צפייה בגרסה מלאה : שאלה חשבתי על ג'יירו לזנב של מוסטנג....
eldad007
02-01-2012, 16:43:00
יש לי מוסטנג חמוד שההמראות איתו קשות במיוחד בשל זריקות זנב (כנראה שהוא סובל משריר פרופלור חזק במיוחד).
חשבתי לשים ג'יירו פשוט על הזנב (האמת - בעיקר בשביל ההמראות)
מה אתם אומרים? כדאי?
תנו המלצה לג'יירו פשוט וזול.....
דרך אגב זה הטיסן - http://www.theworldmodels.com/para/products/airplanedetails.php?airplaneid=12
תודה מראש
paylot
02-01-2012, 16:53:42
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15318__HobbyKing_GA_250_MINI_MEMS_Gyro_.html
יעשה את העבודה בערבות:cool:
eldad007
02-01-2012, 21:23:37
ומה אתם חושבים על זה?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F9094%5F%5FGWS%5FPG%5F03%5FPiezo%5FGyro%5FJR. html
הוא טוב? שווה את הכסף?
דניאל דקל
02-01-2012, 21:46:32
לא ממליץ על הרעיון.
התחכמות מיותרת בד"כ תדפוק אותך במקום אחר לא צפוי.
יש לי מוסטנג בגודל זהה אבל של TOP-FLITE. יש לי עליו מנוע 110 FS
ופרופ 16X8. אין כל בעיה בריצת ההמראה.
עצתי לך, בדוק זוויות מנוע או חופש בהגה הכיוון, או בגלגל הזנב.
Flying_student
03-01-2012, 08:08:25
רעיון מבורך לג'יירו. בהצלחה. (אם תצטרך עזרה בקינפוג אז צור קשר).
haimgil
06-01-2012, 00:23:16
זווית מנוע טיפה ימינה ולמטה פוטר את כל הבעיות.גיירו יכול בזמן תיקון להפוך לך את הטיסן.אבל שווה לנסות.ספר איך היה .
adibenbasat
06-01-2012, 11:59:26
לי זה נראה הכי מיותר בעולם, אז תתקן עם הראדר.. ותן מצערת מ-0 ל-100 בקצב יותר איתי ומבוקר, זה בסך הכול המראה, בשביל זה לשים ג'יירו- לא קצת הגזמת???:rolleyes:
מלבד זה, עניין הג'יירו יכול להיות נחמד ומעניין, לחבר פה מעל יש ניסיון עם זה (Flying_student), דבר איתו, אם אתה בעניין אולי תשים כבר ג'יירו שעובד על כול הטיסן ולא רק לראדר..:cool:
Flying_student
06-01-2012, 12:16:31
לי זה נראה הכי מיותר בעולם, אז תתקן עם הראדר.. ותן מצערת מ-0 ל-100 בקצב יותר איתי ומבוקר, זה בסך הכול המראה, בשביל זה לשים ג'יירו- לא קצת הגזמת???:rolleyes:
מלבד זה, עניין הג'יירו יכול להיות נחמד ומעניין, לחבר פה מעל יש ניסיון עם זה (Flying_student), דבר איתו, אם אתה בעניין אולי תשים כבר ג'יירו שעובד על כול הטיסן ולא רק לראדר..:cool:
קצב איטי ומבוקר של העלאת המצערת תוך כדי שיפור התגובה של הגה הכיוון הוא אכן הפיתרון - וידוע שלמטיס כמו אדי זה ברור פשוט וקל.
אבל לפעמים המסלול קצר מידי וצר מידי או שהמטיס רוצה שלפחות תהיה האפשרות להמראה קלה עד שהוא יתרגל לטיסן... ג'יירו הוא פיתרון זול ויעיל. כבר יצא לי לראות מקרה שמטיס מוסטנג מגיע עם טיסן דנדנש למנחת ופשוט לא מצליח להמריא. (וגם אם תחפשו המראות של מוסטנגים פה בפורום תראו דוגמה של מישהו שבפוקס לא מצא את המוסטנג שלו בשיחים כבר בבכורה). אז אין מה להתבייש...
לא הבנתי את מה שחיים אמר לגבי היפוך הטיסן - נשמע כמו בעיית קונפיגורציה. וכן אגיד שמאחר והתיקונים על הריצפה שעושים עם הגה כיוון אמורים להיות עדינים - אז גם הג'יירו לא אמור להיות אגרסיבי בתגובותיו - חשבו על זה בזמן הקינפוג.
הקיצר, מי שרוצה עזרה בקינפוג - אשמח לעזור.
שחר
יש לי מוסטנג חמוד שההמראות איתו קשות במיוחד בשל זריקות זנב (כנראה שהוא סובל משריר פרופלור חזק במיוחד).
