PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעיית סיבסוב בצבירת סלד TREX 700E



שגיא בהדונס
28-12-2011, 23:23:36
שלום לכל החברים !

יש לחבר בעיה ב TREX 700E :
ממצב עמידה (סל"ד 0 ) ועד למצב של סל"ד ליכולת המערכת ( MIKADO V-BAR 5 ) לשמור זנב המסוק מיסתובב בפירואטים שמאלה
בצורה מפחידה !! איזה 3 סיבובים עד שמגיע לסל"ד של שומר זנב ואח"כ הכל עובד מצוין.
יש לציין כי ניסינו את כל סוגי מהירות הצבירת סל"ד דרך הבקר ( CASTLE 160 החדש ) ונכון לעכשיו הוא
עומד על VERY SOFT START , מה שמעיד על כך שהבעיה היא לא מתהליך הצבירת סל"ד אלה שיש "נקודת פיספוס " מסוימת בתהליך הנ"ל.
נעשו גם נסיונות פיצוי - החזקת סטיק זנב ימינה עד הסוף , אך עדיין התופעה נשארת בעינה- 3 סיבסובים שמאלה עד לסלד ראוי.

יש למישהו רעיונות?
תודה.

michaelgl
28-12-2011, 23:28:02
פשוט מאוד
תתפוס את הזנב חזק :cool:

lehatis
29-12-2011, 06:41:47
אולי כיוון תיקון של הג'ירו לא נכון..

Eranh
29-12-2011, 06:43:18
גם לי יש trex700 חשמלי ואינני עד לתופעה.( אני עם פלייבר)
בכל אופן, ייתכן ובמקום לכוון 0 פיטצ׳ בזנב (מיקום הזרוע במרכז) כדאי לנסות ולכוון פיטצ׳ התחלתי הפוך לטורק של המנוע (לכוון זוית להבים כך שהאף יסתובב שמאלה)שמנסה לזרוק את הזנב שמאלה( ואצלך הוא מצליח).

ערן.

wonderd
29-12-2011, 07:16:25
עם איזה בקר? ב CC120/160 ישנה הגדרה של רמת כח המנוע בעת הפעלה ראשונית - אולי אצלך היא גבוהה מדי?

asaf_aloush
29-12-2011, 10:53:39
מה קורה שגיא?
תוריד את ערך ה-spool up בבקר , אני אוהב שזה על 8.
מה שהערך הזה עושה הוא משנה את המהירות של צבירת הסל״ד בהרמת הסטיק.
תגיד אם יסתדר...

wonderd
29-12-2011, 12:44:06
לאו דווקא ה SPOOLUP, אולי הבעיה נמצאת ב motor power כמו שכתבתי, צריך לבדוק את הערכים בשניהם

asaf_aloush
29-12-2011, 13:07:02
אלעד אני יכול להגיד לך מנסיון של שינוי כל פרמטר בבקר זה הפרמטר שמשפיע...

ziki
29-12-2011, 13:57:17
בגלל שברקע יש מערכת פלייברלס שמעורבת בסטאפ אז קשה להצביע על הבעיה ע"י התכתבות בלבד.
ערך של Torque Compensation גבוה מידי במערכת גם יכול לגרום לתופעה כזו לצורך העניין.

שגיא, בשלב ראשון תעבור על הסטאפ של ה V-BAR ובדוק שהוא פיקס ללא שום התאמות כאלו ואחרות לפי סגנון אישי,בנוסף לא ציינת אם נגעת במשהו במערכת.

lior_bar_ami
29-12-2011, 14:24:53
+1 ציקי - תשובה לעניין!
הבעיה היא בוודאות מוחלטת ה SETUP שלכם ב VBAR, מה גם שלפני ההחלפה שלך עם אלירן המסוק טס ללא התופעה המתוארת עם ה BEASTX וללא שום תופעה כזו.
הכיוון שלכם של מערכת הפלייברלס לקוי בחסר, או שיש לכם טעות באחד הפרמטרים.
אגב, לא יודע מי ייעץ לכם - אבל הגדלת להבי הזנב ל 110 מ"מ כדי לפתור בעיה שלא קיימת, היא שוות ערך לפלסטר על שבר.

