PDA

צפייה בגרסה מלאה : מבקש חוות דעת לגבי מסוק 50 חשמלי



yoav_a
03-01-2012, 22:42:46
שלום רב לחברי הפורום

אחרי הפסקה של 4 שנים וחזרה לארץ רוצה לחזור לתחביב הותיק מסוקים !
בזמנו היה לי רפטור 50 ואקסל 60 ויש לי די הרבה שעות הטסה.
היום העולם קצת השתנה והחלטי ללכת על מסוק חשמלי בגודל 50 (להתחלה) ולא יכעסו עלי כל חובבי הניטרו :o
האפשרויות מבחינתי (גם תקציבית) הם טירקס 600ESP או אווטריג' פיוג'ן 50
אשמח לקבל חוות דעת מחברי הפורום על ההבדלים בינהם מבחינת איכות חומרים איכות ודיוק בטיסה
הכוונה שלי ללכת על מערכת (בקר ומנוע) שתעבוד עם סוללה 8 תאים ו 5 או 6 אמפר.
תודה רבה
יואב.

HeliDraco
03-01-2012, 22:51:27
ה-600ESP הוא דגם די ישן. משני המסוקים שכתבת, הפיוז'ן לדעתי יותר טוב.

yoav_a
04-01-2012, 06:22:34
בוקר טוב

תודה רבה על התגובה, ה ESP ישן ? לא ידעתי, חדשת לי
האמת היא שאני רק בחודש האחרון התחלתי שוב ללמוד את הנושא ואני עדיין לא ממש בעניינים
במה זה בא לידי ביטוי שה ESP מסוק ישן יותר ? האם יש לזה משמעות אמיתית ? יש בעיה עם חלקים בשבילו בגלל זה ?
מה מבחינת איכות חומרים ? איכות ודיוק טיסה בין ה ESP ל פיוג'ן ?
אשמח להבין מה ההבדלים בין שני המסוקים לטוב ולרע.
תודה רבה
יואב.

נ.ב.
יש לי בבית ג'ירו (די ישן, אבל תקין לחלוטין עד כמה שאני יודע) 611 של פוטבה זה יכול להתאים או שכבר כדאי ללכת על משהו מודרני יותר ?

yoav_a
04-01-2012, 06:34:06
ויש לי עוד שאלה קטנה,
הפיוג'ן קת יותר גדול מה ESP ז"א האורך שלו הוא 1219 מ"מ מול 1160 מ"מ ב ESP וקוטר הרוטור שלו הוא 1355 עד 1425 (תלוי בסוג הלהבים) מול 1350 ב ESP
האם יש לזה איזה שהיא משמעות מבחינת יציבות הטיסה והדיוק שלה ? האם הוא נראה יותר "גדול" באוויר או שזה זניח לגמרי ?
שוב תודה
יואב

סאונד בראש
04-01-2012, 06:36:25
אין עם ה ESP שום בעיה
פשוט עברו 2 גירסאות של 600 אחריו עם תמיכה קצת יותר טובה לגיר שיניים ראשי ( שאפשר לשדרג לבד ) ושינויים קטנים

guyro
04-01-2012, 06:42:50
אם אתה מעוניין לשמור על תקציב, ה-611 יתאים בהחלט, למרות שהיום כולם עוברים למסוקי נטולי פלייבר FBL ושם צריך מערכת FBL שבמהותה מהווה גירו עם 3 צירים בנוסף לתכונות נוספות.
הפיוזן ארוך יותר, קל יותר (מעל חצי ק"ג) , מדויק יותר, אבל החופה טיפה קטנה יותר. שניהם נראים טוב באויר.
ה-ESP דגם שכבר לא מייצרים אבל חלקים כן. הדגם החדש שמחליף אותו נקרא 600E/EFL Pro אבל הוא דורש סטאפ של 12-10 תאים כלמור 2 סוללות פיזיות לכל טיסה.

guyro
04-01-2012, 07:27:48
אין עם ה ESP שום בעיה
פשוט עברו 2 גירסאות של 600 אחריו עם תמיכה קצת יותר טובה לגיר שיניים ראשי ( שאפשר לשדרג לבד ) ושינויים קטנים

עכשיו שמתי לב למה שכתבת....שינויים קטנים בין ה-600ESP ל- 600E/EFL PRO ?....זה תכנון של מסוק חדש לגמרי...

wind556
04-01-2012, 15:11:52
לפני שאתה מחליט, יש עוד אופציות, לטעמי האישי הרבה יותר מפתות
כמו למשל ה GAUI X5 או אפילו X7
איכות ללא פשרות, וכנ"ל גם הביצועים, ועלויות הרכישה והתיפעול סבירות ביותר

