התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פריקת סוללות חדשות ואיזון תאים



seamn
23-12-2011, 17:00:53
קיבלתי השבוע משלוח חדש של סוללות Nano 2200 3s 45-90C
לפני העמסתם בטיסה ובעקבות ניסיון של חבר רציתי לבדוק איזון התאים ולפרוק אותם באופן מבוקר על ידי המטען ..
התאים נפרקו יחדיו במאוזן עד לערך של כ- 3.70 לכל תא ולאחר מכן תא אחד נשאר בערך הזה ושני התאים האחרים ירדו לערך של כ- 2.7 .. (סה"כ 9V ל-3 התאים)
הדבר חזר על עצמו בכל אחת מהסוללות עם מטענים אחרים (מאותו סוג)
טענתי את הסוללות חזרה ... שני התאים "החלשים" נטענו עד ל3.70 ואז המשיכו 3 התאים לעלות במאוזן עד 4.20 ..
האם הדבר מצביע על בעיה בסוללות / במטענים ?? ומה הערך המינימאלי אליו מותר לכל תא לרדת ?
האם יש דרך לפרוק את התאים במאוזן באופן שבו כל תא "ינוהל " בנפרד על ידי המטען עד ל- 3V ?

b1yossi
23-12-2011, 17:14:17
אתה פורק עם ACCUCEL 6 ?
אם כן אז המטען הזה לא יודע לפרוק בצורה מאוזנת.

seamn
24-12-2011, 16:42:10
אתה פורק עם ACCUCEL 6 ?
אם כן אז המטען הזה לא יודע לפרוק בצורה מאוזנת.

אכן זה המטען .. יש דרך אחרת לבצע פריקה מאוזנת ?

b1yossi
24-12-2011, 20:17:44
או שתשגיח על המטען, או שתשתמש במטען ברמה גבוהה יותר.

erazz
25-12-2011, 14:25:59
אני מסכים שהאקיוסל לא בנוי לפרוק בצורה טובה. חוצמזה גרף הפריקה של הסוללות מתחיל להיות תלול אחרי 3.7v ולכן אתה רואה את ההבדל הגדול.
אני לא הייתי מבצע פריקה של הסוללות במטען. אין לזה כל ערך. עדיף בהרבה להטיס ולבדוק מצב אחרי טיסה.

לגבי סוללות ה-NANO, ככל שעובר הזמן אני פחות ופחות אוהב אותן. הן יותר טמפרמנטיות מהסוללות הרגילות של הסיני ולא ראיתי כל רמז לכך שהביצועים שלהם יותר טובים. בסוללות שלי ההתנגדות הפנימית זהה לסוללות אחרות כך שנרה לי שעניין ה-NANO הוא יותר עניין שיווקי מאשר עניין טכני.

AmitB
25-12-2011, 14:53:38
אני לא הייתי מבצע פריקה של הסוללות במטען. אין לזה כל ערך. עדיף בהרבה להטיס ולבדוק מצב אחרי טיסה.

+1
אני חייב להודות שגם אני לא מבין את מטרת התהליך שתואר כאן. מעבר לזה, הפריקה מתחת ל 3V לתא שתוארה כאן, אם אני זוכר נכון, מקצרת את חיי הסוללה ולכן רצוי להימנע ממנה בכל מצב.