תקבל את הזרם הדרוש לה.
דגש נוסף לגבי הקיבול: שני הסוללות חייבות להיות זהות בקיבול, כדי שמשך הטעינה של שתי הסוללות יהיה פחות או יותר זהה,
אם סוללה אחת הקיבול קטן מהשנייה סוללה זו תסיים ראשונה את הטעינה והשניה עדין תצרוך זרם ותטען, ולא נוכל לדעת שהיא סיימה עד שהאחרונה תסיים.
והמלצתי: אם קיים על המדף מכשיר הטוען מספר סוללות במקביל, לך על זה. (המכשיר יהיה בנוי לצריכה הגבוהה של הזרם)
לפני שאני עונה הסבר קצר:
חיבור טורי: המתח שונה והזרם שווה, (הזרם שנכנס לסוללה אחת שווה לזרם שנכנס לסוללה השנייה)
חיבור מקבילי: המתח שווה והזרם שונה, (כל סוללה מקבלת את הזרם הדרוש לה) סכום הזרמים שנכנסים לסוללות שווה לזרם שיוצא מהמטען.
מכאן טעינה של שני סוללות שוות במתח יהיה בחיבור מקבילי בלבד, כדי שכל סוללה תקבל את הזרם הדרוש לה.
דגש נוסף לגבי הקיבול: שני הסוללות חייבות להיות זהות בקיבול, כדי שמשך הטעינה של שתי הסוללות יהיה פחות או יותר זהה,
אם סוללה אחת הקיבול קטן מהשנייה סוללה זו תסיים ראשונה את הטעינה והשניה עדין תצרוך זרם ותטען, ולא נוכל לדעת שהיא סיימה עד שהאחרונה תסיים.
והמלצתי: אם קיים על המדף מכשיר הטוען מספר סוללות במקביל, לך על זה. (המכשיר יהיה בנוי לצריכה הגבוהה של הזרם)
גם לא נכון
מאד תלוי בסוג וטיב המטען - טעינה של 2 סוללות 3 תאים מתבצעת בטור ושקולה לטעינת סוללת 6 תאים.
בחיבור מקביל לא תוכל לאזן את התאים משום שכל תא יראה ממוצע מתחים של שני תאים במקביל ולא את המתח האמיתי של כל תא לכן זו דרך שגוייה לנסות בכלל להטעין כך, במיוחד כשמדובר בסוללת ליפו.
בחיבור טורי תקבל חיווי במטען של מתח כל תא מה שיאפשר לך לעקוב אחר הטעינה ולדעת איזו סוללה סיימה.
הבעיה כאשר הקיבולת לא זהה בין שתי הסוללות מתרחשת כאשר אחת מהן טעונה בעוד השניה נמצאת במצב פרוק יותר ואז הפרש המתחים בין התאים עלול להביא את המטען למצב שבו הוא יפסיק לטעון (כתוצאה מהגנה או מהגדרה פנימית) מה גם שהמעקב שלך אחר הקיבולת המוחזרת לסוללה למצב טעינה מלא יהיה לרוב שגוי.
במידה ומדובר במטען עם באלנסר לא איכותי אתה עלול לגרום גם לנזק מטעינת יתר ולכן צריך להיות מאד זהיר בשירשור סוללות לטעינה יחד.
flyinglizard
22-12-2011, 23:57:50
אם אלו לא סוללות זהות, שכח מהקומבינות ותטעין בנפרד. יש מטענים Dual port שנותנים לך שתי יציאות נפרדות לחלוטין (או משהו בסגנון המטען X4 של הסיני, עם ארבע יציאות כאלו).
אני לא מת על טעינה מקבילית, אם כי אני עושה את זה כל הזמן (למעשה, אני עושה את זה ברגעים אלו ממש, 4 סוללות 6S בנפח 4000). אם יש מגע לא טוב של חוטי הבלנסר על אחת הסוללות או משהו כזה, יכול להיות בלאגן. אם יש לך שתי 3S זהות, אני מאמין שהפתרון הכי טוב יהיה להטעין אותן כ6S.
אבל שוב, הכי טוב שתטעין בנפרד.
Yoav Lahav
23-12-2011, 07:27:14
ועוד איך שיש בעיה עם סוללות בקיבולת שונה, מי שמטעין באופן כזה לא מבין מה הוא עושה.