T_A
04-01-2012, 16:07:09
אם זה 600EFL PRO או FUSION 50 , והשיקולים הכלכליים משחקים פה , אז חלקים במחירים דומים , המסוקים גם בערך אותו מחיר (פיוז'ן טיפה יותר יקר)
לך תיראה בשטחי הטסה מה מתאים לך , זה העצה הכי טובה שאפשר לתת.

yoav_a
04-01-2012, 16:28:20
קודם כל תודה רבה רבה לכל העונים
אני מבין שהכוונה ב 600EFL למסוק ללא FLYBAR
אני בשלב ראשון מתכוון להצמד לגרסאות של המסוקים עם ה FLYBAR ורק בשלב מאוחר יותר אולי להחליף ראש ולשדרג.
האם סוללות של 8 תאים לא יתאימו לשני המסוקים ? באיזה מסוק אקבל תוצאה חזקה ויציבה יותר ?
האם יש הבדלים באיכות החומרים ?
שוב תודה רבה
יואב

yoav_a
04-01-2012, 16:30:53
אם זה 600EFL PRO או FUSION 50 , והשיקולים הכלכליים משחקים פה , אז חלקים במחירים דומים , המסוקים גם בערך אותו מחיר (פיוז'ן טיפה יותר יקר)
לך תיראה בשטחי הטסה מה מתאים לך , זה העצה הכי טובה שאפשר לתת.

ראיתי את 2 המסוקים טסים ואין מה להגיד שניהם היו מרשימים ביותר למרות שהפיוג'ן היה עם 6 תאים (בוודאות) וה ESP עם 10 תאים הטיסה נראתה די דומה אבל אני מניח שזה מאוד תלוי גם ברמת המטיס
בכל מקרה ראיתי ואהבתי את שניהם (לא הטסתי).
לכן מעניינת אותי התגובה שלכם בנושא דיוק ונקיון הטיסה ואיכות החומרים.
תודה
יואב

kondason
04-01-2012, 17:17:44
הפיוזן מסוק סיני. מחברה חדשה בשוק. הדגמים הראשונים סבלו ממחלות ילדות.

ה600ESP הוא מסוק בשל מאוד, ללא מחלות ילדות נעים מאוד להטסה, אמין מאוד, בעל זמינות חלקים גבוהה מאוד בכל העולם, מחירי החלקים זולים, ומאוד איכותיים.

את הESP מחליף הפרו שלא זוכה להצלחה גדולה.

ה600 ESP נסחר ביד שניה במחירים מאוד אטרקטיביים.
לרוב המטיסים ה600 ESP זה המסוק המושלם. או בעצם זה הטריינר המושלם

SHAHAR AB
04-01-2012, 18:55:49
הפיוזן מסוק סיני. מחברה חדשה בשוק. הדגמים הראשונים סבלו ממחלות ילדות.

ה600ESP הוא מסוק בשל מאוד, ללא מחלות ילדות נעים מאוד להטסה, אמין מאוד, בעל זמינות חלקים גבוהה מאוד בכל העולם, מחירי החלקים זולים, ומאוד איכותיים.

את הESP מחליף הפרו שלא זוכה להצלחה גדולה.

ה600 ESP נסחר ביד שניה במחירים מאוד אטרקטיביים.
לרוב המטיסים ה600 ESP זה המסוק המושלם. או בעצם זה הטריינר המושלם
סתם שאלה הטירקס הוא אמריקאי או גרמני?????????? ולא סיני???????

nirgo
04-01-2012, 19:15:28
סתם שאלה הטירקס הוא אמריקאי או גרמני?????????? ולא סיני???????

+1

אין כאלה הבדלים משמעותיים בין שני המסוקים, שניהם לא מסוקים "אקזוטים" אבל בהחלט עושים את העבודה נהדר.
יואב, חשוב להתאים את הבחירה שלך לנגישות שלך לחנות שממנה תקנה בסופו של דבר את המסוק וחבורת המטיסים שסביבך על מנת שתוכל לקבל מהם עזרה ותמיכה טכנית, לטעמי אין יתרון למי הממסוקים הנ"ל על פני השני.

