PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מבקש המלצות ועזרה לקראת בניה.



מטיס1
27-12-2011, 14:25:11
שלום חברים,

אני אמור להתחיל לבנות טיסן חדש כבר מחר החשש שלי הוא לבנות את הגה הגובה לא ישר בפני הגוף או לא ישר אל מול הכנפיים אילו שיטות יש להתמודד עם זה ?כבר קרה לי לפני הרבה זמן שיצא לי הגה גובה בהטיה מה שתפקד כמאזנת.

תודה רבה .

אורן.

mixerfix
27-12-2011, 16:27:55
פלס

phaima
27-12-2011, 17:18:12
http://www.espritmodel.com/incidence-meter.aspx
מוצר חובה

אליקופטר
27-12-2011, 17:51:59
http://www.espritmodel.com/incidence-meter.aspx
מוצר חובה
אני אף פעם לא מצליח לפתוח את הדפים של האתר הזה???

phaima
27-12-2011, 18:02:48
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN192

flatspin
27-12-2011, 18:16:14
לא ציינת איזה טיסן אתה רוצה לבנות. לכן אני מפנה אותך לחוברת הדרכה טיפוסית לבניה של טיסן מסוים. ממנה תוכל לשאוב הרבה טיפים. שים לב במיוחד לעמודים 11 ו-23. שם תמצא תשובות לשאלתך.
כמובן הרשת מלאה חוברות כאלו לכל מיני טיסנים. אמור מה אתה מתכוון לבנות ואולי אמצא עבורך את החוברת הספציפית.
http://manuals.hobbico.com/gpm/cherokee-manual.pdf

מטיס1
28-12-2011, 09:00:39
תודה לכולם ,לא כ"כ הבנתי לגבי המכשיר אך הוא יבדוק "פלס" אם ההגה עצמו בעל נטייה טבעית(לפחות לפי שיטת הבדיקה בתמונה)? כמו כן ניתן לבדוק פלס למייצב האם ניתן לבדוק עם הכלי הזה פלס ביחס לגוף כלומר 90 מעלות לגוף?

"פלאטספין", תודה ,אולם האם ישנה תורה כל שהיא לגבי בניית ההגה ולא רק על פי טיפים בספרות הבניה?כמו כן אני מתכוון לבנות טיסן ARF ולא קיט אני מניח שהוא הרבה יותר קל אולם האם ניתן לסמוך על היצרן שביצע חריצים ישרים ודי במרכוז ההגה ?
הטיסן הוא של H9 סאודאונר 36.

תודה שוב ,

אורן.

phaima
28-12-2011, 12:51:17
אפשר "לפלס" הכל..תיכנס לקישור ותקרא
http://balsabusters.warp0.com/INCIDENCE.html

orenalon
28-12-2011, 16:51:17
כל הכלים הללו בוודאי יעזרו לך ובנוסף הרעיון הכללי הוא כזה:

1. לחבר את הכנף (הראשית) לטיסן ולהניח את הטיסן על משטח / שולחן עבודה ישר ככה שהגובה בין שתי הקצוות של הכנף לשולחן זהה (הכנף מקבילה לשולחן).
2. לחבר את הגה הגובה ככה שגם הגובה בין שתי הקצוות שלו לשולחן זהה (מקביל לשולחן), ככה מתקבל הגה גובה מקביל לכנף הראשית.
3. דברים נוספים שבד"כ יש לוודא הם:
א. לקבע נקודה באף הטיסן שהיא באמצע רוחבו (למשל איפה שפלאג המנוע נמצא אם המנוע זקוף) ולוודא שהמרחק בין כל קצה של הגה הגובה (ימין ושמאל) לאותה נקודה שווה.
ב. יש לוודא שהמרחק בין כל קצה של הגה הגובה לקצה הכנף הראשית שווה.
ג. יש לוודא שהגה הכיוון אנך להגה הגובה (לרוב, הגה הכיוון מורכב אחרי הגה הגובה).
ד. כמוובן יש לדאוג שהגה הגובה מורכב כך שהגוף באמצעו (שני הצדדים שלו שווים באורכם).

כמובן שישנם טיסנים שונים עם צורות שונות והוראות שונות וחובה לקרוא בחוברת ההוראות.