התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה ערכי Swashplate Mix



Friman
05-01-2012, 19:56:45
ערכי ה Swashplate Mix מכוונים אצלי על 46% גם ל aileron וגם לelevator. התחלתי מ40 ועליתי בהדרגה עד לנקודה שנוחה לי להטסה ״ספורטיבית״ ללא 3d. הזוויות של הקולקטיב נעות בין 3- ל11+ כשהאמצע כרגע על 4+. אני מתחיל לחשוב שבקרוב אהיה מוכן לנסות קצת פליפים, אני רק לא בטוח אם הזוויות שיש לי מספקות בשביל להפוך את המסוק במהירות הנדרשת לפליפ (כאמור מעולם לא ניסיתי..). מה הערכים שאתם ממליצים? כמובן שגם את עקומת הפיטץ׳ אתאים כשיבוא הזמן המתאים.
כשאני מתאמן בסימולטור על הדגם הזה הוא מרגיש לי מעט ״עצל״ בקצב הגלגול והעילרוד שלו ביחס למסוקים אחרים. כמובן שסימולטור לחוד והטסה בשטח לחוד, בדיוק בגלל זה אני רוצה להתחיל להתרגל לאחוזי swash mix מתאימים בטרם אנסה לבצע בפועל היפוכים וכדומה.
המסוק הוא Trex 500E הרדיו הוא אורורה 9. *

wind556
05-01-2012, 21:42:25
תבדוק את הזויות בIU (איידל אפ) ותחזור עם התוצאות
המספרים שנתת הם בנורמל

Friman
05-01-2012, 22:02:16
עודד כרגע אין לי עקומת פיטץ׳ שונה לאיידל, המעבר אצלי לאיידל משפיע כרגע רק ברמת המצערת. כמובן שכשאתכוון לעבור ל3d אבנה את כל גרף הפיטץ׳ אחרת, גם בנורמל וגם באיידל. הסיבה למצב הנוכחי היא שאני לא מטיס 3d עדיין וזה היה נראה לי יותר בטוח ככה כדי למנוע טעויות. בגרף המצערת יש לי גרף v במצב איידל 90-85-90, יצרתי מצב זה למקרה של קשיי נחיתה בנורמל ברוחות חזקות.
בכל אופן השאלה היא לא לגבי הזוויות בקולקטיב אלא לגבי אחוז הסוואש מיקס לגלגול ולעילרוד, בעצתך התחלתי מערכים נמוכים ועליתי בהדרגה ככל שהשתפרתי בשליטה על המסוק, השאלה עד כמה כדאי שאעלה לפני שאני מנסה לעשות פליפ עם המסוק?

נולד לטוס
05-01-2012, 22:52:25
האחוזים בסווש מיקס מתחלקים לחריפות\זווית בסייקליק חריפה יותר או פחות וזה מאוד אינדבדואלי בין מטיס למטיס אני משתמש בכל ה60 אחוז וזה נותן לי זווית של 12 מעלות בסייקליק וכך אני רגיל ואוהב .

בקשר לזווית הפיצ' האחוזים נקבעים שוב בהתאם לדרישתך מהמסוק כשהערך הרצוי לטיסת 3D הוא 11+ 11- ומעלה אני מטיס 12+ 12-

עקומת הפיצ' תהיה לינארית בשני מצבי האיידל 0 25 50 75 100

לסיכום אני חושב שפחות מ8 מעלות בסייקליק זה יהיה עצל מאוד ומסוכן , איך בודקים מעמידים את המסוק עם להבים פתוחים לאורך המסוק, זנב חופה כאשר חופת המסוק מולך לוקחים מד פיצ' ומודדים את הזווית כאשר הסטיק הימני לחוץ לימין עד הסוף ולאחר מכן שמאל עד הסוף כאשר בכל מצב מחזיקים ומודדים את הזווית . כך תדע היכן אתה עומד מבחינת הזווית בסיקליק .

הערה: אם יש לך אנד פוינט שונה מ100 אחוז בסרבואים יש סיכוי שהצדדים לא יהיו שווים.

בהצלחה

Friman
05-01-2012, 23:19:07
תודה! שמעתי את נושא הזוויות בסייקליק מוזכר פה ושם, חידדת לי את העניין.
סטיק ימין אמור להיות על 0 אני מניח? בגרף מצערת לינארי, כלומר זווית 0 בקולקטיב?? או שזה לא משנה?

sagi
06-01-2012, 00:58:51
הערה: אם יש לך אנד פוינט שונה מ100 אחוז בסרבואים יש סיכוי שהצדדים לא יהיו שווים.