Friman
04-01-2012, 19:24:04
סתם שאלה הטירקס הוא אמריקאי או גרמני?????????? ולא סיני???????
טייוואני, אם כבר רוצים להעמיד דברים על דיוקם

yoav_a
04-01-2012, 19:29:11
+1

אין כאלה הבדלים משמעותיים בין שני המסוקים, שניהם לא מסוקים "אקזוטים" אבל בהחלט עושים את העבודה נהדר.
יואב, חשוב להתאים את הבחירה שלך לנגישות שלך לחנות שממנה תקנה בסופו של דבר את המסוק וחבורת המטיסים שסביבך על מנת שתוכל לקבל מהם עזרה ותמיכה טכנית, לטעמי אין יתרון למי הממסוקים הנ"ל על פני השני.
תודה רבה על התגובות.
האמת היא שאבחר מסוק סביר להניח שאביא אותו מחו"ל זה פשוט זול יותר כי ועל הדרך גם כמה חלקים (למרות שאני נוסע די הרבה).
הנטיה שלי היא דווקא לכיוון ה ESP כי באמת ראיתי שאפשר להשיג לו חלקים כמעט בכל חנות גם בארץ וזה יתרון גדול מאוד וגם חלק מהחלקים של ה 600 טירקס ניטרו גם מתאימים לו.
מישהו בשטח שאינני זוכר את שמו (שאול אם אני זוכר נכון) מאוד שיבח את הפיוג'ן ואמר שהוא לא נופל בכלום מה ESP וגם יותר טוב רק לא הצליח להסביר לי למה מה שאני זוכר בוודאות זה שהוא היה עם 6 תאים ואמר שעם 8 תאים הוא יטוס יותר זמן ויהיה אפילו חזק יותר אבל זמינות החלקים של הטירקס ESP אין לה תחרות כנראה.
יואב

guyro
04-01-2012, 19:29:53
טייוואני, אם כבר רוצים להעמיד דברים על דיוקם

גם לא...אומנם אליין ממוקמים בטיוואן ויש להם מספר מכונות CNC במפעל,אך רוב החלקים, חופות ולהבים מיוצרים בסין ע"י קבלני משנה, כמו רוב היצרנים בעולם.
אוטרייג במקור היא מוייטנאם אך גם אצלה רוב החלקים מיוצרים בסין ע"י קבלני משנה.

yoav_a
05-01-2012, 07:42:57
בוקר טוב ותודה על התגובות
מבחינתי אין משמעות עם חלקים כאלה או אחרים מיוצרים בסין, טיוואן או ויאטנס, בעולם של היום אין לזה כל משמעות, הכל תלוי ב QA
גם אפל, נוקיה, סוני אריקסון מיצרים בסין, ומנסיוני (והמקצוע שאני עוסק בו) גם מכונות CT ו MRI מיצרים בסין, ככה שזה באמת לא חשוב.
מה שכן חשוב לי לדעת זה על איכות החומרים, הדיוק והאיכות בטיסה וההבדלים בין השניים.
שוב תודה לעונים
יואב.

guyro
05-01-2012, 08:38:09
בוקר טוב ותודה על התגובות
מבחינתי אין משמעות עם חלקים כאלה או אחרים מיוצרים בסין, טיוואן או ויאטנס, בעולם של היום אין לזה כל משמעות, הכל תלוי ב QA
גם אפל, נוקיה, סוני אריקסון מיצרים בסין, ומנסיוני (והמקצוע שאני עוסק בו) גם מכונות CT ו MRI מיצרים בסין, ככה שזה באמת לא חשוב.
מה שכן חשוב לי לדעת זה על איכות החומרים, הדיוק והאיכות בטיסה וההבדלים בין השניים.
שוב תודה לעונים
יואב.

+1

yoav_a
05-01-2012, 17:07:36
ערב טוב לחברי הפורום

אשמח לקבל חוות דעת מאותם אנשים שהרכיבו ובמיוחד הטיסו את שני המסוקים על ההבדלים בינהם.
תודה רבה
יואב

RonEfrat
05-01-2012, 17:23:11
ערב טוב לחברי הפורום

אשמח לקבל חוות דעת מאותם אנשים שהרכיבו ובמיוחד הטיסו את שני המסוקים על ההבדלים בינהם.
תודה רבה
יואב
אני ממליץ לך מאוד על הפיוז'ן!!!
יש לי לא מעט טיסות איתו והוא מסוק מוצלח ביותר, בהשוואה לטירקס 600 ESP הוא יותר קל, הESP מסוק ישן יחסית היום יש את ה600PRO.
אם אתה מחפש מסוק ל3D ההמלצה שלי היא הפיוז'ן.
הטסתי אותו בכל הסטאפים האפשריים, 6, 8, 10 ו12 תאים. אני אישית הכי אוהב ב10 תאים כי מרגיש לי הכי טוב מבחינת כוח למשקל וזמן טיסה (5-6 דקות)
ב6 תאים אם עושים 3D הוא מרגיש מאודדד קל אבל זמן טיסה של 3 דקות, אם אתה עושה טיסה בסיסית יחסית של תרגילים פשוטים זה סביב ה5-6 דקות.

אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן ליצור קשר בכיף:)

Friman
05-01-2012, 17:25:20
פירסמו את זה פה בפורום לא מזמן, אולי יעזור לך.
משם התחלתי לפזול לכיוון הפיוז׳ן

http://www.youtube.com/watch?v=QkRXd6CJVME

yoav_a
05-01-2012, 21:05:52
תודה רבה רבה
עזרתם לי מאוד, בעצם לא עזרתם לי כי דווקא הייתי יותר בכיוון של ה ESP ועכשיו אני כבר לא יודע מה להחליט :):):)
אני מניח שבמקרה שלי כל אחת מהבחירות לא יכולה להיות טעות גדולה מדי (-:
יואב

kondason
06-01-2012, 16:59:06
יואב, כל זמן שאתה לא מטיס כמו רון אפרת, ה600ESP יגרום לך ללמוד לבצע תרגילים מהר יותר.
רון אפרת הוא מטיס מהחמישית המטיסים הטובים בארץ, ובין המטיסים הטובים בעולם.

רוצה את הטריינר המושלם, 6 תאים צייתן ואמין זה 600 ESP.
אם אתה לא מטיס 3D חזק אין לך מה לעשות עם פיוזן 10 תאים 2 סוללות.

תחשוב רק כמה זמן יקח לך להטעין פי 2 סוללות, שלא נדבר על עליוית גבוהות יותר ותחזוקה מסובכת יותר.

guyro
06-01-2012, 17:05:42
יואב, כל זמן שאתה לא מטיס כמו רון אפרת, ה600ESP יגרום לך ללמוד לבצע תרגילים מהר יותר.
רון אפרת הוא מטיס מהחמישית המטיסים הטובים בארץ, ובין המטיסים הטובים בעולם.

רוצה את הטריינר המושלם, 6 תאים צייתן ואמין זה 600 ESP.
אם אתה לא מטיס 3D חזק אין לך מה לעשות עם פיוזן 10 תאים 2 סוללות.

תחשוב רק כמה זמן יקח לך להטעין פי 2 סוללות, שלא נדבר על עליוית גבוהות יותר ותחזוקה מסובכת יותר.

עידן, הפיוזן עובד גם ב-6 תאים (דהינו סוללה אחת כמו ה- ESP) והמטיס הממוצע יקבל יותר זמן טיסה כי הפיוזן שוקל פחות מחצי ק"ג מאשר ה- 600ESP...נקודה למחשבה.

ולמה עלויות ותחזוקה מסובכות ויקרות יותר ?

kondason
06-01-2012, 18:22:00
גיא עלויות אחזקה יקרות בגלל הסוללות.

פיוזן ב6 תאים צורך הרבה יותר זרם מאשר הESP.
רק אחרי שעברו ל10 תאים בסט אפים יקרים זכו המטיסים לקצור פירות.
קח למשל בקר 6 תאים 100 אמפר על המסוק הזה תקבל קט באוויר מהר מאוד.
טוענים שזה בגלל משהו שונה בגיר של המסוק.

גיא מכיוון שאתה אחד האנשים הכי מבינים במסוקים, אולי תוכל להסביר לי למה מסוק שקל יותר בחצי ק"ג מצריך זרם עבודה גבוהה יותר.

עד לפני שראיתי את רון אפרת מטיס את המסוק הזה, בצורה מדהימה, נתקלתי בכל מיני גרסאות של המסוק, עם בעיות קאט מנוע כתוצאה מאי עמידה בעומס.

מהמסוקים שראיתי רק הסט אפים המאוד יקרים הצליחו להתמודד עם המסוק.

סט אפים כ"כ יקרים שהמנוע והבקר עלו כמו TREX 600 ESP משומש.

רוב המטיסים המקצועיים למדו להטיס על הTREX600 ניטרו. ואחרי זה עברו למסוקים קיצוניים.
אישית בחרתי בESP ולא בניטרו מכיוון שאני סולד מהליכלוך והסירבול של הדלק. (סליחה מכל מטיסי הניטרו).

כמו שאתה זוכר, אני מטיס חובבן, שהגעתי לתחביב היפה הזה, לא כדי לעמוד על הפודיום, אלה לשם הנאה נטו.

ולגבי הפודיום, השנה בתחרות הארצית ה600ESP הזקן והמקורי פליי באר (ללא כל שיפור),זכה במקום ה3 והמכובד.