חשבתי לשים ג'יירו פשוט על הזנב (האמת - בעיקר בשביל ההמראות)
מה אתם אומרים? כדאי?
תנו המלצה לג'יירו פשוט וזול.....
דרך אגב זה הטיסן - http://www.theworldmodels.com/para/products/airplanedetails.php?airplaneid=12
תודה מראש
אם אתה בטוח שרמת ההטסה שלך טובה ו"האשמה " בטיסן, תן את הטיסן למטיס ותיק\טוב\מצוין\מי שאתה סומך עליו כדי שיבדוק את הטיסן בהמראה. אם הוא ימריא מספר פעמים טוב - תסיק את המסקנות, אך אם גם לו יהיו בעיות בהמראה ישרה, תחזיר את הטיסן לשולחן העבודה ותתקן את הדורש תיקון.
אם רק אתה לא מסתדר עם ההמראה של הטיסן הזה, תחזור קצת לטרינר (או טיסן "שלב שני") עם מדריך - יש לך איזו שגיאה עקרונית בהטסה - גירו בטיסן זה אולי משחק נחמד, הוא לא בא במקום יכולת הטסה בסיסית !!
הטיסן הזה צריך להמריא ישר כמו חץ מקשת - עד אז תנסה למצוא את הבעיה האמיתית - אתה כמטיס, או כונון לא נכון של הטיסן.
ושתהיה שבת שלום :)
igalr
06-01-2012, 15:11:35
כשג'ירו יותר זול מפרופ
לך על זה
גבי א
06-01-2012, 20:04:37
בעדינות וללא שום סיבה רעה - אם אתה לא מסתדר עם ההמראה של הטיסן הזה, תחזור קצת לטרינר (או טיסן "שלב שני") עם מדריך - יש לך איזו שגיאה עקרונית בהטסה - גירו בטיסן זה אולי משחק נחמד, הוא לא בא במקום יכולת הטסה בסיסית !!
הטיסן הזה צריך להמריא ישר כמו חץ מקשת - עד אז תבוא רק לעצמך בטענות.
ושתהיה שבת שלום :)
לא כל כך מסכים אתך, אסביר - טריינר לרוב הוא בעל גלגל חרטום, שהוא הרבה יותר קל להמראה. בטיסן המדובר עם גלגל זנב יכולות להיות כמה סיבות לריצה לא ישרה והעקריות הן - רגישות יתר של הגה הכיוון, חוסר זוית כינוס של הגלגלים הראשיים, ואפילו המראה לא עם רוח נגדית מדויקת, אם היא צולבת מלאה, או אפילו ב 45 מעלות, טיסן גלגל זנב רוצה ליישר אף מול הרוח, המטיס רוצא לתקן, ואם רגישות הגה הכיוון גבוהה, הטיסן מתחיל לעשות אסים (SS ) לכן אני לא חושב שעוד 10 המראות בטריינר יפתרו לו את הבעיה במוסטנג, לפעמים גיירו הוא גם פתרון אחרי ששום דבר מהנסיונות לא הצליח לפתור את הבעיה.
Flying_student
06-01-2012, 20:20:56
הטיסן הזה צריך להמריא ישר כמו חץ מקשת - עד אז תנסה למצוא את הבעיה האמיתית - אתה כמטיס, או כונון לא נכון של הטיסן.
ושתהיה שבת שלום :)
שטויות במיץ, ראיתי כבר מספיק טיסנים כאלו, מחברות טובות ובבנייה טובה, מאחר ויש להם מנוע חזק אז האפקט הנ"ל חזק בהתאם והיה קיים בכולם (בנצי, גיא, תהיו בהיכון לגבות אותי ;)). עם הניסיון ההמראות יהיו טובות יותר, אבל לבינתיים אין למה להרוס את הטיסן.
RonTo
06-01-2012, 20:33:00
שטויות במיץ, ראיתי כבר מספיק טיסנים כאלו, מחברות טובות ובבנייה טובה, מאחר ויש להם מנוע חזק אז האפקט הנ"ל חזק בהתאם והיה קיים בכולם (בנצי, גיא, תהיו בהיכון לגבות אותי ;)). עם הניסיון ההמראות יהיו טובות יותר, אבל לבינתיים אין למה להרוס את הטיסן.
מסכים עם כל מילה!
אוסיף ואומר שמעצם צורתו של המוסטנג, הוא נוטה לבעיה זו בגלל המנוע החזק בשילוב עם הגוף הקצר.
זוהי התנהגות שנובעת מהצורה, בדיוק כמו שכתוצאה מצורת הכנף שלו, הוא רגיש להזדקרות קצה כנף...
ג'ירו בהחלט יכול לשפר את הבעיה וזהו פתרון מוכר בעולם הג'טים.
