PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה Timing מנוע



New
02-01-2012, 08:31:08
שלום לכולם,
האם מישהו יכול להסביר מה משמעות בחירת ה Timing של המנוע כשמתכנתים את הבקר.
איך זה משפיע על פעילות במנוע או התנהגות המסוק והשפעות על הזנב, אם בכלל.
תודה

hagpel
02-01-2012, 08:56:11
רצוי שתקרא המלצות יצרן של המנוע הספציפי שלך לגבי זה

Friman
02-01-2012, 09:33:33
רצוי שתקרא המלצות יצרן של המנוע הספציפי שלך לגבי זה
+1 מן הסתם התשובה הנכונה ביותר במישור הפרקטי.



האם מישהו יכול להסביר מה משמעות בחירת ה Timing של המנוע כשמתכנתים את הבקר.
איך זה משפיע על פעילות במנוע או התנהגות המסוק והשפעות על הזנב, אם בכלל.

+2
במישור הרחבת ההבנה התאורטית, מצטרף גם כן לשאלה.

New
02-01-2012, 11:33:41
+1 מן הסתם התשובה הנכונה ביותר במישור הפרקטי.


+2
במישור הרחבת ההבנה התאורטית, מצטרף גם כן לשאלה.

זו בדיוק היתה כוונתי. למישור התאורטי.

T_A
02-01-2012, 12:15:30
לא זוכר בדיוק את ההסבר (אני בטוח שחיפוש פה ייתן מספיק תשובות)
אבל LOW TIMING - יותר יעילות (פחות צריכת חשמל) , פחות כח , פחות חום למנוע
HIGH TIMING - פחות יעילות , יותר כח , יותר חום למנוע

בנוסף יש גם את התדר של ה ESC , ככל שהוא יותר גבוה המנוע עובד יותר יעיל , אבל הבקר מתחמם יותר.

כמו שאמרו , מומלץ לעבוד לפי מה שהגדיר היצרן עבור כל מנוע / בקר (במסוקים זה פשוט יותר כי בדרך כלל זה מגיע בחבילה אחת)

nirozen
04-01-2012, 09:34:47
במנוע עם פחמים (brushed) אין צורך בטיימינג מכיון שהפחמים נוגעות קבוע על הרוטור וככל שהמנוע מגביר את המהירות כך הפחמים נוגעות יותר מהר בין הצפון לדרום והכל קורה לבד

במנוע נטול פחמים (brushless) הבקר צריך להחליט לבד מתי לתת צפון דרום ומתי לתת דרום צפון . כמו שכולנו יודעים יש שלושה חוטים על מנוע נטול פחמים וששניים משמשים להפעלת המנוע השלישי משמש כ input לבקר בשביל לדווח באיזה מצב נתון המנוע נמצא באותו הרגע

כך שכל פעם שליש סיבוב לערך( פה ניכנס העניין של הטיימינג) התפקידים מתחלפים בין שלושת החוטים. מכיון שיש מאות ואלפי סוגי מנועים . רובם עובדים בצורה בסיסית והשאר עם מספר שדות שונה. כך שהבקר צריך לדעת מתי בדיוק לבצע את החלפת התפקידים.

קצר ולעניין.;)

Friman
04-01-2012, 11:46:13
כלומר לפי ההסבר שלך ניר, טיימינג הוא עניין של התאמה מתבקשת בין מנוע לבקר, שעניינה הוא מבני.
איפה נכנס פה עניין הנצילות והיעילות?

nirozen
04-01-2012, 13:41:53
כלומר לפי ההסבר שלך ניר, טיימינג הוא עניין של התאמה מתבקשת בין מנוע לבקר, שעניינה הוא מבני.
איפה נכנס פה עניין הנצילות והיעילות?

אני אישית לא מאמין בשינוי טיימינג מהמצב האידיאלי. ככל שנשמור על המנוע יותר קר כך נשמר יותר אנרגיה לכיון היעד של המנוע. אם המנוע התחמם משמע חלק מהכוח של המנוע הולך לטובת החימום הזה כך שאתה מאבד כוח . בזה שאתה משנה את הטיימינג אתה מעמיס יותר על שדה מסוים ומקל על השדה הבא בתור מה שגורם לירידה במומנט ועליה בסל"ד, ועם זאת בעקבות איבודים של אנרגיה גם הסוללה נגמרת יותר מהר

לדעתי אם אתה רוצה יותר סל"ד פשוט תקנה מנוע עם יותר KV

אם אתה רוצה יותר מומנט פשוט תקנה מנוע עם יותר watt
ו
אל תנסה לשחק עם הטיימינג כי במקרים מסויימים שינוי משמעותי בטיימינג גם יכול לגרום לקצר ובכך גם שרפת מנוע.

wind556
04-01-2012, 15:24:37
אני אישית לא מאמין בשינוי טיימינג מהמצב האידיאלי. ככל שנשמור על המנוע יותר קר כך נשמר יותר אנרגיה לכיון היעד של המנוע. אם המנוע התחמם משמע חלק מהכוח של המנוע הולך לטובת החימום הזה כך שאתה מאבד כוח . בזה שאתה משנה את הטיימינג אתה מעמיס יותר על שדה מסוים ומקל על השדה הבא בתור מה שגורם לירידה במומנט ועליה בסל"ד, ועם זאת בעקבות איבודים של אנרגיה גם הסוללה נגמרת יותר מהר

לדעתי אם אתה רוצה יותר סל"ד פשוט תקנה מנוע עם יותר KV

אם אתה רוצה יותר מומנט פשוט תקנה מנוע עם יותר watt
ו
אל תנסה לשחק עם הטיימינג כי במקרים מסויימים שינוי משמעותי בטיימינג גם יכול לגרום לקצר ובכך גם שרפת מנוע.




בקיצור, טיימינג זה עניין של תיזמון :cool:
וההסבר של ניר פשוט וענייני (ואפילו נכון)