RonEfrat
06-01-2012, 18:44:16
אני באמת לא יודע למי ראית שהפיוז׳ן עושה כל כך הרבה בעיות,
אני הטסתי אותו בשישה תאים (מסוק של חבר) המסוק מעולם לא חתך רק קצת התחמם במאמץ גדול
ובטיסה בסיסית בכלל לא. בקיצור לדעתי הכל עניין של כיוון.

לגבי חן תם והesp, נכון שהוא היה מקום שלישי אבל זה בזכות קישורי ההטסה שלו.
שאל אותו כמה המסוק היה חלש וזמן טיסה שבקושי הספיק לטיסה בתחרות

kondason
06-01-2012, 19:13:11
רון אתה מטיס מדהים ברמה עולמית. ואחד האנשים הכי נחמדים בתחביב. מה שנראה לך כמובן מאליו אנחנו המטיסים החובבים עוד לא הבנו שזה קיים.
ככל שהמסוק עצבני וחריף יותר הוא גורם לך ליותר הנאה. לנו הוא עוצר את גרף הלמידה.
ניסיתי ללמוד להטיס במצב טיסה פנים אליך 3 מסוקים. ב600 ESP הכי מהר למדתי. ניסיתי ללמוד להטיס את המסוק ברוורס על הזנב גם ב600 הכי מהר למדתי.
ה600ESP צייתן וסלחן, נותן לך זמן לחשוב טס מאוד נעים, אלו מדדים שמטיסים ברמתך לא מעניינים אותם.
אל תשכח שאתה יחיד סגולה. השאר זקוקים למסוק כמו ה600ESP, הם יחוו פחות ריסוקים, פחות טראומות, קצב הלמידה שלהם יהיה מהיר יותר.

RonEfrat
06-01-2012, 19:22:03
מסכים איתך לחלוטין שלטיסות רגילות ויותר הesp מסוק מעולה ללא כל ספק ויתאים לכל מטיס ממוצע.

מה שאני אומר זה שגם את הפיוז׳ן ניתן לכוון לטיסה רגועה וסלחנית ולהתאים אותו לסגנון הטיסה של כל מטיס ומטיס. :)

guyro
06-01-2012, 20:48:04
עידן, אני חושב שרון די סיכם יפה את הנושא, בסוף היום פותח השירשור יקבל את ההחלטה שיקבל ונקווה שיהיה מרוצה.

תקציבית ESP משומש יהיה מושלם למתחיל אבל מכיון שפותח השירשור הטיס בעברו מסוקים אולי משהו מתקדם יותר יתאים לו, פיוזן מסוק מדהים והיתרון הגדול הוא אפשרות להרכיב עליו איזה סטאפ שרוצים.

האמת שילך לשטח ויראה את האופציות הקיימות גם TREX 550 או GAUI X5 די יתאימו במקרה הזה...:rolleyes:

ובכלל היה היום יום טיסות מדהים, נהנית מלהטיס כמו שלא נהניתי הרבה זמן, רון ספר להם...:cool:

יש לי הרגשה שאני נרשם לתחרויות, נמאס לי לארגן אותם !!!:D

yoav_a
08-01-2012, 07:42:54
תודה רבה לכל המגיבים
אני מבין שהפיוג'ן יותר ורסטילי וניתן לכיוונים שונים ויותר מגוונים, האם זה גם אומר שהוא מורכב יותר להרכבה וכיוונים ?
בקשר לרמת ההטסה שלי אני לא מטיס 3D מאוד אגרסיבי, אבל אני עושה הרבה ארובטיקה הייתי מגדיר את זה יותר שהטסה ספורטיבית.
מה בקשר לזמינות החלקים של הפיוג'ן ? האם יש הרבה כאלה בישראל ? האם הוא פופולארי ? ואם לא אשמח להבין למה.
תודה רבה ושבוע טוב לכולם
יואב

guyro
08-01-2012, 07:55:41
תודה רבה לכל המגיבים
אני מבין שהפיוג'ן יותר ורסטילי וניתן לכיוונים שונים ויותר מגוונים, האם זה גם אומר שהוא מורכב יותר להרכבה וכיוונים ?
בקשר לרמת ההטסה שלי אני לא מטיס 3D מאוד אגרסיבי, אבל אני עושה הרבה ארובטיקה הייתי מגדיר את זה יותר שהטסה ספורטיבית.
מה בקשר לזמינות החלקים של הפיוג'ן ? האם יש הרבה כאלה בישראל ? האם הוא פופולארי ? ואם לא אשמח להבין למה.
תודה רבה ושבוע טוב לכולם
יואב