אתם מוזמנים להגיע ואעזור לכם :D

שגיא בהדונס
29-12-2011, 16:34:27
תודה רבה לכל העונים / עוזרים.
הענין יבדק ואעדכן בהמשך....
תודה.

ziki
30-12-2011, 09:42:00
שגיא
אני ממליץ לך לקרוא את הטיפים שיש בלינק הבא וליישם:

http://www.vstabi.info/en/node/1057

ב V-BAR יש המון אפשרויות לכיול המערכת מעבר לכיול הראשוני בהתאמה מלאה לסגנון הטיסה האישי שלך וחשוב יותר בהתאם לכלי אותו אתה מטיס.
המדריך הזה טוב, חשוב וכדאי לעבור עליו כדי להנות מיתרונות המערכת הזו.

שגיא בהדונס
30-12-2011, 17:14:53
חברים יקרים,
לאחר שינוי ה spoolup מערך 8 (high) לערך 5 הבעיה נפתרה לגמרי,
המסוק לא מסתובסב יותר והמסוק טס נהדר לאחר כיוונים של אלירן ללא שום שינויים, אלירן כל הכבוד.
תודות רבות לאסף אלוש הגדול שעלה על הבעיה ובזכותו נפתרה הסוגיה.
תודות רבות גם לשחר לזרוב , רון אפרת וישראל אסולין שעזרו מאוד בחקירת הבעיה.
ולכל הבטוחים שהבעיה הייתה בכיווני ה- vbar , טעיתם- הבעיה כאמור היתה בבקר , אבל תודה רבה על העזרה.
ציקי- תודה על העזרה ועל הקישור לטיפים של מיקאדו.
שבת שלום לכולם.

הבוררר
30-12-2011, 21:20:36
המסוק טס מדהים- מניסיון!!!
אסף צדקת בהחלט שינוי הערך SPOOL UP כמו שציינת עשה את כל ההבדל (אלירן הפסדת בהתערבות:))
העיקר שהבעיה נפתרה וכולנו נהנים.
גב שגיא הניטרו שלך טס לא פחות טוב!!!!:cool::cool::cool::cool:

wonderd
30-12-2011, 21:50:43
כל הכבוד אסף!

asaf_aloush
30-12-2011, 21:51:22
שמחתי לעזור!:)
העיקר שהמסוק טס ואתה נהנה ממנו...

ziki
30-12-2011, 22:12:05
שאלה:
לפי מה שהבנתי (אולי לא הבנתי עד הסוף) היתה מותקנת קודם מערכת ביסאיקס על המסוק ושם לא היתה התופעה הזו בכלל.
הוחלפה מערכת פלייברלס (בלבד) והיה צריך לעדכן את ערך ה SU של הבקר (בלבד) כדי למנוע מהמסוק לסבסב?

3 סיבובים זה לא מעט טורק.

הבוררר
30-12-2011, 23:20:13
לא... גם הבקר היה שונה, לפני כן היה קונטרוניק.
ציקי המון דברים במהלך הפיענוח של התופעה הוצאו מהקשרם, עצה שלי רד מהעניין.
:)

ziki
30-12-2011, 23:47:18
לא... גם הבקר היה שונה, לפני כן היה קונטרוניק.
ציקי המון דברים במהלך הפיענוח של התופעה הוצאו מהקשרם, עצה שלי רד מהעניין.
:)

או... קייי...
מעניין...

פרט ""שולי"" שהוחלף גם בקר :)

eliranh03
31-12-2011, 13:53:31
+1

אבי משעלי
31-12-2011, 16:58:31
כול הכבוד, אלירן המסוק עובד סוף למדת לכון אני סמח יופי של טיסות היום בשטח הסירים