PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזון מרכז כובד במסוק



Friman
06-01-2012, 12:06:43
כשהמסוק שלי טס כסטוק איך שהגיע הקיט, הוא היה מיוצב מושלם.
בעקבות כמה חיכוכים קלים של הזנב עם הרצפה הוספתי הארכה לסנפיר הזנב; למרות שניסיתי לחסוך במשקל שמתי לב לנטייה קלה של המסוק אחורה. עדיין נסבל. לפני חודשיים שלושה לאחר ריסוק שדרגתי את הגריפים בזנב ואת הסליידר מחלקי פלסטיק לחלקי מתכת. הנטייה אחורה הפכה להרבה יותר מורגשת ומפריעה. התמודדתי ע״י זה ששמתי את הסוללות 2 ס״מ יותר קדימה על המגש אבל זה בעייתי כי פספוס של כמה מ״מ בנקודה הנכונה מפר את האיזון.
אתמול וידאתי שהסוואש מפולס פרפקט; הסאב טרים על אפס בכל הסרבואים. EPA 100% למעלה ולמטה לכל הסרבואים חוץ מהelevator שם זה נע מ98%- ל103%+ (הסוואש מפולס לכל אורך הטווח). פירקתי את סנפיר הזנב עם ההארכה ושמתי חדש מקורי, גיליתי שההארכה הזו הוסיפה לי 12 גרם בערך בזנב ביחס לסנפיר הזנב המקורי. היום יצאתי להטיס והנטייה אחורה התמתנה אך עדיין קיימת בצורה מורגשת (כשהסוללה ממוקמת במקומה, בקצה העליון של המגש). *כעת כשאני מטיס יותר מהר ורחוק, זה די מפריע לי. איך מומלץ לאזן? חשבתי על משקולת בקצה הקדמי, או אולי כמה קליקים קדימה בtrim. מה עדיף לדעתכם? יש אפשרויות אחרות? יש לציין שכשאני בודק מרכז כובד על ידי החזקת המסוק על הצד מהציר הראשי, הוא אכן נוטה אחורה. *

T_A
06-01-2012, 12:18:21
אם המסוק נוטע אחורה את יכול לעשות קיזוז , אבל מכני (סיבוב-שניים פתיחה בלינק של ה ELEVETOR) , אבל הסיפור נשמע לי מוזר , כי סה"כ TREX500ESP מכילים את כל השדרוגים ואין להם כאלה בעיות
איזה סוללות אתה משתמש?

Friman
06-01-2012, 12:26:37
הסוללות הן ננו טק 2650mAh 35-70c ו3000mAh 25-50c. ה3000 כבדה יותר ב10 גרם בערך ואיתה הנטייה פחות ניכרת (אך עדיין קיימת מעט)
חשבתי על קיזוז מכני אבל נשמע לי עקום לפתור בעיה במרכז כובד בצורה כזו או בעזרת טרים. מצד שני משקולת זו תוספת משקל. אולי הפיתרון הכי טוב זה לעשות נסיונות עד שאמצע מיקום אופטימלי של הסוללה ואז אסמן בדיוק...
אל תשכח תומר שבesp גם הראש כולו ממתכת וכך שאולי הפרשי המשקל זניחים יותר. אני גם לא יודע מה משקל מכלול הנעת הזנב בTT לעומת רצועה, אולי המכלול של ה TT שוקל פחות או שחלוקת המשקל שלו אחרת? אולי צריך לשדרג לTT ואז זה אולי יפתור את סוגיית מרכז הכובד ;)*

michaelgl
06-01-2012, 18:53:10
לא חושב שכדאי לך לעשות קיזוז דיגיטאלי\מכאני אחר:
כשיש לך מרכז מסה שהוא לא על הקו של הציר אתה יוצר סביבו מומנט
אם אתה מבטל את המומנט הזה דרך טרים כלשהו אז אתה מוסיף בעצם מומנט נגדי סביב הציר
ככה בעצם המסוק כאילו עומד ישר באוויר, אבל זה לא המצב
המסוק יעמוד באוויר ישר תחת סל"ד מסוים, אבל כשאתה משנה סל"ד אתה תורם לכוח העילוי בצד מסויים
וככה נוצר יותר מומנט נגדי ועכשיו המסוק כבר לא עומד ישר!