הפיוזן פשוט מאוד לבניה וכיוונים, ביחוד אם בנית מסוקים בעבר. יש יבואן מסודר בארץ עם זמינות חלקים שוטפת. אכן המסוק פופולרי, בארץ נמכרו עד היום כמה עשרות מסוקים כאלו ויש גם נציג ישראלי שזכה מקום חמישי בעולם עם המסוק הזה :cool:

אם תרצה מידע יותר מעמיק, אתה יכול יצור איתי קשר בפרטי.

flyinglizard
08-01-2012, 10:07:39
מבין שניהם הייתי ממליץ לך לקנות... TREX 550. זה תכנון חדש יותר ב3 שנים, הוא מותאם מלכתחילה לסוללת 6S אחת מבחינת אלקטרוניקה, משקל וגודל רוטור, חלקים בכל מקום וכל היתרונות של אליין. ב600ESP לא הייתי נוגע בכל מקרה. הESP גם יקר מאוד (אם הוא עדיין מיוצר בכלל), מאחר והוא לא מגיע כקומבו מלא כמו המסוקים החדשים יותר של אליין.
ההבדל בגודל בין ה550 ל600ESP הוא לא משמעותי לדעתי (כמו ההבדל בין מסוק 30 למסוק 50 בזמנו).

הפיוז'ן הוא מסוק מצויין, תשקול גם את הMA Furion 6, יש לו אופציה של עבודה עם 6S בודדת. תכנון מאוד פשוט, איכות חומרים גבוהה, זמינות חלקים מצויינת (לא בארץ, אמנם, אבל המון חנויות ששולחות חלקים מהר).

עדיין, מבין כל אלו הייתי לוקח את הטירקס 550, בתור קומבו. תעשה את חשבון העלויות שלך, זה יעלה לך שני שליש עד חצי מלהרכיב פיוז'ן או 600ESP.
הGAUI X5 זה גם רעיון טוב אבל הוא מעט קטן יותר מה550. מה שכן, יש לו קומבו בשם FES שמגיע עם מערכת פלייברלס איכותית מאוד; אולי כדאי לך ישר להתחיל עם FBL.

yoav_a
08-01-2012, 14:23:29
תודה רבה על התגובה.
אבל מסוק 550 הוא קצת "קטן עלי" אני אוהב מסוקים גדולים יותר, וגם לא מחפש מסוק אגרסיבי במיוחד,
אני חושב שלחזור לתחביב עם מסוק 600 זה האידיאלי בשבילי בשלב ראשון.
הנטיה שלי הייתה לכיוון ה ESP מחוסר הבנה והכרות עם התחום בארבע שנים האחרונות,
אני מבין שלפיוג'ן יש יבואן בארץ וזימנות חלקים וזו נקודת זכות גדולה למסוק מבחינתי למרות שנראה לי שבחו"ל אשיג אותו זול יותר,
טוב לדעת שיש חלקים גם בארץ אצל יבואן רשמי.

בנוגע לסוללות אני חושב על 8 תאים ז"א 2 סוללות 4 תאים של 5 אמפר במקביל בפריקה של 45C
כמה זמן טיסה יכול לתת לי שילוב כזה ?
האם בפיוג'ן יש הבדל רציני בכוח ובזמן הטיסה בין 6 ל 8 תאים ? (6 יותר זול כמובן)
האם סוללות סיניות כמו ה ZIPI למשל מספיק טובות ואמינות ?
תודה רבה
יואב

flyinglizard
08-01-2012, 15:03:12
אם אתה מתעקש ללכת על מסוקים גדולים, קח 700E. קומבו יעלה לך פחות מפיוז'ן, וזה מסוק מדהים. נראה לי שה700E F3C פשוט תפור עליך - מסוק רגוע, גדול, פלייבר, חלקים זוליםף והמסוק עצמו לא יקר. אם גם ככה אתה הולך לכיוון של שתי סוללות, דלג על ה600.

http://www.century-rc.com/ecs/product_show.php?p_id=5706

(או שתקנה בארץ, מומלץ להגיע פיזית לחנות ומומלץ עוד יותר על להגיע דרך מישהו מוכר לצורך הנחת מקורבים)

היתרון של סטאפ 6S הוא בסוללה הבודדת. ברגע שזה כבר לא המצב, אין שום הגיון בלקחת שתי סוללות של 4S כשאפשר ללכת ישר ל10S או 12S. סטאפים במתח גבוה הם יעילים יותר - לא בהכרח חזקים יותר, זה תלוי בשילוב מנוע\תמסורת - והסוללות יחיו יותר זמן.
יש הרבה סוגי סוללות טובים יותר ופחות. המון ממליצים על סוללות של GENS ACE, שנמכרות בארץ או נמכרות בחצי מחיר בחו"ל:
http://www.hobbypartz.com/gensace25c1.html