דניאל דקל
06-01-2012, 20:42:06
יש ביטוח ידוע באנגלית
KISS
Keep it Simple Stupid
מהנדסי מערכת בתעשיות הביטחוניות מכירים את המשפט הזה בע"פ...
לשים גי'רו בשביל לתקן ריצת מסלול (בשם בעיה הניתנת לתיקון)
דומה לבעל מכונית ששם גלגל של קטנוע בצד ימין בשביל לאזן את הפנ'צר שיש לו בצד שמאל... ;)
Flying_student
06-01-2012, 23:06:22
לשים גי'רו בשביל לתקן ריצת מסלול (בשם בעיה הניתנת לתיקון)
דומה לבעל מכונית ששם גלגל של קטנוע בצד ימין בשביל לאזן את הפנ'צר שיש לו בצד שמאל... ;)
דניאל היקר,
ה"בעיה" הזו קוראת בכל טיסן עם פרופלור (טיסני בוכנה לצורך העניין) ובטיסנים כמו מוסטנג היא ממש מוקצנת. איך בדיוק אפשר "לתקן" אותה בלי להגיב כנגדה בהגה הכיוון? לעבור לג'טים?
מדובר בטיסנים שכבר יש בהם זוית ימינה ורק בהמראה יש משיכה שמאלה. הטייה קבועה של הגלגל האחורי תגרום לכך שהוא ימשוך ימינה כאשר אין p-factor. אז למה לכתוב תגובה לא אינפורמטיבית? רק בשביל הבדיחה על הפנצ'ר? (שגם היא לא הצחיקה)
דניאל דקל
07-01-2012, 00:09:52
מדוע תשובה לא אינפורמטיבית? אני חוזר בשנית:
יש לי מוסטאנג בגודל הזה עם מנוע 110 ופרופ 16X8, ואיני חווה שום בעיה כזו
האם לא יותר פשוט לפתור את הבעיה?
אגב, יש ב YOUTUBE סרטונים של מוסטאנגים גדולים יותר, וגם להם אין בעיה כזו...
adibenbasat
07-01-2012, 11:32:36
הבעיה, מדובר ב"זריקת תחת\זנב" שמתרחשת בשבריר שנייה, לא מדובר בסוג של סטייה או נסיעה בעקומה, לכן אני עדיין סקפטי לגבי הפתרון עם ג'יירו.
אני מסכים עם גבי שיש כול מיני סיבות שיכולות לגרום לטיסן לסטות כמו שהגלגלים "מכוונים" מעט לצד, אבל גם אם הטיסן לא נוסע ישר, ההסטה נגרמת מ"זריקת זנב",
הסיבה לכך היא שני דברים עיקריים:
האחד, בטיסנים עם גלגלים בכנפיים, הגלגלים מאוד קרובים לציר הרוחב ולכן "קל" לטיסן "להסתובב סביב הציר של עצמו",
הסיבה השנייה, בגלל שהגלגלים קרובים גם ל-CG נוצר מצב שיש מעט משקל על גלגל הזנב והוא כמעט "מרחף", מה שבעצם כמעט מבטל אותו והראדר עצמו יותר אפקטיבי מהגלגל.
הדרך להתמודד עם התופעה הזו, היא לתת קצת "אפ" בריצה, דבר שמצמיד את הגלגל למסלול כלומר הטיסן "רוצה" להוריד את הזנב למטה, כמובן לתקן עם הראדר והכול תוך מתן מצערת מבוקרת,
אם זה נשמע מסובך, אז זה לא, זה דורש אימון\ניסיון- זה הכול..:rolleyes:
באופן כללי אני די "לא בעד" פתרונות "קלים" שבאים על חשבון מיומנות טיסה, אז קצת קשה, אז מה?.. מתמודדים, לשים ג'יירו זה הפתרון הקל (אם זה יעבוד),
אחר כך אני רואה "טייסים חדשים" שמטיסים כלים ב-4 ו-5 ספרות, כלים כבדים ומסוכנים והם לא יודעים להמריא לבד או לעשות רול או טיסה הפוכה או שמיניות,
אני לפעמים המום מחוסר הבסיס של מטיסים חדשים בתחביב (לא לכולם כמובן) אבל זה די אופייני למטיסים "חדשים" (מ"הדור הצעיר" במיוחד שיש פתרונות כמו ג'יירו או פונקציות חדשות בשלטים),
חלקם לא רכשו מיומנות הטסה ומתקשים לתפקד במצבים טיפה מאתגרים שלא נדבר על מצבי חירום שיש סכנת ממשית לרכוש ונפש.