ציקי, תוכל להסביר בדיוק מה הבעיה בטעינה במקביל כשהקיבול שונה והטעינה מתחילה במתח תאים זהה?
ציקי, תוכל להסביר בדיוק מה הבעיה בטעינה במקביל כשהקיבול שונה והטעינה מתחילה במתח תאים זהה?
שתי סוללות במקביל, אותו מספר תאים, אותו מתח בתאים אך קיבול שונה.
גרף הטעינה זהה בגלל סוג הסוללה, זרם הטעינה הקובע את קצב הטעינה זהה ומכיוון שהקיבולת שונה אז לאחר זמן נתון שתי הסוללות יהיו בנקודה שונה על פני גרף הטעינה ובהכרח שבמתח תאים שונה, זו הסיבה שהטעינה צריכה להיות בחיבור טורי, עם סוללות זהות בסוג החומר, קיבולת וגם פרוקות פחות או יותר באותה קיבולת.
ההתיחסות שלך לטעינת שתי סוללות 3 תאים יחד צריכה להיות שקולה לטעינת סוללת 6 תאים במטען נתון, כל התייחסות אחרת היא שגוייה.
Yoav Lahav
23-12-2011, 20:40:13
ציקי אתה טועה ומטעה.
מתח הטעינה זהה בכל זוג תאים המחוברים במקביל.
הזרם בכל תא בכל סוללה נקבע על פי ההתנגדות הפנימית בטעינה.
כל עוד הזרם בתא כלשהו לא עובר את המותר על פי הגדרות היצרן לטעינה אין כל בעיה עם הטעינה במקביל.
הקטע מדברייך "ובהכרח שבמתח תאים שונה" לא מסתדר עם חיבור במקביל, בו המתח שווה על כל קבוצת תאים המחוברים במקביל.
המתח יעלה בהדרגה עד ל 4.2 וולט בכל התאים בכל הסוללות והטעינה תסתיים ללא כל בעיה.
שתי סוללות במקביל, אותו מספר תאים, אותו מתח בתאים אך קיבול שונה.
גרף הטעינה זהה בגלל סוג הסוללה, זרם הטעינה הקובע את קצב הטעינה זהה ומכיוון שהקיבולת שונה אז לאחר זמן נתון שתי הסוללות יהיו בנקודה שונה על פני גרף הטעינה ובהכרח שבמתח תאים שונה, זו הסיבה שהטעינה צריכה להיות בחיבור טורי, עם סוללות זהות בסוג החומר, קיבולת וגם פרוקות פחות או יותר באותה קיבולת.
ההתיחסות שלך לטעינת שתי סוללות 3 תאים יחד צריכה להיות שקולה לטעינת סוללת 6 תאים במטען נתון, כל התייחסות אחרת היא שגוייה.
b1yossi
24-12-2011, 06:37:23
אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.
Yoav Lahav
24-12-2011, 07:25:40
יוסי,
רמת הטעינה בכל תא קשורה ישירות למתח בו נמצא התא.
מכיוון שהתאים מחוברים במקביל תעצר הטעינה כשהמטען יגיע למתח המוגדר בו שהוא עבור כל התאים
ולכן כל התאים יטענו במלואם.
המשפט מדברייך:
"הטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה"
אינו נכון. המטען לא "יודע" שמחוברות אליו מספר סוללות.
אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.
ציקי אתה טועה ומטעה.
מתח הטעינה זהה בכל זוג תאים המחוברים במקביל.
הזרם בכל תא בכל סוללה נקבע על פי ההתנגדות הפנימית בטעינה.
כל עוד הזרם בתא כלשהו לא עובר את המותר על פי הגדרות היצרן לטעינה אין כל בעיה עם הטעינה במקביל.
הקטע מדברייך "ובהכרח שבמתח תאים שונה" לא מסתדר עם חיבור במקביל, בו המתח שווה על כל קבוצת תאים המחוברים במקביל.
המתח יעלה בהדרגה עד ל 4.2 וולט בכל התאים בכל הסוללות והטעינה תסתיים ללא כל בעיה.
צודק יואב, אני טועה ומטעה וכל מה שתגיד.
האמת ומבלי להעליב לא נראה לי שיש לך מושג בכלל על מה אתה מדבר ומה אתה עושה.