בהצלחה
בשביל הידע הכללי שלי אם הסווש לא מאוזנת בנקודות
הגבוהות ו/או בתחתונות (סטיק למעלה ולמטה) .
איך מסדרים את זה בלי האנד פוינט ? ואז מה ?
הסווש לא תתן לי את האחוזים שקבעתי לה ?

wonderd
06-01-2012, 06:56:10
אם הזויות שאתה מקבל שונות בין סטיק למטה עד הסוף לבן סטיק למעלה עד הסוף, תקצר/תאריך את הלינקים מהסרוואים בהתאם. בסטיק (שמאלי) אמצע, אתה חייב להיות מיושר על 0 מעלות כשהזויות בשני הצדדים הקיצוניים שוות.

לפותח השירשור - בטירקס 500ESP סווש מיקס בערכים של 42 מספיק בהחלט, כאשר אתה מנצל עד ה 100% בגרפים וללא הגדרת D/R.
כדי להטיס 3D כלשהו (אפילו כדי להפוך את המסוק), אתה חייב לוודא שני דברים:
1. גרף המצערת צריך להיות שטוח בין 85% לבין 100% (תלוי בסל"ד שלך)
2. גרף הפיטצ' באיידל צריך להיות ליניארי לחלוטין (מ 0 עד 100) כאשר סטיק באמצע = 0 מעלות, סטיק במצבי בקיצון למעלה ולמטה נותן זוית זהה, בין 10.5 מעלות לבין 15 מעלות (תלוי במסוק ובצרכים, במקרה שלך 11 מעלות יהיה מצויין)

בהצלה!

Friman
06-01-2012, 07:21:29
תודה רבה על התשובות.
יאללה סימולטור ;)

sagi
06-01-2012, 14:16:41
אם הזויות שאתה מקבל שונות בין סטיק למטה עד הסוף לבן סטיק למעלה עד הסוף, תקצר/תאריך את הלינקים מהסרוואים בהתאם.
בסטיק (שמאלי) אמצע, אתה חייב להיות מיושר על 0 מעלות כשהזויות בשני הצדדים הקיצוניים שוות.
בהצלה!
אם אתה משנה אורך לינק בסטיק למעלה ו/או למטטה זה לא משנה את המרכוז של הסווש באמצע סטיק ?

wonderd
06-01-2012, 14:44:59
זה כן, אבל אז אתה צריך לכוון את כל הלינקים שמעל הסווש... בקיצור כיוון ראש מלא כמו שצריך יפתור את הבעיה.

sagi
06-01-2012, 17:18:44
זה כן, אבל אז אתה צריך לכוון את כל הלינקים שמעל הסווש... בקיצור כיוון ראש מלא כמו שצריך יפתור את הבעיה.
אלעד אני מדבר כרגע רק על כיוון הסווש.
אם תאריך או תקצר את הלינקים מהסרוו
אתה תאבד נקודת מרכוז באמצע סטיק.
ולצורך זה המציאו את ה- end point.
אני מדבר על הלינקים מהנדנדות לסווש.
בכל מקרה שיהיה שבת שלום.

נולד לטוס
09-01-2012, 14:44:48
אין סיבה לשחק באנד פויינט אם אתה מכוון מכנת פיקס ובתנאי שכל החלקים הקשורים תקינים .

כאשר אתה מעלה או מוריד כמה אחוזים בודדים הטווח בסייקליק מימין לשמאל יהיה קטן או זניח אבל אם תעלה או תוריד אחוזים נכבדים הסייקליק יהיה שונה בקצוות לדוגמא ימין 8 מעלות שמאל 12 וכולי

לכן למיטב ידיעתי מומלץ להגיע לאופטימליות בנושא הכיוון המכני

בברכה כפיר

bartovmoti
09-01-2012, 15:26:11
שגיא צודק בהחלט!

כיוונים מכאניים ושינויי אורכים של לינקים מתבצעים אך ורק כשהסוואש במרכז.
זה כולל את התחתונים, עליונים וכל לינק אחר שמשתתף בכיוונים!
לאחר מכן הכל נעשה מהשלט וכל שינוי באורך לינק יפגע בכיוונים שנעשו במרכז.

ובשביל לקבל סוואש מאוזנת בכל המהלך לפעמים צריך לשחק עם ה end point בקצה העליון והתחתון. (בדיוק בשביל זה נתנו לנו end point)

נולד לטוס
09-01-2012, 15:54:38
אם הלינקים שווים באורכם לפי הנדנדות בראש והסוואש לא ממורכזת וובסוואש לבלר בחצי סטיק אחד הרגליים לא נוגעות אז מוסיפים כמה קליקים בסאב טרים ולא נוגעים בלינקים אם שלושת הלינקים של הסוואש באותו אורך כמובן.

לגבי הנקודות הקיצוניות : אם הכל מכוון כמו שצריך והסרבואים ואורך הלינקים פיקס אין סיבה שתצטרך אנד פויינט

אני משתמש באנד פויינט רק שאני מתעצל למקסם את הכיוונים המכנים נקודה.

ואני מוכן לבדוק עם כל אחד ואחד ברגע שמעלים אחוזים בצורה מסיבית באנד פויינט הוא פוגע בזוויות הסייקליק בפרוש