כנראה (וזה לא משהו אישי) חסר לך בסיס, וכן ללמוד להמריא עם זנב גלגל זה דבר שצריך לתרגל ובחלק מהטיסנים מאוד לא נוח או קל כמו שהתרגלת,
אני באמת חושב שאולי אתה צריך לעשות צעד אחורה או לפחות לקחת מדריך שילמד אותך להמריא עם גלגל זנב "משתולל", הטיסן הוא לא הבעיה אלא חוסר הידע והמיומנות שלך,
אחרי שתתרגל ותלמד, תראה שאתה לא צריך פתרונות "סינתטיים" אלא הכול באצבעות שלך, וזה גם יותר מאתגר ומהנה.
חשוב לי להדגיש שאני לא "נגד" לשים ג'יירו", אפשר להשתמש בו ולעשות דברים מאוד יצירתיים, אבל אני לא ממליץ כפתרון או חלופה לחוסר ניסיון, ואם יהיה קאט- אז תשים ג'יירו מיוחד לקאטים?
בכול מקרה, אם תבחר לשים ג'יירו, אני חושב שלא רק אני אשמח לדעת האם זה הצליח, בהצלחה:)
AmitB
07-01-2012, 12:30:18
בסוף תעשה מה שמתחשק לך, אני לא מכיר את הטיסן וגם לא כזה מטיס מהולל אז תתיחס בהתאם.
אם הטיסן נחשב לא סופר קשה להטסה, אז נסיון לפתור את הבעיה עם ג'יירו יכול להיות מעניין אבל אתה עושה לעצמך הנחות וקח בחשבון שיש כישורי טיסה שאתה עדיין צריך לרכוש, לכן לא נראה לי שכדאי להטיס את הטיסן כך לאורך זמן.
יחד עם זאת כבר יצא לי לראות מטיסים ברמה מאד גבוהה, שמטיסים חלק מהטיסנים עם ג'יירו על ה Rudder כפתרון קבע, בדיוק מהסיבה של זריקת זנב בהמראה. מדובר כמובן בטיסנים עם גלגל זנב, ובד"כ טיסנים קטנים ובמיוחד קצרים בהם השליטה בזמן המראה קשה במיוחד.
בנוסף - כמו עם כל בניה של מערכת מיוצבת ג'יירו - יש תהליך של כיול ולמידה, הגבר ו\או השהייה לא מתאימים והג'יירו יפריע לך יותר ממה שהוא יעזור.
גבי א
07-01-2012, 15:35:33
עדי, בלי כל קשר למה שנכתב אני הרכבתי ג'יירו על טיסן דו-כנפי (טיסן סקייל) שנקרא FLEET B PLANE 1930 את אותו הטיסן אני וחבר בנינו במקביל וסיימנו אותו לפני כשנתיים, את שלי הטסתי ראשון וכל הנסיונות לייצב ולכוון אותו לריצת המראה לא עזרו (ויש לי נסיון רב בהטסה, מעל ל 40 שנים) כולל מוסטנג, ספיטפייר, וקורסאייר, שבאף אחד מהם לא הייתי צריך אפילו לחשוב על ג'יירו, הטיסן המדובר התחיל לרוץ כמו סרגל רק אחרי התקנת הג'יירו, כנ"ל גם הטיסן השני שהחבר בנה, עד שלא הורכב לו ג'יירו - לא רץ ישר ואפילו לא עקום - אסים בלי סוף. הבעיה שלהם כנראה בתכנון המקורי, אולי במפתח בין הגלגלים, או מיקומם יחסית למרכז הכובד, או שילוב של כמה גורמים ביחד, הג'יירו פתר את הבעיה וחבל לא להשתמש בו אם ניסית כבר הכל.
adibenbasat
07-01-2012, 16:13:25
אדי,
גבי, אני ממש לא פוסל שימוש בג'יירו, אפילו כתבתי שאפשר להשתמש בו בצורה יצירתית ולעשות כול מיני דברים מעניינים, ובכול זאת, בלי לפקפק בכישורי הטיסה שלך (40שנה!)- להיפך,
לפני 40 שנה לא היה לך ג'יירו, מה עשית אז? אתה מבין? התמודדת אפילו אם היה קצת קשה, לך יש את הכישורים שאין להרבה מטיסים "צעירים", פה עצם העניין, לדעתי הפתרונות ה"קלים" האלו לא מקדמים,
אלא משאירים את הטייסים החדשים עם פחות כישורי הטסה (AMITB כתב יפה).
עכשיו, כיוון שהיה לי ספק שהג'יירו יפתור לבחור את הבעיה ואתה מספר שזה ממש עזר לך, אז נהדר- יש פתרון:D
אני מאמין שאת הבסיס עדיין צריך ללמוד באופן יסודי ולהתעקש על כך, אני באמת חושב (צנוע או לא..) שיש לי יותר בסיס מרוב המטיסים הצעירים (אני מדבר על מטיסים מ-4-5 שנים האחרונות),
אז אם יש פתרון- זה טוב, אבל זה לא בדיוק פתרון, זה יותר "פלסטר על פצע", פתרון זה ללמוד מה עושים ולרכוש מיומנות להתמודד במצב כזה.
