התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללת ליפו בעייתית



ron130
31-12-2011, 18:00:03
סוללת ליפו 2200 3 תאים
באחד התאים אחרי טעינה מאוזנת יש 3.8וולט ובשניים האחרים 4.2
יש מה לעשות? האם ניתן לאזן את התא השלישי

michaelgl
31-12-2011, 18:23:08
בטח שאפשר
איזה מטען יש לך?

naor14
31-12-2011, 18:24:13
יש לך נתק באחד מחוטי הבאלנסר. אל תשתמש בסוללה
להטסה.טעינה לא תפתור לך כלום

kobigozlan
31-12-2011, 18:30:35
יש לך נתק באחד מחוטי הבאלנסר. אל תשתמש בסוללה
להטסה.טעינה לא תפתור לך כלום

אני ממש לא מבין מאיפה הבאת את זה
תחבר את זה על מצב בלאנסר ותניח לזה לעשות את העבודה
לקח לי שעתיים אבל הצלחתי לאזן ככה סוללת 3 תאים 2650

alex1312
31-12-2011, 18:52:34
תפתח בזהירות את העטיפה של הסוללה ותיסתכל אם יש נתק באחד מהחוטים של הבלנס ואם יש נתק תלחים בזהירות וזהו אני אומר את זה מניסיון שהיה לי בעיה כזאת

Trex450
31-12-2011, 19:03:29
למה לפתוח אם יש לך מד מתח (FLUKE או אבו או איזה שם שאתה מכיר לזה) פשוט תמדוד מתחים בין ההדקים של כל תא ותא בחיבור של הבאלנס אם אתה מבין מה זה אומר יופי..
אם לא תחזור לפה עם תוצאות המדידה...

נ.ב
ליתר הבנה אתה לא צריך למדוד את כל הזוגות האפשריים רק את העוקבים כלומר
1 עם 2
2 עם 3
3 עם 4

Friman
31-12-2011, 19:24:24
לי הייתה בעיה שאחד מחוטי לוח הבלאנסר של המטען התרופף. שתי סוללות ברצף סימנו לי שאחד התאים נמצא בהפרש ניכר מיתר התאים (אותו התא בשתיהן). חשבתי שזה חשוד אז ניסיתי לבדוק בלי הלוח החיצוני והכל הסתדר.
סתם עוד כיוון לבדיקה בטרם תחליט לסיים את חיי הסוללה. *

michaelgl
01-01-2012, 00:04:35
חשוב מאוד גם סוג המטען
לאחרונה נתקלתי במטען שבמצב באלנס טוען ל-4.2 4.2 3.8
וזה אחרי לילה טעינה

זה היה המטען של ESKY
ל BLADE 400

נולד לטוס
01-01-2012, 00:21:01
תטעין את התא הסורר לבד

bartovmoti
01-01-2012, 15:12:11
השאלה היא לא אם אפשר לאזן, השאלה היא למה זה הגיע למצב הזה..

האם בסוף הטעינה כל התאים הראו 4.2 או שבעת סיום הטעינה כבר על המטען ראית את ההבדלים האלו ?
אם כבר על המטען ראית את ההבדלים האלו ופשוט המטען סיים את הטעינה כך, רוב הסיכויים שההתנגדות הפנימית של אותו תא גבוהה יחסית לשאר התאים האחרים.
מטען טוב (כמו ה iCharger שבחתימה שלי) אולי יוכל להתגבר על הבעיה אבל לדעתי אם זאת הסיבה, אז הסוללה שלך מתקרבת לסוף החיים שלה..

אם בסוף הטעינה ראית 4.2 על המטען ולאחר ניתוק הסוללה מדדת 3.8 יכול להיות שהמטען צריך כיול וחושב ש 3.8 זה ה 4.2 שצריך להיות (אם ניתן לבצע כיול לתא בודד במטען אפשר לטפל בזה)

כעקרון, ניתן להשתמש במכשיר בלאנס חיצוני ללא מטען שאולי יוכל לבצע איזון.
תסתכל בחתימה שלי בבלוג יש סרטון על מכשיר כזה HK-010 מכשיר מצוין!

אם יש בעיה בבלאנסר של המטען (ולא ניתן לבצע כיול) אתה יכול להשתמש במכשיר הזה לבצע בלאנס תוך כדי שאתה מטעין את הסוללה במטען על Charge או פשוט לקנות מטען חדש...

ziki
01-01-2012, 16:58:35
סוללת ליפו 2200 3 תאים
באחד התאים אחרי טעינה מאוזנת יש 3.8וולט ובשניים האחרים 4.2
יש מה לעשות? האם ניתן לאזן את התא השלישי

ניתן לנסות לאזן את התא ע"י שימוש במוד BALANCE.
אם מספר שעות לאחר האיזון התא שומר על מתח זהה לשאר התאים קרי 4.2V הרי שהסוללה תקינה.
אם לא כך והמתח יורד בחזרה ל 3.8V או שהתא מסרב להעלות מתח בתהליך האיזון הרי שהתא דפוק.
הכל בהנחה שהמטען תקין ושזה לא קורה לך עם סוללה אחרת.

wind556
01-01-2012, 19:17:21
אני ממש לא מבין מאיפה הבאת את זה
תחבר את זה על מצב בלאנסר ותניח לזה לעשות את העבודה
לקח לי שעתיים אבל הצלחתי לאזן ככה סוללת 3 תאים 2650



+ מליון
מאיפה השטות הזאת שיש נתק?
הוא מדד את החשמל בסוללה דרך האבקת חשמל?

ולשואל, הכל אפשר לעשות, אבל הסיכוי שתהנה מהתוצאה קטן