אבל אתה יודע מה? לך על זה, יהיה מעניין.
כמו תמיד וכמיטב המסורת שלך אתה שואל שאלות כאן בפורום בכל מיני נושאים, מסיק את המסקנות על סמך התובנה האישית שלך ובסוף משלם על זה ביוקר.
שיהיה בהצלחה גם הפעם :)
המלצה למי שכן אכפת מהציוד שלו: אל תעבדו כך!
b1yossi
24-12-2011, 08:24:01
יוסי,
רמת הטעינה בכל תא קשורה ישירות למתח בו נמצא התא.
מכיוון שהתאים מחוברים במקביל תעצר הטעינה כשהמטען יגיע למתח המוגדר בו שהוא עבור כל התאים
ולכן כל התאים יטענו במלואם.
המשפט מדברייך:
"הטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה"
אינו נכון. המטען לא "יודע" שמחוברות אליו מספר סוללות.
זו בדיוק הסיבה שהמטען ייעצר ברגע שמתח הסוללות יגיע למתח המכסימאלי שמוגדר במטען ע"פ סוג הסוללה.
מכיוון שהסוללות בעלות הקיבול הקטן יגיעו למתח זה מוקדם יחסית, הטעינה תפסק - בשלב זה הסוללות בעלות הקיבול הגבוה עדיין לא נטענו סופית.
צריך להבין שבמטען חכם הטעינה אינה מבוססת מתח קבוע בדומה למטענים טיפשים -ע"מ להגיע לזרם הטעינה הרצוי המטען מעלה את מתח ההדקים באופן מלאכותי (לעיתים מעל למתח המכסימאלי שהסוללה בנויה אליו), הזרם יורד בהתאם לגרף הטעינה, הקשור ישירות למתח הסוללות הנמדד.
שם לב, בזמן "דחיפת הזרם", אין מדידה של מתח הסוללה - כל המטענים שאני ראיתי מבצעים הפסקת טעינה ריגעית או הורדת זרם ריגעית ע"מ לבדוק את מתח הסוללה - בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה.
אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.
יוסי
יש כאן סכנה והיא תלויה בטיב הבאלנסר של המטען.
יש מטענים זולים שבהם הבאלנסר לא מדויק כמו אלגוריתם הטעינה שאינו "מכסה" את כל מצבי הטעינה וכאשר המטען מזהה הפרש גדול של מתחים בין תאים שונים הוא לא שומר מספיק טוב על התאים שהגיעו לטעינה מלאה שכן אותם יש להפסיק לטעון ולעיתים טוען אותם למתח הגבוה מ 4.2V מה שהופף להיות מסוכן.
כמו שהלטאה המעופפת כתב כאן, יש מטענים ייעודיים לטעינת מספר סוללות יחד, זו הדרך הנכונה והבטוחה לעבוד אך אם בוחרים בכל זאת לשרשר שתי סוללות 3 תאים בטור על אותו ערוץ במטען הן חייבות להיות באותו מתח, עם אותה קיבולת ופחות או יותר גם פרוקות באותה כמות קיבולת כאילו שעבדת עם סוללת 6 תאים לפני הטעינה - זה מה שהמטען מצפה לראות ורק עם זה הוא אמור להתמודד.
כל שאר החיבורים למינהם הן קומבינות שיכולות להיות מסוכנות.
Yoav Lahav
24-12-2011, 14:03:57
תגיד מה אתה מדבר?
זה חיבור במקביל. אין כזה דבר שסוללה אחת הגיע למתח סיום טעינה לפני האחרת.
הן מגיעות למתח זה ביחד.
מה שכתבת:
"בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה"
זה טעות. המתח זהה בכל קבוצת תאים המחוברת במקביל. אם הטעינה מסתיימת זה רק כאשר
בשלו התנאים לכך בכל התאים.
זו בדיוק הסיבה שהמטען ייעצר ברגע שמתח הסוללות יגיע למתח המכסימאלי שמוגדר במטען ע"פ סוג הסוללה.
מכיוון שהסוללות בעלות הקיבול הקטן יגיעו למתח זה מוקדם יחסית, הטעינה תפסק - בשלב זה הסוללות בעלות הקיבול הגבוה עדיין לא נטענו סופית.