אני מכיר טייסים שמטיסים 40 שנה ומפחדים לנחות לבד, למה? כי משהו (כנראה הם) עשה הנחה ולא התעקש, תמיד היה משהו לידם שינחת בשבילם- תמיד תלויים במישהו או משהו..
כמובן שיש עוד אלקטרוניקה ומנוע בלה בלה, אבל מנסים להיות תלויים בכמה שפחות ועם שליטה על כמה שיותר..
אם הג'יירו ידפק, אז הבחור לא ימריא? לא יטיס בשבת? כי הג'יירו הסיני הוא זבל?
גבי ידידי, אם הגיירו בטיסן שלך היה נדפק, לא היית מטיס אותו? אני חושב שכן.. (הבנתי שהטסת אותו לפני מן הסתם..).
לך יש את הפריבילגיה לבחור להשתמש בג'יירו, למי שלא יודע -אין!:rolleyes:
:):):)
דניאל דקל
07-01-2012, 16:28:32
גבי א, כיצד הטיסן התנהג באוויר עם הג'ירו? האם ניתקת אותו לאחר ההמראה?
גבי א
07-01-2012, 17:18:12
עדי, אם הג'ירו היה נדפק כמובן שהייתי מטיס אותו, כמו שהטסתי אותו לפני הג'יירו, הבעיה היתה רק בהמראה אבל כל המראה היתה ממש מלחמה שלא לדבר על הסיכון לטיסן שלפעמים המריא ב 90 מעלות לכיוון הריצה המקורי ושפשף את צמרות העצים (אם אתה מכיר את המסלול באשדוד) אני מתכוון להחליף לו בעתיד את הגלגלים לבעלי מפתח גדול יותר בתקווה שזה יפתור את הבעיה.
דניאל, יש לי אפשרות לנתק את הג'יירו אחרי ההמראה, אבל מצאתי שיותר נוח לבצע פניות בטיסן הזה עם קצת עזרה עם הגה הכיוון בנוסף למאזנות וכך השארתי אותו מחובר.
adibenbasat
07-01-2012, 17:31:51
א ד י:mad: אתה עושה את הכוונה???:o
ואני מכיר את המנחת באשדוד מצוין:eek:.. והורידו את העצים (שיחים):p.. האמת שיש שם בעיית מסלול צר..:rolleyes:
דניאל דקל
07-01-2012, 18:02:45
אדי, אני חושב שכדי למנוע טעויות עם שמך עליך לאיית אותו באנגלית כך:
EDI
ולא
ADI
גבי א
07-01-2012, 18:31:42
אדי, :D חלק מהעצים הורידו לא את כולם, ואל תשכח גם כתבתי שהנסיונות עם הטיסן הזה היו לפני כשנה וחצי עוד שהיו כל העצים.
בנוסף - יש לך הודעה בפרטי.
adibenbasat
07-01-2012, 18:41:27
אדי, אני חושב שכדי למנוע טעויות עם שמך עליך לאיית אותו באנגלית כך:
EDI
ולא
ADI
דניאל, אל תגזים.. אני יודע לכתוב את השם שלי.. אוקי, אז טוב שאתה שואל..
השם הוא אדי, מבטאים אותו כמו עדי אבל עם דגש על ה-א, כך: א-די ולא עד-י.
ולכן כותבים באנגלית ADI ולא EDDIE או EDI או כל דבר אחר מלבד ADI :o
Friman
07-01-2012, 19:28:19
ומה אתם חושבים על זה?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F9094%5F%5FGWS%5FPG%5F03%5FPiezo%5FGyro%5FJR. html
הוא טוב? שווה את הכסף?
אם להתייחס לסוגיית בחירת הג׳יירו בלבד, כי בטיסנים עצמם אני לא ממש מבין, נראה לי חבל לקנות ג׳יירו בעלות כפולה מהGA250 שהציע לך paylot - לGA250 יש ביצועים טובים בעולם המסוקים.
בכל אופן בהמשך למה שכתבו לך ג׳יירו צריך להגדיר ולכוון רגישות והשהיה, כיוון לא נכון יעשה לך הרבה צרות בזמן הטיסה אז כדאי להשאיר אופציה לביטול פעולת הג׳יירו (gain=0) בזמן הטיסה אם אתה שם לב שזה גורם לך בעיות. אה... וקח בחשבון שבפניה עם מאזנות, אם הג׳יירו בזנב מוגדר על Tail Lock אז הג׳יירו ייתנגד לפנייה אם היא באה מהמאזנות בלבד, ולכן כדי לפנות תצטרך לשלב מאזנות+זנב. ואם הג׳יירו יהיה מוגדר על rate אני בכלל לא בטוח שהוא ייתן לך את השמירת זנב שאתה מעוניין שייתן בהמראה.*
דניאל דקל
07-01-2012, 21:40:08
FRIMAN, אני שמח שהצטרפת לדיון.
