התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איך לפתוח ברגי ראש מנוע שחוקים



orenalon
27-12-2011, 21:40:46
שלום,
התארגנתי על מנוע 46AX משומש שאני רוצה לשפץ (לפרק, לנקות, להחליף ברגים ואטמים ולבדוק מיסבים).
אני צריך לפרק את ראש המנוע, אך ברגי הראש הודקו בהתלהבות יתר והם שחוקים.
מפתח האלן מסתובב חופשי ולא פותח אותם ובגלל צלעות הקירור אין אפשרות לתפוס את הבורג עם פלייר.

רעיונות?

תודה.

.omer biton
27-12-2011, 22:34:43
תקח דרמל ותחרוץ חרציץ בזהירות ואחרכ תפתח עם מברג שטוח.
בהצלחה

shay000
27-12-2011, 22:49:14
כמה צורות שאצלי עבד
1 נסה לעבור למידה אינצי במקום מילימטרי או להפך
2 נסה עם מברג שטוח לדחוף חזק ולסובב במקום אלן
3 רסס זז קל ותן לו זמן לעבוד
4 עבוד עם כלים באיכות טובה
היה ולא הולך נעבור לשיטה אלימה
קח מסורית ברזל וחרוץ את ראש הבורג בניסור עדין עד ליצירת חריץ למברג שטוח
יש צורך בזהירות על הצלעות בזמן הניסור ולא לנסר יותר מידי אלה חריץ שיהיה מקום לראש המברג
היה ויש לוק טייט אז הלך עליך זה כבר סיפור אחר
בהצלחה

erazz
28-12-2011, 01:03:25
תשובה מלאה ומצויינת

אליקופטר
28-12-2011, 05:51:12
כמה צורות שאצלי עבד
1 נסה לעבור למידה אינצי במקום מילימטרי או להפך
2 נסה עם מברג שטוח לדחוף חזק ולסובב במקום אלן
3 רסס זז קל ותן לו זמן לעבוד
4 עבוד עם כלים באיכות טובה
היה ולא הולך נעבור לשיטה אלימה
קח מסורית ברזל וחרוץ את ראש הבורג בניסור עדין עד ליצירת חריץ למברג שטוח
יש צורך בזהירות על הצלעות בזמן הניסור ולא לנסר יותר מידי אלה חריץ שיהיה מקום לראש המברג
היה ויש לוק טייט אז הלך עליך זה כבר סיפור אחר
בהצלחה

רק לגבי הלוקטייט לא צריך להתייאש במידה והוא קיים ,עוד לא קם הלוקטייט שעומד בחום .
חימום מקומי ישחרר את הלוקטייט במידה והוא הבעיה.

עמי
28-12-2011, 07:29:21
כפתרון אחרון בלבד
קדח את ראשי הברגים - השתמש במקדח בעובי התבריג בכדי לסלק את ראשי הברגים מהתבריגים.
חלץ/הסר את ראש המנוע ,תשתמש בפלייר וחלץ את התבריגים הבולטים מגוף המנוע .

נ.ב - יש גם כלי מיוחד שנקרא Easy Out
http://www.toolprice.com/category/screwextractors/

b1yossi
28-12-2011, 07:41:29
עוד שיטה שניסיתי בעבר ולעיתים היא פועלת, יתרונה שאינה בעלת פוטנציאל נזק.

קח אפוקסי "מסטיק" (פרופוקסי) מגיע בשפורפרות בד"כ בצבע אפור.
נקה היטב עם אלכוהול או חומר ממיס אחר שאינו שומני את פנים ראש הבורג.
הכנס חתיכה מהאפוקסי לתוך ראש הבורג באופן שימלא את הראש לחלוטין אפילו עם מעט עודף.
שמן את המפתח המתאים והכנס אותו ישירות לתוך ראש הבורג עם האפוקסי.
המתן להתמצקות מלאה וסופית של האפוקסי,השתדל לא להזיז את המפתח ע"מ שהאפוקסי יתמצק בצמוד למפתח.
עכשיו נסה לחלץ.

mosheg
28-12-2011, 10:16:11
השיטה הכי נכונה !!!
צריך מקדח שקודח בכיוון הפוך לסגירה של הבורג ( צריך להשתמש עם מברגה ולהפוך כיון סיבוב לפתיחה, מהירות נמוכה אחרת שברת את המקדח).
כלי חובה לכל מסוקאי - יש לקנות כזה אני מחזיק 2 מידות 3 ו 4 מ"מ

2 מצבים יתכנו עם מקדח כזה. 1: אם במהלך הקדיחה הבורג משתחרר מחום שנוצר בקדיחה הוא פשוט ישלף לך החוצה.
2: הראש של הבורג יתנתק מהבורג לאחר הרמת ראש המנוע שארית הבורג תבלוט מספיק בכדי לתפוס אותו עם ג'בקה ולפתוח.

בחלק מהדרכים שהוזכרו כאן יישאר סימן על המנוע. אבל הם גם בסדר.

rc1985
28-12-2011, 18:04:22
לי היתה בדיוק אותה הבעיה לפני שבוע לקחתי מברג דק שטוח שהוא בטיפה יותר גדול בקוטר שלו ודחפתי אותו בכח
הברגים יצאו כמו גדולים
בהצלחה