צריך להבין שבמטען חכם הטעינה אינה מבוססת מתח קבוע בדומה למטענים טיפשים -ע"מ להגיע לזרם הטעינה הרצוי המטען מעלה את מתח ההדקים באופן מלאכותי (לעיתים מעל למתח המכסימאלי שהסוללה בנויה אליו), הזרם יורד בהתאם לגרף הטעינה, הקשור ישירות למתח הסוללות הנמדד.
שם לב, בזמן "דחיפת הזרם", אין מדידה של מתח הסוללה - כל המטענים שאני ראיתי מבצעים הפסקת טעינה ריגעית או הורדת זרם ריגעית ע"מ לבדוק את מתח הסוללה - בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה.
flyinglizard
24-12-2011, 14:28:04
יואב צודק. הסוללות ימשיכו לאזן את עצמן בכל הזמן שהן מחוברות במקביל.
flyinglizard
24-12-2011, 14:34:01
יוסי
יש מטענים זולים שבהם הבאלנסר לא מדויק כמו אלגוריתם הטעינה שאינו "מכסה" את כל מצבי הטעינה וכאשר המטען מזהה הפרש גדול של מתחים בין תאים שונים הוא לא שומר מספיק טוב על התאים שהגיעו לטעינה מלאה שכן אותם יש להפסיק לטעון ולעיתים טוען אותם למתח הגבוה מ 4.2V מה שהופף להיות מסוכן.
ברגע שחיברת סוללות במקביל, המטען כבר לא רואה כל סוללה בנפרד. הסוללות מתאזנות ברגע החיבור ומאותו רגע מתנהגות כמו סוללה אחת. זו הסיבה שבטעינה מקבילית אסור לחבר סוללות בהפרש גדול מדי אחת מהשניה, אחרת עוברת מכה רצינית של זרם ביניהן. אם תחבר שתי סוללות 3S בנפח 3000 ו1000 במקביל, זה יהיה בדיוק כמו חיבור סוללת 3S 4000.
עד כאן הכל בסדר; הבעיה מתחילה אם יש תא דפוק חשמלית או שהבלנסר לא מחובר כמו שצריך, או שאתה מנסה להטעין סוללה פרוקה עם סוללה ב50%, למשל. זה יכול ליצור בלאגן, ולכן מתי שאפשר עדיף להמנע מזה.
Yoav Lahav
24-12-2011, 15:19:00
נכון מאד לטאה.
לכן צריך להקפיד שכל התאים המחוברים במקביל יהיו באותו המתח עד כמה שאפשר לפני החיבור
ועוד יותר מכך, לחבר קודם כל החיבור הראשי כדי שיספוג PEAK זרם במקרה ויהיה כזה
ורק אחר כך מחברים חיבור ה BALANCE.
ברגע שחיברת סוללות במקביל, המטען כבר לא רואה כל סוללה בנפרד. הסוללות מתאזנות ברגע החיבור ומאותו רגע מתנהגות כמו סוללה אחת. זו הסיבה שבטעינה מקבילית אסור לחבר סוללות בהפרש גדול מדי אחת מהשניה, אחרת עוברת מכה רצינית של זרם ביניהן. אם תחבר שתי סוללות 3S בנפח 3000 ו1000 במקביל, זה יהיה בדיוק כמו חיבור סוללת 3S 4000.
עד כאן הכל בסדר; הבעיה מתחילה אם יש תא דפוק חשמלית או שהבלנסר לא מחובר כמו שצריך, או שאתה מנסה להטעין סוללה פרוקה עם סוללה ב50%, למשל. זה יכול ליצור בלאגן, ולכן מתי שאפשר עדיף להמנע מזה.
bartovmoti
24-12-2011, 17:04:56
לדעתי זו תהיה טעות עקרונית לטעון במקביל ואסביר למה
לכל תא בסוללה ישנה התנגדות פנימית שבגללה המתח שהמטען "רואה" שונה מהמתח האמיתי..
אם חיברתם שתי סוללות במקביל לכל אחת התנגדות פנימית משלה ש"מטעה" את המטען ברגע שזורם זרם הטעינה..
אם ההתנגדות הפנימית של סוללה אחת (שזה חיבור של סך ההתנגדויות הפנימיות של כל התאים באותה סוללה) שונה במידה ניכרת מזו של השניה הדבר יקשה מאד על המטען להביא את שתי הסוללות למצב טעון לגמרי.