על זה בדיוק מהות השרשור, אני למשל לא הצלחתי להבין כיצד בדיוק הוא מתכוון להטיס את הטיסן במצב HEADING HOLD
ולבצע פניות עם הטיסן (כל פעם שיהיה קצב סבסוב בפניה, הג'ירו ינסה להתנגד לו)
הפתרון היחיד הינו להעביר את הג'ירו למצב OFF באוויר.
כלומר, כל פעם כאשר הוא בא לנחיתה, יהיה עליו להפעיל מפסק להורדת גלגלים, מפסק להורדת מדפים, ומפסק לחיבור הגי'רו
אני מריח כאן ריסוקון עתידי, עכשיו אתם מבינים את משמעות הביטוי KISS?
Flying_student
07-01-2012, 22:51:36
FRIMAN, אני שמח שהצטרפת לדיון.
על זה בדיוק מהות השרשור, אני למשל לא הצלחתי להבין כיצד בדיוק הוא מתכוון להטיס את הטיסן במצב HEADING HOLD
ולבצע פניות עם הטיסן (כל פעם שיהיה קצב סבסוב בפניה, הג'ירו ינסה להתנגד לו)
הפתרון היחיד הינו להעביר את הג'ירו למצב OFF באוויר.
כלומר, כל פעם כאשר הוא בא לנחיתה, יהיה עליו להפעיל מפסק להורדת גלגלים, מפסק להורדת מדפים, ומפסק לחיבור הגי'רו
אני מריח כאן ריסוקון עתידי, עכשיו אתם מבינים את משמעות הביטוי KISS?
כעיקרון הג'יירו על מצב Rate. למרות שאפשר לשים אותו על head lock רק להמראה ואז להעביר ל-Rate רק כדי להינות מסיבובים עם המאזנות וללא איבוד גובה...
מצב Rate גם יתקן כנגד ה-p-factor...
adibenbasat
07-01-2012, 22:59:08
כעיקרון הג'יירו על מצב Rate. למרות שאפשר לשים אותו על head lock רק להמראה ואז להעביר ל-Rate רק כדי להינות מסיבובים עם המאזנות וללא איבוד גובה...
מצב Rate גם יתקן כנגד ה-p-factor...
אז הוא עושה נייפאדג' לבד?
Flying_student
08-01-2012, 06:56:31
אז הוא עושה נייפאדג' לבד?
על ה-3D של מגנטו כן! אתה צריך לדאוג רק למאזנות ולהגה גובה (לשמור על הכיוון).
על ביקסלר או דומיו הוא מקטין משמעותית את איבוד הגובה בפניות עם מאזנות.
adibenbasat
08-01-2012, 12:23:32
אוי, מה שאפשר לעשות עם קצת יצירתיות עם ג'יירו, זה ממש אצבע שלישית:rolleyes:;):cool:
למעשה אפשר לעשות תרגילים שאף אחד עוד לא עשה או יכול לעשות..:rolleyes:
edgarfov
19-01-2012, 14:53:04
אתה לא עושה שום תרגיל , זה הגירו עושה בשבילך חיים יותר קלים
זה עוד יד ממוחשבת שמתקנת את כל השטויות שבן האנוש המטיס עושה, בעצם זה לא הטסה אפילו.
עוד כמה מעבדים ומאבדים את יופי ההטסה בכלל. נוסיף כפתור לנחיתה והמראה, וזהו. כפתור לנייף ולתליה ו... ו... ו...
שבו שתו קפה ותיתחרו למי יש מנגנון משוב טוב יותר.
זה לא טיסה שמצריכה כניסת זווית מדוייקת לאטמוספירה שלא נהפוך לאבוקה , או נחיתה של בוינג עם עוד אלף מטוסים ביום עמוס באיזה נמל על.
ואל תשכח לנשום. כשהסטיקים בידיים שלך , בלבד.
ואין עוד מלבד
AmitB
19-01-2012, 15:42:26
הנה מי שלקח את זה לקצה -
http://www.youtube.com/watch?v=jPclqSZ4ZZY
על ההגיון או חוסר ההגיון של שימוש בבקרה אלקטרונית להטסה של כלי טייס יציבים חבל להתווכח, זו שאלה של טעם, יש מי שאוהב את הרגשת ההגאים בידיים ויש מי שאוהב מנגנוני שליטה מתוחכמים.
אני - עוד לא החלטתי :confused:
edgarfov
19-01-2012, 17:53:11
אני יעזור לך, זה לא טיסה, זה איזשהו אלגוריתם מתרוצץ בשמים , כבוד למי שהינדס את זה.