אז הפתרון הנכון היחידי הוא לגרום למרכז מסה מבני סביב הציר, וככה לא תתקל בבעיות כשהסל"ד משתנה

Friman
06-01-2012, 19:27:58
הפתרון הנכון היחידי הוא לגרום למרכז מסה מבני סביב הציר, וככה לא תתקל בבעיות כשהסל"ד משתנה
במלים פשוטות, אתה ממליץ לאזן עם משקולת בחרטום או לאזן בכל אופן מבחינת חלוקת משקלים ולא בקיזוזים... מבין נכון?
אכן הייתה לי תחושה שקיזוז דיגיטלי בטרים ואפילו מכני דרך הארכת לינק הelevator זה לא פיתרון אידאלי כי אז בריחוף בסיסי הרוטור הראשי ״עובד״ לא רק כדי להרים את המסוק באוויר אלא גם כדי לאזן את הנטייה אחורה. מצד שני, הוספת משקולת בחרטום גם מוסיפה ״עבודה״... השאלה מה הפיתרון המיטבי. אנסה למצוא נקודה אופטימלית לאיזון באמצעות מיקום הסוללות ,קדימה יותר על המגש, אם לא יילך אוסיף משקולת בקצה הקדמי. תודה

michaelgl
06-01-2012, 23:13:05
גיל נכון מאוד
עדיף כמובן להימנע מתוספת משקל ע"י הרחקת הסוללה כמה שיותר מהציר

wonderd
07-01-2012, 07:09:39
אני חושב שאתה בודק את האיזון בצורה לא נכונה..ההטייה של המסוק לצד כלשהו במהלך טיסה לאו דווקא מעידה על איזון לא נכון - יכול בהחלט להיות שמדובר על הפרעות רוח או על כיוונים לא מושלמים.
אם אה רוצה לדייק קצת יותר - תחזיק את המסוק על הצד (תתפוס את הלהבים בלבד) ואז תוכל לראות אם יש למסוק נטייה אחורה או קדימה.

Friman
07-01-2012, 08:38:59
אלעד אולי לא הסברתי את עצמי נכון.
כשאמרתי שבדקתי את מרכז הכובד התכוונתי בדיוק לבדיקה כפי שכתבת, ואכן בבדיקה שכזו המסוק נוטה אחורה :confused:

ziki
07-01-2012, 10:00:46
גיל
תקפיד על מיקום נכון של הסוללות, זה הכל, אל תוסיף שום משקל מיותר.
אני גם מתקשה להאמין שהשינויים שציינת השפיעו על שינוי מרכז הכובד.
במידה ומשחק עם מיקום הסוללות מפר לך את מרכז הכובד בצורה כל כך מורגשת אז בדוק פעם אחת וסמן על המסוק את המיקום המדויק.
שים לב שאם ברשותך סט סוללות מדגמים שונים הרי שכל אחת שוקלת מעט שונה ותאלץ לקבוע מיקום שונה לכל אחת בנפרד.
לשחק עם הקיזוזים זו האפשרות הפחות מועדפת לטעמי אבל אם היא פותרת לך את הבעיה ברמה של קליק שניים אז זה גם סוג של פתרון.

שאול
07-01-2012, 13:56:13
גיל
אני מטיס לא מנוסה(די חדש)מה שאני עשיתי בכדי שהמסוק trex 500 esp יהיה יציב יותר זה הוספת משקולןת במוט הפלייבר.המסוק הפך להיות יציב ביותר ללא נטיות לשום כיוון.
יש לי 7 סוללות ב-4 משקלים שונים והמסוק נשאר יציב ולא נוטה לשום כיוון.אם תרצה אתן לך 2 משקולות בכיף.

ziki
07-01-2012, 15:18:35
גיל
אני מטיס לא מנוסה(די חדש)מה שאני עשיתי בכדי שהמסוק trex 500 esp יהיה יציב יותר זה הוספת משקולןת במוט הפלייבר.המסוק הפך להיות יציב ביותר ללא נטיות לשום כיוון.
יש לי 7 סוללות ב-4 משקלים שונים והמסוק נשאר יציב ולא נוטה לשום כיוון.אם תרצה אתן לך 2 משקולות בכיף.

משקולות בפלייבר נועדו להתאים את המסוק לסגנון טיסה ולא כדי למנוע בעיות של מרכז כובד.