בנוסף אם אתם מכירים את אופן הליך הטעינה, שמורכב משני שלבים, CC-CV כלומר Constant Current - Constant Voltage:
בשלב הראשון ה CC, טעינה בזרם קבוע לגמרי עד שלב שבו המטען "חושב" שהסלולה מלאה (אך למעשה בגלל ההתנגדות הפנימית המתח האמיתי נמוך יותר) ואז הוא עובר לשלב השני
בשלב השני ה CV, המטען יקבע מתח קבוע, ולאט לאט יוריד את הזרם עד שהזרם מגיע ל 1/10 מהזרם שהגדרתם ב CC.
ברגע שחיברתם סוללות במקביל, אין שום ביטחון שהזרם טעינה יהיה קבוע בשתי הסוללות בשלב ה CC דבר שהוא כבר לא תקין, וכמובן שסוללה אחת תגיע למצב "טעון" לפני השניה ועל אחת כמה וכמה אם הסוללות בעלות קיבול שונה ובממתח שונה כשהטעינה החלה.
הדבר יגרום למטען לעבור לשלב הבא של CV, זאת כאשר הסוללה האחרת עדיין לא סיימה את שלב ה CC.
לדעתי טעינה כזאת רק תקצר חיי הסוללות בטווח הארוך, ובטווח הקצר תפגע בביצועים.
אין ארוחות חינם חבר'ה.. תמיד יש מחיר כשמנסים לעשות קיצורי דרך.
נכון מאד לטאה.
לכן צריך להקפיד שכל התאים המחוברים במקביל יהיו באותו המתח עד כמה שאפשר לפני החיבור
ועוד יותר מכך, לחבר קודם כל החיבור הראשי כדי שיספוג PEAK זרם במקרה ויהיה כזה
ורק אחר כך מחברים חיבור ה BALANCE.
זה מהטכניון?
flyinglizard
24-12-2011, 22:11:53
זה מהטכניון?
על מי הבדיחה? עליו, עליך או על הטכניון?
Yoav Lahav
25-12-2011, 11:29:10
מוטי,
ראשית, כשזרם הטעינה יורד בשלב ה CV כך גם יורד מפל המתח על ההתנגדות הפנימית עד שבסופו של דבר כל הסוללות מובאות ל 4.2 וולט ללא יוצא מן הכלל והטעינה מסתיימת בהצלחה.
לא יודע מאיפה לקחת את ה 1/10 CC אצלי זה ממש יורד ל 0 אם אני מגדיר BALANCE במטען.
ואז באופן וודאי כל התאים נמצאים ב 4.2 וולט כלומר טעונים במלואם.
בעניין שלב ה CC גם אין כל בעיה הזרם הקבוע שהמטען מאלץ מתחלק לפי ההתנגדויות של הסוללות
המחוברות במקביל והזרם נשמר קבוע בקירוב טוב מאד דרך כל סוללה. גם כשההתנגדויות הפנימיות משתנות במהלך הטעינה אין בעיה כי הן משתנות כולן ביחד תוך שמירת היחסים בניהן ועקב כך שמירת הזרמים.
בעניין זה שסוללה אחת תגיע למצב טעון לפני האחרות ייתכן פה שינוי מזערי ביחס
למצב בו הסוללה הייתה מחוברת לבד. מזערי וחסר משמעות - שהרי יחסי הקיבולים הם בקירוב טוב מאד כיחסי הזרמים וכיחסי ההתנגדויות הפנימיות ולכן גם מפלי המתח זהים בקירוב
כלומר שכל הסוללות עוברות לשלב ה CC כאילו חוברו לבד בזרם הזורם דרכן בחיבור המקבילי.
כמובן האמור מתייחס לסוללות במצב תקין.
אני כן מסכים שאם הסוללות שונות באופן קיצוני אחת מהשנייה וגם זרם הטעינה גבוהה,
אז בהחלט תתכן פגיעה בסוללות וזאת מכיוון שהיחסים בין ההתנגדויות לא יישמרו.
יואב.
לדעתי זו תהיה טעות עקרונית לטעון במקביל ואסביר למה
לכל תא בסוללה ישנה התנגדות פנימית שבגללה המתח שהמטען "רואה" שונה מהמתח האמיתי..