וכוס מים למסובב סטיקים שלא יתייבש.
דניאל דקל
19-01-2012, 21:37:53
חוגי בקרה כאלו יכולים להועיל מאוד ללימוד הטסה (שמירת כיוון, שמירת זווית גלגול ועוד)
לדעתי, מי שיקח את כל הנושא צעד אחד קדימה (חבילה ללימוד הטסה למתחילים)
יוכל לעשות מזה פרנסה יפה.
edgarfov
19-01-2012, 23:29:32
לא מאמין בזה , יש כבר טיסני מיקרו עם הטכנולוגיה הזו , דומה , ויותר טובה
כל אחד יכול להרים ולהוריד כזה בלי בעיה, רק תשמור על מהירות ירידה סבירה. כלומר יד על המצערת וזהו.
, פרנסה יפה כן, ללמוד מזה משהו? לא נראה לי.
יד טכנולוגית אדירה מרימה אותך לממלכת השמיים
כשזו תעלם תיפול ותתרסק כי לא תדע לשקשק כנפיים
וכל החוויה תתפוגג כמו חלום
adibenbasat
19-01-2012, 23:53:53
אני אף פעם לא מבין את העניין הזה, מערכת שמטיסה באופן חלקי או מלא, עושה לך את "החיים קלים".. בקיצור מטיסה במקומך..:rolleyes:
אז אם לא צריכים אותי כאן, מה אני? ה"סבל טיסן" של מערכת שמטיסה בלעדי? קצת משעמם לא???
כול הכיף שקשה לעשות משהו, שזה מאתגר, מעט מפחיד, "מסוכן", יש אדרנלין, צריך להתאמן.. ושמצליחים יש סיפוק..
אם אתה לא יכול לטעות או שאם אתה טועה יש מערכת שמתקנת או לא ממש קיימת סכנת הריסוק, אותי זה לא מעניין, קצת קשה? נתמודד!
מה יש לנו? כולה שתי אצבעות, אז גם שם אנחנו רוצים הנחות..???
Flying_student
20-01-2012, 06:45:36
אני אף פעם לא מבין את העניין הזה, מערכת שמטיסה באופן חלקי או מלא, עושה לך את "החיים קלים".. בקיצור מטיסה במקומך..:rolleyes:
אז אם לא צריכים אותי כאן, מה אני? ה"סבל טיסן" של מערכת שמטיסה בלעדי? קצת משעמם לא???
כול הכיף שקשה לעשות משהו, שזה מאתגר, מעט מפחיד, "מסוכן", יש אדרנלין, צריך להתאמן.. ושמצליחים יש סיפוק..
אם אתה לא יכול לטעות או שאם אתה טועה יש מערכת שמתקנת או לא ממש קיימת סכנת הריסוק, אותי זה לא מעניין, קצת קשה? נתמודד!
מה יש לנו? כולה שתי אצבעות, אז גם שם אנחנו רוצים הנחות..???
בהתחלה לא התייחסתי להקפצה שהמטבע עשה אתמול/שלשום... הרי כבר התדיינו על זה... זה שלמתחיל יש אפשרות להסיר דאגה אחת מיני רבות או אולי יותר אינה מהווה חיסרון - אך זוהי דעה אישית
edgarfov
20-01-2012, 09:17:15
דעתך הזו, טעות. מתחיל לא לומד מכך אפילו לא שמץ,
Flying_student
20-01-2012, 10:58:03
לא, אתה טועה, האמת שלי היא האחת והיחידה.
AmitB
20-01-2012, 13:07:34
אדגר, התואר המדריך הכי טוב בעולם כבר תפוס. רק שתדע, אם תכננת לטעון לכתר.
edgarfov
20-01-2012, 13:36:44
היו פעם טייסים , חרכו את השמיים השאירו שבילים של אש
עיני צופות ברעש של זבובים , אפילו החרא לנחות על התייבש
edgarfov
20-01-2012, 13:47:31
היו פעם טייסים , חרכו את השמיים השאירו שבילים של אש
עיני צופות ברעש של זבובים , אפילו החרא לנחות על התייבש
צוחק. חרא יבש עדיף לנחיתות בעצם.
ועכשיו ברצינות. שים גירו. תענוד 9X אל תשכח לנשום.
Flying_student
20-01-2012, 14:11:03
היו פעם טייסים , חרכו את השמיים השאירו שבילים של אש
עיני צופות ברעש של זבובים , אפילו החרא לנחות על התייבש
צוחק. חרא יבש עדיף לנחיתות בעצם.
ועכשיו ברצינות. שים גירו. תענוד 9X אל תשכח לנשום.