ה25C שלהם מספקות ביצועים כמו של נאנוטק 45C והדיווחים מדברים על אורך חיים גבוה, מעל 100 מחזורים בקלות.
זמן טיסה למסוק חשמלי נע בין 5 ל8 דקות, תלוי בצורת ההטסה שלך ובמנוע\תמסורת.

yoav_a
08-01-2012, 15:18:43
תודה רבה רבה על התגובה המנומקת,
אבל מסוק 700 קצת "גדול עלי" ולא רוצה לקפוץ מעל הפופיק במיוחד שבסופו של יום הוא יעלה יותר בגלל עלויות הסוללות וכדומה, אני גם מניח שעלות ריסוקים שלו גבוהה יותר, למרות שאני מקווה לא לרסק (לפחות לא הרבה מדי) :)
בנוגע ל 2 סוללות התכוונתי שאם אני אבחר ב 8 תאים אז בטח אשתמש ב 2 סוללות של 4, אם ב 6 תאים אז כמובן בסוללה אחת שזה הרבה יותר נוח ופרקטי.
האם הפיוג'ן טס מספיק חזק עם סוללה 6 תאים ??? האם ה ESP גם טס מספיק חזק עם 6 תאים ???
לכמה זמן טיסה (לא אגרסיבית מדי) יכולה להספיק סוללה 6 תאים על הפיוג'ן ועל ה ESP (נגיד סוללה של בין 5 ל 6 אמפר) ?
האם ב 6 תאים יש הבדלים משמעותיים בין 2 המסוקים ? (ז"א הפיוג'ן וה ESP) ?
תודה רבה
יואב.

flyinglizard
08-01-2012, 15:34:22
תראה חבר, אנחנו פה רק מנסים לעזור אחד לשני, כן? עכשיו אני אסביר בפעם האחרונה ואתה תעשה את השיקולים שלך:

1. לגבי ה600ESP: זה מסוק ישן מאוד, מבוסס על תכנון מ2006 בערך (המסוק השני של אליין, אחרי ה450), הוא יקר מאוד בשביל מה שאתה מקבל (מסוק מיושן ללא רוב האלקטרוניקה) ובשום אופן לא מומלץ. באותה מידה אתה יכול להוציא מיטב כספך על רפטור 50.

2. לגבי הפיוז'ן: זה מסוק מוצלח, כנראה, אבל הוא מגיע כקיט ערום בלבד, ולהרכיב אחד עם כל האלקטרוניקה יעלה לך, במונחים דולריים, סביב 1200 דולר: קיט 500, בקר 150, מנוע 150, סרבואים 250, להבים 70, ג'יירו עוד 80. אלה מחירים "על בערך", אבל זה מה שתשלם (והכל כאן עם רכיבים ממוצעים לגמרי. קח סרבואים היי אנד ותשלם גם 500 דולר).

3. החיים היו פשוטים אם לאליין היה קומבו מוצלח חשמלי בגודל 600, אבל אין להם; הטירקס 600E פרו פשוט אגרסיבי מדי עם מהירות ראש גבוהה מאוד, מה שאומר עומס על הסוללות, יותר נזק בריסוק ותגובות עצבניות יותר (הוא בכלל מגיע עם פלייבר?)

4. סוללות 6S זה גבולי למסוק 600. אתה תצרוך זרמים גבוהים מאוד מהסוללה, סביב ה100 אמפר ויותר, מה שיחמם את הסוללות, יקצר את החיים שלהם ויתן לך זמן טיסה קצר. לא רק זה, אלא שאתה תהיה חייב להשתמש בסוללות C גבוה, אז אתה גם לא חוסך הרבה כסף מול 12S וC נמוך יותר.

5. אם אתה כבר הולך לקונפיגורציה של יותר מסוללה אחת, אין שום סיבה פרקטית לשים 8S, למעט אולי חסכון בבקר (סדרת הICE של קאסטל תומכת ב8S בדגמים הרגילים). שים לב למחירים:

סוללת 6S בנפח 3300, כמו זו (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17261__Turnigy_nano_tech_3300mah_6S_45_90C_Lipo_ Pack.html), עולה לך 62 דולר.

מבחינה אנרגטית, זה משול לסוללת 4S בנפח 5000, כמו זו (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11957__Turnigy_nano_tech_5000mah_4S_45_90C_Lipo_ Pack.html). רק שהיא עולה 75 דולר.