Friman
07-01-2012, 15:39:27
גיל
אני מטיס לא מנוסה(די חדש)מה שאני עשיתי בכדי שהמסוק trex 500 esp יהיה יציב יותר זה הוספת משקולןת במוט הפלייבר.המסוק הפך להיות יציב ביותר ללא נטיות לשום כיוון.
יש לי 7 סוללות ב-4 משקלים שונים והמסוק נשאר יציב ולא נוטה לשום כיוון.אם תרצה אתן לך 2 משקולות בכיף.
תודה רבה שאול, אבל אני לא מחפש לייצב את המסוק.. אם כבר אז להיפך, בשרשור מקביל שאלתי אם הזוויות סייקליק במסוק שלי מספיק חריפות להתחיל להתנסות ב3d. הבעיה שלי היא נטייה קבועה אחורה ולא יציבות נמוכה.
תודה על ההצעה בכל מקרה :)*

Scooter007
07-01-2012, 16:13:33
גיל,
גם אני שאלתי בדיוק את אותה השאלה לפני כשבועיים ולאחר מספר ניסויים גיליתי שהורדת הסוללה במגש בכמה סנטימטרים אכן שיפרה מאוד את המצב והיום אפילו הוספתי קליק בטרים והמסוק היה מאוזן להפליא.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

Friman
07-01-2012, 16:19:50
גיל,
גם אני שאלתי בדיוק את אותה השאלה לפני כשבועיים ולאחר מספר ניסויים גיליתי שהורדת הסוללה במגש בכמה סנטימטרים אכן שיפרה מאוד את המצב והיום אפילו הוספתי קליק בטרים והמסוק היה מאוזן להפליא.

Sent from my Nexus One using Tapatalk
כן בדיוק חשבתי עליך כשכתבתי את הפוסט הזה. גם אני נוקט באותה שיטה, כנראה שהפיתרון האינטואיטיבי הזה הוא אכן הנכון במקרה זה.
שמח לשמוע שהסתדרו לך הבעיות עם המסוק שלך, תעדכן איך הולך. *

Scooter007
07-01-2012, 18:32:06
ב״ה סוף סוף התחילו הדבר לזרום, היית שבת מעולה.... יאללה קפוץ לביקור.

כן בדיוק חשבתי עליך כשכתבתי את הפוסט הזה. גם אני נוקט באותה שיטה, כנראה שהפיתרון האינטואיטיבי הזה הוא אכן הנכון במקרה זה.
שמח לשמוע שהסתדרו לך הבעיות עם המסוק שלך, תעדכן איך הולך. *

AMIR
07-01-2012, 18:45:18
הקפה על אריאל.... יש לי הוכחות ;)
אריאל פינק אותי בטרמוס תה חם וטעים מאחר והגעתי מצונן וחולה מעט!
אין מה לעשות, חייבים לשמור על רצף הטסה...

בקיצור, גיל, כמו יוסי, כך את הסוללה מעט למטה ותן קיזוז קל בטרים וסגור עניין.
אני חושב שזו בעייה גנרית עם הדגם הספציפי הזה מאחר והESP של אריאל טס חלק בלי טרים
ובלי משחקי מיקום של סוללה

Friman
07-01-2012, 19:07:31
מוזר, כשהטסתי את המסוק סטוק איך שהגיע לפני כל מיני תוספות ועניינים, הוא היה מיוצב פיקס..
יוסי אמרתי לך, אם אתם מטיסים פעם בשישי בבוקר אני אבוא בכייף. גם אתם מוזמנים לעשות גיחה דרומה ;)*

Scooter007
09-01-2012, 09:55:58
1. יש לי שני שידרוגים קלים ממתכת בבום - תופסי סרוו זנב וטבעת הסנפיר האופקי. (הפלסטיקים לא אחזו מספיק חזק)
2. אני מטיס עם סוללות 2500MaH, אני מאמין שהן קלות יותר משלך.
3. יש מצב ליום שישי , צריך רק לתאם מראש ....

מוזר, כשהטסתי את המסוק סטוק איך שהגיע לפני כל מיני תוספות ועניינים, הוא היה מיוצב פיקס..
יוסי אמרתי לך, אם אתם מטיסים פעם בשישי בבוקר אני אבוא בכייף. גם אתם מוזמנים לעשות גיחה דרומה ;)*

Yoav Lahav
09-01-2012, 17:12:26
גיל במקום לשים משקולת מקדימה תחבר בלון הליום מאחורה :)