אתה פשוט תותח, יום יבוא ואני מקווה שאטיס כמוך
AmitB
20-01-2012, 14:27:23
אני סה"כ מטיס (סליחה מסובב סטיקים של) טיסנים מצ'וקמקים מקלקר (a.k.a. "חומר אריזה נחות"), אבל זה תמיד מרגש לדעת שיש מי שחורך את השמים ומשאיר שבילים של אש. וואו, מרשים.
edgarfov
20-01-2012, 14:36:23
א. לא נראה לי :p ב. תנחומיי. (למרות שיש לי כמה כאלה גם לימים סוערים)
וכן זה מרגש. כל פעם מחדש.
zx9rr
20-01-2012, 23:18:37
מי שראה מוסטנגים בהמראה במציאות שם לב שהטיס עובד שם שעות נוספות אם הרגליים.
במטוס כאשר הטיס יושב בתוכו יכול להרגיש את תחילת התנועה לשמאל או לימין ולתקן מייד, אנחנו לא מרגישים את תחילת התנועה ולכן התיקון שלנו מגיע מאוחר מידי ואז צריך לתקן בחזרה.
הבעיה הגדולה בשמוש בג'ירו זה ההיתמקרות לזה.
אני משתמש הג'ירו מסוג פשוט על מידג'ט מוסטנג וזה עושה רק טוב.
יש חיסרון אחד: בזמן טיסה בפנייות יש לעבוד גם עם הגה כיוון , שאם לא כן הזנב מנסה לישר את הפנייה.
אליקופטר
21-01-2012, 07:00:28
בוקר טוב ,
חברים השואל לא באמת מחפש הסברים למה כן /לא הוא מחפש המלצה לגירו הוא החליט שהוא רוצה לעשות את זה ולחפש הרפתקאות .
Flying_student
21-01-2012, 10:31:36
יש חיסרון אחד: בזמן טיסה בפנייות יש לעבוד גם עם הגה כיוון , שאם לא כן הזנב מנסה לישר את הפנייה.
אז זהו, שלא, בזמן טיסה רגילה פשוט מנטרלים את הג'יירו. משתמשים בו רק בהמראה.
haimgil
29-01-2012, 07:23:22
בדרך כלל יש למוסטנג גלגלים מתקפלים.אפשר לחבר את הגיירו למפסק של הגלגלים.כשהם פתוחים הגיירו עובד,כשהם סגורים הגירו מפסיק לעבוד.
Flying_student
29-01-2012, 18:07:34
בדרך כלל יש למוסטנג גלגלים מתקפלים.אפשר לחבר את הגיירו למפסק של הגלגלים.כשהם פתוחים הגיירו עובד,כשהם סגורים הגירו מפסיק לעבוד.
רעיון אדיר!
דניאל דקל
29-01-2012, 20:40:58
חשבתי כבר על הרעיון הזה אבל הוא אינו מוצלח
מדוע? אתה בא לנחיתה ארוכה מידי, פותח מנוע, הטיסן מגלגל, אתה מנסה לתקן וגם נלחם בג'ירו שמנסה לאפס קצב זוויתי
כפי שכבר כתבתי, מדובר על פתרון גרוע.
יותר פשוט לסדר את זווית הכוונת המנוע בטיסן.
אגב, הפתרון של חיבור למדפים עדיף כיוון שבמקרה של ביטול נחיתה הדבר הראשון שעושים
זה להחזיר מדפים לאפס.
adibenbasat
29-01-2012, 21:45:56
נראה לי שקצת שכחנו מה הבעיה.. מדובר בזריקת זנב בהמראה, אין שום קשר לנחיתה, לא צריך גלגלים מתקפלים או מדפים שיפעילו את הג'יירו בנחיתה,
דבר נוסף (דניאל ציין), זה רק יפריע בגישה לנחיתה, הפתרון אמור לתפקד בריצה על המסלול..
אני חושב שמפסק נטרלי ON\OFF יהיה הכי פשוט, גם משאיר את האופציה לא להשתמש בו (אם יש בעיה כול שהיא..).
haimgil
29-01-2012, 22:33:58
חבר'ה .זה עובד יפה מאוד .עם מפסק או בלי מפסק.מי שרוצה מובטח לו שזה עובד יופיי יופי. אין שום בעיה גם בהמראה וגם בנחיתה וגם אם הגיירו עובד באוויר.מי שקשה לו עם גלגל זנב אז הפיתרון הוא גיירו.עד לצבירת ניסיון .כמו שכבר ניכתב,המלצה היא לכבות את הגיירו באוויר,אבל לא חייב.אפשר גם להרכיב על המאזנות וההגה גובה ואז יש טייס אוטומטי.מורדים גז והנחיתה אוטומטית.בלי לשבור כלום.מי שצריך עזרה ביישום מוזמן לבקר אותי בבית אריה בימי שישי ,שבת.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.