אם חיברתם שתי סוללות במקביל לכל אחת התנגדות פנימית משלה ש"מטעה" את המטען ברגע שזורם זרם הטעינה..
אם ההתנגדות הפנימית של סוללה אחת (שזה חיבור של סך ההתנגדויות הפנימיות של כל התאים באותה סוללה) שונה במידה ניכרת מזו של השניה הדבר יקשה מאד על המטען להביא את שתי הסוללות למצב טעון לגמרי.
בנוסף אם אתם מכירים את אופן הליך הטעינה, שמורכב משני שלבים, CC-CV כלומר Constant Current - Constant Voltage:
בשלב הראשון ה CC, טעינה בזרם קבוע לגמרי עד שלב שבו המטען "חושב" שהסלולה מלאה (אך למעשה בגלל ההתנגדות הפנימית המתח האמיתי נמוך יותר) ואז הוא עובר לשלב השני
בשלב השני ה CV, המטען יקבע מתח קבוע, ולאט לאט יוריד את הזרם עד שהזרם מגיע ל 1/10 מהזרם שהגדרתם ב CC.
ברגע שחיברתם סוללות במקביל, אין שום ביטחון שהזרם טעינה יהיה קבוע בשתי הסוללות בשלב ה CC דבר שהוא כבר לא תקין, וכמובן שסוללה אחת תגיע למצב "טעון" לפני השניה ועל אחת כמה וכמה אם הסוללות בעלות קיבול שונה ובממתח שונה כשהטעינה החלה.
הדבר יגרום למטען לעבור לשלב הבא של CV, זאת כאשר הסוללה האחרת עדיין לא סיימה את שלב ה CC.
לדעתי טעינה כזאת רק תקצר חיי הסוללות בטווח הארוך, ובטווח הקצר תפגע בביצועים.
אין ארוחות חינם חבר'ה.. תמיד יש מחיר כשמנסים לעשות קיצורי דרך.
אריה.ח
25-12-2011, 20:10:21
המסכנה שהבנתי מכל הדיון המעמיק הזה עם דעות שונות.
סוללות בעלות קיבולת שונה אני לא יטעין בו זמנית,
סוללות בעלות אותו קיבולת כשהם פרוקים באופן שווה יש אפשרות להטעין גם טורי וגם מקבילי.
אם אני טועה תקנו אותי.
flyinglizard
25-12-2011, 20:48:27
אם מדובר בשתי סוללות 3S זהות שלא כמו במקרה שלך, הטעינה הכי טובה ואמינה ובטוחה ושמחה ונהדרת היא טעינה כסוללת 6S, כלומר טעינה בטור באמצעות מתאם שמאפשר את זה (יש אצל הסיני), עם באלאנס כ6S ובא שלום על כל בית ישראל.
אם מדובר בשתי סוללות שונות, תטעין בנפרד.
Yoav Lahav
26-12-2011, 16:56:54
הכי חשוב שתטיס ותהנה עם סוללות טעונות כהלכה.
ולסיום:
בפוליטיקה יש דעות,
בהנדסה יש פיזיקה, מתמטיקה, אלגוריתמים ועובדות.
אם יש גם אנשים שאינם בעלי רקע הנדסי מתאים נוצרות דעות.
המסכנה שהבנתי מכל הדיון המעמיק הזה עם דעות שונות.
סוללות בעלות קיבולת שונה אני לא יטעין בו זמנית,
סוללות בעלות אותו קיבולת כשהם פרוקים באופן שווה יש אפשרות להטעין גם טורי וגם מקבילי.
אם אני טועה תקנו אותי.
dror_z
26-12-2011, 18:26:08
הרוב מטעינים עם מטען סיני
כך שבמחיר הזה מאוד פשוט לקנות עוד מטען וזהו
גם טוענים ביחד וגם משמש כגיבוי במקרה של תקלה
אני מטעין עם ה cellpro שתי סוללות 3 תאים + 1 עם הסיני (ה50w)
או שש תאים בכל מטען ( אם אין זמן )
Yoav Lahav
27-12-2011, 17:36:01
זה מהטכניון?
זה מדף ההוראות שימוש של המפצל המקבילי המופיע בלינק בתחילת השרשור.
זה מדף ההוראות שימוש של המפצל המקבילי המופיע בלינק בתחילת השרשור.
לך על זה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.