אתה מבין? יותר זול ויותר טוב לשים את הסטאפ HV ולקחת 12S. זה גם יהיה טוב למסוקים הבאים שלך.
בדיוק כמו במקרה של ה600ESP, אתה מתעקש לקחת את ה"פשרה" לכאורה, רק שזה עולה לך יותר כסף ופחות טוב מכל בחינה. קח את הסטאפ הנכון.

6. מה שמביא אותי לסעיף האחרון: אם אתה כבר הולך לכיוון של שתי סוללות, מה שאתה אמור לעשות בכל מקרה, 700E יהיה הבחירה ההגיונית והזולה. הוא עולה פחות מפיוז'ן. הסוללות יעלו 20% יותר.

זה כל מה שיש לי להגיד בנושא. אם אתה רוצה לקנות עכשיו 600ESP עם 6S כאילו שאנחנו ב2007, המצפון שלי נקי.

ziki
08-01-2012, 16:06:57
יואב
אני חייב לציין שקיבלת כאן תמונה מלאה ומדוייקת ביותר מהלטאה.
נשאר לך רק לעבד את הנתונים ולהגיע להחלטה.
כדאי לך להגיע לשטחי ההטסה ולראות את כל המסוקים שציין אם אתה לא סגור על הדגם הספציפי.
באופן אישי ה 600ESP הוא לטעמי בחירה לא אופטימלית ביחס לאלטרנטיבות שיש היום ואלו כבר הובאו בפניך.

yoav_a
08-01-2012, 16:51:27
תודה רבה

MaxAir
08-01-2012, 20:38:59
יואב, אני מטיס רגוע (מתחיל ב3D בימים אלה) וכרגע מטיס פיוז'ן 8 תאים כך שזה מתאים לכיוון שאתה חושב עליו.
יש לציין שלמרות חוסר הנסיון שלי הפיוז'ן פשוט טס טבעי, מדוייק כמו בסימולטור ונראה מאוד טוב בשמים.
גם אני מטיס "big air" לטווחים רחוקים יותר מ3D על הקרקע ולכן היה לי חשוב מאוד הגודל.
המסוק כוון בידיים מיומנות (לא שלי, של המפיץ) לתצורה שמתאימה לי בדיוק ללא יצירת חשש ממכונת ה3D האגרסיבית שהוא יכול להיות.
אני חושב שהוא מסוק מעולה לכל רמה, אבל עם זאת לא היה לי נסיון רב עם מסוקים אחרים (הקודם היה טירקס 500 ולפניו טירקס 450).

מקווה שעזרתי,
אופיר

חן תם
08-01-2012, 21:23:12
תיקון קטן:
לא הטסתי ESP אלא את גירסאת הספורט הישנה של המסוק (עם חופה של ESP) וסוללת 6 תאים.

המסוק עובד טוב מאוד אבל נחנק מאוד בקלות.

אם כבר מסוק 600 אז רק 8 תאים ומעלה.

לגבי הדגם, שנייהם מסוקים מוצלחים.
אם כבר ההתלבטות היא בין הT REX החדשים לפיוג'ן. את ההיתרונות של הפיוג'ן כבר פירטו לך (משקל וכו') אבל ההיתרון של הT REX הוא שהוא מגיע עם כל האלק' ויחסוך לך עוד הזמנות. (שכן זה יכול להיות גם חיסרון במידה ואתה רוצה אלק' אחרת על המסוק).

לא משנה מה תבחר, שניהם יתנו לך הנאה רצופה ויעשו את עבודתם נאמנה.

ועדיף לך פליבר-לס. המסוק יציב באופן לא נורמאלי. הלימוד עליו יהיה יותר קל.

כמו כן הלטאה כבר הציע לך, יש גם את המסווק הזה:
http://helidirect.com/miniature-aircraft-furion-6-flybarless-kit-p-21425.hdx

אני אישית מטיס אותו בסט-אפ של 10 תאים והכוח שלו פשוט לא נגמר, לא משנה מה אני עושה. אבל לו אין זמינות חלקים בארץ ולכן אני מחזיק מלאי קטן של חלקים.

בהצלחה.

yoav_a
08-01-2012, 22:25:40
יש למישהו ניסון עם הפיוג'ן בסוללה אחת של 6 תאים 5.5 אמפר 40C ?
כמה כוח יש לו בסטאפ הזה ? כמה זמן טיסה הוא נותן ?

תודה רבה יואב

חן תם
09-01-2012, 06:58:54
רון אפרת כבר ענה לך על זה... תראה כמה תגובות אחורה

yoav_a
09-01-2012, 07:32:28
רון אפרת כבר ענה לך על זה... תראה כמה תגובות אחורה
צודק, סליחה טעות שלי.
תודה רבה
יואב